حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جت مافوق صوتی که می تواند تا ۱۰ برابر سرعت صوت پرواز کند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

هواپیمای مافوق صوت که نام skreemr (آکریم آر) به آن داده اند، می تواند مسافران را از نیویورک با ۳۰ دقیقه پرواز، با ۱۰ برابر سرعت صوت یا برای درک بهتر با سرعتی معادل ۸۰۰۰ مایل بر ساعت یا ۱۲۳۴۸ کیلومتر بر ساعت به لندن برساند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این مدل مفهمومی توسط مهندس و مخترع کانادایی به نام چارلز بمباردیر طراحی شده است.

مفهوم:

skreemr هواپیمایی مفهومی است که در سرعت های بسیار بالا به کمک سیستم ریلی تفنگی مغناطیسی راه اندازی می شود، سرعت هواپیما از سرعت صوت بیشتر می شود، در نتیجه سوخت هواپیما به دمای احتراق می رسد تا جائیکه سرعت آن ۱۰ برابر سرعت صوت می شود.

پیش زمینه:

1

بمباردیر گفت: مفهموم skreemr به قوه تخیل مردم کمک می کند تا ایده ی پرواز مافوق صوت را در دهن خود پرورش دهند. او گفت: “من ایده استفاده از سیستم پرتاب فضایی غیرموشکی و موشک های معمولی را برای سرعت بخشیدن به هواپیما را اضافه کرده ام”. هم چنین گفت: “من می دانم که چالش توضیح چنین هواپیماهایی بسیار پیچیده است بخصوص در ارتفاعات پایین تر که در آن هوا متراکم است و گرما به سرعت در تمام سطوح تجمع می کند”.

چگونه کار می کند؟

2

طبق گفته بمباردیر skreemr برای راه اندازی به یک سیستم الکتریکی نیاز دارد، پس از سوزاندن اکسیژن مایع و نفت سفید ارتفاع این جت افزایش می یابد و به سرعت ۴ ماخ (ماخ: حداکثر سرعت صوت در یک ارتفاع معین) می رسد.

آینده ی راه اندازی:

3

در حال حاضر این فناوری فقط در ایالات متحده و چین توسعه یافته که در هواپیماهای بدون سرنشین برای مصارف تجاری و نظامی استفاده می کنند. بمباردیر می گوید: “شاید در آینده دور، برای پروازهای مسافربری روی اقیانوس با سرعت بسیار بالا استفاده شود”.

دلیل استفاده:

4

جت skreemr می تواند بعنوان یک هواپیمای تجاری مثل کشتی های مسافربری از یک قاره به قاره دیگر موثر واقع شود و تا ۷۵ مسافر حمل کند و تا ۵ برابر سرعت کنکورد (دو هزار و ۵۱۹ کلیومتر بر ساعت) هم برود.

طراح:

5

بمباردیر گزارش کامل این مدل مفهومی را در ستون اخیر روزنامه کانادایی The Globe and Mail منتشر کرده است.

[su_button url=”http://www.livescience.com/52681-hypersonic-skreemr-jet-photos.html” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]livescience[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S-M-B

جالبه :heart:
شبیه موشکه 🙂

Ca Nemo

۸۰۰ مایل اصلاح شود درستش ۸۰۰۰ مایل هست . :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....