حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۲۰ در برابر اگزینوس ۸۸۹۰: برتری پردازنده‌ی جدید سامسونگ در عملکرد چند هسته‌ای

نوشته

8 سال قبل | 23 دیدگاه | ترنجی

هفته‌ی گذشته، شاهد رونمایی از دو پردازنده‌ی جدید شرکت‌های کوالکام و سامسونگ بودیم. سامسونگ، رسما از مدل جدید اگزینوس یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ و کوالکام از مدل جدید اسنپدراگون یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ پرده‌برداری کردند. این دو پردازنده، در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد و در پرچم‌دار شرکت‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هفته‌ی گذشته، نتایج عملکرد تک هسته‌ای پردازنده‌های جدید منتشر شد و امروز، نتایج عملکرد چند هسته‌ای آن‌ها منتشر شده است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، مربوط به نتایج عملکرد چند هسته‌ای پردازنده‌های بالارده در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ است. در این تصویر، نتایج عملکرد چند هسته‌ای پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۲۰، اگزینوس ۸۸۹۰، Kirin 950، اپل A9 و مدیاتک MT6797 یا Helio X10 وجود دارند.

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای جدید سامسونگ با نام اگزینوس ۸۸۹۰ که به چهار هسته‌ی ARM Cortex-A53 و چهار هسته‌ی M1 مجهز شده، در صدر قرار دارد و موفق شده تا در عملکرد چند هسته‌ای، دیگر پردازنده‌ها را شکست دهد. امتیاز به‌دست آمده توسط آن، ۷۴۰۰ است که در مقایسه با اگزینوس ۷۴۲۰ با ۵۰۰۰ امتیاز، بیشتر است.

soc-performance-chart

بعد از اگزینوس ۸۸۹۰، پردازنده‌ی ده هسته‌ای مدیاتک Helio X10 با ۶۵۰۰ امتیاز قرار دارد. Kirin 950 با ۱۰۰ امتیاز کمتر از Helio X10 در رتبه‌ی سوم قرار دارد. به نظر می‌رسد که پردازنده‌ی جدید کوالکام، امتیاز ۵۳۰۰ را به‌دست آورده و در پایین پردازنده‌های دیگر قرار دارد. اپل A9 نیز موفق به کسب امتیاز ۴۴۳۶ شده که از همه‌ی پردازنده‌ها کمتر است اما طبق نتایج عملکرد تک هسته‌ای که هفته‌ی گذشته منتشر شد، این پردارنده، بهترین عملکرد تک هسته‌ای را در بین پردازنده‌ها دارد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Snapdragon-820-vs-Exynos-8890-leaked-multi-core-Geekbench-result-chart-shows-Samsung-advantage_id75810″ background=”#189d5c”]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

ای ول سامی سلطان چند هسته ای و افرین اپل سلطان تک هسته ای

Ari khan

ای کاش که اس۷ فقط با یه مدل پردازنده بیاد و اون پردازنده هم اکسینوس باشه 🙁

negar

بخاطر بازار چین و آمریکا نمیشه 😥

raminrx7

ببخشید میشه دلیل این که میگن واسه چین و امریکا نمیشه رو یکی بگه؟؟؟

raminrx7

so tanx :rose:

negar

مشتاقانه منتظر galaxy S7 میمونم B-)
next is now
:heart: :rose:

bvb

چند هسته ای زیاد مهم نیست بیشتر برنامه ها از یک یا دو هسته استفاده میکنن نه ۸ هسته انویدیا که سلطان ساخت پردازنده های موبایلیه هم به همین نتیجه رسیده داره ۲ هسته ای میزنه عملکرد تک هسته ای خیلی مهمتر از چند هسته ای هست حداقل تا وقتی که برنامه ها و سیستم عامل ها نتونن خودشونو با ۸ هسته یا بیشتر وفق بدن

Ari khan

اولا کی گفته چند هسته ای مهم نیست؟؟؟خدمتتون عرض کنم مرورگر کروم یکی از پرکاربردترین اپلیکیشنها از چند هسته پشتیبانی میکنه و استفاده هم میکنه ….بعدشم اکسینوس تو تک هسته ای هم خیلی قویه 😉

bvb

چند هسته ای هم مهمه اما نه اندازه تک هسته ای برنامه هایی هم هستن که بتونن از ۲ هسته استفاده کنن اما بیشتر از دو هسته من تا حالا برنامه ای نمیشناسم ولی در کل همونجور که شما گفتید اگزینوس توی تک هسته ای هم خیلی قویه ملاک اصلی برتری پردازنده های امسال چون نزدیکن به نظر من توی بخش گرافیک و گرماست

