حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بر اساس گزارش منتشر شده، تولید انبود چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ برای استفاده در گلکسی اس ۷ شروع شد

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

صدای آخر ماشین های تولید کننده چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش منتشر شده، تولید انبود چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ توسط یک کارخانه وابسته به سامسونگ تولید شده است. اگزینوس ۷۴۲۰ یکی از قوی‌ترین چیپست های تولید شده توسط سامسونگ بود اما در نسل آینده قرار است سامسونگ قدرت خود را بیش از پیش به رخ رقبا بکشد. در ادامه همراه باشید.

در گزارش منتشرشده آماده است که سامسونگ تولید انبوه اگزینوس ۸۸۹۰ را شروع کرده است. این چیپست از مرحله تحقیق و توسعه به خوبی رد شده است و به نسخه‌ای تکامل‌یافته تبدیل‌شده است که حاضر است اولین حضور خود را بر روی گلکسی اس ۷ تجربه کند. زمانی که تولید انبوه سخت‌افزار دستگاهی شروع‌شده باشد به نظر می‌رسد اسمبل اولیه دستگاه نیز شروع شود پس با این حساب تا مدتی دیگر باید منتشر دیدن بنچمارک هایی از این چیپست باشیم چه‌بسا شایعه‌های گذشته نیز تبدیل به واقعیت شود و گلکسی اس ۷ زودتر از سال گذشته وارد میدان شده که من شخصاً بعید میدانم اما اول سال میلادی جدید بدون شک دستگاه جدید سری اس معرفی خواهد شد.

اگزینوس ۸۸۹۰ یا همان Exynos 8890 به نظر می‌آید اولین سری از اگزینوس باشد که از هسته‌های اختصاصی سامسونگ بهره می‌برد اما عده‌ای نیز بر این باورند که سامسونگ ریسک اولین استفاده برای پرچمدار خود را قبول نکرده است و این چیپست نیز با هسته‌های سفارشی ARMv8 به‌صورت ۶۴bit و با ماکسیمم فرکانس ۲٫۴GHz معرفی خواهد شد. استفاده از لیتوگرافی ۱۴nm FinFET کاملاً طبیعی خواهد بود اما بعید نیست سامی به سراغ استفاده از فناوری ۱۰nm رفته باشد تا آتش رقابت در سال ۲۰۱۶ را بیشتر کند.

اطلاعاتی نیز از امتیاز Geekbench ثبت‌شده توسط اگزینوس ۸۸۹۰ به گوش رسیده است. در قسمت تک‌هسته‌ای به امتیاز ۲,۳۰۴ و در قسمت چندهسته‌ای نیز به ۸,۰۳۸ امتیاز دست پیداکرده است. اگر می‌خواهیم به این غول بیشتر ایمان بیاورید فقط تصویر زیر را ببینید که رقبای آن در Geekbench چه امتیازی دارند:

iphone6sbenchmark-1-1

امتیاز کسب‌شده اگر درست باشد، نشان از قدرت بسیار بالای آن است. نظر شما چیست؟ آیا گلکسی اس ۷ بازهم ازنظر پردازشی بی‌رقیب خواهد بود؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-has-reportedly-kicked-off-the-mass-production-of-its-Galaxy-S7-bound-Exynos-8890-chip_id75624#mDbrt19e0gT5oSeO.99″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sinamirzaii

واقعا عالیه این همون پردازنده ای هست که به اسم مگنوس چند ماه پیش خبرش امد بیاد دید که میتونه با کوالکام و کرین و … رقابت خوبی داشته باشه :yahoo: :yahoo:

Ari khan

رقابت جالبی در راهه

negar

اوه اوه اوه،اوضاع خیلی خطرناک شده :yahoo: :heart: :whistle: :mail:

Amir Sepehr Ghasedi

به به چه رقابتی بشه امسال
:yahoo: :yahoo: :yahoo:

hassan nazari

هرچی قوی باشه وقتی سورسا رو منتشر نمی کنه دولوپر ها رو نمی تونه به خودش جذب کنه
بدون سورس خبری از سیانوژن miui aokp امنی رام ووووو نیست

aligap

برای اکثر مدلهای نوت ۴ رام miui اومده.

hassan nazari

اون رام رسمی MIUI هست که حدود ۱ سال طول میکشه منتشر شه و نظر سنجی صورت میگیره و جمع اوری سورسا هم با جمع اوری دونات از XDA شرو شد …

الان اس۵ اکزینوسو ببین اوضای دولوپرش تقریبا افتضاحه

الان ۷۴۲۰ رو ببین پاییزم داره تموم میشه خبری از منتشر کردن سورساش نیست !

در عوض کواکام هم سورسا رو منتشر می کنه و هم مرتب به روز رسانی می کنه ! سورسایی که سامی میده معمولا ناقصه ! توجه کنی کیفیت دوربین تو رام های غیر رسمی بسیار پایینه

احمد

خیلی قدرتمنده افرین سامی فقط یه چیز همیشه برام سواله اونم اینکه همیشه اپل سلطان امتیاز تک هسته ای هست و کسی نمیتونه رکوردشو بشکنه الان چرا این پردازنده هنوز در تک هسته ای از اپل عقبه اصلا تک هسته و چند هسته به سیستم عامل بستگی داره؟یعنی مثلا تک هسته ای برای ای او اس مهمه و چند هسته ای برا اندروید؟

master

اینطور نیست دوست عزیز
کاملا مشخصه که هرچقدر تعداد هسته ها بیشتر باشه قدرت پردازشی بیشتر میشه
اشکال یا ایراد افزایش هسته ها پشتیبانی سیستم عامل یا نرمافزار ها نیستن ، چون انعطاف نرافزاری برای پشتیبانی از سخت افزار کار سختی نیست و مثلا میشه یک سیستم عامل و نرمافزارهاش رو برای یک پردازنده ۱۰۰ هسته ای بهینه کرد.
مشکل اصلی محدویت سخت افزاری و دشواری افزایش هسته هاست(چند سالی میشه که اینتل سعی داره پردازنده ۸۰ هسته ای خودش از از حالت ازمایشگاهی خارج کنه! ولی بنظر موفقیتی حاصل نشده و این نشون دهنده سختی انجام اینکار هست)
یک پردازنده ۱۰۰ هسته ای میتونه خیلی سریع تر و کم مصرف تر از یک پردازنده تک هسته ای با فرکانس ، ابعاد ، تعداد ترانریستور مشابه و لیتوگرافی مشابه باشه
امتیاز تک هسته ای هم چندان اهمیتی نداره و مهم عملکرد کلی پردازشگر هست (که با امتیاز چند هسته ای مشخص میشه)

Dr.po

دوست عزیز میشه لینک واسه توضیحاتتون ارائه بدین!!!
امتیاز تک هسته ای نشون میده یک پردازنده یک thread رو چقدر سریع انجام میده. بنابراین پردازنده ای که بنچ بالاتر در عملکرد تک هسته ای داره سریعتره (در کارهایی مثل گیمینگ و مرورگرها به وضوح برتری در این مورد یک پردازنده رو برتر نشون میده)
امتیاز چند هسته ای بیان گر اینه که یک پردازنده وقتی چند کار ازش خواسته میشه چقدر خوب عمل میکنه. بدیهیه که هر چه تعداد هسته بیشتر باشه تعداد thread های هم زمان هم بیشتره. عملکرد چند هسته ای معیار خوبی برای قدرت یک پردازنده نیست (چون ممکنه تعداد هسته ها متفاوت باشه) اما در کاربرد روزمره اهمیت داره چون نشون میده شما چند کار همزمان رو با هم میتونید انجام بدید.
شما ۲۰ تا پردازنده Cortex A53 ببندید امتیازش بیشتر از چهارتا هسته A57‌شاید بشه اما دیگه مثل روز روشنه A57 بسیار قویتر از A53 هست!!!
http://cpu.userbenchmark.com/Faq/What-is-the-GeekBench-single-core-score/68

master

متاسفانه وقت و حوصله کافی برای توضیح و باز کردن مطلب ندارم(البته شاید مفصل توضیح دادم ولی فعلا امکانش وجود نداره)
—————–
خیلی دوست دارم یک سری توضیحات مختصر در مورد ادعاهای خودتون ارائه بدید تا دوستان دیگه هم استفاده کنن!
مثلا
“امتیاز تک هسته ای نشون میده یک پردازنده یک thread رو چقدر سریع انجام میده.”
میشه توضیح بدید اون امتیاز به چه شکل محاسبه شده؟
“بدیهه که هر چه تعداد هسته بیشتر باشه تعداد thread های هم زمان هم بیشتره.”
این جمله تناقض زیادی با گفته های شما داره!
بحث خیلی پیچیده ای هم نیست دوست عزیز!! برای کارکرد نرمافزار شرایط و بستر سخت افزاری لازمه
مثلا برای ساختن بازی روی کنسول مثلا ps4 مشخصه که باید کنسولی به نام ps4 وجود خارجی داشته باشه!(شما که انتظار نداری بازی ساخته شده برای پردازنده ps4 رو روی ps1 اجرا کنی؟! یا مثلا در زمان حال کسی میتونه برای ps10 بازی بسازه؟!)
این رو هم فراموش کردین
“اینکه که نرمافزار بنچمارک تونسته در حالت چند هسته ای امتیاز بالاتری ثبت کنه نشون میده که بقیه نرمافزار ها هم با الگوریتم مشابه میتونن در حد نرمافزار بنچمارک از تمام هسته ها استفاده کنن”
البته شاید نرمافزار بنچمارک نتونسته از تمام قدرت پردازنده استفاده کنه! ولی چیزی که مهمه اینه که نرمافزار بنچمارک تونسته اختلاف بین پردازنده ها در حالت چند هسته ای رو تشخیص بده و یکی رو بهتر از دیگری اعلام کنه(با استفاده بهینه تر اختلاف میتونه بیشتر هم بشه)

Dr.po

master
اتفاقا خوشحال میشم توضیحات کاملى رو ازتون بشنوم
این جمله که پردازنده چند هسته اى لزوما قویتره کاملا اشتباهه

عملکرد پردازنده‌ با بیشتر شدن تعداد هسته‌های آن لزوما بهتر نمی‌شه. این موضوع بسیار پیچیده‌تر از یک عدد ساده هست و یک هسته در واقع بخشی از عملکرد یک پردازنده‌ هست و همه‌ی عملکرد در تعداد هسته‌ها خلاصه نمیشن.

هر هسته در واقع یک واحد پردازش هست و اما افزایش تعداد آن زمانی مفید هست که نرم‌افزار طوری طراحی شده باشه که بتونه از افزایش تعداد هسته‌ها بهره‌ی لازم را ببره.

موارد زیادی در عملکرد هشت هسته تاثیر گذار که از آن موارد می‌توان به فرکانس سی‌پی‌یو، نرم‌افزاری که بتونه از هسته‌ها بهره‌ی مفید رو ببره، طراحی تراشه و معماری آن‌ها اشاره کرد.

مقصر اصلی افت عملکرد غالبا نرم‌افزار هست . برای مثال باز‌ی‌های موبایل طوری طراحی شده‌اند که با استفاده از چندین هسته عملکرد بهتری رو نشون میدن . اما این قضیه در مورد همه‌ی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها صادق نیست و غالب نرم‌افزار‌ها از یک یا حداکثر دو هسته استفاده می‌کنن. با این وجود پردازنده‌ی گوشی شما بیشتر هسته‌ها را فعال می‌کنند و این مورد باعث کاهش عمر باتری می‌شه.با مرتب کردن مدارها بین کش و هسته‌ها، ایجاد تغییرات کوچک و تعریف وظیفه‌ی هر یک از اجزا، یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای می‌تونه بهتر از چهار هسته‌ای و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای بهتر از هشت هسته‌ای عمل کنه.
http://www.makeuseof.com/tag/is-an-octa-core-better-than-a-quad-core-not-always-android-processors-explained/
The Single Thread CPU benchmark, like all processor benchmarks attempts to estimate how quickly a processor is able to perform a wide variety of calculations.
الان پردازنده هاى ٨ هسته اى در بنچمارک گیرى هر ٨ هسته رو فعال میکنن ، در حالیکه در عملکرد به ندرت پیش میاد که هر ٨ هسته فعال باشند.A57 چهار هسته اى در حالت عادى فعال هست و با گرم شدن به A53 سوئیچ میکنه، و در دیتا بیس گیک بنچ هم ناپایدارى اکسینوس س نشون داده شده
به هیچ وجه تناقضى در حرفاى من وجود نداره ، تعداد هسته هاى بیشتر یعنى مولتى تسکینگ بهتر و نه لزوما قدرت بیشتر ، وگرنه اپل بیمار نیست A9x رو چهار هسته اى کنه
توصیه میکنم در مورد عملکرد پردازنده هاى ARM مطالعه کنین و از اون مهمتر واسه حرفاتون مدرک بیارین
من یک کاربر کراس پلتفرم هستم ، واى به نظر میرسه شما متعصب سامسونگ باشین و اگر اینطوره لطفا اعلام کنین تا من بحث رو بیشتر از این ادامه ندم

a.s

اقای مستر.ایشون(دکتر پو)فکر کنم درست بگن.توضیحاتشان کامل بود.قلمشان هم عالی.انگار مقاله نویسن.وقتی نرم افزاری بتونه از تمام هسته ها کار بکشه تعداد هسته ها و قدرت هر هسته مهمه.ولی اگه بازی و نرم افزاری مثلا حداکثر از دو هسته کار بکشه اونوقت احتمالا فرقی بین یک پردازنده دو هسته ای با بیست هسته ای نیست.قدرت هر هسته مهمه.گرچه شما استادی و خودت بهتر میدونی.فقط جسارتا خواستم بگم منظور ایشون این بود.

master

کاملا مشخصه که شما در مورد پردازنده ها و نحوه پردازش اطلاعات توسط اونها اطلاعات کافی ندارید.
به شکل ناقص اطلاعاتی که از سایت های مختلف جمع کردید رو کنار هم می چینید! و نتیجه هم میشه تناقض بین حرف های شما
“عملکرد پردازنده‌ با بیشتر شدن تعداد هسته‌های آن لزوما بهتر نمی‌شه”
عملکرد پردازنده‌ کاملا با بیشتر شدن تعداد هسته‌ ها بهتر میشه و صحبت سر نرمافزار نیست و بحث اصلی قدرت سخت افزاری هست(کاری با بهینه بودن نرمافزار ها نداریم)
https://en.wikipedia.org/wiki/FLOPS
حتی افزایش تعداد هسته ها روی قدرت خام پردازنده تاثیر مستقیم داره(فرمول نحوه محاسبه قدرت خام پردازنده رو بررسی کنید)
“عملکرد چند هسته ای معیار خوبی برای قدرت یک پردازنده نیست ”
“هر هسته در واقع یک واحد پردازش هست و اما افزایش تعداد آن زمانی مفید هست که نرم‌افزار طوری طراحی شده باشه که بتونه از افزایش تعداد هسته‌ها بهره‌ی لازم را ببره.”
کل محتوای کامنت های شما باهمدیگه تناقض دارن!
این حرف شما:
“امتیاز تک هسته ای نشون میده یک پردازنده یک thread رو چقدر سریع انجام میده. بنابراین پردازنده ای که بنچ بالاتر در عملکرد تک هسته ای داره سریعتره (در کارهایی مثل گیمینگ و مرورگرها به وضوح برتری در این مورد یک پردازنده رو برتر نشون میده)”
با این یکی:
“برای مثال باز‌ی‌های موبایل طوری طراحی شده‌اند که با استفاده از چندین هسته عملکرد بهتری رو نشون میدن ”
۱۸۰ درجه با هم اختلاف دارن! (باز هم تناقض!)
مثل اینکه مثال من در مورد ps4 رو متوجه نشدید!!
شما بهینه نبودن احتمالی نرمافزار ها دلیل قرار دادید و حرفهای اشتباه خودتون رو تکرار می کنید
“الان پردازنده هاى ٨ هسته اى در بنچمارک گیرى هر ٨ هسته رو فعال میکنن ، در حالیکه در عملکرد به ندرت پیش میاد که هر ٨ هسته فعال باشند”
به ندرت پیش میاد، شاید پیش بیاد! ، شاید پیش نیاد و فلان و… که نشد دلیل!!
همین نرمافزار بنچمارک به عنوان بخشی از دلایل برای اثبات ادعای من کافی هست.ولی شما تابحال هیچ مدرکی برای حرفهاتون ارائه ندادید!
حداقل ثابت کنید این حرف اشتباه هست”یک پردازنده ۱۰۰ هسته ای میتونه خیلی سریع تر و کم مصرف تر از یک پردازنده تک هسته ای با فرکانس ، ابعاد ، تعداد ترانریستور مشابه و لیتوگرافی مشابه باشه”
بدون شاید و اما و اگر!!(بهانه)
—————–
نرمافزار هایی مثل بازی ها از تعداد زیادی پردازش مجزا برای اجرا استفاده میکنن(مثل پردازش فیزیک ، پردازش هوش مصنوعی و …) و نرمافزارهایی که برای عملکرد چند هسته ای بهینه شدن پردازش های مورد نیاز خودشون رو به تکه ها و بخش های کوچکتر تقسیم میکنن تا برای پردازش به هسته ها ارسال بشن
—————–
“به نظر میرسه شما متعصب سامسونگ باشین”
این حرف مخصوص ترول هاست و برای طفره رفتن میتونه گزینه مناسبی باشه

Dr.po

چیزى که مشخصه شما یه مقدار اطلاعات تجربى دارین ولى علمشو خیر!(با عرض پوزش)
وگویا شما اصلا لینکهایى که بنده میدارم رو مطالعه نمیکنین و فقط به دنبال پاسخ دادن هستین و اومدین یه لینک ویکى پدیا که اصلا معتبر نیست و یک بچه دبستانى هم میتونه اونو ویرایش کنه رو گذاشتین ! در حالیکه اصلا اینکهایى که من میذارم رو مطالعه نمیکنین! و در انتها هم لفظ ترول بودن رو پیش میکشین
بله gaming هایى که واسه چند هسته اى بهینه شده باشن ، وگرنه همون عرض بنده در کامنت اول صدق میکنه!
شما گویا از عملکرد پردازنده هاى با معمارىARM اطلاع ندارین !
‏exynos 7420 هشت هسته اى هست،و از دو تا دسته ۴ هسته اى استفاده میکنه،این یعنى در حالت واقعى فقط a57 که بزرگتر هست فعالیت میکنه،و تقریبا هیچ موقع جهت جلوگیرى از تولید گرماى بیش از حد از تمام قدرتش نمیتونه استفاده کنه،که این مسئله بخاطر طراحى ضعیف a57 هست،این یعنى در real life اونقدر که به نظر میاد سریع نیست،این در حالیه که شما فرمودین در هنگام بنچمارک گیرى نتونسته نرم افزار نتونسته تمام از تمام قدرت پردازنده استفاده کنه!!! کاملا بالعکس هست ، در حال حاضر پردازنده هاى ٨ هسته اى در حین بنچمارک گیرى توانایى فعال کردن تمام هسته هارو همزمان دارن که کاملا در نتایج بنچمارک مشخصه! ولى در real life به صورت rare و خیلى نادر هست که هر ٨ هسته همزمان فعال باشه!
اگه سیستم عامل بتونه اپ ها رو بین هسته ها خوب پخش کنه و هر برنامه هم خودش چند هسته ای رو پیاده سازی کرده باشه خیلی کارایی میاد بالاتر
مالتی تسکینگ بهتری پیدا میکنه! ولئ همونطور هم که گفتم میتونه برعکس هم باشه
پردازنده‌ی مدیاتک MT6592 امروزه در غالب گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیره. این پردازنده از هشت هسته‌ی کرتکس آرم A7 بهره می‌برد که فرکانسی بین ۱.۷ تا ۲ گیگاهرتز دارند.

در عین حال، انویدیا تگرا ۴ که در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شده است از چهار هسته‌ی کرتکس A15 آرم بهره می‌برد. چون تگرا ۴ از هسته‌های بهتری نسبت به پردازنده‌ی مدیاتک استفاده می‌کنه و به راحتی میتونه در زمینه‌ی سرعت و عملکرد MT6592 را پشت سر بگذاره.

پس همونطور که دیدین پردازنده‌ی چهار هسته‌ای بهتر از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای عمل کرد و این مثال نمونه‌ای از چندین مورد دیگر هست که عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های با تعداد هسته‌های بیشتر داشتن.
یکى از جالبترین جملاتى که در این سایت خوندم جمله شما بود که امتیاز تک هسته اى اهمیتى نداره !!!!یعنى با این جمله کل سیستم بنجمارک گیرى و عملکرد پردازنده ها زیر سوال بردین!
شما اگه مفهوم thread رو بدونین لینکهاى بنده رو مطالعه میکنین
The Single Thread CPU benchmark, like all processor benchmarks attempts to estimate how quickly a processor is able to perform a wide variety of calculations.
این جمله دقیقا مفهوم threadهست
مثال شما در مورد ps قیاس مع الفارق هست و هیچ چیزى رو ثابت نمیکنه
اگر در مورد عملکرد پردازنده هاى با معمارىARM اطلاعات کافى داشته باشین متوجه خواهید بود که rare کاملا در عملکرد اینها صادق هست
ARM pioneered the big.LITTLE ideology for processor cores, where chips would have two quad-core processors (a cumulative eight cores). One set of quad-core processors was about maximum performance; the other set was focussed on efficiency, particularly with battery and heat. Usually, these two sets operate independently, except in rare cases.
امیدوارم مجددا جهت توجیه عرایضتون از ویکى پدیا لینک نذارین ، و در کل واسم جالب بود که علیرغم داشتن ادعاى geek بودن، مرجعتون ویکى پدیا هست!!!!

master

اقای a.s عزیز
به نظر شما بهانه هایی مثل” شاید و به ندرت” میتونه دلیل محسوب بشه؟!

Dr.po

a.s
ممنون دوست گرامى ، صحبت شما کاملا درست بود و علاوه بر صحبت شما همونطور که گفتم با مرتب کردن مدارها بین کش و هسته‌ها، و تعریف وظیفه‌ی هر یک از اجزا، یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای می‌تونه بهتر از چهار هسته‌ای و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای بهتر از هشت هسته‌ای عمل کنه
در کل من زیاد به این سایت سر نمیزنم ، ولى در طول این هفته دو کامنت جالب از دوستان دیدم، یکیش همین کامنت آقاى master بود که فرمودن لزوما افزایش هسته یعنى قدرت بیشتر! و یکى هم کامنت یکى از دوستان بود که کل امنیت اندروید رو زیر سوال بردن و امنیت ios و ویندوزفون رو ارجح!

master

Dr.po عزیز
چرا باز هم بهانه؟!
“ولى در real life به صورت rare و خیلى نادر هست که هر ٨ هسته همزمان فعال باشه!” !
لینک ویکی پدیا رو اصلا خوندید؟! اون فرمول رو بررسی کردید؟!
اینجا دیگه بحث اعتبار نیست دوست عزیز (مرجع هم نیست و فقط برای نشون دادن فرمول لینک رو گذاشتم)
اگر اطلاعات کافی داشتید فورا باید متوجه منظور من می شدید!
اصلا اگر به قول شما امتیاز تک هسته ای مهم تر هست چرا سازنده ها یا مثلا اپل از پردازنده تک هسته ای استفاده نمیکنه؟!(امتیاز تک هسته ای حدودا دو برابر یا بیشتر میشه)

Dr.po

دوست من یا من نمیتونم منظورم رو درست به شما منتقل کنم یا شما متوجه منظور من نمیشین
دوست گرامى در پردازنده هاى با معمارى ARM به ندرت پیش میاد که هر ٨ هسته همزمان فعال بشن، ( میتونن بشن ولى در real life نادر هست که علتش تولید گرماى زیاد و مصرف انرژى بیشتر هست ولى در بنچمارک گیرى هر ٨ هسته فعال میشن) این جمله اى که من میگم قانون عملکرد این نوع پردازنده هاست و سلیقه اى نیست، بالا هم مثال واضحى از عملکرد بهتر پردازنده ۴ هسته اى نسبت به ٨ هسته اى رو توضیح دادم ، بحث ویکى پدیا در مورد فلاپس صحیحه ولى تنها عامل تاثیر گذار نیست!
چرا اپل تک هسته اى نمیزنه؟ مشخصه چرا! چون ١-قراره آیفون و آیپد توانایی انجام چند وظیفه رو با هم برعهده بگیرن و ٢- باید بتونن هسته ای بسازند که امتیاز بنچمارک تک هسته ایش ۵۰۰۰ باشه! البته وجود چند هسته تاخیرات کوچک در اجرای فرامین رو کمتر میکنه و اپل هم دوست نداره با افزایش امکانات و رزولوشن آیفون های بعدیش اون روونی اولیه رو از دست بده!
دوست من هم امتیاز تک هسته اى مهمه و هم چند هسته اى، معمارى خود هسته ها مهمه و… که باعث میشه همه بر روى هم تاثیرگذار باشن، ولى اینکه شما صرفا از روى امتیاز مولتى کور نتیجه بگیرین فلان پردازنده قویتره کاملا اشتباهه

master

خب اون فرمول تاثیر مستقیم تعداد هسته رو نشون میده و تو صورت کسر قرار داره
“١-قراره آیفون و آیپد توانایی انجام چند وظیفه رو با هم برعهده بگیرن و ٢- باید بتونن هسته ای بسازند که امتیاز بنچمارک تک هسته ایش ۵۰۰۰ باشه!”
دوست عزیز این اصلا خوب نیست که شما از کلمات”قراره ، شاید ، نادر و امثال اونها” استفاده کنید.
دلیل اولتون اصلا منطقی نبود چون اپل خیلی وقته که داره از CPU دوهسته ای استفاده میکنه و تابحال شاهد چند وظیفه گی(اجرای چند برنامه همزمان و همراه با هم) تو محصولات قبلی و حتی فعلی نبودیم!(حتی ایفون ۶اس!)
دلیل دوم شما هم کاملا اشتباه هست! در صورتی که اپل یک cpu تک هسته ای با همون تعداد ترانزیستور و حافظه کش تولید کنه(شبیه A9) امتیازی نزدیک یا بیشتر از عملکرد چند هسته ای فعلی A9 خواهد داشت.
امتیاز تک هسته ای رو هم نگفتم کاملا بی ارزش هست! قدرت واقعی پردازنده یعنی قدرت پردازنده وقتی که از تمام توان خودش استفاده میکنه (حالا کاری ندارم نرمافزار ها میتونن ازش استفاده کنن یا قراره بهینه بشه یا بهینه شده یا …)
در اخر هم توجه شما رو به عملکرد پردازشگر های موبایلی جلب میکنم
عملکرد CPU
http://www.iphonebenchmark.net/cpumark_chart.html
http://www.androidbenchmark.net/cpumark_chart.html
عملکرد کلی دستگاه و تراشه(CPU+GPU )
http://www.iphonebenchmark.net/passmark_chart.html
http://www.androidbenchmark.net/passmark_chart.html

Dr.po

master
جالبه ! من بالا کلى توضیح دادم که چرا فلاپس به تنهایى تاثیر گذار نیست و یک لینک معتبر هم واستون گذاشتم که چه چیزهاى مهمى در عملکرد مهمه ولى باز شما سر حرف خودتون هستین!
شما فکر میکنین چرا اپل A8x رو سه هسته اى و A9 x رو چهارهسته اى کرده ؟ آیا بیماره؟!!! میدونین اون هسته منفرد مورد نظر شما چقدر باید بزرگ باشه و در ازاى اون عملکرد مولتى تسکینگ رو بگیره! دوست عزیز شما فقط به دنبال پاسخ دادن هستین!
من عملکرد پردازنده هاى ARM رو واستون توضیح میدم ،شما به من میگین چرا از واژه rare استفاده میکنین! این واژه rare ساخته من نیست ، عملکرد این پردازنده هست و شما میتونین به معمارى ARM ایراد بگیرین که چرا عملکردش بر اساس دو دسته چهار هسته اى هست!
در مورد مقایسه بنچ مارکها هم بهتره از دیتابیس بسیار معتبر خود گیک بنچ استفاده کنین
http://browser.primatelabs.com/android-benchmarks
http://browser.primatelabs.com/ios-benchmarks

master

دوست عزیز من کی از شما توضیح خواستم؟!
طوری سعی میکنید توضیح بدید که انگار بنده کلا چیزی از CPU و پردازشگر نمی دونم! (نیازی به توضیح نیست و من از شما درخواست اثبات ادعا بصورت شفاف دارم)
شما اصلا خودتون این لینک رو کامل مطالعه کردید؟
http://www.makeuseof.com/tag/is-an-octa-core-better-than-a-quad-core-not-always-android-processors-explained/
این لینک برای افرادی هست که هیچ نوع اطلاعاتی در مورد پردازشگر ندارن و موقع خرید حرفشون اینه : “وای پردازندش فلان تعداد هسته ایه پس بهتره!!”
بد نبود نتیجه گیری اونها رو هم نگاه می کردید!
So the biggest takeaway here is not to look at terms like “quad-core” and “octa-core” to decide the best processor for you. Instead, overall device performance is what matters
چیزی که من بارها تاکید کردم”overall device performance is what matters”
کاملا مشخصه که شما سعی در دفاع از عملکرد اپل دارید! بهتر نیست بجای مرجع قرار دادن اپل ! شرکت های بزرگ و مطرح مثل اینتل ، IBM و AMD رو مثال بزنید؟شرکت هایی که سعی میکنن تعداد هسته ها رو بیشتر کنن!
اون هسته مورد نظر رو هم گفتم”دقیقا میتونه در ابعاد تراشه A9 باشه ، با همون تعداد ترانزیستور و حافظه و …” باشه
در این مورد تو یکی از مطالب توضیح کامل رو داده بودم(متاسفانه حتی حوصله پیدا کردن لینکش رو هم ندارم!!البته اگر درک این موضوع برای شما سخت باشه شاید مجبور بشم اینکار انجام بدم)
مشکل اصلی خود کلمه” نادر” و “شاید” نیست! مشکل اصلی اینه که شما ار این کلمات برای اثبات حرفتون استفاده میکنید!
در مورد منبع بنچمارک هم نمیشه در مورد اعتبار نتیجه گیری کرد.ولی میشه با بررسی بنچمارکهای مختلف نتیجه بهتری کسب کرد.

Dr.po

اینکه شما پردازنده هاى مربوط به دسکتاپ رو با پردازنده هاى موبایل مقایسه میکنین کاملا همه چیز رو مشخص میکنه!
شما اعتبار سایت makeuseof رو زیر سوال میبرین؟؟؟!!!!! با عنوان یک مقاله آماتورى!!!!!
نتیجه گیرى مقاله با گفته هاى شما زمین تا آسمون فرق داره، عملکرد کلئ دستگاه فقط به تعداد هسته ربطى نداره! چیزى که شما نمیخواین قبول کنین
و مواردی دیگری علاوه بر آن در عملکرد پردازنده تاثیر گذار هستند مثل روند ساخت پردازنده و همچنین باید دقت کرد که پردازنده‌ها به تنهایی تعیین‌کننده‌ی عملکرد کل دستگاه نیستند.( این نتیجه گیرى سایت هست نه اینکه هرچى تعداد هسته بیشتر قدرتش هم بیشتر!)
من کارى با اپل ندارم ، بحث من سر پردازنده هاى اسمارت فون هست، وگرنه خود اپل هم در مک بوک هاش از اینتل استفاده میکنه

شمامیگین با همون سایز میتونه میتونه پردازنده اى درست کنه که بنچمارکش ٢-٣ برابر بشه ؟؟!!! اصلا چرا باید اینکارو بکنه
اپل بخاطر مولتى تسکینگ هست که سرىxرو چهار هسته اى کرده بعد شما میگین چرا تک هسته اى نمیکنه!!! در عوض اپل هر سال داره قدرت هر هسته رو بیشتر میکنه در کنار امکان مولتى تسکینگ بهتر! هر دو در کنار هم مهمه!
این کلمات rare مربوط میشه به عملکرد پردازنده و اگر به مذاق شما خوش نمیاد مشکل من نیست ، اشکال کار اینه که شما فکر میکنین در پردازنده ٨ هسته اى در real life هر ٨ هسته همزمان فعال هستند که اینطور نیست!

