حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری بیل گیتس در انرژی سبز : شروع از هند و آمریکا

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

بیشتر کشور ها به تازگی در صدد عمومی کردن استفاده از انرژی ها سبز از جمله انرژی خوشیدی هستند. همانطور که در ایران نیز گسترده تر شدن این مسئله را می بینیم با این حال سرمایه گذارانی جز خود دولت کشور ها به نظر نمی رسد در این مسئله شرکت داشته باشند. در همین حال بیل گیتس با سرمایه گذاری هنگفت خود در حال توسعه و هموار تر شدن این راه است. با ترنجی همراه باشید.

همه چیز از پاریس شروع شد. کنفرانس سازمان ملل در این شهر برای مقابله با مشکلات زیست محیطی با پیوستن بیل گیتس به آن هیجا انگیز تر و با یک اعلانیه تاریخ ساز شد. این مولتی میلیاردر که در سال های گذشته سرمایه خود را در بهبود زندگی عمومی مردم در آفریقا و یا تحقیقاتی مانند به دست آوردن آب آشامیدنی از مدفوع گذاشته بود حال بزرگترین تحقیقات برای انرژی های سبز را در تمام تاریخ را شروع کرده. بیل گیتس دیشب در سایت خود گفت:

در حال حاضر در تمام دنیا سالانه فقط چند میلیارد دلار برای انرژی های بدون کربن صرف می شود چه برسد به تحقیقاتی با بازه بلند مدت در این باره

به نظر میرسد هدف گیتس همان چیزیست که در کنفرانس TED سال ۲۰۱۰ به آن اشاره کرده بود. او در کنفرانس نگاه خود را از ۳۵ سال آینده نشان داد که در آن سال ها کربن باعث ایجاد آلودکی و صدمه های انسانی و زیست محیطی نخواهد شد. گیتس همچنین باز در سایت خود گفت:

فکر کنم باید دو یا سه بار به همین اندازه برای این هدف خرج کنیم

در حال حاضر تمامی سرمایه گذاری های گیتس مشخص نیست ولی یکی از بزرگترین آنها روی کمپانی TerraPower® بوده که فعالیت گسترده ای در مورد انرژی ها سبز دارد. گیتس چندی پیش در مصاحبه ای با آتلانتیک  گفته بود:

ما به معجزه ای در انرژی نیاز داریم. من و ملیندا به کسانی که فکر می کنند می توان از نور خورشید نفت تولید کرد کمک می کنیم. در واقع به هر کسی که ایده معرکه ای در این باره داشته باشد کمک خواهیم کرد تا زندگی ای بهتر را برای بشریت رقم بزنیم.

نظر شما درباره حرکت سالانه بیل گیتس در زمینه انرژی چیست؟ آیا تصور می کنید پیگیری تنهایی گیتس در این باره راه حلی برای آینده باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.gatesnotes.com/Energy/Energy-Innovation” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]GatesNote[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iamalij

خدایی دمش گرم … فوق العادست این مرد …. خیلی کم انسان هایی پیدا میشن که کلی از پولشون رو خرج کنن برای بشریت . واسه دمشون گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....