حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت‌مچی Gear S2 با گوشی‌های تایزن سامسونگ، هماهنگی ندارد

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

همان‌طور که اطلاع دارید، پیش‌تر، ساعت‌مچی Gear S2 توسط سامسونگ معرفی و عرضه شد اما اکنون، گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد این ساعت با گوشی‌های‌هوشمند مبتنی بر تایزن هماهنگی ندارد؛ این در حالی‌ است که ساعت Gear S2 با سیستم‌عامل تایزن همراهی می‌شود. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

یکی از دلایل اصلی برای موفقیت سامسونگ در بازار گوشی‌های‌هوشمند، سیستم‌عامل اندروید گوگل است؛ سیستم‌عاملی که توانست سامسونگ را به جایگاه فعلی خود در بین دیگر سازندگان برساند. البته اندروید گوگل، تنها سیستم‌عاملی نیست که سامسونگ از آن در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. عرضه محصولاتی با سیستم‌عامل تایزن و بعضاً ویندوزفون، می‌تواند صحت این ادعا را نشان بدهد.

سیستم‌عامل تایزن، یکی از تلاش‌های سامسونگ برای ورود به اینترنت اشیاء و ابزارهای هوشمند است. از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت‌های مچی هوشمند (Gear S2)، یخچال‌فریزرها، گوشی‌های هوشمند و شاید تبلت‌ها اشاره کرد. تایزن در مقایسه با اندروید گوگل، سبک‌تر به‌نظر می‌رسد و این می‌تواند تولید ابزار هوشمند را بر مبنای آن، توجیه نماید؛ جایی که در آن‌، سرعت دستگاه و شارژ باتری، حرف اول را می‌زند. به‌همین خاطر، سیستم‌عامل تایزن می‌تواند در گوشی‌های‌هوشمند نیز که مقوله سخت‌افزار با محدودیت‌هایی مواجه است، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

با این‌حال، گزارشات اخیر نشان می‌دهد که ساعت‌مچی هوشمند Gear S2 که مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن است با گوشی‌های‌ هوشمند تایزنی نظیر Z1 و Z3 سامسونگ هم‌خوانی ندارد. در حال‌حاضر، Gear S2 با سیستم‌عامل اندروید گوگل سازگار است و سامسونگ در آینده، سازگاری با آی‌فون ۵ به بالا با سیستم‌‌عامل آی‌او‌اس نسخه ۸٫۴ به بعد را به این دستگاه اضافه خواهد کرد.

 این امکان وجود دارد که سامسونگ به‌منظور ایجاد سازگاری بین محصولات مبتنی بر تایزن تا زمان عرضه یک گوشی رده‌بالا با این سیستم‌عامل، دست نگه‌ دارد. حتی با عرضه یک گوشی‌ رده‌بالا، این امکان وجود دارد که سازگاری از دیگر محصولات مبتنی بر تایزن تنها در انحصار گوشی‌های رده‌بالا باقی بماند. در گذشته نیز، ساعت‌های مچی سامسونگ تنها با محصولات رده‌بالا سری “گلکسی” این کمپانی، سازگاری داشت.


برای آشنایی بیشتر با ساعت‌مچی Gear S2 سامسونگ، بررسی تخصصی ترنجی را در لینک زیر بخوانید:

نقد و بررسی سامسونگ گیر اس ۲ (Gear S2) ؛ ساعت‌هوشمند با طعم بی‌نظیر تایزن

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/11/samsung-tizen-wearables-dont-work-with-tizen-phones.html” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]Androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iamalij

انگار قبلا خونده بودم با گوشی هایی کخ رم بالای ۱٫۵ گیگ دارن فقط اتصال پیدا میکنه

iamalij

خواهش میکنم راستی ما هم فامیلی هستیم محمد جان منم هم علی جهانی هستم :)))

Ari khan

🙁

kamix1353

فکر کنم گفته بودن دو مدل داره،شاید مدل سیم کارت خورش اینجور باشه.البته اگر کل خبر شایعه نباشه.

محمد کردزنگنه

بعید می دونم تفاوتی داشته باشن مطمئنا سامسونگ می تونه با ارائه یه آپدیت این قابلیتو به Z1 و Z3 اضافه کنه اما اگر سیاستش جوری باشه که نخواد این کارو انجام بده کاریش نمیشه کرد.

Different_boy

دلیل همخوانی نداشتن این هست که کلا تایزن دو تا گوشی داده بیرون که جفتشون پایین رده هستن و برای سنجش بازار.یعنی کسایی که این گوشی هارو خریدن نمیان دو یا سه برابر پول گوشی خودشونو بدن ی ساعت هوشمند بخرن!!!!پس فعلا توجیه اقتصادی نداره که کلی برنامه نویس رو معطل بکنه برای اینکه تایزن رو ساپورت کنه.اما در اینده وقتی گوشی های پرچمدار تایزن اومد براحتی اونها رو هم ساپورت میکنه.فکر نمیکنم کار سختی باشه مخصوصا برای کمپانی سامسونگ که در حیطه نرم افزار غولی هست برای خودش.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی