حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۵ عنوان سریع‌ترین شارژر بی‌سیم را به نکسوس ۶ پی داد

نوشته

8 سال قبل | 37 دیدگاه | ترنجی

تلفن همراه هوشمند گوگل به نام Nexus ۶P به تازگی روانه بازار شده است و خریداران کماکان دوست‌ دارند بهترین‌ و بدترین‌‌ها را با هم مقایسه کردند. دوربین گوشی جدید گوشی Nexus بهترین مدلی بود که گوگل تا به حال خود دیده است، که صفحه‌ نمایش و تکنولوژی‌های آن ساخت را سامسونگ ساخته است. برای اکثر دوستداران تکنولوژی عدم وجود شارژر بی‌سیم در محصول سال ۲۰۱۵ Nexus مایوس کننده بود. حالا این کمپانی با محصولی جذاب‌تر به میدان‌ آمده است، با ترنجی همراه باشید.

اگر به نظر گوگل ۶P پرچم‌دار گوشی‌های اندورید است (با قیمت حداقل ۴۹۹ دلار با ۳۲ گیگابایت در مقایسه با ۳۷۹ دلارNexus 5X)، که با شارژر بی‌سیم یک قدم بسیار بزرگی را در کلاس گوشی‌های هوشمند برداشته است، یعنی گوگل بهترین تکنولوژی تا به حال را در یک تلفن همراه گنجانده است.

گوگل با کابل شارژر USB Type-C به جمع گوشی‌های قدرتمند آمده است، همراه با بهترین دوربین با قدرتی بالا و امکانات بی‌نظیر. چند سال اخیر تا کنون هم هیچ کس نتوانسته شارژر داخل برد بی‌سیم را از طریق درگاه USB Type-C بسازد. عدم امکان شارژ بی‌سیم در محصول گوگل یک مثلث توضیحات را به وجود آورده است.

ضلع اول آنکه به این نتیجه رسید که نداشتن شارژر بی سیم به غیر از Nexus P6 مسئله‌ای بود بین کابل‌های شارژر قدیمی USB micro B و کابل USB Type-C است: “ما شارژر مدل Qi بی‌سیم را از مدل N4 شروع کردیم چون ورودی این مدل از نوع USB micro b بود! اما با جهش ما به کابل‌های USB Type-C دیدیم که این مدل کابل‌ها قابل بازگشت هستند که هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.” واقعا این حقیقت دارد که کابل‌های شارژر USB micro B یک کابل قابل بازگشت نیست، اما این مدل کابل‌های قابل بازگشت برای USB Type-C به یک امتیاز بدل شدند که راه جدیدی را از لحاظ شارژ ایجاد نکرده است. گذشته از آن شما چرا باید نگران مبدل کابل شارژر باشید در حالی یک شارژر بی‌سیم در اختیار دارید که دیگر نیازی نیست تلفنتان با یک کابل به دیوار متصل شود.

USB-Type-C

ضلع دوم، گوگل می‌گوید از ویژگی بارز کابل شارژر USB Type-C این است که از کابل‌های قبلی سریع‌تر گوشی را شارژ می‌کند: “شارژری با سرعت خوب در دست داریم که برای مثال در گوشی ۶P از میزان ۱% تا ۱۰۰% را در ۹۷ دقیقه شارژ می‌کند.” البته اگر برای باتری با ظرفیت ۳٫۴۵۰ میلی‌ آمپر بر ساعت ۹۷ دقیقه از نظر شما دوستان عزیز زیاد به نظر نرسد، به هر حال همه‌ اجزای Nexus 6P هم به اندازه‌ی که گفته شده عالی نیستند، سامسونگ باتری گلکسی S6 که فقط ۵۰ میلی آمپر بر ساعت از نکسوس بزرگتر است را با ۹۷ دقیقه شارژ می‌کند، که باید اضافه کرد باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر بر ساعتی گلکسی Note 5 فقط با ۸۱ دقیقه شارژ می‌شود، و تکنولوژی شارژ سریع بی‌سیم گلکسی Note 5 حداکثر گوشی‌ شما را در ۱۲۰ دقیقه شارژ می‌کند این به این معناست که شارژر بی‌سیم توسط USB Type-C موجود در گوشی جدید گوگل Nexus 6P حدود ۲۰ دقیقه زودتر از سامسونگ گوشی‌اش را شارژ می‌کند.

که باید خاطر نشان کرد که شارژر موجود در گلکسی S6 از فناوری کابل USB micro استفاده می‌کند (نه USB Type-C)، و با این حال اگر در نظر بگیریم هنوز هم با Nexus 6P که باتری بزرگتری نسبت به سامسونگ دارد در راستای هم مانور می‌دهند. در این مجادله که هنوز سامسونگ از درگاه‌های قبلی استفاده می‌کند و آنها را به خوبی پشتیبانی می‌کند کاری کرده که کوچ گوگل از مدل قبل به USB Type-C زیاد به چشم نخورد.

ضلع سوم و آخر این مثلث ما دربرگیرنده‌ی حجم اشغال شده می‌باشد که USB Type-C باعث نشده که گوشی Nexus 6P را باریک‌تر و جذاب‌تر نماید، متأسفانه این ویژگی جدید Nexus 5P را به جمع باریک‌ترین‌ها جذب نکرده است، چون می‌بینیم Nexus 6P با Note 5 زیاد فرقی ندارد (Note 5: 153.2 x 76.1 x 7.6mm; Nexus 6P: 159.4 x 77.8 x 7.3mm) که Note 5 هنوز هم دارای ویژگی شارژ بی‌سیم می‌باشد. گوشی Nexus 6P با وزنی معادل ۱۷۸ گرم می‌باشد که با آن ابعاد گوشی Note 5 وزنش ۱۷۱ گرم در آمده است که باز با این محصول سامسونگ پرچم‌دار باریکترین گوشی جهان دارای شارژر بی‌سیم است. در مدل گلکسی S6 با وزن ۱۴۹٫۹ گرم هنوز ۲۸ گرم از Nexus 6P سبکتر است. گوگل هنوز هم می‌گوید تفاوت چندانی با این میزان تفاوت احساس نمی‌شود ولی در اصل باید به سامسونگ ایمان بیاورم.

حال با اتمام مثلث دیدگاه‌ها هنوز شاهد پافشاری گوگل نسبت به دخول کابل شارژر USB Type-C باشیم که از نظر بعضی‌ها یک بلند پروازی بیهوده و بعضی دیگر یک تنوع جالب باشد، شارژر بی‌سیم باعث ایجاد ضخامتی در بدنه و افزایش وزن گشته ولی این خریداران هستند که ارزش واقعی یک محصول را آشکار می‌کنند.

 نظر شما چیست؟ آیا به همه‌ی این جزئیات سامسونگ توانسه روی گوگل را کم کند؟

منبع: [su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/11/07/the-galaxy-note-5s-fast-wireless-charging-leaves-the-nexus-6p-without-excuse/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

چقد منبع از سامی طرفداری کرده :scratch:
خو زیر بار نمیری مطلب نذار، اینقد ضلع تو ضلعشم نکن آدم یاد فرمول هرون میافته (منظورم با منبعه) :whistle:

Mahsa

آره
خبر از سام موبایل میذاره ولی زورش میاد از اکسپرین بذاره(اکسپرین اون ور آب رو میگم، دوتا هست یکی ایرانی یکی خارجی که ایرانیه پیرو همون خارجیس)

Mahsa

درضمن شارژر بیسیم برای کار کردنش همون شارژر سیمی رو باید بهش وصل کنی ههههههه یعنی همون آشو همون کاسس و شارژ وایرلس خودش دوشاخه نداره و… و خیلی مـــــــهـــــمتر از اون اینه که گوشی رو یک میلی متر ازش فاصله بدی شارژ قط میشه و حتی نمیتونی یک تماس جواب بدی و بدرد ماها که عادت داریم درحال شارژ هم گوشی رو گاهی وقتا چک کنیم یا باش کار کنیم و… شارژ بیسیم واقعا وسیله ی مسخره ایه

Hoseyn Zx

منظورشون این بود به طور خلاصه :
پد شارژ وایرلس رو باید به پریز برق متصل کرد و گوشی رو روی پد قرار بدی تا شارژ بشه!
راستم میگه این چه کاریه خب از همون شارژ USB با سیم استفاده میکنیم گوشیم سریعتر شارژ میشه بعلاوه اینکه هنگام شارژ از گوشی میشه استفاده کرد :mail:
کلا شارژ وایرلس چیزه بیخودیه فقط واسه تبلیغ خوبه که سامسونگم خیلی روش مانور داد .

