حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گجت هایی که مأمور ۰۰۷ از آن‌ها بهره می‌برد

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

مامور ویژه شوید؛ مامور ۰۰۷ همیشه گجت های اغوا کننده و جالبی با خود حمل می کرد. از ساعتی که قابلیت یافتن دستگاه شنود را داشت تا فرستنده امواج رادیویی که او در جزیه متروکه روشن کرد تا نیروهای MI6 به کمک او بشتابند جزئی از گجت های متعددی است که او به همراه داشت. آرزوی افراد این است که این گجت ها را تهیه و همراه خود داشته باشند. با توجه به نزدیکی تاریخ اکران آخرین نسخه سری فیلم های جیمز باند، در این مطلب به معرفی گجت هایی می پردازیم که قابلیت های گجت های جیمز باند را به شما ارائه می کند. اگر شما هم مانند میلیون ها نفر دیگر عاشق این سری فیلم ها و شخصیت جیمز باند هستید، این مطلب را از دست ندهید.

این مقاله توسط آقای محمود یزدان پناه فدایی نوشته شده است

گوشی هوشمند غیر قابل نفوذ

Blackphone-2

این روزها امکانات ارتباطی اولین موردی است که مورد توجه سازمان های امنیتی و دولتی است. درست است که ادعای شرکت سازنده گوشی های بلک بری مبنی بر غیر قابل نفوذ بودن این گوشی ها تا حدودی صحت دارد  بر خلاف BlackBerry OS اندروید و iOS پر از حفره و مشکلات امنیتی است، به طوری که کاخ سفید آیفون را از معادلات بخش امنیتی خود بیرون کرده و در حال حاضر Knox  سامسونگ را تست می کند. اما این سیستم هم مشکلات خود را دارد. همچنین کاربران عادی نیازی به این میزان از پیچیدگی و امکانات ندارند و تنها گوشی می خواهند که نگرانی آن ها را از نظر امنیتی رفع کند، با این حال سونی سعی دارد تا اکسپریا زد ۵ را گوشی جیمز باند نشان دهد اما واقعیت چیز دیگری است.

شرکت Silent Circle که مقر آن در ژنو قرار دارد، گوشی هوشمندی را بر پایه سیستم عامل اندروید و ترکیب آن با سیستم کد گذاری PGP (Pertty Good Privacy) را عرضه کرده و اطمینان داده امن ترین گوشی هوشمند کنونی است. سیستم کد گذاری PGP توسط ادوارد اسنودن (مامور سابق سازمان امنیت ملی آمریکا) استفاده می شود، پس جیمز باند نیز می تواند به امن بودن آن اطمینان کند. طبق ادعای مدیر این کمپانی این تلفن ها حتی برای سازنده هم غیر قابل کنترل و دسترسی است و با اجبار دولت فدرال هم هیچ اطلاعاتی را نمی توان از دستگاه کاربران استخراج کرد. این موضوع بر خلاف رویکرد بلک بری است که به دولت فدرال اجازه دسترسی به مکاتبات و مکالمات کاربران را می دهد.

این دستگاه که BlackPhone 2 است، در حقیقت نسل دوم گوشی هوشمند تولید این شرکت است که در حال حاضر در آمریکا عرضه شده و به زودی وارد بازار جهانی می شود.

Angle-frontBack_homescreen_v2

سخت افزار این گوشی متشکل از چیپ بر سیستم کوالکام اسنپدراگون ۶۱۵ با ۸ هسته پردازشی ۱.۷ گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۰۵ و ۳ گگابایت حافظه است. همچینین ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در کنار درگاه MicroSD برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. درست است این سخت افزار پایین تر از سری ۸۰۰ قرار می گیرد اما اگر بخواهیم صادق باشیم، این پردازنده روی گوشی هایی مثل Xperia M4 هم وجود دارد و آنقدر ها هم مشکل ساز نیست. کاربرانی که این دستگاه را می خرند، استفاده های روزمره را نداشته و برای کاری های امنیتی از آن استفاده می کنند.