So, what’s the difference between octa-core and quad-core in the modern smartphone business? Very little, as it turns out.

That octa-core term is more than a little misleading, as it doesn’t mean the doubling of quad-core multi-core performance that it suggests. Rather, it represents two independently operating quad-core set-ups squeezed together on one chip for the purpose of greater energy efficiency.

Is such an octa-core setup superior to a quad-core one? No, not necessarily. Apple manages to get decent energy efficiency and performance out of a dual-core setup, after all.
http://www.trustedreviews.com/opinions/octa-core-vs-quad-core-what-s-the-difference
شما یه لینک واسه من بیارین که به شکل تحلیلى نتیجه گرفته باشه قطعا ٨ هسته اى بهتر از ۴ هسته اى یا حتى ٢ هسته اى هست
منبع بنچمارک چیه! لینکى که من گذاشتم دیتا بیس خود geekbench هست، مگر اینکه شما کلا بخواین اعتبار geekbench رو زیر سوال ببرین که البته بعید هم نیست!!:)

master

Dr.po
شما دنبال بهانه هستین و سعی اصلی شما توجیه عملکرد اپل هست.
در مورد مقاله ذکر شده سایت makeuseof اگر شما فکر میکنید در سطح اماتوری نیست ، بهتره در مورد میزان اطلاعات خودتون تجدید نظر کنید.
تیتر مطلب و نتیجه گیری بیانگر همه چیز هست!
“Is an Octa-Core Better than a Quad-Core? Not Always! Android Processors Explained”
“So the biggest takeaway here is not to look at terms like “quad-core” and “octa-core” to decide the best processor for you. Instead, overall device performance is what matters”
جمله ای که بالا( اولین کامنت بنده) گفتم!
“مهم عملکرد کلی پردازشگر هست ”
“overall device performance is what matters”
و شما شروع به مخالفت کردی!!
اخه ادم دیگه چقدر میتونه خودش رو به اون راه بزنه!!؟
شما میگی استفاده از ۸ هسته همزمان نادره! خب این چه ربطی به بحث ما داره!؟ من میگم در شرایط برابر پردازنده ای که تعداد هسته های بیشتر داره قدرت بیشتری داره و برای اثبات فرمول مربوط به محاسبه قدرت کلی پردازنده رو هم ارائه کردم!
حتی اگر یک نرمافزار هم پیدا نشه که از ۸ هسته همزمان استفاده کنه هم نمی تونه این حرف من رو نقض کنه
همون فرمول ثابت میکنه که قطعا تعداد هسته بیشتر با شرایط برابر بهتر خواهد بود
شما با این بهانه ها نشون دادید که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و فقط دنبال بحث و بزرگ و برتر جلوه دادن خودتون هستید!
“منبع بنچمارک چیه! لینکى که من گذاشتم دیتا بیس خود geekbench هست، مگر اینکه شما کلا بخواین اعتبار geekbench رو زیر سوال ببرین که البته بعید هم نیست!!:)”
این جواب شما در جواب به این جمله بوده!
“میشه با بررسی بنچمارکهای مختلف نتیجه بهتری کسب کرد.”
این اخرین بهانه شما بود که جواب دادم و مطمئن باشید دیگه جواب بهانه های شما رو نمیدم
موفق باشید

Dr.po

اینکه شما نمیتونین به شکل علمى صحبتهاتونو ثابت کنین و شروع میکنین به بازى با کلمات در نوع خودش منطق جالبیه!
در کامنت اولتون میگین هرچقدر تعداد هسته بیشتر قدرت پردازنده بیشتر ! و از اون خنده دارتر امتیاز تک هسته اى اهمیتى نداره!!! واقعا با گفتن این یک جمله کاملا سطح معلوماتتون رو نشون دادین! و بعد هم براى توجیه کامنت اشتباهتون بحث فلاپس رو پیش کشیدین !
شما فقط هدفت در کامنت اول این بود که بگى چون پردازنده جدید سامسونگ امتیاز تک هسته ایش پایین تر از اپل هست پس این امتیاز هیچ اهمیتى نداره!! که واقعا بدجورى گیر افتادین
من از یک سایت معتبر دیگه هم مقاله گذاشتم که چرا ٨ هسته اى لزوما بهتر از چهار هسته اى نیست ولى شما فقط از رو هوا حرف میزنین که جهت توجیه کامنت اولتون هست ! در makeuseof هم هیچ نقطه پارادوکسى وجود نداره ! شاید خوب نتونستین ترجمه کنین ، نتیجه گیرى کاملا منطبق بر متن مفاله هست
بهترین منبع بنچمارک واسه بررسى عملکرد پردازنده ها ، دیتا بیس معتبر خود گیک بنچ هست و بس !!!
شما هم موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....