Mostafa

برخلاف شما به نظر من عملکرد هیچ کدوم مهم نیست
نه تک هسته ای نه چند هسته ای
از اونطر پردازنده گرافیکی خیلی مهم تره
پردازنده ها به اندازه کافی قوی هستن
ولی پردازنده گرافیکی ها هنوز کار دارن

master

یکی از دوستان هفته گذشته سر این موضوع حسابی ترول بازی در اورده بودن و از اینکه من گفته بودم وقت کافی برای توضیح دادن ندارم سوء استفاده می کردن و بحث رو کاملا غیر منطقی پیش می بردن!
در هر صورت دوستانی که فکر میکنن امتیاز چند هسته ای اهمیتی نداره لینک پایین رو مطاله کنن(مخصوصا بخش نتیجه گیری)
http://www.androidauthority.com/fact-or-fiction-android-apps-only-use-one-cpu-core-610352/
و عملکرد پردازنده ۷۴۲۰
http://www.androidauthority.com/exynos-7420-multitasking-multi-core-and-multiprocessing-637647/

bvb

ممنون واقعن لینکی که گذاشتید خیلی کامل بود نظر من به کل تغییر داد تا حالا اصلن نمیدونستم مبحث زمانبندی هم توی اندروید وجود داره در کل من قانع شدم هسته های بیشتر هم کاربرد داره مخصوصن به خاطر طبقه بندی که میشه انجام داد

master

به نظر میاد هم از نظر ویژگی های تکنیکی و هم از نظر قدرت CPU و هم قدرت پردازشی GPU تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ برتری کاملی داشته باشه.
برای مقایسه
اسنپدراگون ۸۲۰ طبق اطلاعات ارائه شده توسط کوالکام در بهترین حالت قادر به دی کد یا بازبخش ویدئو های ۴k , 60fps هست و در مورد قابلیت ضبط با همین کیفیت صحبتی نشده ( این یعنی فقط قابلیت بخش رو خواهد داشت)
در صورتیکه اگزینوس ۸۸۹۰ با داشتن پردازشگر ویدئویی Mali-V550 قابلیت ضبط و بخش ویدئوهای ۴k , 120fps و حتی ۱۰۸۰p 480 fps رو خواهند داشت(این یعنی امکان ضبط ۷۲۰p 960fps هم دور از انتظار نخواهد بود!)
https://www.arm.com/products/multimedia/mali-video/mali-v550.php
در مورد قدرت GPU طبق ادعای کوالکام GPU ی جدید بصورت تئوری ۴۰ درصد نسبت به نسل قبل قویتر شده
در حالیکه GPU ی اگزینوس ۸۸۹۰ طبق محاسبات تئوریک ۲ تا ۳ برابر قویتر از نسل قبل خواهد بود! (این یعنی خیلی قویتر از GPU اسنپ ۸۲۰ )
در مورد CPU هم اگر این اطلاعات درست باشن ، میشه راحت گفت اسنپ ۸۲۰ کاملا حرفی برای گفتن در مقابل اگزینوس ۸۸۹۰ نخواهد داشت.

Jackass

دکت گرم بابت اطلاعات و نظرپر محتوی . :rose:

alirezaiii

اینا مهم نیس کار باهاش راحته و روونه
این دوتارو داشته باشه بسی مشکلی نداریم چه اسنپ ۶۱۵ چه ۱۰۰۰ :yes:

S-M-B

ایول عالیه :good:

tonypb

اگزینوس خیلی پیشرفت کرده.ولی یه ترسی میگه بهم این همه قدرت…منجر به داغ شدن بیش از حدش نشه که مجبور شن برای استفاده در گوشی بیان قدرتشو محدود کنن…آخه خیلی رویایی قویه… 🙁

saro salehi

بازم بنجمارک ها و تقلب های سامسونگ که کل ایرانو سر کار گذاشته،ولی در عمل و پایداری سنپدراگون همیشه حرف اولو میزنه،حالا این تقلب ها تا کی ادامه داره و مردم تا کی از روی نا آگاهی دنبال سامسونگ میوفتند الله اعلمو.
اگزینوس هیچ وقت از نظر گرافیکی توان ادرنو رو نداره حتی اگه جی پی یو مالی ۲۰ هسته ای باشه،با این ۱۲ هسته ای فقط جو میده ولی در عمل لگ.
ولی با وجود این همه مردم از روی ناتوانی میگن ای کاش اس۷ اگزینوس باشه،پری روز اس۶ دیروز اس ۶ پلاس ،بابا سالی یه گوشی بی عیب و پایدار معرفی کن حالا فردا هم به اس ۶ آپدیت نمیده میگه از رده خارجه

negar

چی میگی!خوب شد شما سر کار نرفتی :whistle:
دوست عزیز لطفا جو رو متشنج نکن :unsure:

aligap

زیاد خودتون رو ناراحت نکنین. هرکس به یه برندی علاقه داره. شما به اسنپدراگون علاقه داری دلیل نمیشه اگزینوس رو بکوبی. اگه واقعا اسنپدراگون بهتره خوب دیگه این همه پا فشاری نمیخواد مردم عقل دارن و نمیخواد کسی براشون تعیین کنه کدوم بهتره مگر اینکه نظر دیگه ای داشته باشید.
و هنوز برای نتیجه گیری زوده چون هنوز هیچ گوشی با این پردازنده ها نیومده

sinamirzaii

چه طوری ترولی؟؟ کلاس چندی عمو؟ میدونی اگزینوس رو چه طور مینویسن که قد قد میکنی یه ده تا ازش برام بنویس ببینم

NASSER MPA

خدایی نرم افزار خیلی مهمتره، این همه قدرت واسه چی؟
سخت افزار هم همه اما هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار مهمتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی