حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته‌ی یک هکر٬ ویندوزفون امن‌ترین سیستم‌عامل در بین گوشی‌های هوشمند است

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

ویندوزفون بدون شک یکی از امن‌ترین سیستم‌عامل‌های جهان است و تاکنون تعداد کمی از هکرها توانسته‌اند به قلب سیستم‌عامل ویندوز رخنه کنند. تاکنون هیچ‌گونه ویروسی برای ویندوزفون ساخته نشده است و به نوعی ویندوزفون کابوس هکرهای حرفه‌ای است. با ترنجی همراه باشید.

در رابطه با ویندوز ۱۰ موبایل ابهامات زیادی وجود دارد. برخی هنوز متعقدند که ویندوز ۱۰ موبایل راه درازی را برای رسیدن به رقبا دارد و هنوز هم دارای کمی و کاستی‌هایی است اما برخی متعقدند که ویندوز ۱۰ موبایل می‌تواند در آینده نقش مهمی را در بازار اجرا کند.

1436524646_windows-10-mobile-4

چندی پیش بود که طی یک خبر اعلام کردیم که ویندوز ۱۰ موبایل هک شده است و برخی از هکرها به همراه یک هکر ایرانی توانسته‌اند به درون قلعه‌ی مستحکم ویندوز ۱۰ نفوذ کنند. اما در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۰ موبایل دسترسی بسیار سخت‌تر شد و در هر بیلد شاهد اضافه شدن یک دیوار محکم امنیتی به پیکر قلعه‌ی ویندوز بوده‌ایم.

Steve Lord یکی از هکرهای باسابقه است که ۱۵ سال در این بخش فعالیت دارد.وقتی از او پرسیده شد که نفوذ به کدام سیستم‌عامل سخت‌تر است گفت:

از همه لحاظ ویندوزفون (ویندوز ۱۰ موبایل) سخت‌ترین پلتفرم برای نفوذ و کرک است. بلک‌بر مدت طولانی است که بر روی سیستم‌های امنیتی تمرکز کرده است. اگر من به دستگاه به صورت فیزیکی دسترسی داشته باشم٬ اندروید راحت‌ترین هدف است. بعد از اندروید آیفون و بعد از آیفون سری‌های قدیمی بلک‌بری. اگر بخواهم از طریق یک ایمیل یا پیامک شخص را مورد حمله قرار بدهم اندروید گزینه‌ی بسیار خوبی است.

windowsphone_app_store_1

او می‌گوید که ویندوز ۱۰ موبایل نیز امن است و به ستایش نسخه‌های قبلی ویندوزفون از لحاظ امنیت می‌پردازد:

گوشی‌های قدیمی اکثر نا امن هستند. اگر شما قصد دارید تا از یک تلفن قدیمی برای کارهای شخصی خود استفاده نمایید یک تلفن ساده بهترین گزینه است اما اگر قصد استفاده از اسمارت‌فون را دارید یک گوشی مبتنی بر ویندوزفون ۸ یا بالاتر و یا یک گوشی بلک‌‌بری بر پایه‌ی بلک‌بری او اس ۱۰ بهترین گزینه ها هستند.

کاربران دیگر  سیستم‌عامل‌ها در دفاع از سیستم‌عامل خود می‌گویند که به دلیل تعداد کم کاربران ویندوزفون هکر ها علاقه‌ای برای هک کردن و نفوذ به آن را ندارند. شما تا چه حد با این نظر موافق هستید؟

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/microsoft-may-have-the-most-secure-smartphone-os-in-windows-phone” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
..::SADEQ::..

معلومه دیگه،مث اندروید نیست که یه بچه ۱۰ ساله بی تجربه هم بیاد و بتونه براش برنامه بنویسه…
سیستم عاملی که اینچنین باشه سیستم عامل نیست،اسباب بازیه… نه امنیت نه کیفیت.. بیخودی هم برا کمبود و ضعفش باید ۳ برابر پول سخت افزار بدین…
اما ای او اس و ویندوز واقعا عالی اند… و اینده خوبی دارن،امنیت بالا و حریم شخصی یه نکته اساسی هستش تو سیستم عامل موبایل،بلک بری با اون همه ادعا و تجربه هم بعد از ویندوز قرار گرفت… این یعنی یه سیستم عامل همه چی تموم که فقط مایکروسافت از پس ساخت و توسعش بر میاد!

Ari khan

از کامنتت کاملا معلومه هیچی درمورد open source و … نمیدونی
امنیت iosروهم دیدیم که تو استور به اون ایزوله ایش چندتا اپ آلوده پیدا شد….نگران نباش وین فون هم هک خواهد شد فقط دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره :yes: 😉
هرچند تا به حال که امنیت وین فون واقعا خوب بوده اما فرضا اگه سهمش بیشتر بشه خوب خواهد موند؟؟

Dr.po

من کم به این سایت سر میزنم ولى گاها کامنتایى رو میخونم که باعث تعجبه!
لطف کنین ارتباط اپن سورس بودن رو با امنیت واسه من توضیح بدین!!
پس با این حساب لینوکس باید نا امن ترین پلتفرم باشه!
در مجموع لینوکس از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۵ در مجموع ۱۲۷۷ تا vulnerability داشته و ویندوز در همین مدت زمان ۳۸۶۹ تا vulnerability داشته

لینک اول vulnerabiliy های کرنل لینوکس هست
http://www.cvedetails.com/…/Linux-Linux-Kernel.html?vendor_id=33

لینک دوم vulnerability های ویندوز هست باز هم از همون سایت
http://www.cvedetails.com/vendor/26/Microsoft.html
مشکلى که در اپ استور پیدا شد مربوط به xcode بود
در واقع این مشکل بیشتر از طرف توسعه دهندگان هست که نسخه الوده xcode رو دانلود کردن
در واقع توسعه دهنده xcode رو از جایى دانلود کرده برد که نباید میکرد
اون بدافزار اطلاعات محرمانه کاربر مثل پسوورد و رمز کارت بانکی و … رو استخراج نمیکنه.بلکه چیزهایی مثل زمان جاری بر روی دیوایس، نام اون برنامه، نام و زبان و نوع دیوایس، کد UUID دیوایس و نوع شبکه‌ی دیوایس و چیزهایی اینجوری که مهم نیست رو به سرقت میبره(برای همین هم تونسته از فیل*تر اپل برای قرارگیری روی اپ استور رد بشه)
بهتره یه سرچ در وب کنین تا ببینین چند مورد خبر از هک شدن گوشیاى لومیا اومده
هکرها هم روى پلتفرمى که کاربران کمى دارن زیاد وقت نمیدارن ، وقتى ویندوزفون به بالاى ١٠ رسید و همین امنیت رو تونست حفظ کنه میشه بهش آفرین گفت نه حالا!

bvb

اصلن به همه گیر بودن ربطی نداره یه هکر بزرگ اومده هر سه تاشونو امتحان کرده گفته ویندوز امنتره پس همین حالا میشه به ویندوز گفت آفرین

Ari khan

Dr.po
دوست عزیز جواب من در پاسخ به اون حرفی بود که گفتن اندروید اسباب بازیه و هرکس واسش برنامه مینویسه(هرچند کمی بی ربطه)
بعدشم اتفاقا اپن سورس بودن تو امینت تاثیر داره….نمیگم سیستم های open source مشکل امنیتی ندارن….چرا دارن اما مهم اینه که این مشکلات زودتر کشف میشه و زودترم رفع میشه برخلاف سیستمهای کلوز سورس….طبق لینکهاتونم لینوکس از بقیه امنتره 😉

Ari khan

من موندم اگه وین فون نسخه موبایلی شده ویندوز دسکتاپ باشه و کرنلشون یکی باشه(؟)و یه سری شباهت های دیگه چطور ممکنه یکی اشون جز نا امنترین ها باشه(ویندوز) و دیگری (وین فون)جز امنترینها؟؟؟ :scratch:

Sajjad

زدی رو خال
وینفون هم مثل دسکتاپ همه گیر شد اونوقت میشه گفت چقد نفوذ پذیره
البته این آقای هکر هم زورشو زده و حرفش قابل استناده

a_041

اولاً که کی گفته دسکتاپ نا امنترینه ؟ در مورد ویندوز xp و ۷ حرفت درسته ولی امنیت ویندوز ۸ ، ۸٫۱ و خصوصاً ۱۰ خیلی بالاس . در مورد موبایل هم هکرها و شرکتهای امنیتی بسیاری امنیت بالای وینفون رو تائید کردن . ربطی هم به تعداد کاربر نداره هکر تمام تلاششو میکنه که به هر سیستم عاملی نفوذ کنه ربطی براش نداره که فلان سیستم عامل چقدر کاربر داره .

Ari khan

۸ و ۸٫۱ که مثل xp وهفته و ۱۰ هم تازه اومده یکم بگذره اونم مثل بقیه نسخه های ویندوز میشه….امنیتشون درمقابل لینوکس هیچه…. :yes:

bvb

ویندوز ناامن نیست طبق آخرین بررسی ها ویندوز حتی تونسته از مک او اس هم پیشی بگیره ویندوزفون هم خوبی ها و امنیتش غیرقابل انکاره به جامعه کاربری هم ربطی نداره یه هکر قدر اومده امتحان کرده گفته ویدوزفون امنتره

trojan

خلاصه مایکی پشت این تاریخ سازی هستش….
و جدا هم دست کم نگرفتتش….
مایکی تازه طوفان رو شروع کرده

Samsung--Electronics

استورش خیلی ناقصه
خیلی از بازی های aaa توش نیست
خیلی از اپ های معروف توش نیست. جالبه که این اپ ها بعضی هاشون فقط مال ویندوز هستن!!!!!!!!
خوب چرا نیستن؟؟؟؟؟ این یه عیب هست
ولی واقعا شاهکاره برا خودش. غیر مشکلی که من دارم ، دیگه همش عالیه( یه صفحه سیاه که نشانگر موس هست توش و بعد از رفتن لوگو ویندوز هنگام بالا اومدن میاد که باعث شده زمان روشن شدن خیلی بره بالا. منظورم اینه که بعد از رفتن لوگو ویندوز که زیر۷ ثانیه هست برای من ، یه دیلی یا همون تاخیر به مدت ۱۵ تا ۲۵ ثانیه وجود داره تا صفحه لاک ظاهر شه)
واقعا راه درستی داره می ره 😉 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com