InspireTheBest

سم موبایل باید از سامی هم بزاره ولا غیر ازش انتظتر نمیره از سونی اپل و … خوب بگه
همونطور که انتظار نمیره اکسپریا بلاگ یا اپل اینسایدر از اپل و سونی بد بگن

سامسونگ یعنی سه ستاره

B-) B-) B-) B-)

EF7_NA

هه گوشی که مثل کاغذ تامیشه نباید با نوت ۵ مقایسه کرد! :whistle:
این بار دیگه نوبت سونی بود که نکسوس رو تولید کنه
نه این هوآوی بنجل ساز با این گوشی کاغذیش :negative:

Sajjad

همین که هربار موقع شارژ کردن مجبور نیستی به جهت درگاه نگاه کنی و با خیال راحت میزنی ب شارژ خیلی با ارزشه. هیچ حسی بهتر از حس راحتی نیست

امین

داداش گلم دیگه یه سیم وصل کردن که دیگه این حرفارو نداره.
البته شارژ بیسیم خوبه من منکرش نمیشم.
فعلا که قیمتش بالاست.
اگه ارزون بشه یکی میخرم.

Sajjad

والا بعد تشخیص جهت پتو موقع خوابیدن این مورد دومین دغدغه بزرگ من تو زندگیه که خیلی باهاش سر و کار دارم!
شارژ بیسیمم وقتی خوبه که بتونی بری تو خونت قدم بزنی و گوشیت شارژ باشه نه اینکه گوشیت رو روی کیت شارژ زندانی کنی تا وقتی که شارژ بشه.

امین

تو یک مقاله خوندم امکان اینکه شارژر بیسیم رو طوری بسازن که وقتی تو خونه قدم میزنید گوشی شارژ بشه وجود داره ولی مشکل اصلی اینه که این امواج برای بدن انسان ضرر داره و از طرفی روی وسایل الکترونیک دیگه هم تاثیر منفی میزاره.
دیگه تا چه حد درسته خدا میدونه.

Mahsa

ههههههههه چقدر خنده دار
مثل اینکه شما و همه ی شماها نمیدونین که برای استفاده از شارژ بیسیم باید از خود شارژ سیمی هم استفاده کرد ، بهتره اینجوری توضیح بدم که همون شارژ سیمی رو باید به شارژر بیسیم وصل کنید تا کار کنه پس بجا اینکه به شارژر بیسیم بزنیدش بزنید به گوشی. درضمن ماها که عادت داریم موقه شارژ هم گوشی دستمون باشه و باش ور بریم واقعا شارژر بیسیم مسخرس اونم با قیمت۳۰۰ تومن، فقط بدرد فیس و پُز دادن میخوره

Sajjad

هه هه هه
ما اینو میدونستیم
تازه یه چیز دیگم میدونیم…برا استفاده از شارژر بیسیم دیگه نیاز به شارژر با سیم نیست فقط همون شارژر بیسیم رو به برق متصل میکنیم و گوشی رو میزاریم روش

امین

مهسا خانوم اشتباه به عرضتون رسوندن :)))
شارژر بیسیم به برق میزنید(هیچ وقتم دیگه نیاز نیست جدا کنین از برق) و گوشی رو میزارین روش تمام.
دیگه شارژر سیمی نداره خانومی.