صفحه نمایش این دستگاه ۵.۵ اینچ و دارای پنل IPS است. کیفیت این صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان FullHD است که مقدار مناسبی به نظر می رسد. مانند آیفون ۶ اس پلاس چگالی پیکسلی صفحه نمایش ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است که میزان مناسبی به نظر می رسد.

دوربین در نظر گرفته شده برای این دستگاه از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده و کیفیت مناسبی دارد اما در مقایسه با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۶ اس حرف چندانی برای گفتن ندارد. همچنین دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی آن قادر به ثبت ویدیو هایی با کیفیت FullHD است.

باتری این دستگاه ۳۰۶۰ میلی آمپر ساعت بوده و اگر بخواهیم تناسبی را بین دستگاه های مشابه ببندیم انتظار عمر باتری دو روزه را از آن داریم اما هیچ سایتی (حتی Cnet) طول عمر باتری این دستگاه را مشخص نکرده اما بزودی مشخص خواهد شد.

با وجود تلفن Blackberry Priv، این دستگاه یک رقیب بزرگ دارد و باید دید در رقابتی که بلک بری سال ها تک قطب آن بوده، این دستگاه مجالی برای حضور دارد یا از ابتدا به کنار رانده شده و نیامده به حاشیه می رود.

قیمت این محصول در بازار آمریکا نزدیک به ۸۰۰ دلار است و هنوز عرضه جهانی آن آغاز نشده است.

خودکار همه فن حریف

12 in 1 multi tool

جمیز باند همیشه از خودکار هایی استفاده می کرد که عجیب و غریب بودند و تعدادشان در فیلم بیشتر از تعادا خودکار مصرفی ما در یک سال بود. اما با خودکار ۱۲ in 1 multi tool pen دیگر نیازی به حمل چاقوی سوئیسی و خودکار معمولی پیدا نخواهید کرد. این خودکار در سری بالایی خود ۱۲ ابزار مختلف را در خود جای داده تا هنگام نیاز بتوانید ابزار مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا و استفاده کنید.

multi tools pen

این ابزار ها شامل پیچ گوشتی دو و ۴ سو، سیم چین، سوهان، انواع تیغه های اره ای و معمولی و موچین است که در کنار هم قرار داده شده اند. این موضوع باعث شده تا بتوانید در هر موقعیتی از این ابزار استفاده کنید. حال فرقی نمی کند با دستان بسته در قفس شیر قرار گرفته اید یا باید بمبی را خنثی کنید. وسیله ابزار دست مناسب شما است.

قیمت این محصول ۱۵ دلار آمریکا است.

سکه مخفی

1pound-377x365

جابجایی اطلاعات محرمانه بدون جلب توجه کردن و متوجه شدن دیگران کاری سخت است اما Spy Coin این موضوع را ساده کرده است. این سکه که ابعاد آن مشابه سکه معمولی است از دو قسمت تشکید شده و دروین خود به اندازه یک کارت حافظه MicroSD جا دارد. برای باز کردن آن کافی است چند ضربه به آن بزنید تا دو قسمت از یک دیگر جدا شوند. با این وسیله کافی است اطلاعات مهم را درون یک کارت حافظه قرار داده و آن را مانند یک سکه عادی مبادله کنید. البته از رسیدن آن به دست فرد مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

قیمت این محصول ۳۳ پوند است.

ساعت عکاس

spy-watch-4gb

ساعت های مامور ۰۰۷ همیشه از جذابیت هایی مثل قابلیت تشخیص دستگاه های شنود برخوردار بوده اند. ساعت Spy Watch از این قابلیت ها برخوردار نیست اما می تواند کاری را انجام دهد که بیشتر به درد جیمز باند می خورد و آن ضبط تصاویر و ویدیو است. رویه بالایی این ساعت میزبان یک دوربین به اندازه سر سوزن است که قادر به ثبط تصاویر و ویدیو با کیفیتی است. همچنین میکروفون تعبیه شده روی بدنه قابلیت قبط صدا را به کاربر می دهد.

حافظه درونی این دستگاه ۴ گیگابایت است و باتری درونی آن از نوع لیتیوم یون و قابل شارژ است. این باتری اجازه ضبط ممتد فیلم تا ۲ ساعت را به کاربر می دهد. البته این ساعت یک کار دیگر را هم انجام میدهد و آن نمایش زمان است. کاری که این ساعت برای آن ساخته شده است.

قیمت این محصول ۸۰ پوند است.

عینک دوربین دار

glasses 1

اگر سری فیلم های ماموریت غیر ممکن را دیده اید، احتمالا می دانید که این عینک ها چه کارهایی می توانند بکنند. البته بسیاری از این قابلیت ها را باید فاکتور بگیرید. این عینک با توجه به شکل ظاهری و ابعاد مناسبی که دارد، به راحتی از دید افراد قابل پنهان است و می توانید از آن برای مستند سازی اعمال روزانه خود استفاده کنید.

لنز دوربین این عینک در قسمت میانی عینک قرار گرفته و به اندازه ای کوچک است که باید برای پیدا کردن آن تلاش بسیاری بکنید. در لبه بالایی این قسمت شیار MIcroSD با قابلیت پشتیبانی از حافظه ها تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت را دارد. این دوربین قادر به ضبط تصاویر با کیفیت ۷۲۰P یا HD است که برای دستگاهی به این ابعاد مناسب است. البته مانند عینک های جیمز باند یا ایتان هانت (ماموریت غیر ممکن) قابلیت پخش بی سیم و مانیتورینگ را ندارد ولی وسیله مناسبی است.

قیمت این عینک ۳۲۲ دلار آمریکا است.

فندک جاسوس

bic-style-lighter-hidden-camera-dvr-bicdvr-c_2

استفاده از دوربین در وسایلی مانند فندک یا مجسمه های تزئینی برای ماینتورینگ یا شنود از دوره جنگ جهانی دوم رواج دارد اما تا کنون شاهد عرضه نمونه ای که برای عموم طراحی و تولید شده است، نبوده ایم. این فندک که مشابه فندک های بیک است، درون بدنه خود میزبان لنز دوربین با کیفت ۴۸۰P است. شاید در ابتدا این رزولوشن پایین جلوه کند اما با توجه به نوع طراحی و فضای کوچکی که به این سنسور اختصاص داده شده توقع کیفیت ۷۲۰P کمی بالاست.

این دوربین قادر به ضبط تصاویر ثابت و ویدیو بوده و می توان بسته به حافظه MicroSD و شارژ باتی تا ۳ ساعت به ضبط ویدیو بپردازد. برای فعال کردن شاتر کافی است جرقه زن فندک را فشار دهید تا عملیات فیلمبرداری یا گرفتن تصویر شروع شود.

bic-style-lighter-hidden-camera-dvr-bicdvr-d_2

همچنین برای اشخاصی که می خواهند از مکانی در نبود خود فیلم برداری کنند قادر به فعال سازی گزینه ضبط با صدا هستند. این گزینه برای زمانی است که دوربین با تشخیص صدا متوجه حضور شخصی در مکان شده و ۳ دقیقه ویدیو را به صورت اتوماتیک ضبط می کند.

قیمت این محصول ۱۷۷ دلار آمریکا است.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad

هه هه هه چقدرم جالب…عالی بود مرسی

Mahdi Khalaj

عالی بود :good:

Moazez

عالی بود. ببینیم این شاهکار سونی پیکچرز دیگه چجوری از آب در میاد

amir Narimnpour

والا

amir Narimnpour

میگم یه سوال
اون امنیتی ک اول پست راجبش گفتید
الجی وی۱۰ هم یه استاندارد امنیتی برای استفاده ارگان های دولتی داشت اون چجوریاست

Mahmoud Yazdanpanah Fadaee

از نظر امنیتی تلفن blackphone طوری طراحی شده که حتی کدگذاریش رو سازنده نمیتونه بشکنه و اکسس پیدا کنه به اطلاعات کاربران.
استاندارد امینیت که شما میگی اجازه کانفیگ کردن دستگاه با نرم افزارای MDM رو فراهم میکنه که اکثر گوشیا دارنش

Mr.MJ

زد ۵ B-)
یه اسمارت فون غیر قابل نفوذ :yahoo:

Mohammad Ghasemi

۰۰۷ که زد۵ داره همه س اسنکارارو باهاش میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پست مهمان