حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرسش و پاسخ سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم (Xperia Z5 Premium)

نوشته

8 سال قبل | 55 دیدگاه | ترنجی

دیشب، ۹۴/۰۸/۳۰ با هم “نقد و بررسی اکسپریا زد ۵ پریمیوم : اعلا” را  خواندیم. ترنجی همواره سعی می کند تا علاوه بر فاکتور سرعت و به روز بودن، کیفیت مطالب را در شان مخاطبین محترمی همچون شما، نگاه دارد. هر کاری هر چقدر بزرگ و عالی همواره کاستی هایی دارد و این اجتناب ناپذیر است. در بررسی های ترنجی سعی می کنیم تا خود را به جای یک کاربر که می خواهد این دستگاه را بخرد یا درباره آن تحقیق کند قرار دهیم و تمام فاکتورهای مهم را در بررسی بیاوریم اما شاید همچنان موردی مانده باشد به ذهن ما نرسیده یا از قلم افتاده باشد. سری پست های جدید “پرسش و پاسخ” بعد از هر نقد و بررسی منتشر خواهد شد و در آن ما به سوالات شما درباره این دستگاه پاسخ خواهیم داد. امروز نوبت به پرسش و پاسخ اکسپریا زد ۵ پریمیوم است.

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (61)

شرایط این پست از این قرار است و امیدواریم برای نظم بیشتر آن ها را رعایت کنید:

پست از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۶ به صورت آنلاین بررسی می شود و پاسخ تک تک شما عزیزان داده خواهد شد.

حداکثر مدت زمان پاسخگویی به سوالات شما ۴۵ دقیقه است.

پس از ساعت ۱۶ هم به سوالات شما پاسخ می دهیم اما شاید با فاصله بیشتر.

لطفا سوالات خود را شفاف بیان کنید.

لطفا از پاسخ دادن به سوالات کاربران قبل از پاسخ ما به ایشان خودداری فرمایید.

هر کاربر هر چند سوال که بخواهد می تواند در نظرات متفاوت بپرسد.

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (39)

امیدواریم که در ترنجی بتوانیم اطلاعات صحیح و موثق را به شما بدهیم تا کمک کوچکی در تصمیم گیری صحیح به شما کرده باشیم. این شما و این تریبون پرسش و پاسخ سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم !

اشتراک در
اطلاع از
55 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

سلام خسته نباشی اقای عطایی بابت بررسی بی عیبتون.میخواستم بدونم منی که کارم فقط وبگردی هست این گوشی باتریش برام چقدر دووم میاره مرسی

SONY

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای عطایی عزیز
ضمن تشکر از زحمات بی دریغ شما چندتا سوال خدمتون داشتم
۱-وضعیت باطری در چه حدیه؟زمان شارژ شدنش اصلا برام مهم نیست مهم نگه داشتن باطریه در حالت استامینا هم تست کردین؟؟اگر تست کردین چجوریه
۲-مشکل خط افتادن شیشه لنز دوربین در چه حدیه؟امکان داره مشکل از خط تولید باشه وایرادش در نسخه های جدیدتر رفع بشه؟؟؟چون مشکل نکسوس ۶p به مراتب بدتر از این بود
۳-شما زد ۵ هم تست کردین باطری اون در حالت استامینا دوروز جواب میده؟؟(استفاده معمولی)
من بین پرمیوم و نسخه معمولی دودلم از طرفی بعد سه سال قصد خرید گوشی دارم نظر شما چیه؟ کدوم رو پیشنهاد میکنین؟؟؟؟
نمایشگرش در نمایش جزئیات توی عکسها (با توجه به رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا) در چه سطحیه؟ آیا از نوت ۵ بهتره؟؟؟
محتویات جعبه زیاد برام مهم نیست هندزفری هم از این مدلای بی سیم رو ترجیح میدم
ممنون از پاسختون

riofarina

سلام سلام
توبعضی جاها دیدم نوشتن دوربین z5p از z5 روشنتر و شارپتر میندازه!از نظر شما همچین تفاوتی وجود داشت؟

SONY

اتفاقا منم همچین چیزیو مشاهده کردم فکر کنم مربوط به نسخه نرم افزار گوشی باشه نسخه پرمیوم نسخه نرم افزارش بروز تره حالا ببینیم نظر آقای عطایی در این مورد چیه

SONY 1946

با عرض خسته نباشید خدمت شما، ایا رابط کاربری دوربین که در اختیار شما بود، رابط قدیمی بود یا رابط کاربری جدید و اگر جدید بود ایا امکانات جدید اضافه شده بود یا همچنان باید منتظر تغییر گسترده و اضافه کردن امکانات در اندروید ۶٫۰٫۱ باشیم؟ 😐 :rose:

milad.tech

سلام خسته نباشید.تشکر از بررسی خوبتون
۱-نمایشگرش جدا از اینکه رزولیشن بالاتری از نوت۵ یا s6 داره کیفیتش نسبت به اونا چطوره؟مخصوصا تو نمایش مشکی و سفید و خوانایی در نور شدید آفتاب
۲-چند ساعته فول شارژر میشه؟
۳-دوربینش نسبت به نوت۵ و s6 کیفیتش عکس و فیلم برداریش چطوره؟(فقط کیفیت مورد نظرمه یعنی خروجی نهایی.کار به امکانات و سرعت فوکوس و … ندارم)
آیا هنوزم مثل z3 یا +z3 منبع نور تو عکس بیافته پخش نور وجود داره؟
رنگ ها هنوزم سرد میافته تو عکس؟
۴-نویز هنوزم مثل z3زیاده یا کمتر شده مخصوصا در تاریکی؟
۵-داغ کردن دستگاه مخصوصا هنگام بازی یا فیلم برداری نسبت به Z3 چطوره؟
اسپیکرهای بالا و پایین کیفیتشون و بلندی صداشون نسبت به z3 بیشتر شده یا نه؟نسبت به m8 یاm9 چطور؟
با تشکر از تیم خوب و قوی ترنجی.
لطفا در پاسخ بخش دوربین تا حد امکان ریز و دقیق پاسخ بدید با تشکر.

milad.tech

تشکر.عالی بود توضیحات

im

سلام ،ممنون بابت بررسی ،خوب بود ،البته بیشتر وارد جزئیات میشدید بهتر بود مثلا امکانات نرمافزاری و برنامه های نصب شده جای توضیح داشتن ،نکته دیگه اینکه در قسمت صفحه نمایش از براویا نام بردید اگه اشتباه نکنم الان موتور پردازشی توسعه یافته x_reality در این گوشی ها وجود داره براویا مال خیلی سال پیشه و الان سونی از نسخه دومش برای بعضی میانرده ها بهره میبره ،یه حالت سوپر ویوید هم داره که اگه توضیحی از عملکردش روی پرمیوم میدادید خوب بود ….
اما سوالهام.
اول درمورد خش پذیری لنز که البته کاریری پرسیده ،اما میخواستم توضیح کاملی بدید که خط و خش عمقی میافته یا بیشتر شامل کدر شدن و از بین رفتن قسمتی از لایه نازک روی لنزه که کمی بنفش رنگه؟و اینکه این مشکل رو z5 هم در همین حد بود ؟ ،،این موضوع تو زد تری پلاس حل شده بود اما تو بقیه سری زد افتضاحه .
دوم اینکه عملکرد x_reality که با تاخیر صورت میگیره ایا رو z5 هم تاخیر بیشتر از نسل های قبل مثل z3 بود ؟در مورد پرمیوم خب رزولوشن بالاست و طبیعیه چند ثانیه ،اما ایا روی عکس های فول اچ دی یا اچ دی هم همینقدر طول میکشید یا نه؟
سوم اینکه روی صفحه مستقیما شیشه بود یا برچسب محافظ از پیش چسبونده شده بود ؟
در مورد شیشه نمایشگر توضیحی میدم ظاهراً تو بیشتر بررسی ها کسی نمیدونه چیه ،سونی از شیشه معدنی و ابدیده دراگون تریل استفاده میکنه ،این شیشه از گوریلا گلس ها خش پذیری بیشتری داره اما مقاومت زیادی در مقابل ضربه داره و این رو تجربه خودم و احتمالاً تجربیات کسانی که سری زد داشتن ثابت کرده ،اما سونی اغلب لایه های محافظی روی این شیشه میکشه ،تو زد تری پلاس محافظ یه برچسب خوب بود که راحت جدا میشد اما تو نسل های قبلی محافظ به نوعی چسبیده شده بود و محکم که راحت و بدون صدمه جدا نمیشد و دائمی بود .
پیشاپیش تشکر از پاسخ هاتون .

Sony Make.believe

خسته نباشید آقای عطایی .
من فقط یک سوال دارم اونم اینکه شما دوربین این دستگاه رو چطور با توجه به dxo که عنوانش هم کردید در عمل نمره میدید؟ واسم خیلی مهمه چون بی شک گوشی این ماه من پریمیوم خواهد بود .
چون دوست ندارم مشکلاتی که در دوربین زد ۳ دارم رو دوباره ببینم .
با سپاس از شما .

i_love_quality

سلام آقا سینا ممنونم بابت بررسی خوبتون

چند تا سوال :

کنتراست روشنایی و عمق رنگی مشکی این گوشی با Z5 فرق داره؟ من توی یک سایت دیدم گفته بودن عمق رنگی مشکی خیلی بهتری نسبت به Z5 داره و چند تا عکس هم کنار G4 و آیفون ۶ پلاس گذاشته بود انگار با یک صفحه OLED روبرو بودیم بخاطر عمق زیاد رنگ مشکی پس چطور شما میگید متوسطه؟

از عملکرد ارتقا کیفیت فیلم ها و عکس ها راضی بودید؟

اسپیکر هاش با Z5 فرق داره؟ اسپیکر این بهتره یا M9 ؟

نسبت به Z2 و Z3 بیشتر گرم میشه یا کمتر؟

سرعت حافظه داخلیش چطوره؟ چون بر اساس بنچ مارک ها هیچ فرقی با حافظه UFS سامسونگ در S6 و… نداره

در ضمن چرا دوباره در بررسی به Dynamic Contrast Enhancer و لایه جدید کنتراستی بین LCD و نور پس زمینه اشاره نکردید؟ :unsure:
Dynamic Contrast Enhancer باعث کنتراست و عمق مشکی بالاتر در تصاویر با پس زمینه مشکی میشه لایه کنتراستی هم که از اسمش مشخصه
این دو مورد به سری Z5 برای اولین بار اضافه شدن

تشکر :rose:

SAWANA

درود بر شما
سوالم مال دیشب.
۱. با نور ۵۰ دقیقا چند ساعت برا وبگردی دووم میاره؟
۲. با همین روشنایی برا پخش ویدیو چقدر دووم میاره؟
۳. اگه وبگردیه سنگین داشته باشید دمای cpu تا چند درجه بالا میره؟
۴. با استفاده مشابه مخصوصا وبگردی باتریه این بهتره یا نوت ۴؟

Milad.Sh

با سلام خدمت دوستان و آقای عطایی گل.
خیلی وقت ترنجی رو دنبال می کنم ولی امروز در سایت ثبت نام کردم. :heart: :rose:
آقا سینا شما یکبار توی متن نقد و بررسی Z5 Premium گفتین که:
” در زد ۵ پریمیوم همانند زد ۵ کامپکت و بر خلاف زد ۵ و زد ۳ پلاس، شیشه لنز از شیشه پشتی دستگاه مجزاست.”
و در جایی دیگه:
“در برخی دستگاه های سری اکسپریا زد (اعم از زد ۲، زد ۳، زد ۳ کامپکت، زد ۳ پلاس و البته زد ۵ پریمیوم ما) شیشه لنز دوربین بسیار بسیار حساس است…”
میخواستم بدونم با وجود اینکه شیشه لنز دوربین+Z3 مثل Z5 Premium نیست و یه تیکه هست باز هم خط و خش پذیره؟؟
Z5 هم همینطوره یا اینکه مشکلی نداره از این بابت؟؟
و اینکه صدای پریمیوم نسبت به Z5 چطور بود؟
بیشتر بود یا تفاوتی نداشت؟؟
از لحاظ کیفیت چطور؟؟
سپــاس :rose: :rose:

Ari khan

خوش اومدین :rose:

Guaje

آقای عطایی اگه امکانش هست بین کیفیت ۴k تو z5p و qhd یه مقایسه ای داشته باشین!

mahdi

سلام.خسته نباشید آقای عطایی
باتریش در وبگردی نسبت به نوت۵ چجوره؟

ali salehi

سلام و درود خدمت شما آقای عطایی ظهرتون بخیر:
از نظر شما (کابردی) برای فردی که می خواد ۳-۴ سال گوشی شو نگه داره بهتره نوت ۵ بگیره یا زد ۵ یا زد ۵ پریوم یا آیفون ۶s 64.
ممنون

