حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخست وزیر چین شخصاً در تماسی تلفنی به مدیرعامل شرکت علی بابا تبریک گفت!

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

شاید تا الآن خبرهایی از کمپانی چینی علی بابا شنیده باشید و احساس کنید کمپانی علی بابا شرکتی مشابه آمازون در چین است ولی واقعیت این نیست، علی بابا دقیقاً در نقطه مقابل آمازون قرار دارد. آمازون به صورتی فعالیت می‌کند که در آن کاربر با ارائه سفارش اینترنتی پس از مدتی چند ساعته کالای خود را تحویل می‌گیرد در حالی که کمپانی علی بابا به جای این که خودش کالا را به دست مشتریانش برساند، بیشتر مانند بازار بزرگی برای عرضه کالای تجار و کمپانی‌های بزرگ عمل می‌کند. در واقع این کمپانی از طریق قرار دادن آگهی‌های مبتنی بر سرچ با استفاده از لغات کلیدی یا دریافت حق کمیسیون و همچنین فروش حق عضویت ویژه سرویس‌های پردازش ابری، سود خود را تأمین می‌کند.

اما امروز شرکت چینی علی‌بابا به رکورد قابل تو جهی دست پیدا کرد، به طوری که نخست وزیر چین شخصاً در تماسی تلفنی با مدیرعامل این شرکت، به او تبریک گفت. امروز این شرکت توانست در مدت ۱۰ ساعت حدود ۸ میلیارد دلار فروش محصولاتش را تجربه کند و به این ترتیب رکورد بیشترین فروش آنلاین را به نام خود ثبت کرد. لازم به ذکر است این فروش بالا به دلیل این بوده است که، شرکت علی‌بابا فروش ویژه‌ای را به مناسبت «روز مجردها» از نیمه‌شب دیروز شروع کرده بود که تا اوایل صبح امروز به طول انجامید و عاملی شد تا این شرکت رکورد بیشترین فروش جهانی آنلاین را رقم بزند.

همچنین امروز Daniel Zhang مدیر اجرایی این شرکت در رابطه با این فروش بالا اظهار کرد:

کل دنیا امروز در تاریخ ۱۱ نوامبر، شاهد نمود قدرت چینی‌ها در مصرف‌گرایی بودند.

حال بیایید با هم ببینیم امروز چه محصولاتی بیشترین فروش را داشتند؛ بر اساس آمار به دست آمده، حدود  ۴۲٫۶ درصد فروش این فروشگاه امروز به موبایل‌ها و تبلت ها تعلق گرفته است که اگر به بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز نگاهی داشته باشیم، در می‌یابیم که محصولات شرکت شیائومی، هوآوی، Haier و شرکت ژاپنی Uniqlo به ترتیب بیشترین فروش محصولات این شرکت را تشکیل داده بودند که این می‌تواند علاقه‌ی زیاد چینی‌ها را به محصولات الکترونیکی نشان دهد.

درست وقتی می‌توانید متوجه عظمت این کمپانی شوید که بدانید، سال گذشته ۲۴۸ میلیارد دلار مبادلات مالی در دفتر معاملات شرکت علی بابا ثبت شده است که کاملاً نشان می‌دهد این میزان از معاملات با ۸۳ میلیارد دلار از حجم معاملات شرکت eBay اصلاً قابل مقایسه نیست.

[su_button url=”http://www.theguardian.com/world/2015/nov/11/chinas-alibaba-records-singles-day-sales-of-8bn-in-10-hours” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theguardian[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iPooya

صاحبش فک کنم از وزیره شخص مهم تری باشه مثلا تیتر باشه مدیر علی بابا جواب وزیر چین و داد :mail:

Pars Iran

سلام
کسی میدونه توی علی بابا چطوری میتونم محصولات چرمی دست دوز خودمونو بفروشیم؟؟
یعنی از طریق علی بابا بفروشیم؟؟
باید بریم چین؟؟؟
اطلاعاتی دارین؟؟؟

euler

این حباب مصرف گرایی بالاخره یک روز می ترکه مثلا ارزش فیسبوک ۳۰۰ میلیارد دلاره ! فیسبوک چه کالایی تولید می کنه غیر از ترول و نابودی وقت ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....