حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحلیل ترنجی : محبوب شدن تلفن های ۴٫۷ اینچی در اکثر نقاط جهان

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

تا همین چند سال گذشته کسی به تلفنی بالاتر از ۴٫۰ یا ۳٫۵ اینچ فکر نمی کرد. بازخورد های اولین گوشی ۴٫۳ اینچی از سری محبوب Desire شرکت HTC بسیار تعجب برانگیز بود و اولین نوت ۵٫۳ اینچی سامسونگ بازخورد ” تلویزیون گرفتی دستت؟ ” را در خیابان ها به شما برمیگرداند. حال پس از مدتی کوتاه شاهد آن هستیم که تلفن های ۴٫۷ اینچی از بیشترین محبوبیت برخوردار شده اند. با ترنجی همراه باشید تا به تحلیلی کوتاه در این باره بپردازیم.

نکته قابل توجه این گزارش که DeviceAtlas آن را منتشر کرده تنها یک چیز است : ” توجه مردم به سایز صفحه و رزولوشن معطوف شده “. این برای شرکت ها بدین معناست که رزولوشن بیشتر، فروش بیشتر! شاید به همین دلیل بوده که اپل چندین و چند عقیده استیو جابز را زیر پا گذاشتند. ولی چرا تمام دنیا باهم به این اندازه از صفحه نمایش مهاجرت کردند؟ دلیل اصلی تمام این تغییرات اینترنت و تمام بازی ها و برنامه های مربوط به آن است. به نظر می رسد کسی دیگر از بازی های تحت وب ( مثل کلش آف کلنز، ۸ بال پول، آجار.آیو و …. ) و وب گردی با صفحه هایی که در کف دست جا می شوند لذت نمی برد. در زیر می توانید آمار اندازه های صفحه ها را کشور به کشور مشاهده کنید. بیشترین اندازه صفحه برای آمریکا می باشد. این آمار ها توسط ترافیک های وب گرفته شده :

 

atlas03

atlas05

atlas04

 

همچنین اگر به رزولوشن این صفحه ها دقت کنیم رزولوشن ۷۵۰*۱۳۳۴ محبوب ترین بین بین بقیه و پس از آن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ یا فول اچ دی و ۱۲۸۰*۷۲۰ یا اچ دی بیشترین محبوبیت را دارا هستند. البته ورود تلفن های ۲K و صد البته اکسپریا زد۵ پریمیوم با رزولوشن ۴K خود در حال رشد هستند و به نظر می رسند که در چندین سال آینده شاهد استاندارد شدن این رزولوشن ها برای تلفن های همراه باشیم.

 

atlas06

 

در نمودار بالا رزولوشن ها از تلفن های زیر به عنوان نمونه انتخاب شده اند و در واقع به معنای آمار هر تلفن هستند. به نظر می رسد اپل پیروز میدان در بسیاری از کشور هاست :

 

atlas09

 

 

پس از بحث رزولوشن می رسیم به دو رقیب و جنگی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم! اندروید علیه iOS و صد البته سامسونگ علیه اپل. بگذارید در ابتدا به اندروید و iOS بپردازیم. دیروز با منتشر کردن آمار ۱۳٫۹ درصدی سهم اپل و iOS از بازار جهانی تلفن های همراه به وضوح دیدیم که اندروید بازار تلفن های هوشمند را به دست دارد و ویندوز و بلک بری در حال دست و پا زدن هستند هر چند که مایکروسافت بسیار خونسرد و با برنامه در حال ادامه دادن راه خویش است. با این حال بگزارید نگاهی بندازیم که محبوبیت این دو سیستم عامل در کدام کشور ها بیشتر و یا کمتر است. اپل بازار آمریکای شمالی، اروپای غربی، استرالیا، کویت و سنگاپور را در دست دارد اما در باقی کشور ها اندروید پیروز میدان است. به نمودار زیر توجه کنید.

atlas 10

 

