حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ موتور برتر خودروهای جدید ۲۰۱۵

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

در اینجا به بررسی ۱۰ موتور برتر خودروهایی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده اند و بهترین عملکرد را داشته اند، می پردازیم.در ادامه با ترنجی همراه باشد تا بدانید موتورهای چه ماشین هایی جز این ۱۰ خودروی برتر است.1

۱٫BMW i3

نسبت به سایر مدل ها در این لیست، موتور الکتریکی BMW i3 در بین موتورهای ماشین های جدید ۲۰۱۵ از همه بهتر است و در رتبه اول قرار دارد. موتوری که ۱۲۷ کیلوواتی است و  با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۱۸۴ نیوتن متر که می تواند ۰ تا ۱۰۰ را فقط در ۷ثانیه برود. موتور الکتریکی BMW i3 80 تا ۱۰۰ مایل را بدون نیاز به شارژ می تواند برود. i3 از یک باتری لیتیومی استفاده می کند که با هر بار شارژ می تواند شعاع حرکتی معادل ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر را به این خودرو بدهد.

2

۲٫ شورلت کوروت استنگری: ۶٫۲ لیتر V8

فناوری پیشرفته موتور V8 که ۶٫۲ لیتر گنجایش و ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با استفاده از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ از آخرین نسل Vette هیچ مشکلی برای انتقال قدرت خروجی موتور را ندارد.شورلت کوروت استینگری ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از ۴ ثانیه می رود.

3

۳٫ دوج چلنجر SRT هلکات: ۶٫۲ لیتر سوپر شارژV8

مدل جدید ۲۰۱۵، موتور V8 سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری، ۱۶ سوپاپی که دارای پورت انژکتور سوخت هم بود را عرضه کرده است. دوج چلنجر SRTهلکات با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱٫۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار دلار بفروش رسید.

4

۴٫فورد فیستا: سه سیلندر، ۱ لیتری توربوشارژ

موتور سه سیلندری فیستا، ۱۲۳ اسب بخار قدرت دارد و پرفروش ترین ماشین سوپرمینی شش ماهه ی اول سال ۲۰۱۵ در اروپا بوده است.

5

۵٫ هیوندا توسان FCV: صد کیلووات سوخت سولی

اولین مدل توسان که دارای سوخت سلولی هیدروژنی است که یکی از بهترین موتورهای هیوندا توسان هم شده است. موتور ۴ سیلندری با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۱ نیوتن متر گشتاور که ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۰ ثانیه می رود.

6

۶٫ مینی کوپر: ۱٫۵ لیتر توربوشارژ

این ماشین کوچک موتور ۳ سیلندری دارد که ۱۳۴ اسب بخار قدرت تولید می کند و از آن دسته از خودروهاییست که از نظر مصرف سوخت مقرون بصرفه است.

7

۷٫رم ۱۵۰۰ اکودیزل: ۳لیتر توربودیزل V6

۲۰ درصد از خریداران رم نسبت به کارآمدی و قدرت سوخت پاک دیزل V6 از صاحبان فیات که در ایتالیا مهندسی شده و VW Mottori راضی تر هستند. رم ۱۵۰۰ اکودیزل از نظر مدت زمان سوزاندن روغن، تولید دود با وسایل نقلیه دیزل لوکس آلمانی در رقابت بالایی است.

8

۸٫ سوبارو WRX: جهار سیلندر، ۲لیتر توربوشارژ

سوبارو هاچبک جذابی را برای لذت بردن از رانندگی در مسافت های طولانی عرضه کرده است. با این ورژن ۲لیتری که ۲۶۹ اسب بخار قدرت تولید کرده است این موتور توربوشارژی هنوز هم جز بهترین هاست. همانطور که به سوباروی معمولی عقب افقی(یا بوکس باز) می گفتند، موتور این مدل از سوبارو هم در سیاندرها مخالف همدیگر نصب شده اند. این پیکربندی موجب می شود نیروی مرکزی برای بررسی جنبه های پیشرفته کمتر شود.

9

۹٫فولکس واگن گلف: ۴سیلندر، ۱٫۸ لیتر توربوشارژ

فولکس واگن که طراحی ساختمان موتور ۴ سیلندری توربوشارژی را مدت هاست که در اختیار دارد، در آخرین کارش، با موتور ۱٫۸ لیتری ۱۷۰ اسب بخار برای مدل گلف تامین کرده است. هر چند این مقدار انتظار نمی رفت.

10

۱۰٫ ولوو S60: جهار سیلندر، ۲لیتر توربوشارژ

این موتور ۲لیتری توربوشارژ ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، مصرف سوخت بصرفه و دود کافی برای این مقدار قدرت، S60  را به یک ماشین لوکس تبدیل کرده است. ولوو S60 صفر تا ۱۰۰ را می تواند در ۷٫۵ ثانیه برود وحداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است. ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف سوخت آن ۸٫۱ لیتر در کیلومتر است.

 نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.forbes.com/sites/kbrauer/2015/01/19/top-10-advanced-car-technologies-by-2020/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Forbes[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

وقتی بحث موتور میاد وسط آلمان و آمریکا همیشه اول هستن.
چند سال پیش تو مجله ماشین از ۱۰ موتور برتر سال ۸ تاش bmw بود یدونه پورشه یدونه هم فورد.
وقتی بحث کیفیت و اعتماد میاد وسط ژاپن همیشه اول هست.
ولی وقتی بحث سود بیاد وسط این نام ایران است که میدرخشد.
تو شهر ما روز اول ۶۰ نفر ثبت نام کردن از این وام ها، ۱۲ تا ایرانخودرو مابقی سایپا! خوشحالم که مردم خوشبختانه استقبال نمیکنن، حداقل تو شهر من.

amiir

من از در نمایندگی سایپا رد شدم مردم از سر و کول هم بالا میرفتن!!! به قول یکی اینا واسه یه ملیون ده تا بچه اوردن حالا واسه یه وام چند ملیونی پراید نخرن؟؟؟

Ali.R

عشق من دوج چلنجر :heart: B-)

milad rostami

پس BMW I8 کوش؟
موتور i8 خیلی از جوایزو دریافت کرده
چه از لحاظ قدرت و چه از لحاظ مصرف سوخت
هر صد کیلو متر فقط فقط دو و نیم لیتر

Ari khan

فک کنم ۲٫۱ لیتر بود 😉

milad rostami

فک کنم اشتباه میکنید.
چون هر جا رو که از معرفی تا الان دیدم ۲٫۵ لیتره
باز ممنون :rose:

SAYROS

فقط دوج چلنجر. هم قیمت مناسبی داره(بیاد تو ایران بالای ی میلیارده!!!!!!!!!! :negative: ) هم قدرت خوبی داره.

از همه مهمتر از ظاهرش خوشم میاد

Ali.R

خودمون یریم خارج اینو بخریم و همونجا استفاده کنیم، از یه میلیارد کمتر میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....