Ramin Technology fannn

حق با امینه اما واسه اونایی که کاربر معمولی هستن بدرد میخوره
من و امثال من ۲۴ ساعته هفته پای گوشی هستیم تقریبا و بخاطر این وقتیم ببهشارژ وصله ازش استفاده میکنیم پس به درد ما نمیخوره 🙂
کاش این گجت تبدیل امواج وای فای به شارژ زودتر بیاد چون واااقعا کاربردیه 🙂
ممنون :heart:

shahinhhh

خم شدن تنها با یک دست

تعمیر پذیری ۲ از ۱۰٫

کیفیت ساختش تو حلقم

امین

فعلا که همون خم چینی ، زد ۵ رو خورد تو تست سرعت :)))))

حسین

. برو این حرف رو بزن به کسی که نفهمه چی به چیه.. آخه … می خوای اندروید خام سرعتش از اندروید نصب شده رو گوشی سونی نباشه ؟؟؟ فکر کردی الان خیلی حرف باحالی زدی باحال؟؟؟ هر روز یه گندی از این ۶ پی هواوی در میاد.. خبر جدیدشم ترک خوردن اون شیشه مزخرف پشت گوشی هست که هنوز ترنجی نزاشته . همونی که واسه دوربین زشتش طراحی کرده . گند زده تو وجود هر چی نکسز بوده که گوگل تا حالا معرفی کرده .

bvb

آقای ترول سونی من موندم تو داری از چی طرفداری میکنی از رابط کاربری سونی؟؟!! رابط کاربری سونی امکاناتش به زور در حد رابط کاربری نکسوس هاست به نظر خودت رابط سونی اصلن در حد رابط هایی مثل آپتیموس سنس و یا تاچ ویز قابلیت داره که میگی سبک نیست؟؟ از این نظرا نزاری بهتره کسی هم بهت نمیخنده

امین

ماشالا برادر bvb هرچی من میخواستم بگم رو تمام کمال گفت 🙂

Ari khan

تیتر مطلب و خود مطلب اصلا همخوانی ندارن و خیلی گنگه بنظرم…من که گیج شدم :wacko: :scratch:
الان این مطلب میخواست بگه نوت۵ بهتره یا نکسوس۶p؟؟ :scratch:

Jackass

دقیقا

bvb

خخخخ منبع خیلی بهش فشار اومده این جور خبر گذاشتن خیلی زاقارته معلوم نیست چی تو فکرشون میگزره ولی خوشم میاد این دوتا گوشی با شارژ بی سیم از گوشیای بعضی شرکتا با شارژ با سیم سریعتر شارژ میشن گوشیای اون شرکتا اگه با شارژ بی سیم شارژ بشن میزنن رو دست تسلا

Hoseyn Zx

جوک نگو برادر همین الان زد ۵ با فست شارژ تو یک ساعتو پنجاهو چهار دقیقه از صفر تا صد شارژ میشه ..با توجه به باتری ۲۹۰۰ میلی امپریش خیلی خوبه. :mail:
https://youtu.be/cPkJxATqQvA

امین

شاخ غول رو شکسته z5
نوت ۵ با باتری ۳۰۰۰ میلی امپر تو ۸۰ دقیقه شارژ کامل میشه.
تازه با صفحه نمایش بزرگتر و رزولیشن ۲k باتریش ماندگاری خیلی بهتری هم داره.
بفرما:
ماندگاری باتری
http://www.upsara.com/images/lj0q_1.png
مدت زمان شارژ کامل
http://www.upsara.com/images/x6u_2.png
(منبع phone arena)

Hoseyn Zx

زد ۵ تو ۱۱۴ دقیقه شارژ کامل میشه با توجه به فناوری Quick charge 2 شرکت کوالکام عدد خوبیه و همه هم اکثرا شبا که میخوان بخوابن گوشی رو میزنن به شارژ .
جالبه بدونی اگه زد ۵ چیپ SD820 رو داشت از نوت ۵ سریعتر شارژ میشد .. چون SD820 از فناوری QUICK CHARGE 3 پشتیبانی میکنه ولی SD810 از Quick charge 2 فقط پشتیبانی میکنه !
طبق گفته خوده کوالکام Quick charge 3 از Quick charge 2 چهل درصد سریعتره ! :good:

