حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه که “اپل آیفون ۷ پلاس” نیاز دارد تا بی رقیب باشد!

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

سال ها پیش هنگامی که اولین آیفون متولد شد، انقلابی در صنعت گوشی های همراه روی داد. آنچه که استیو جابز به جامعه تکنولوژی هدیه داد فراتر و منحصر به فرد تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. چرا که باعث تغییر مسیر کامل تکنولوژی گوشی های همراه و هوشمند شد و تعریفی نو را از آن ارائه کرد. سیاست اپل در ارائه اولین آیفون و حتی آیفون های بعدی، کاربردی آسان و پسندیده بود. این سیاست تا نسل پنجم آیفون ها ادامه پیدا کرد.

آن زمان بود که اپل نیاز به آیفونی بزرگتر را حس کرد. همین شد که آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به دنیا آمدند. با وجود انتقادهایی که از اپل شد، فروش موفق این دو دستگاه دهان هر چه منتقد را بست. اپل قبلاً گوشی هایِ همراهِ بزرگتر از ۴ اینچ را مورد تمسخر قرار داد. اما با عرضه آیفون ۶، کارش را آنقدر ظریف و زیبا انجام داد که جای هیچ بحثی باقی نگذاشت.

این مقاله را از دست ندهید و به ادامه مطلب بیایید. به خاطر بسپارید که مواد اولیه و ایده های شکل دهنده یک دستگاه موفق همین مقاله ها، انتقادها و پیشنهادها می باشد. پس ترنجی را فراموش نکنید!

 اپل نسل اول آیفون های ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی را به بازار عرضه کرد. چندی پیش نسل دوم این آیفون ها با پسوند S نیز به بازار عرضه شد. در این مقاله کاری به آیفون ۴٫۷ اینچی نداریم. آن را کنار می گذاریم و به سراغ آیفون ۵٫۵ اینچی می رویم. فرض می کنیم اپل نسل بعد آیفون نسخه پلاس یا ۵٫۵ اینچی را با عنوان آیفون ۷ پلاس عرضه می کند. البته احتمالاً نیز اینگونه خواهد بود.

می خواهیم با تغییراتی منطقی و قابل انجام آیفون ۷ پلاس را بی رقیب کنیم. به طوریکه حتی نسل ششم گلکسی نوت۶ نیز نتواند با آن رقابت کند. بیایید موارد را مورد به مورد بررسی کنیم و اصلاحات را انجام دهیم. شگفت انگیز است. نه؟

۱- طراحی و ابعاد

همه ما می دانیم که اپل می توانست نسخه ۵٫۵ اینچی از آیفون های خود را جمع و جورتر و خوش دست تر بسازد. با وجود اینکه گلکسی نوت ۵ سامسونگ صفحه نمایشی با سایز ۵٫۷ اینچی دارد، اما هنوز بسیار جمع و جورتر و ابعادی منطقی تر نسبت به آیفون ۵٫۵ اینچی دارد.

آیفون ۷ پلاس می بایست ابعادی بسیار کمتر از نسخه کنونی داشته باشد. می تواند از حاشیه ها بکاهد و صفحه نمایش را هر چه بیشتر به لبه ها نزدیک کند. مثلا ابعادی در حد LG G3.

1

۲- صفحه نمایش

راستش را بخواهید به رتینای اپل نمیتوان خرده گرفت. باور کنید صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Retina Full HD اپل در یک آن کاربر را مجذوب خود می کند. شاید باید بر این باور بود که آیفون ۷ پلاس با صفحه نمایش Full HD عرضه شود. چون به فکر مصرف باتری هم باید بود. ولی یک آن تصور کنید Retina QHD چه کیفیتی می تواند داشته باشد! پس اگر اپل راهی برای بهینه سازی مصرف باتری در چنته داشته باشد انتظار صفحه نمایش Retina QHD بسیار شگفت انگیز است!

2

۳- حافظه رم

اپل سالهاست که از حافظه رم یک گیگابایت استفاده می کند. حتی زمانی که پرچمداران شرکت های رقیب تا ۳ گیگابایت حافظه درون خود جای دادند، اپل هنوز به یک گیگابایت اکتفا کرد. تا اینکه نسل دوم آیفون های ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی مجهز به ۲ گیگابایت شد.

اما در این میان نکته ای را نمی توان فراموش کرد و به صراحت می توان تایید کرد که مدیریت حافظه در آیفون ها آنفدر قدرتمند انجام می شود که حتی نیازی به افزایش آن احساس نمی شود.

گمان می رود اپل اینبار هم به ۲ گیگابایت حافظه رم اکتفا کند. اما تصور کنید با حفظ آلگوریتم مدیریت حافظه رم کنونی، مقدار ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در آیفون ۷ پلاس تعبیه کند. این عمل دور انتظار نیست و شاید برای بی رقیب شدن آیفون ۷ پلاس امری ضروری به نظر برسد.

3

۴- دوربین

در بخش دوربین هم از حق که نگذریم بسیار عالی و قدرتمند عمل کرده است. با وجود استفاده از سنسور ۸ مگاپیکسلی در نسل اول آیفون ۶، کیفیت عکس برداری و فیلمبرداری آن رقابتی تنگاتنگ با سایر پرچمداران داشت. در نسل دوم این سنسور به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرد که باز هم کیفیتی بی نظیر ارائه کرد. حال تصور کنید اپل از سنسوری ۲۱ مگاپیکسل استفاده کند یا همانند Z5 کیفیتی ۲۳ مگاپیکسلی را به دوربین آیفون ۷ پلاس خود ببخشید. البته با تاکید باید بگوییم با حفظ آلگوریتم کنونی عکس برداری و فیلمبردای و با حتی بهبود آن. می توان گفت شاهکاری بی نظیر خلق خواهد شد.

از طرفی دیگر اپل با ایجاد نوآوری و یا ایجاد مقوله ای متفاوت چون دوربین های دوگانه می تواند این بخش را بیش ار پیش شگفت انگیزتر کند. هرچند می دانیم که این شرکت از عرف خارج نخواهد شد و ایجاد تفاوت های غیرمعمول انتظار زیادی از آن است.

5

۵- پردازنده

در زمینه پردازش نیز اپل بسیار عالی عمل کرده و به لطف پردازنده بومی شده بر روی آیفون ها و بهبود نسل به نسل آن مسیر بسیار درست را در پیش گرفته است. بی شک در نسل بعدی آیفون ها ما شاهد پردازنده قدرتمند A10 خواهیم بود. هنوز مشخصات دقیقی از این پردازنده منتشر نشده است. اما گزارش ها حاکی از طراحی ۶ هسته ای این پردازنده است. این تراشه به احتمال زیاد و به لطف شایعه پراکنی ها با تکنولوژی ۱۶ نانومتری FinFET ساخته خواهد شد. به هر حال اپل می بایست استفاده از تراشه های ۲ هسته ای را متوقف کند. البته خودش نیز بر این امر واقف شده است. اطیمنان داشته باشید که اپل یا کاری را انجام نمی دهد، یا اگر انجام دهد به بهترین نحو انجام می دهد! پس منتظر تراشه ای قدرتمند در آیفون ۷ پلاس باشید…

6

۶- قلم استایلوس (پیشرفته تر از آنچه که در آیپد پرو بکار برده است)

شاید مهمترین تغییر در آیفون های سری پلاس، استفاده و تعبیه قلم در آنهاست. به یاد داشته باشید اپل اگر بخواهد، انجام می دهد. به بهترین نحو. می خواهیم اپل آیفون ۷ پلاس قلمی پیشرفته تر از سری نوت های سامسونگ داشته باشد. چرا که می خواهیم آیفون ۷ پلاس بی رقیب باشد. این را نیز بدانید که قلم های استایلوس را همه شرکت ها می توانند برای پرچمدارهایشان تعبیه کنند. مهم نوآوری، زیبایی، کاربرد و سرعت عمل و دقتی است که می بایست به آن ببخشند.

بی شک قلم های سری نوت سامسونگ تا به امروز بی نظیر و بی رقیب بوده اند. حال اپل باید این تکنولوژی را از یک طرفه بودن خارج کند. چرا که ایجاد بازار رقابت بین تکنولوژی به سرعت پشرفت آن تکنولوژی می افزاید.

7

۷- عرضه با قیمتی رقابتی با وجود تکنولوژی های بالا

به یاد داشته باشید یکی از ترفندها و آیتم های عرضه موفق در بسیاری از شرکت ها و استارت اپ های حال حاضر جهان، ایجاد قیمتی رقابتی برای محصولات خود است. هرچند که بعید به نظر می رسد قیمت های ارائه شده توسط اپل برای محصولاتش پایین بیایید. البته قیمت ها در مناطق مختلف جهان متفاوت است. در هر حال اپل می تواند با کاهش بسیاری از هزینه ها و تا حدودی کاهش قیمت تمام شده، چالشی دیگر برای سایر رقیب ها ایجاد کند.

8

 نتیجه گیری

 بی رقیب شدن اپل آیفون ۷ پلاس غیر ممکن نیست و نخواهد بود. اپل و آیفون سری پلاسش آنقدر پتانسیل دارد که بهبودهایی بی نظیر ایجاد کند. با وجود قدرتمند بودن آیفون های پلاس ما آنها را به دید یک دستگاه ابتدایی و در حال رشد می نگریم. همین دید و تفکر انتظاری بالا برای تغییرات اساسی در سری پلاس ایجاد می کند. شاید وقت آن است اپل بخواهد تنوع محصولات خود را دستخوش تغییراتی کند. می تواند گفت همانند شرکت سونی آیفون هایش را در سه سایز متفاوت عرضه کند.

شاید آیفون مینی، آیفون استاندارد و آیفون پلاس. آیفون ۷ مینی، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست…

منتظر دیدگاه های شما هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MJS.00824

نمیشه خیلی از آیفون ۷ انتظار داشت. غیر از ظاهر. من ترجیح میدم منتظر iPhone 7S باشم.قالب جهش ها و نوآوری ها تو سری S اتفاق افتادن.

َarsenal

کلا مخالف این مقاله بودم 🙂 و بعید میدونم اپل هیچکدوم از اینکارا رو بکنه..کلا با صفحه QHD ، رم سه گیگابایتی،تو شرایطی که کاربردی نیست و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با تفکر اپل جور در نمیاد.
در مورد تعداد هسته های پردازنده…واقعا اون دوران گذشت که تعداد هسته مهم بود…اپل حتی مشخصات پردازنده اشو نمیده و فقط میزان بهبود عملکرد رو هرسال اعلام میکنه، و تو آیفون ۷ هم همینکارو خواهد کرد…با افزایش تعداد هسته یا بدون اون،اصلا اهمیتی نداره!

Ali.R

به نظر من هیچکدوم از اینها اتفاق نمی افته.
البته شاید با عوض شدن طراحی کمی حاشیه صفحه نمایشش کم بشه.تعداد هسته ها به ۶ نمیرسه.رم و دوربین و قیمت و رزولوشن صفحه هم تغییری نمیکنه..البته شاید قلم رو اضافه کنه اونم با یه قیمت گزاف به عنوان لوازم جانبی اختیاری خواهد بود

f.khabiry

به نظر من اگر قلم رو اختیاری بکنه چون باید براش منبع انرژی بگذاره بازم کاربر رو به خودش وابسته میکنه.احتمالا با باتری های گرون که فقط باید از اپل خریداری بشه درست مثل اپ هایی که فقط باید از اپ استور خریداری بشه یا اپل آی دی و خیلی چیزهای مشابه.کلا به نظر من به همین دلیل ساده هم که شده قلم نوت و آیفون اصلا شبیه به هم نمیشن و بازم سری نوت بی رقیب خواهد بود.اگر اپل سعی نمی کرد این قدر کاربرهاش رو بدوشه منم به تکنولوژیش ایمان میاوردم ولی شرکت اپل واقعا از این جهت مسخره هست طوری که با وجود روانی و… آی او اس من بازم آندروید را ترجیح میدم.

Ari khan

“ولی یک آن تصور کنید Retina QHD چه کیفیتی می تواند داشته باشد!”
از یه طرف میگین رزولوشن بالا مثل QHD تاثیری تو کیفیت نداره بعد اون جمله بالا رو گفتین؟؟ :scratch:
دوربین ایفون ۶اس بینظیره؟؟؟دوربینی که بنا به بررسی های dxo از نوت۴ هم امتیاز کمتری گرفته؟؟
مورد ۷ هم امکان نداره!! پول پرستی و سودطلبی هرچه بیشتر تو خون اپله
من که فک میکنم همون روند قبلی اپل حفظ میشه،دوربین قویتر نسبت به نسل قبل(نه بهترین در بین تمام رقیبا)پردازنده بسیار قدرتمند (احتمالا در مواردی قدرتمندترین)و عمر باتری ۱۰ ساعته که شعار اپل هست!

bvb

از لحاظ علمی qhd با فول اچ دی یه فرق کوچیکی برای چشم انسان داره ولی بالاتر از qhd الکی و بدرد نخوره

bvb

طراحیش قشنگ بود ولی اپل با توجه به سیاستاش ابدن انقد تغییر ایجاد کنه رم و مگاپیکسل دوربین رو که ابدن افزایش بده شاید صفحروqhd کنه

Ali.R

یه خط بنویس Qhd تا ملکه ذهنت بشه
Qhd و qhd دوتا رزولوشن متفاوته

InspireTheBest

اون طرح مفهومی بالا چقدر شبیه سونی اریکسون های قدیمه!!!!! مخصوصا اون آرم قلمبش

f.khabiry

چه جالب اتفاقا دقیقا از ذهن منم گذشت.

sinamirzaii

به شخصه واقعا” از اون طراحیش لذت بردم ولی با این طراحی کنونی مشکل دارم خیلی‌حاشیه داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....