حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختصاصی ترنجی: نگاهی کوتاه به بازی ایرانی دیرین دیرین

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

فرض کنید که دیگر تمام بازی‌های موجود در مارکت‌های مختلف را نصب کرده‌اید و بازی دیگری برای دانلود باقی نمانده است. از طرفی شما یکی از هواداران سری انیمیشن‌های کوتاه “دیرین دیرین” هستید. حال در این شرایط چه باید کرد؟ پیشنهاد ترنجی به این دسته از کاربران، بازی ایرانی “دیرین دیرین” برای سیستم‌ عامل اندروید است. در ادامه قصد داریم نگاهی کوتاه به این بازی داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

شاید برخی از افراد دیدگاه چندان جالبی درباره برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی برای سیستم‌ عامل اندروید نداشته باشند، اما باید قبول کرد که توسعه‌دهندگان بسیاری موفق به عرضه برنامه‌ها و بازی‌هایی بسیار جذاب و یا کاربردی شده‌اند. اگر اغراق نکرده باشیم، بازی دیرین دیرین نیز از همین دسته بازی‌ها است. جهت یادآوری مجدد، دیرین دیرین، سریالی کوتاه با محتوای آموزشی و یا طنز می‌باشد. حال شرکت تولید کننده سریال دیرین دیرین، تصمیم گرفته است که بازی مربوط به این مجموعه را برای سیستم‌عامل اندروید توسعه دهد. اما چه نکات جذابی درباره این بازی وجود دارد؟ در حقیقت بازی دیرین دیرین مجموعه‌ای از چند بازی کوچک یا به‌عبارتی مینی‌گیم‌ها است که می‌تواند اوقات فراغت شما را برای مدتی پر کند!

photo_2015-11-29_14-39-09

نکته اولی که به‌شخصه از آن لذت بردم صداگذاری و کیفیت کلی بازی است. این بازی در حال حاضر دارای ۳۶ مرحله مختلف است که در هنگام شروع بازی تنها سه‌ مرحله از بازی در دسترس است و برای اینکه مراحل دیگر را باز کنید باید در همین سه مرحله تا جایی که می‌توانید امتیاز کسب کنید. مرحله اول (که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید) مرحله مورد علاقه من است. شما در نقش یک انسان اولیه ظاهر شده‌اید و باید از روی جعبه‌ها بپرید! شما برای پریدن از روی یک جعبه باید دکمه سمت راست صفحه و برای پریدن از روی چند جعبه، دکمه سمت چپ صفحه‌ را فشار دهید! روند بازی بسیار ساده است و شاید در نگاه اول آنرا بچه‌گانه به‌حساب آورید اما احتمالا بعد از باحتن در اولین دور، تلاش خود را برای کسب رکودی جدیدتر و بالاتر به‌کار خواهید برد.

photo_2015-11-29_14-33-18

به مرحله دوم می‌رسیم. در این مرحله مجددا شاهد گروهی از انسان‌های اولیه هستیم، اما این‌بار خبری از پریدن از روی جعبه‌ها نیست. در این مرحله چند انسان اولیه وجود دارند که باید در مدت زمان معین شده بر روی آن‌ها ضربه بزنید تا ناپدید شوند! هرچه که به جلوتر می‌رویم، روند بازی نیز کمی چالش‌برانگیز‌تر می‌شود، زیرا مدت زمانتان کاهش یافته و برخی اوقات مجبور خواهید شد که بر روی انسان‌های اولیه چندبار ضربه بزنید تا ناپدید شوند!

photo_2015-11-29_14-33-1

نوبت به مرحله بعدی بازی دیرین دیرین می‌شود. روند کلی این مرحله در برخی بازی‌های دیگر مانند Hardest Game Ever 2 می‌باشد.در این مرحله، شاهد سه “پیرکس” هستیم که بر روی ویلچر‌هایشان نشسته‌اند. پس از چند ثانیه یکی از آن‌ها به سرعت شروع به حرکت می‌کند. وظیفه شما این است که به‌سرعت جلوی این موجودات را بگیرید تا از دستتان فرار نکنند!

photo_2015-11-29_14-48-07

اما در این بازی ویژگی وجود دارد که برای هواداری همانند من بسیار عالی است! در هنگام ورود به‌بازی دو بخش داریم، بخشی برای همان مینی‌گیم‌ها که درباره‌شان صحبت کرده‌ایم، و بخشی که در آن می‌توانید جدیدترین قسمت‌های سریال دیرین دیرین را دانلود و تماشا کنید. خوشبختانه در هنگام استفاده ما مشکلی وجود نداشت.

photo_2015-11-29_14-51-39

البته هنوز این بازی، یک اثر بدون مشکل به‌حساب نمی‌آید! برای مثال، برای ورود به یک بازی شاید مجبور شوید تا چند بار روی آن گزینه ضربه بزنید تا وارد بازی شوید! همچنین در بخش تنظیمات در برخی دستگاه‌ها امکان تغییر زبان و یا میزان صدا وجود ندارد و این در حالی است که گزینه‌های موارد ذکر شده در تنظیمات وجود دارد! در کل برای شروع، این بازی بسیار خوب عمل کرده است و ما از بازی کردن “دیرین دیرین” در این مدت لذت بردیم. مسلما این هنوز شروع کار است و احتمالا در آینده شاهد بهبود‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف خواهیم بود. این بازی هم‌اکنون در گوگل پلی موجود است.

photo_2015-11-29_14-56-50

نظر شما چیست؟ شما درباره این بازی چه‌فکر می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dontbon

انیمیشن‌های کوتاه “دیرین دیرین” که واقعا جالب بودن :yahoo: بخاطر انیمیشن هاشم شده باید بازیش رو دان کنم :yahoo:

semicolon

چرا تو گوگل پلی؟ ؛(
پس بازار اینا چی… ؛؛؛؛؛؛؛؛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs