حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویری از نسل دوم گلکسی A5 و گلکسی A7 لو رفت، حسگر اثرانگشت و شباهت به گلکسی اس ۶

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

سری Galaxy A سامسونگ آغاز درخشانی برای تسخیر بازار میانه رده توسط سامسونگ بود. دستگاه هایی با کیفیت ساخت عالی، مشخصات مطلوب نسبت به قیمت و عملکرد خیلی خوب آن با نسل جدید تاچ ویز سامسونگ همه و همه دست به دست هم داد تا این سری سامسونگ موفقیت خوبی را کسب کند. حالا یک سال گذشته است و باید منتظر ارایه نسل بعدی این سری باشیم. شایعاتی چند از نسل دوم سری گلکسی A یا Galaxy A 2016 شنیدیم اما این بار تصاویر ارزشمندی از دو عضو این خانواده به بیرون در کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Images-of-the-second-generation-Samsung-Galaxy-A5-and-second-generation-Samsung-Galaxy-A7-surface (1)Images-of-the-second-generation-Samsung-Galaxy-A5-and-second-generation-Samsung-Galaxy-A7-surface

سری گلکسی A کاملا آلومینیومی بود حداقل تا قبل از گلکسی A8 که پشتش از پلاستیک است.به نظر می رسد سامسونگ برای سری ۲۰۱۶ گلکسی A می خواهد از طراحی مشابه گلکسی اس ۶، یعنی شیشه و فلز استفاده کند. به نظر زیباست اما شخصا طراحی متفاوت سری A را دوست داشتیم ولی همیشه کاربران دوست دارند یک میانه رده در لباس یک پرچمدار داشته باشند و به نظر می رسد این طراحی جدید برای سری گلکسی A 2016 بتواند تصمیم خوبی باشد.

Second-generation-Samsung-Galaxy-A7Second-generation-Samsung-Galaxy-A5

همانطور که می بینید از نمای رو به رو هم شباهت زیادی به گلکسی A8 و گلکسی نوت ۵ وجود دارد. دکمه هوم بزرگتر شده است و از ظواهر می توان حدس زد که سامسونگ کمی سخاوتمند شده است و برای سری میانه رده خود هم حسگر اثر انگشت در نظر گرفته است. اما مشخصات نسل جدید چیست؟

Specs-from-the-second-gen-Samsung-Galaxy-A5-appear-on-GFXBench

مشخصات گلکسی A5 2016 شاهد ارتقایی در نمایشگر و پردازنده خواهد بود. نمایشگر گلکسی A5 2016 با رزلوشن FHD و اندازه ۵٫۲ اینچی در نظر گرفته شده است. پردازنده از سری ۷ اگزینوس خواهد بود که شخصا حدس می زنم همان اگزینوس ۷۵۸۰ استفاده شده در گلکسی J7 باشد. این پردازنده هشت هسته ای برای گلکسی A5 2016 روی کلاک ۱٫۶ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه رم و حافظه داخلی همانند نسل قبل برابر ۲ و ۱۶ گیگابایت است و همین روال برای دوربین ها برقرار است، به عبارتی یک ۱۳ مگاپیکسلی برای عقب و ۵ مگاپیکسلی برای جلو در نظر گرفته شده است. سیستم عامل اما اندروید ۵٫۱٫۱ به صورت پیش فرض خواهد بود که به نظر ما سامسونگ باید همانند اچ تی سی A9، این دستگاه های خود را با اندروید مارشمالو ارایه می کرد تا یک نکته مثبت بارز برای آن ها باشد. البته اگر به زمان ارایه نسل اول گلکسی A هم بازگردیم حتما به یاد دارید که با وجود اندروید لالی پاپ اما این دستگاه ها با کیت کت به بازار عرضه شدند و بعد به روزرسانی انجام شد.

نسل دوم گلکسی A7 اما تقاوت خیلی زیادی با نسل اولش ندارد. پردازنده همان اسنپدراگون ۶۱۵ که یک هشت هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتز است، خواهد بود، نمایشگر ۵٫۵ اینچ FHD سوپر امولد و دوربین ها ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی است. تنها می توان به افزایش حافظه رم از ۲ به ۳ گیگابایت اشاره کرد. این دستگاه هم همانند گلکسی A5 2016 سیستم عامل اندروید ۵٫۱٫۱ را به صورت پیش فرض داراست.

در مجموع می توان بیشتری پیشرفت سری گلکسی A 2016 را به نسبت نسل قبل، در طراحی و حسگر اثرانگشت دید. اگر همانند اچ تی سی و هوآوی امکانات خاصی برای دوربین، مثل OIS یا موارد مشابه در نظر بگیرد، می تواند موفق تر عمل کند. نظر شما درباره نسل دوم گلکسی A5 و A7 چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Photos-of-the-second-generation-Samsung-Galaxy-A5-and-second-generation-Samsung-Galaxy-A7-appear_id75774″ background=”#189d5c”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shahinhhh

مشخصاتش که عالیه

milad danesh

با ایفون ازشون عکس گرفته

MJS.00824

:mail: فقط کم مونده بگیم سامسونگ داره از خودش کپی میکنه.

nima.b

واقعا دیگه داره مسخره میشه همه گوشی هاش دارن عین هم میشن :negative:

saeid rezaei

این دوربینو لامصبو اینقد بیرون ننداز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)