حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل اسنپدراگون ۸۲۰ مشخص شد؛ بسیار بهتر از A9 و اگزینوس ۷۴۲۰

نوشته

8 سال قبل | 14 دیدگاه | ترنجی

مشخصات کامل اسنپدراگون ۸۲۰ به عنوان قدرتمندترین و جدیدترین محصول کوآلکام فاش شد. نسل بعدی پردازنده‌ی این شرکت با معماری ۱۴ نانومتری نسخه‌ی LPP ساخته شده است. بعد از معرفی اسنپدراگون ۸۱۰ که حرف و حدیث بسیاری در مورد آن موجود بعضی شرکت‌ها از خیر آن گذشتند و به اسنپدراگون ۸۰۸ روی آوردند و برخی شرکت‌ها هم توانستند با آن سر کنند. اکنون همه‌ی نگاه‌ها به محصول بعدی کوآلکام دوخته شده است. کوآلکام خود مدعی است مشکلات پیشین رفع شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تفاوت LPE با معماری LPP این که این مسئله در این است که این چیپ به طور کلی در شرایط برابر پردازش سریع‌تر و مصرف بسیار کمتر نسبت به نسل قبلی دارد. پردازنده نوع LPP به نوعی توسعه یافته نسخه‌های ۱۴ نانومتری مشابه است. که پردازش بیشتر و مصرف کمتر نسبت به LPP را به ارمغان آورده است. که می‌توانید طبق جدول زیر مشخصات آن را مشاهده کنید.

snapderagon 820 1

snapderagon 820 0

ما حدس می‌زنیم نسخه بعدی اگزینوس ۸۸۹۰ که به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها است در قلب گلکسی اس ۷ قرار خواهد گرفت. این پردازنده نیز که نسخه دوم پردازنده‌های ۱۴ نانومتری سامسونگ با معماری LPP به شمار می‌رود در کنار اسنپدراگون ۸۲۰ در بنچمارکها رکورد دار خواهند شد و همه را شگفت زده خواهند کرد. اما همزمان با معرفی این دو پردازنده همچنان آیفون ۶ اس از پردازنده A9 و گلکسی اس ۶ از پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ بهره می‌برند که هر دو از نوع LPE 14 نانومتری هستند. بنا بر این مشتاقانه منتظریم تا قدرت پردازشی گلکسی اس ۷ را به عنوان اولین محصول سامسونگ که از پردازنده نانومتری از نوع LPP استفاده می‌کند را مشاهده کنیم. کدام پردازنده در گلکسی اس ۷ استفاده خواهد شد؟ آیا اسنپدراگون ۸۲۰ همه ما را شگفت زده خواهد کرد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Snapdragon-820-specs-reveal-a-next-gen-14nm-process-better-than-in-A9-or-Exynos-7420_id75664″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hoseyn Zx

اژدها برمی خیزد به امید رقابت سالم که به نفع مشتری بشه!

M.R.P

با توجه به خبر ها اولین اسمارتفونی که از اسنپ ۸۲۰ استفاده میکنه xiaomi mi5 هست که احتمالا تا فردا صبح معرفی میشه و خیلیا منتظرشن، و فکر میکنم تا اوایل ۲۰۱۶ برای فروش آماده بشه.
من شخصا خیلی به چیپ اسنپ ۸۲۰ ایمان دارم، البته بدیهی بود که کوالکام بهترین تلاششو میکنه که بازم نام نیکی برای خودش توی بازار درست کنه! کاملا مشخصه تمام سعیشو کرده و خیلی ویژگی هارو اضافه کرده که من مطمئنم اگر چیپ ۸۱۰ دچار مشکل نمیشد امروز در ۸۲۰ شاهدش نبودیم(حداقل به این کیفیت)
امیدوارم هیچگونه مشکلی نداشته باشه و قطعا همینطور خواهد بود.

.reza.

تو عمل هم خوب باشه, دیگه عالیه :yahoo: :yahoo:

Sajjad

ترنجی یه انتقاد بکنم؟
ترنجی: بله
تو اکثر مطالبت توضیح کاملی نمیدی
الان ما خودمون باید عکس رو تحلیل کنیم؟ ابهت تیتر ب متن میخوره؟

پویا رحمانی

درود بر شما
دوست من تا حد امکان توضیحات ارائه میشه و از مشاهده تیترهای اصلی داخل عکس میشه کامل به جزییات پی برد

Sajjad

کلا تو ترنجی یکی از ایرادات ارائه کم متن های بلنده و اکثرا مطالب کوتاه و مختصر هستن و مطالب مقاله وار کمتر از حد انتظار :rose:

nimacr7

ببخشید sd820 از معماری lpp هست شما نوشتین lpe اصلاح کنین لطفا

ali parvaz

خب معلومه باید از اگزینوس۷۴۲۰ و A9 قوی تر باشه.رقیبش A10 و اگزینوس ۸۸۹۰ هستن که باید از اونا قدرتمند تر باشه که خدایی اگزینوس تو ۷۴۲۰ خداوکیلی باید گفت عالی بود ۸۸۹۰ هم مسلما قوی خواهد بود و رقیب سرسخت کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ هسش که من با اینکه سامسونگی نیستم اما حس میکنم ۸۲۰ رو میکوبه مثل ۷۴۲۰ که ۸۱۰ رو کوبید فقط اگه اونم cpu و ایناشو به خوبیهadreno530 بکنه کار کوالکام سخت تر میشه

riofarina

الان سامسونگ در ساخت ۸۲۰ مشارکتی داشته یا نه؟

Ari khan

بله…در ساختش :yes:

ali parvaz

معلوم نیست چون موقع معرفی چیزی در این مورد گفته نشد اما احتمالش زیاده که تولید انبوهش رو سامسونگ عهده دار بشه یا شده

a.s

اقایون یک سوال.تو مشخصات چیپهایی مثل اینا بهبود کیفیت عکس و صدا …..هم ذکر میشه.حالا سوالم اینه که مثلا در مورد عکس ویژگیهای سنسور و لنز و الگوریتمهای نرم افزاری یک عکس رو خلق میکنن.و سی پی یو هم پردازش و اعمال الگوریتم نرم افزاری رو.ایا کار دیگه ای غیر از پردازش میتونه رو عکس انجام بده؟زده کیفیت بالاتر عکسهای شارپتر.الگوریتمهای نرم افزاری که مخصوص هر شرکته.چیپ فقط پردازشش میکنه.

..::SADEQ::..

دقت خطای کمتر توی پردازش تصویری باتوجه به فناوری جدید پردازی،پردازش سریعتر داده ها که باعث میشه از قدرت سنسور و الکوریتم ثبت تصاویر به نحو احسن استفاده بشه و منابع کمتری رو درگیر خودش کنه

Mohammad H

پردازنده قوی به شرطی کارامده که با نرم افزار کاملاً هماهنگ باشه، مگه نه من خودم گلکسی اس ۶ اج داشتم و روز دوم هنگ کرد، حالا میگن بگو از کجا نرم افزار نصب کردی به خاطر اونه، ولی تو آیفون به دلیل این هماهنگی بهترین بازده را شاهد هستیم، سامسونگ هم وقتی سیستم عامل تایزن رو با اگزینوس تو سری گلکسی اس هماهنگ کرد اون وقت خیلی بهتر از الان خواهد بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی