حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدیویی بلک بری پریو (Blackberry Priv)

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

بلک بری هر چند دیر اما کاری را که نوکیا باید سالها پیش انجام می داد را به سرانجام رساند، این شرکت هم اکنون دستگاه های اندرویدی دارد که جدیدترین پرچمدار آن ها هم از همین سیستم عامل گوگل استفاده می کند. دستگاه خاصی برای آن دسته از کاربران که خاص بودن برای آنها اهمیت زیادی دارد، دستگاهی با کیبرد فیزیکی کامل در عین داشتن نمایشگر بزرگ ۵٫۴ اینچی QHD از نوع امولد و البته کمی خمیده در دو لبه. به نظر دستگاه جالبی می رسد و قبلا هم در ترنجی درباره آن خواندیم، حالا می خواهیم امروز با مارکوس همراه شویم و یک تجربه از راه دور با این دستگاه داشته باشیم.

blackberry-priv-review-02191

یک دستگاه کشویی که یک مکانیسم نسبتا قدیمی است اما دوست داشتنی و برای بازار یک نواخت موبایل های لمسی این روزها خیلی جالب بده نظر می رسد. پشت دستگاه با یک پترن (الگو) خاص در پشت پوشیده شده است که اصطکاک بالایی دارد و از سرخوردن آن در دست یا سطح صاف جلوگیری می کند. بلندگوی پریو در جلوی دستگاه قرار دارد اما استریو نیست و فقط همان سینی عریضی که زیر نمایشگر می بینید نقش اسپیکر معمولی این دستگاه را بازی می کند. این اسپیکر کمی کم ارتفاع تر از نمایشگر است و باعث می شود نوعی جای-دست برای باز کردن مکانیسم کشویی دستگاه باشد. شاید نگران خراب شدن این دستگاه کشویی باشید اما مکانیسم قابل اعتمادی به نظر می رسد و مشکلی در کار با آن دیده نشده است.

blackberry-priv-001-1280x720

از نظر مشخصات اما این بهترین دستگاه بلک بری است، پردازنده اصلی اسنپدراگون ۸۰۸، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و قابل افزایش با مموری کارت، باتری ۳۴۱۰ میلی آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ وایرلس از مشخصات سخت افزاری آن است. نمایشگر امولد QHD به اندازه ۵٫۴ اینچی آن در دو لبه کمی خمیده است و آن را شبیه به گلکسی اس ۶ اج می کند. کاربردهای کوچک و خاصی برای این لبه در نظر گرفته شده است که امیدواریم در آینده بهتر از این ظاهر شود. این نمایشگر مسلما با بهترین هایی که در گلکسی اس ۶ اج دیده ایم کمی فرق دارد و در آن سطح از کیفیت قرار ندارد اما به اندازه کافی شارپ است.

blackberry-priv-hands-on-1

سیستم عامل بلک بری پریو اندروید ۵٫۱٫۱ است با کمی شخصی سازی های مخصوص بلک بریاما ظاهر سیستم عامل خیلی شبیه به اندروید خام است. عملکرد دستگاه کمی کند به نظر می رسد، به خصوص برای پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ ، به خصوص در دوربین اما در بازی ها مشکلی وجود ندارد. اما کیبرد! کیبرد بلک بری پریو بسیار جالب است چرا که حتی کلید های این کیبرد هم گویا یک پنل برای فهم لمس (نه فشار) دارند. بدین صورت که می توانید برای سوایپ کردن از آن استفاده کنید، در متن جا به جا شوید و … . عملکرد کیبرد فیزیکی به دلیل جمع و جور کلید ها زیاد جالب نیست اما شاید شما با آن راجت باشید.

کیفیت دوربین عقب ۱۸ مگاپیکسلی در نور کافی خوب است اما در شرایط نوری ضعیف خیر، دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی آن هم بیشتر شبیه به یک جوک است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ویدیو این نقد و بررسی را با هم ببینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/hNFb3[/aparat]

نظر شما درباره بلک بری پریو چیست؟ مایل به خرید آن هستید یا تا پریو ۲ (احتمالی) صبر می کنید؟

[su_button url=”#”]YouTube[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیوی

بابت بررسی تشکر
زشت…بی کلاس…خز… ولی اندروید کمکی به بلک بری خواهد کرد…در مورد این تبلیغاتی ک اون پایین صفحه میاد واقعا در سطح سایت شما هست… و باعث باکلاس شدن سایت میشه…

Moazez

در کنار سونی دوستدارم این مدلو داشته باشم. سونی و بلک بری ته خاص بودنن.فقط تنها چیزیش که فکرمو خراب کرده نسبت بهش صفحه نمایششه که ضعیفه.

IT

واقعا هر دو خاصن هر دو در حال ورشکسته شدن هستن

Moazez

عیب نداره شما نخر. اگه شما هم بخری که فرقی بین منو تو نیست.

armin sat

خوشمان آمد و یکی از کاندیداها برا خرید شد

amir Narimnpour

تک و آس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)