Sajjad

فک نمیکنم بررسی جای سوالی گذاشته باشه
تشکر میکنیم و بس

im

اقای عطایی تشکر بابت پاسختون ،در مورد این مشکل خش پذیری لنز اگر ممکن بود با نمایندگی در میان بگذارید و و روی زد فایو هم تست کنید ،تا مشخص بشه فقط نمونه ای که برای شما دادن مشکل داشته یا کلا این مشکل به این حد هست .اگر بتونید این مورد رو روشن کنید بسیار عالیه و ممنون میشیم ازتون.

bvb

طبق حرفی که آقای عطایی زدن این نت۵ میتونه توی عکاسی بهتر از این گوشی عمل کنه و تو زد۵پرمیوم نویز تصاویر زیاده و خوب ماکرو نمیگیره با توجه به این که دوربین این نسل زد ها برابرن میشه نتیجه گرفت نتایج تست زومیت کاملا درست بوده و نسل جدید زد ها در عکاسی(که فاکتور اصلیه) از گوشیهایی مثل اس های نسل جدید نت۵ جی۴ و وی۱۰ لومیا ۹۳۰ و ۱۰۲۰(فناوری ۴ سال پیش نکیا) و آیفون های نسل جدید عملکرد ضعیفتری داره آقایون ترول سونی خدایی ناکرده آقای عطایی یا ترنجی که جیره خوار نیستن؟؟

SONY

میدونی چرا سونی ماکروش ضعیفه؟؟؟؟ چون از یک لنز ۲۵ میلیمتری واید بهره میبره کلا اکثر سونی ها اینجورین واسه همین نمیشه از نمای نزدیک روی سوژه فوکوس کرد باید فاصله ات زیاد باشه بعدشم مقایسه بهتر بودن عکس توی کامپیوتر انجام میشه که کیفیت گوشی اونجا مشخص میشه نه رو صفحه نمایش گوشی شما معلومه طرفدار نوکیا(لومیا) هستی لومیا هم دوربین قابل قبولی دارن ولی اینو بدون تنها لنزی که میتونه لنز زایس رو به چالش بکشه لنز های سری G سونی هستن
……………………………………………………………………………………………………….
درضمن دوست عزیز شما مقداری لحنتون تنده لطفا کمی ملایمتر برخورد کنید ببخشید ازتون انتقاد کردم در کل اگر کمی خونسرد تر باشید جنجال راه نمی افته تشکر بابت توجهتون به کامنت بنده 🙂

bvb

لایکت کردم چون قبول دارم لحنم یکم تنده از همه هم معذرت میخوام اگه گاهی یکم تند حرف میزنم.در مورد دوربین آقای عطایی گفتن که نت۵ بهتر عکس میگیره که با توجه به این که ایشون به طور حرفه ای توی زمینه تکنولوژی مشغولن مطمئنن توی یه صفحه نمایش واحد اونارو مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده پس از اونجایی که عکسبرداری نت۵ بهتر از زد۵ هاست نتیجه گیری من درست بوده و زد۵ ها تو بحث عکاسی از سری جدید اس ها ونت نکیا لومیا ۹۳۰ و ۱۰۲۰ جی۴ و وی۱۰و آیفون های جدید ضعیفترن این موضوع صحت مقایسه زومیت رو هم ثابت میکنه که به همین نتیجه رسیده بود ضمنا کاملا درست گفتی من طرفدار نکیا هستم ولی هیچوقت ترول بازی در نمیارم اگه یکی از جمله هایی که من الان نوشتم از روی تعصب و غیر منطقی بود من دیگه در مورد سونی هیچ نظری نمیزارم حالا شما بگید جمله های من غیر منطقی بود؟؟

Mohammad Soly

در اینکه نرم افزار دوربین نوت کمی خیلی کم میتونه بهتر از زد۵ باشه شکی نیست ولی سخت افزار دوربین زد۵ یه سرو گردن از گوشیهای هم رده قوی تر هست.این به اون در! نرم افزار میتونه با ارتقاء اندروید ارتقاء بده ولی سخت افزار چی میشه عوض کرد؟؟ من سخت افزار قوی دوست دارم.سونی با لرزشگیر نرم افزاری نشون داد میتونه بهتر از اپتیکال عمل کنه

pika

سلام خسته نباشید
تست معمول پخش ویدیو رو روی این گوشی انجام ندادین یا انجام دادین و یادتون رفته وارد متن کنین؟
اگه ممکنه با ویدیو ۴k هم تست رو انجام بدین , ممنون :rose:

SAYROS

سلام و خسته نباشید

نمیدونم من تو ویدیوها و عکسای این گوشی بد میبینم یا درسته. آیا شیشه محافظ نمایشگر بر خلاف مدل های دیگه زد از فریم فلزی دور کمی بیرون زده هست؟

HEDAYAT

سلام آقای عطایی ؛-)
چند پرسش ؛
تجربه تون از game در این گوشی چطور بود؟ هنوز هم افت فریم وجود داره؟(هنگام داغ شدن یا ،،،)
اسپیکر ها چه پیشرفتی نسبت به z4 کردن؟
باطری چطور؟!
ضخامت گوشی اذیت کننده نیست؟

در کل، ارزش تعویض با z4 هست؟
دوربین پیشرفت بزرگی کرده؟در برابر دوربین g4 چطور ارزیابی میکنید؟
و یک سوال کمی بی ربط؛-)
آیفون ۶s ارزش خرید داره یا صبر برای ۷ (یا هر اسمی خواهد داشت) بهتر هست؟

مچکر از پاسخ شما،،،

bvb

آقای عطایی ممنون که نظرات و تجربیات خودتون به صراحت بیان میکنید و مثل بعضیا از جواب دادن تفره نمیرید ضمنا یه تشکر دیگه بابت حل شدن مشکل قسمت نظرات از شما میکنم ولی یه انتقاد دارم اونم درباره ی این مسئله آفلاین شدن سایتتونه خیلی اذیت میکنه اگه حلش کنید خیلی عالی میشه

javad.gh

با عرض سلام و خسته نباشید به آقای عطایی
۱٫ آیا دوربین درحالت دستی از دوربین s6 edge plus بهتر هست؟ در حالت خودکار چطور؟
۲٫ تصاویر کدام یک کنسترانت بیش تری دارد؟
۳٫ پیشنهاد شما به من که برام زیبایی و دوربین مهم است xperia z5 premium است؟ یا s6 edge plus

amir Narimnpour

سلام بررسی فوق العاده بود مثل همیشه
چنتا سوال داشتم
۱_دوربین این گوشی رو چجور ارزیابی کردید نسبت ب رقبا نه فقط نوت۵ از حرفاتون برداشت میشه ک جهش و پیشرفتی نسبت ب سری زد نداشته درسته؟؟؟؟
نسبت ب جی۴ و اس۶ دوربینش در چ وضعیه؟؟؟؟؟ بخصوص در تنظیمات دستی
تنظیمات دستیش از جی۴ بهتر بود؟؟؟؟
۲_اسپیکر گوشی از نظر کیفیت نه حجم صدا در مقایسه با وان ام۹ چطوره؟؟؟؟
۳_ هنذفری دستگاه چی ؟این نسخه ک شما تو جعبه باش مواجه شدید تدبیر سونی برای بازار ایرانه یا شرکت وارد کننده؟؟؟
۴_ایا در صفحه نمایش به غیر از زمانی ک اولترا اچ دی هست کیفیتش چطوره؟؟؟ به خصوص در مقابل زد۴ ؟؟؟؟
خیلی خیلی خیلی ممنون اقای عطایی از پاسختون

m.sh_1366

سلام خدمت آقا سینا ی گل یه سئوال کاملا متفاوت میپرسم خیلی دوست دارم بدونم اولین باری که جعبه گوشی رو باز کردید و با گوشی کار کردید چه احساسی داشتید بالاخره شما گوشی های زیادی از شرکت های مختلف رو بررسی کردید اولا احساسی که اون لحظه داشتید دوماچه انتظاری درموردش داشتید آیا بعد از ۱۰ روز کار کردن با پریمیوم نظرتون تغییر کرد؟ خواهشا خیلی دوستانه برامون بیان کنید
میخوام یه مثال جالب براتون بزنم من سونی زد الترا رو خیلی دوست داشتم چون به سلیقه ی من خیلی نزدیک بود وقتی وارد بازار شد فورا خریدم وقتی که گوشی رو برا تست از تو جعبش دراوردم خود فروشنده با دیدنش گفت این دیگه چیه چرا انقد بزرگه (البته چون نمیخاستم سیم کارت بندازم مشکلی با ابعادش نداشتم) گوشی رو به زور از دست فروشنده گرفتم اونم خوشش اومده بود احساس فوق العاده ای بود خوشحال بودم بعدا گوشی های زیادی به دستم رسید ولی هیچ کدوم اون احساس رو به من نداد مثلا lg g4 همین اواخر یکی از دوستام خریده وقتی باهاش کارکردم حس بدی پیدا کردم اصلا خوشم نیومد انگار یه گوشی میانرده بود بابت پرحرفی معذرت میخام ولی خیلی برام جالبه بدونم آیا انتظارات شما رو براورده کرد؟ آیاشما حاظر هستید برای این گوشی هزینه کنید یا خیر؟
ممنون

Mouod

با عرض سلام و تشکر بابت بررسی خوبتون…
۱:دوربین این گوشی در مقایسه با نوت۵ برای یه کاربر ابتدایی که از تنظیمات دستی استفاده نمیکنه و هر دو گوشی توی حالت اتوماتیک باشن،کدوم بهتر عمل میکنه؟
۲:باتریش در حد زد۳ هست آیا؟!
۳:فریم دور دستگاه پلاستیکیه؟ :wacko:
۴:به نظر شما اونطور که بعضی کاربرا میگن،این گوشی فقط یه تجربه ۴K از سونی بوده و روش خوب کار نشده؟
۵:به نظر شما با توجه به تفاوت قیمت حدود ۵۰۰ تومن با نسخه معمولی،برای کسی که اندازه صفحه براش مهم نیست ولی طراحی،باتری و کیفیت صفحه مهم تره،کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

alizadeeh

با سلام و خسته نباشید …..
من بین نوت ۵ و z5p موندم هر چقدر هم بررسی و نظرات رو میخونم نمی تونم تصمیم بگیرم
تصمیم گرفتم z5p بگیرم ولی با نظرات شما آقای عطایی تو خریدش منصرف شدم برای من کیفیت دوربین و خوش دست و خوش ساخت بودن و شارژ دهی مناسب جزوء انتظاراتم بود این طور که شما فرمودید دوربین نوت ۵ یه سرو گردن بالاتره از z5p و کیفیت عکس ها در کامپیوتر بهتر
ایا نتیجه ای که من گرفتم درسته ؟
:mail: :mail:

alizadeeh

افیت قیمت در گوشی های سونی بیشتره یا سامسونگ ؟
از نظر پشتیبانی ( آپدیت ) کدوم یکی به روز تر هستن

MH

با سلام خدمت نویسنده عزیز
راستش من از نظر جنبه های فنی تقریبا کامل این گوشی رو بررسی کردم و نظرم هم نسبت به این گوشی هستش. سوالم این بود که به نظر شما بعد از خرید این گوشی احساس پشیمونی به آدم دست نمیده که کاش note5 یا iphone 6s می خریدم؟!
ممنون

sara_m2195

با سلام

آیفون که دوربینش خیلیی بده بااینکه خیلیا تعریف میکنن ولی در زوم کردن عکس هیچ میشه فقط اسم دراورده ب نظرم.
الان تو حال حاظر به جز آیفون به نظرتون کدوم گوشی ارزش خریدن رو داره بین زد۵پریمیوم و نسلای جدید سامسونگ؟؟یعنی از لحاظ مقاومت در مقابل ضربه و کیفیت عکاسی و طول عمر باطری و سرعت بهتر باشه و بشه ۲-۳سالی ازش استفاده کرد
ممنون میشم راهنماییم کنید. :rose:

msalimi

چناب سینا و سایت محترم ترنجی- نارنجی!
با سلام.
دستگاهی فوق العاده ای است.
فقط چیزی که منو آزار میده ، اینه که بخاطر مسائل کاری من مرتب فلش وصل میکنم و فایلهای کاری رو به کامپیوتر یا برعکس ، انتقال میدم.
متاسفانه تا دستگاه را ریست نکنی ، حافظه فلش رو شناسائی نمیکنه!
در سونی + z3 هم این مشکل بود.
راه حلی وجود داره؟
ممنون از زحمات

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)