حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا اپل در ترتیب قرار گیری نرم افزار‌هایش در اپ استور دست می‌برد؟

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

اپ استور یک سوی رایانشی برای ارائه نرم افزار در پلتفرم iOS است. در اپ استور سالانه تعداد بسیاری نرم افزار برای دانلود قرار داده می‌شود و هرچه آمار این دانلود بیشتر باشد، این نرم افزار‌ها در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند.

اما اکنون به نظر می‌رسد اپل کمی شیطنت به خرج داده و با دست کاری آمار دانلود، نرم افزار‌های اختصاصی خود را در صدر دسته بندی اپلیکیشن‌های محبوب‌ اپ استور قرار داده است به طوری که رده بندی نرم افزار‌های Numbers، Keynote، Pages و iMovie به طور غیر قابل باوری عجیب است این نرم افزار‌ها با آمار دانلود باور نکردنی اکنون در صدر لیست اپلیکیشن‌های محبوب قرار دارند. این در حالی است که اگر به‌‌‌ همان لیست نرم افزار‌ها در سیستم عامل OS X نگاهی بیندازید مشاهده می‌کنید، برخی از این نرم افزار‌ها حتی در این لیست دیده نمی‌شوند!

بیایید بر طبق عادت معمول نیمه پر لیوان را ببینیم و اصلا بگوییم اپل هیچ دخالتی در این امر نداشته است و این مشکل صرفا یک اشکال در الگوریتم رتبه بندی بوده اما وجود این اتفاق جالب را قطعا نمی‌شود انکار کرد.
می‌خواهیم اکنون دیگر دیوایس‌های اپلی را نیز بررسی کنیم تا ببینیم اپ استور لیست نرم افزار‌هایش را در این محصولات چگونه نشان می‌دهد: در اپ استوری که در آیفون ۶ نمایش داده می‌شود، نرم افزار Twist پس از ایسنتاگرام و اسنپ چت قرار دارد در حالی که در نسخهٔ OS X اپ استور، بازی Twist بالا‌تر از اینستاگرام و اسنپ چت قرار گرفته است!

اما مسئله به اینجا نیز ختم نمی‌شود این تفاوت‌ها از آیفونی به آیفون دیگر نیز احساس می‌شوند. مثلا در آیفون ۶ اس iMovie سومین نرم افزار رایگان اپل در لیست نرم افزار‌ها است در حالی که رتبه این نرم افزار در آیفون ۵ اس ۴ طبقه تنزل کرده است!

این موضوع عمدی بوده است یا خیر بالاخره اصلاح خواهد شد ولی در این بین بسیاری از نرم افزار‌هایی که می‌توانستند در صدر جدول حضور داشته باشند و آمار دانلود بیشتری را تجربه کنند، از این امکان محروم شدند.

 [su_button url=”http://techcrunch.com/2015/11/16/apple-appears-to-be-promoting-its-own-apps-in-the-iphone-app-stores-top-charts/?ncid=rss&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Techcrunch+%28TechCrunch%29″ background=”#12b37e”]techcrunch[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلوفر فرجی

از ترس آپ های مایکروسافته. بعد اپل نوبت اندروید هم میرسه. جدیدن مایکروسافت داره تو استورهای این دو پلتفرم جا باز میکنه. اگه آپ های مایکروسافت در این دو پلتفرم در صدر قرار بگیره خیلی زشت میشه براشون B-)

Ari khan

وای وای وای!!!اپل داشتیم؟ :scratch:
امیدوارم که واقعا یه باگ باشه…فقط موندم این چه باگی میشه که به برنامه های خود اپل توجه میکنه 🙂

mortal galaxy

خو اگه بخواد دست ببره که یه جوری این کارو میکنه که تابلو نباشه،
نه اینکه بیاد تو هر نسل متفاوت این کارو بکنه.
اگه میخواست دست ببره امتیاز نرم افزارای خودشو که اینقدر پایین هستن رو زیاد میکنه.
نقد هایی که به نفعشه رو میاره بالا.
خودش یه دسته درست کرده به اسم made by apple پس لزومی نداره دست ببره تو رتبه بندی.

Samsung--Electronics

شاید هوشمند باشه
مثلا ۶ ها برای خودشون یه دسته بندی دارن
۵s هم دسته بندی خودشون مثلا اپ اسنپ چت برای ۶ ها خیلی بیشتر دانلود شده ولی برای ۵اس کمتر پس تو ۶ جایگاه بهتری داره (مثال بود)
:wacko: :whistle: :rose:

حبیب

باز هم حرکت اپل وار و خودخواهانه از خودِ اپل که واکنش همه ی دوستان رو باتحلیل های متفاوت به همراه داشته!

Alireza Jafari

چون الگوریتم برای هر سیستم عامل و دستگاه رو تغییر داده مثلا برای ایفون ۶ همه ی نرم افزار ها برحسب دانلود همه ی دارندگان ایفون ۶ هست. :good: :good: :heart:

hamed8080

خوب اینم بگید که اپل دو هفته ای هست که خودش اعلام کرده داره الگوریتم های جستجو برنامه ها رو تغییر میده . هنوز هم مشکل دارن با این قسمت به خاطر همین قرار اپ استور تو یک هفته اصلا آپدیت نشه .
مطمئن باشید عمدی نیست این کار .
مگه این که اپل از قصد بخواد که برنامه هاش اول نمایش داده بشن اون بحثش تقلب در رتبه بندی نیست . همین الان هم وقتی با مرور گر های دیگه میرید تو گوگل بهتون پیشنهاد میکنه از گوگل کروم استفاده کنید . این پیشنهاده نه تقلب .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....