حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

iFixit می‌گوید: قید تعمیر کردن سرفیس‌بوک را بزنید؛ نمره ۱ از ۱۰ برای تعمیر پذیری

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

بیشتر خریداران دستگاه‌های هیبریدی و لپ‌تاپ‌ها تنها به مشخصات فنی دستگاه نگاه می‌کنند و هیچ‌گاه به این موضوع فکر نمی‌کنند که آیا در صورت خراب شدن دستگاه امکان تعمیر آن وجود دارد و آیا قطعات لازم برای تعمیرش در ایران یافت می‌شود؟ سرفیس‌بوک بدون شک یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر دنیا است که علاوه‌بر زیبایی٬ قدرت و سرعت بی‌نظیری را به کاربر هدیه می‌دهد. اما آیا جز قیمت سر به‌فلک کشیده‌ی سرفیس‌بوک این لپ‌تاپ ایراد دیگری دارد؟

با ترنجی همراه باشید…

که iFixit یکی از مراجع معتبر در رابطه با تعمیر انواع گجت‌های هوشمند به شمار می‌رود تجربه‌ی خود از تکه‌تکه‌کردن یک سرفیس‌بوک را با ما به اشتراک گذاشته است. ظاهرا بازکردن پیچ مهره‌ی سرفیس‌بوک به‌قدری سخت و طاقت‌فرسا بوده که تیم iFixit از تجربه‌ی سخت و نفس‌گیر خود در هنگام باز کردن سرفیس‌بوک سخن گفته است.

surfacebook

سرفیس‌بوک از iFixit نمره‌ی ۱ را کسب کرده است که این رقم فاجعه است. اگر دستگاهی نمره‌ی ۱۰ را به دست آورد آسان‌ترین تعمیر پذیری و اگر نمره‌ی ۱ را به دست آورد سخت‌ترین تعمیر پذیری را دارد.

مواردی که تیم iFixit در هنگام بازکردن سرفیس‌‌بوک بر روی آن‌ها تاکید داشته است:

  • باز کردن دستگاه دشوار است. هارد SSD را می‌توان جایگزین کرد. باتری با مقدار زیادی چسب به صفحه‌نمایش چسبیده است. با این حال باتری بسیار محکم در جای خود استوار است.
  • تعویض صفحه‌نمایش بسیار دشوار است و برای جدا کردن صفحه‌نمایش LCD باید از حرارت استفاده کرد.
  • پردازنده و رم به مادربرد متصل شده است.
  • چسب بسیار قوی در اطراف قطعات درون دستگاه موجود است که موجب اتصال قطعات به یک دیگر شده و استحکام آن را تصمین کرده است. به‌ویژه صفحه‌نمایش و باتری بسیار محکم در جای خود قرار دارند.
  • بسیاری از قطعات دستگاه در پست بورد ها هستند و برای جایگزینی اجزای ساده دستگاه ابتدا باید مادربورد خارج شده و سپس به تعویض اقدام شود.

Surface-Book-Tear-Down-Keyboard-base-1024x652

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا دوست دارید سرفیس‌بوک را خریداری کنید؟

[su_button url=”http://microsoft-news.com/surface-book-gets-repairability-scrore-of-1-out-10-from-ifixit/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]microsoft-news[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fable

پس هر روز باید دعا کرد خراب نشه!! (صدقه بدین صدقه رفع بلاست)

M.R.P

محص.ل بسیار قابل تحسینی هست ولی اصلا خوب نیست که تعمیر پذیر نیست. دوستان یادتون میاد درباره گوشی نکسوس ۶پی چی گفتید! این هم دقیقا همونطور هست. کلا گجت هایی که نمره کمتر از ۴ میگیرن بنظرم زیاد نباید به تعمیر کردنشون در آینده امیدوار بود(درصد خطا در هنگام تعمیر هم شامل میشه)

trojan

خیلیم خوب.اینجور بیشتر مراقبیم
بعدشم محصولی هست الکی خراب نمیشه

bvb

آقا این شاهکار قرنه توقع نداشته باشین مثل پی سی باز و بسته کردنش آسون باشه یه کلام این لپ تاپ بهترینه شک نکنین

MJS.00824

بعضی چیزا ساخته میشن تا خراب نشن.

mohsen930

خیلی جوابت خوب بود.
لنوو نیست که گل سرسبد مایکروسافته :rose:

احمد

مایه ی تاسف هست از اون بیشتر باید به حال کسایی تاسف خورد که از اینکه تعمیر پذیر نیس راضی هستند.در اینکه این گجت یکی از بهتریناس شکی نیس ولی تعمیر پذیر نبودن یه ایراد بزرگه چون احتمال خراب شدن هیچ دستگاهی صفر نیس . اقایون بالا که نظر دادین واقعا فکر میکنید خراب نمیشه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

just samsung

هرگز خراب نمیشه مثل قدیما یادما میگفتن ماشینای بنز موتورش پلمه چون خراب نمیشه .

relsi1053

شک دارم کسی جرئت همچیت کاریو به خودش بده

younes118

خیلی جالبه که دوستان میگن خراب نمیشه ، فکر کنم این دوستان همونایی هستن که موقع خرید دنبال Dell میگردن چون قدیما شنیدن …کاره
عزیز دل مگر جلوی خراب شدن رو میشه گرفت ؟
اصلا شاید از دستت بیفته .
قربون مک بوک برم که همه چیزش عالیه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com