در این میان بهتر است نگاهی به محبوبیت ویندوز فون نیز داشته باشیم. با توجه به آمار ها در سه ماهه اول امسال افت این سیستم عامل را شاهد بودیم ولی با توجه به حرکت های درست مایکروسافت شاهد رشد این سیستم عامل بودیم و به نظر می رسد که آمار های مثبت و بیشتری از ویندوز ببینیم. با کمال تعجب محبوبیت ویندوز در هند بیشتر از هر جایی در دنیاست و در ژاپن و آمریکا به نظر می رسد کمتر کسی ویندوز پسند باشد. البته با توجه به پیش فروش بی سابقه لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال در آمریکا باید شاهد تغییر این امار در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ و سه ماهه اول ۲۰۱۶ باشیم. نمودار محبوبیت این سیستم عامل را در زیر مشاهده می کنید.

 

atlas08

 

 

با اینکه بیشترین رشد و محبوبیت به نظر می رسد برای هند باشد ولی اینطور نیست. مردم فنلاند هنوز به تلفن های نوکیا/مایکروسافتی خود پایبندند و بیشترین تراکم و محبوبیت ویندوز فون در فنلاند و سپس در اروگوئه آرزانتین است. در زیر می توانید نمودار را مشاهده کنید.

atlas11

 

 

و حالا میرسیم به بررسی محبوبیت تلفن ها و برند های موبایل در کشور ها مختلف. بی شک سال های سال است که طرفداران سامسونگ و اپل در کشور های مختلف با هم رقابت می کنند. ولی پیروز میدان تا به امروز در کشور های متفاوت کدام یک بوده؟ به نمودار زیر دقت کنید.

atlas12

 

به نظر می رسد در ژاپن کشوری که خود سازنده محصولات سونی است نه تنها اثری از ویندوز نمیبینید بلکه خبری از خود سونی هم نیست چه برسد به سامسونگ و با توجه به نمودار از محبوبیت بسیار بالای اپل و اسمارتفون هایش در این کشور هستیم. سامسونگ با وجود فروش بالا مغلوب اپل در بیشتر کشور های بالا بوده. ولی بقیه برند ها چطور؟ بیایید نگاهی به مقایسه موتورولا، ال جی، اچ تی سی و اپل در کشور های بالا نیز داشته باشیم.

atlas13

 

هرچند که سونی مغلوب اپل در کشور خود است ولی باز به نظر می رسد عملکرد مثبتی در اکثر نقاط جهان دارد. با این حال فروش نه چندان بالای این غول ژاپنی باعث شده در آمار های گارتنر اشاره ای به آن نشود. باید دید که واکنش و حرکت بعدی این شرکت چیست. موتورولا/لنوو همچنان در رکود است و در کنار آن اچ تی سی و درگیری همیشگی فروشش وجود دارد. سردرگمی این دو شرکت در طراحی و ساخت مدل ها مشهود است با این تفاوت که موتورولا سری های قدیمی Atrix، Milestone و … خود را کنار  گذاشته و با یک خط طراحی مناسب همچنان به کار خود ادامه می دهد. باید دید سردرگمی اچ تی سی تا کی ادامه خواهد داشت. ال جی نیز فروش بالایی ندارد ولی سود بالای این شرکت در بخش تلویزیون و لوازم خانگی هنوز بخش موبایلش را سرپا نگه داشته و قدم های مثبتی از هر دو رقیب کره ای تا کنون دیده ایم. بیایید قبل از آنکه این تحلیل را به پایان برسانیم نگاهی هم داشته باشیم به انکه کدامین مدل از تلفن های پرفروش آیفون اپل در حال حاضر بیشترین استفاده و محبوبیت را دارند. به نمودار زیر توجه کنید.

atlas14

 