bvb

شما ترولای سونی همش چرا بحث آینده رو میکنین خوب هیچی معلوم نیست شاید حتی از اینیم که هست بدتر بشه پس لطفا روی مستندات بحث کنید حسین ۲۹۰۰ میلی آمپر با شارژ سریع تو دو ساعت شارژ شده خوبه؟؟ الجی وی ۱۰ باتری ۳۰۰۰میلی آمپری داره توی ۶۵ دیقه شارژ میشه لومیا ۹۵۰ ایکس ال با ۳۴۰۰ میلی آمپر توی ۹۰ دیقه نت ۵ و خانواده اس ها ایسوس زنفون ۲ و….. هم هستن حالا خوبه؟؟ الکی تلاش نکن دیگه همه ضعف سونی توی سرعت شارژشدن میدونن

Nfs

bvb
داداش شما که همه رو به چشم ترول میبینی :whistle:
نکنه خودت فکر میکنی منطق داری؟ :yahoo: :yahoo:

Hoseyn Zx

شارژ زد ۵ متعادله .. شما نمیخوای قبول کنی که فست شارژ به باتری گوشی صدمه میزنه در دراز مدت… با توجه به اینکه باتری گوشیهای سونی غیر قابل تعویضه سونی تمایلی به استفاده از فست شارژ نداره در حال حاضر..
یکم منطقی تر نظر بده . :rose:

امین

برادر حسین zx
کی گفته فست شارژ ضرر داره؟؟
مدرک معتبر داری که حرفت رو تایید کنه؟
بدون شک نداری.
جالبه که میگی اگه SD820 میزاشت…
قربوت برم اگه رو کاشتن سبز نشد.
از داشته هاتون با مدرک معتبر صحبت کنین نه اینکه رویا پردازی کنین که اگه فلان میزاشت فلان میشد…
سوگولی سونی با همین تکنولوژی فست شارژ کوالکام هم جلوی سامسونگ و الجی حرفی برای گفتن نداره.
این nfs ترول چی میگه این وسط!؟ :)))

Nfs

امین من از موقعی فهمیدم سنت بالاست و اینجور نظرات میدی از زندگی سیر شدم :yahoo: :yahoo:

Hoseyn Zx

اون یه مثال بود که گفتم همین الان زد ۵ با sd810 بهتر از s6 و نوت پنجه چه برسه به sd820.
اینم مدرک برای اثبات ادعای خودم : این مقاله رو بخون تا بفهمی عمر باتری فست شارژ تقریبا نصفه باتری معمولیه
http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=10&rct=j&q=fast%20charging%20is%20good%20or%20not&ved=0CEIQFjAJahUKEwiPyPyH1YHJAhXGlSwKHf4YB6U&url=http%3A%2F%2Fwww.mhi.org%2Fmedia%2Fmembers%2F17127%2F130197613453828886.pdf&usg=AFQjCNG2T8p9oYmyhN12lt2VUJqYLF2cRQ&sig2=SfYr0O6tbGqi8SzWmQFGlw
کلا ترول های سامسونگ هیچیو قبول ندارن !

امین

حرفایی که تو این مقاله زده شده هیچ کدوم تو شرایط آزمایشگاهی تست نشده برادر.
هیچ کدوم از سایت های معتبر هم تاییدش نکردن هنوز.
Nfs بحث علمی که نمیکنی لااقل حرف مفت نزن.

bvb

دراز مدت؟؟ مثلا ۱۰ سال منظورته؟؟ خوب این به چه دردی میخوره؟؟ ۹۰%مردم دو سال دوسال گوشی عوض میکنن

HG

حیف این نکسوس که با شایعه های بی اساس خرابش کردند…

حسین

شایعه ؟؟؟ داداش خیلی فازت بدجور خرابه . این نکسز هواوی … ده تو وجود هر چی نکسز گوگل بوده از گوگل ۱ تا آخرین گوگل. بازم خدا رو شکر یکی هم داد ال جی بزنه . صد رحمت که الجی گوگل رو سربلند کرد

Reza Zarandi

یکم از سامی کمتر طرفداری کنید دیگه تابلو میشه زیادش 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....