حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر اج در ویندوز ۱۰ موبایل، کروم و فایرفاکس در بنچمارک‌های Octane و Jetstream

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

مدت زیادی بود که مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت را به‌عنوان یک مرورگر کند و یا کم‌مصرف قلمداد می‌کردیم اما در زمان رونمایی از ویندوز ۱۰ شاهد بودیم مایکروسافت قدرت نرم‌افزاری خود را به رخ رقبا کشید. مایکروسافت آج آمده است تا تمام خاطرات قبلی را پاک‌کرده و بتواند یک حس جدیدی را ایجاد کند. وبلاگ تکنولوژی Rewritable تصمیم گرفت این مرورگر را در ویندوز ۱۰ موبایل بر روی Lumia 640 در مقابل Motorola Moto G 4G رو به روی کروم و فایرفاکس قرار دهد. در ادامه همراه باشید.

هر دو دستگاه دارای چیپست Snapdragon 400 در کنار Adreno 305 و صفحه‌نمایش ۷۲۰P هستند. به همین سخت‌افزار یکسان قابلیت رقابت برای پیدا کردن بهترین نرم‌افزار را دارد. نتیجه به‌دست آماده بدین‌صورت است:

Octane: (تست جاوا‌ اسکریپت توسعه داده شده توسط گوگل)

Edge (Windows 10): 2522
Firefox 42 (Android 5.1): 2384
Chrome 46 (Android 5.1): 2284

Jet Stream: (تست جاوا اسکریپت توسعه داده شده توسط اپل)

Firefox 42 (Android 5.1): 15.545
Chrome 46 (Android 5.1): 15.115
Edge (Windows 10): 14.919

 هر چند همان‌طوری که شاهد هستید اختلاف امتیاز بین مایکروسافت اج و دیگر مرورگرها بسیار اندک بوده و حتی در تست اول نیز این مرورگر بااقتدار اول شده است. هرچند تجربه کاربری را نمی‌توان به‌صورت بنچمارک تست کرد و معیاری واحد به آن داد اما از نطر بستر فنی تست بنچمارک مشخصات خوبی را به ما می‌دهد. گوگل به دلیل تسلط خود بر دنیای اندروید ازنظر کارایی و تشکیل اکوسیستمی واحد بسیار جلوتر است. به نظر بعضی از دوستان رقابت اصلی بر روی سیستم‌های شخصی و یا موبایل در صورت عرضه این مرورگر برای همه دستگاه‌ها، بین مایکروسافت اج و فایرفاکس است نه مایکروسافت اج و گوگل؛ به زبان دیگر جایگاه اول ببین مرورگرها برای عموم متعلق به کروم است و دو مرورگر دیگر باید بر سر جایگاه دوم رقابت کنند. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://wmpoweruser.com/windows-10-mobiles-edge-browser-benchmarks-as-well-as-chrome-and-firefox-in-octane-and-jetstream/” background=”#12b37e”]wmpoweruser[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad

من تو سیستمم از اج استفاده میکنم و خیلی راضیم. نه کاملا ولی خیلی
همین سبک بودنش یه دنیا می ارزه

parhamc1

من تو گوشیcmدارم زیاد خوب نیست ولی خیلی سریع و مصرف باتری هم کمه.کروم عالیه ولی مصرف باتریش واقعا بالاست دو ورژن اخرش بهتر شده یه کم.فایرفاکس هم استفاده نمیکنم.امیدوارم اج هم برا اندروید بیاد

alirezaiii

من از کروم استفاده میکنم اما دوست دارم کوچ کنم چون خیلی شارژ رو مینوشه
:bye:

kazem salehi

مرور گر خوبیه،من همیشه تو گوشی و لپتاب ازش استفاده میکنه،در اینده نزدیک از افزونه هم پشتیبانی میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....