شاید کمی شوکه شده باشید. بله؛ آیفون ۵/۵s هنوز بیشترین محبوبیت را در تمامی کشور های ذکر شده دارند و هنوز پس از دو سال پر سروصدا برای سری جدید آیفون های ۶ و مشتقات آن رقابت وجود دارد و به نظر نمیرسد حالا حالا ها شاهد سبقت گرفتن این سری جدید باشیم. و بلاخره معلوم شد که محبوبیت بالای آیفون در ژاپن بخاطر سری آیفون های ۶ نیست بلکه هنوز آیفون های ۵ دلیل پس زده شدن باقی برند ها در این کشور هستند. همچنین هنوز بیشترین ترافیک وب توسط تلفن های سامسونگ اشغال شده. ولی هنوز نوت های جدید سامسونگ از لحاظ استفاده وب و تعداد بیشتر از سومین عضو این خانواده نبوده اند. در زیر نیز می توانید نگاهی بر سهم بیشترین اشغال کننده های ترافیک وب یا به عبارتی پر فروش ترین تلفن های سامسونگ داشته باشید.

atlas15

 

با توجه به آمار امروز و دیروز نظر شما درباره برند محبوب و اندازه صفحه نمایش خوب چیست؟ آیا شما نیز ۴٫۷ اینچ را مناسب میدانید یا ترجیح می دهید با صفحه های بزرگتر یا کوچکتر استفاده روزانه خود را داشته باشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

شما می توانید گزارش DeviceAtlas را نیز دانلود کنید : [su_button url=”https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/11/DeviceAtlas-Mobile-Traffic-Report-Q3-2015.pdf” target=”blank” background=”#29976c”]DeviceAtlas[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلوفر فرجی

گذشته :
ویندوز و بلک بری در حال دست و پا زدن هستند هر چند که مایکروسافت بسیار خونسرد و با برنامه در حال ادامه دادن راه خویش است.

بزودی :
مایکروسافت بسیار خونسرد و با برنامه در حال ادامه دادن راه خویش است.اندروید و اپل در حال دست و پا زدن هستند.

یادتون باشه در سال ۱۹۹۷ پس از نزدیک شدن اپل به ورشکستکی و بازگشت استیو جابز به آن، جابز به سراغ بیل گیتس رفت و او را متقاعد نمود که ۱۵۰ میلیون دلار در اپل سرمایه گذاری نماید.
در اصل با کمک مایکروسافت بود که اپل امروز توانسته تبدیل شود به با ارزش ترین برند جهان

و یادتون باشه مایکروسافت خیلی راحت بلک بری را نابود کرد.

Sajjad

شما سعی کن تو سایت باشی
حالا در آینده افراد زیادی تخیلاتشون رو با شما درمیون میزارن و بیانات گهربارشون رو در مقابل اعتقادات شما علم میکنن ولی شما باش
هر بار که ترنجی رو باز میکنم فکرم میره ب دوستانی که بودن و خیلی خوب بودن و حالا نمیدونم چرا نیستن
رک گفتم بدونی و بدونن

Moazez

خوشم اومد سونی در کشورهای جهان اول فروش فوق العاده ای داره. تو ژاپنم دومه بعد از اپل.

Samsung--Electronics

اس ۴ من هنوز تو ترافیک دومه :yahoo: :yahoo: :yahoo:
تو تمام کشور ها دوّم بود :yahoo:

riofarina

تحلیل کاربران ترنجی:این ارور ها داره اذیتمون میکنه، خیلی خیلی خیلی(۵۰۴)

SONY 1946

واقعا قویترین ۴٫۷ اینچی جهان تا الان Z5 COMPACT :rose:

احسان محمودی

به نظر منم ۴٫۷ اینچ عالیه.
من خودم گلکسی آلفا دارم.
۴٫۷ اینچ با پردازنده ی اگزینوس ۵۴۳۰ + حسگر اثر انگشت.
تو این رنج قیمت هم واقعا یه سرو گردن که سهله چنتا سروگردن از بقیه بالاتر بود.

HAMID3D

گوشی فقط ۶ اینچی هنوزم تو کف لومیا ۱۵۲۰ هستم حیف سخت افزارش قدیمی شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....