حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش حافظه داخلی آیفون و آیپدها توسط یک تعمیرکار موبایل چینی صورت گرفت

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

خیلی از سازنده های موبایل در سال ۲۰۱۵ برای پرچمدارهای خود، حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را در قیمت پایه ارایه می کنند. سامسونگ گلکسی نوت ۳ را با حداقل حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ارایه کرد و پس از آن به جز گلکسی اس ۵، همین رویه را پیش گرفت. سونی در سری زد ۵ همینطور عمل کرده، الجی جی ۴ و وان ام ۹ اچ تی سی هم هر دو حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارند. اپل اما سیاست سودآور تری را پیش گرفته است. این شرکت با ارایه آیفون ۶، همچنان مدل قیمت پایه را ۱۶ گیگابایتی در نظر گرفت، مدل ۳۲ گیگابایت حذف شد و مدل ۱۲۸ گیگابایت به به خانواده آیفون ها پیوست. این روال در آیفون ۶ اس هم به همین صورت است. دین شکل و با توجه به ناکافی بودن حافظه ۱۶ گیگابایتی شما مجبور به پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر و خرید مدل ۶۴ گیگابایتی هستید. اما شاید خوشحال بشوید که بدانید یک تعمیرکار چینی توانسته است حافظه داخلی آیفون و آیپدها را ارتقا بدهد! اما چطور؟ در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

732e1dbe9fb7442da036a39b56f571ad

اپل برای جلوگیری از این مسئله یک پروسه تایید کننده سخت افزار موجود بر اساس مشخصات اصلی دستگاه دارد. گویا در این پروسه یه روزنه وجود دارد که تعمیرکار چینی توانسته است از آن نفوذ کند و دست به ارتقا حافظه داخلی آیفون یا آیپدها بزند. البته احتمال دارد در آینده اپل جلوی این مسئله را بگیرد اما تا آن موقع که اپل بخواهد ترتیب اثر بدهد، این تعمیرکار توانسته است تعداد قابل توجهی از آیفون یا آیپدها را ارتقا دهد. این تعمیرکار تا کنون توانسته است بیش از ۷۰ دستگاه را ارتقا حافظه بدهد!

در این روش ممکن است برخی از اطلاعات شما از بین برود، برخی برنامه ها نیاز به نصب دوباره داشته باشند و از این دست مسائل. البته اگر یک بک آپ iCloud داشته باشید تقریبا هم اطلاعات شما در امان خواهد بود. پروسه انجام این ارتقا و تعویض حافظه داخلی آن هم روی این دستگاه ها و با این ظرافت کمی سخت است اما ابزارهای خاصی برای این کار تولید شده است که کار را آسان تر می کند. ارتقا حافظه داخلی آیفون ۵ اس به علت کوچکتر بودن برد اصلی (مادربورد) کمی سخت تر است اما برای آیفون ۶ و آیپدها مشکل خاصی وجود ندارد. هنوز درباره ارتقا حافظه  داخلی آیفون ۶ اس صحبتی نشده است.

62f8eef199684793b78c575133277193

اما از گران بودن حافظه های بالاتر در آیفون و آیپدها گفتیم، آیا این روش از نظر مادی ارزشش را دارد؟ باید بگوییم که بله! شما با پرداخت مبلغی معادل ۹۲ دلار می توانید دستگاه خود را دارای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی کنید! برای مدل ۶۴ گیگابایتی اما می توانید تنها ۷۱ دلار بپردازید. مسلما از نظر ارزش مادی خوب است اما باید در نظر داشت که دستگاه شما باز می شود و عواقب خاص خود را دارد.

نظر شما درباره این ابتکار تعمیرکار چینی چیست؟ حاضر به انجام این کار هستید؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/repair_shop_in_china_can_upgrade_the_storage_on_your_iphone_ipad-blog-14826.php” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]gsmarena[/su_button]

[su_button url=”http://news.mydrivers.com/1/454/454499.htm” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]mydrivers[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amiir

واقعا دمش گرم، یکم گرون حساب میکنه فقط!

MJS.00824

ایول. ایول. اپل باید اینو استخدام کنه.

hamidreza2000m

تازه اول بدبختیه!
دلالان محترم با خرید آیفون ۱۶ گیگابایتی و ارتقا حافظه به ۱۲۸ گیگ اون رو به ملت بدبخت میفروشن! و این یه سود خوشگل رو براشون به همراه داره!

MJS.00824

🙁 از تاجران ایرانی که بعید نیست (متاسفانه) .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)