حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی کایرین ۹۵۰ (Kirin 950) اگزینوس ۷۴۲۰ را در بنچمارک GeekBench شکست می دهد؟

نوشته

8 سال قبل | 31 دیدگاه | ترنجی

هوآوی پس از معرفی Mate s با فناوری Force Touch و نشان دادن پیشرو بودن خود، حالا این روز ها در حال تدارک ارایه جدیدی به نام Mate 8 و پردازنده جدید خود که احتمالا درون آن قرار خواهد گرفت است. اما این پردازنده جدید چیست؟ حتما در این چند سال نام پردازنده Kirin را شنیده اید، چیپست های ساخت شرکت هوآوی که در پرچمدارانش استفاده می شود. این چیپست ها معمولا قدرت خوبی داشته و عملکرد در حد رقبا را در خود اثبات کرده اند. حال بد نیست نگاهی به Kirin 950 ، یعنی قلب تپنده احتمالی Mate 8 هوآوی داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا شاهکار هوآوی در زمینه سخت افزار را باهم ببینیم.

SoC-HiSilicon-Kirinکایرین ۹۵۰ که با کد اسم NXT-AL10 شناخته می شود در بنچمارک GeekBench تست شده و نتایج اولیه آن به بیرون درز کرده است که حیرت انگیز است. نتیجه حیرت انگیز چیست؟ تصویر زیر را ببینید:

Huawei Kirin 950 benchmarkHuawei Kirin 950 benchmark (2)

همانطور که می بینید نتیجه تک هسته ای آن از اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ، همان پردازنده افسانه ای گلکسی اس ۶ و نوت ۵ و البته اس ۶ اج و اج پلاس است و در عملکرد تک هسته ای از کایرین ۹۵۰ هوآوی عقب مانده است. این چیپست نتیجه ای نزدیک به اسنپدراگون ۸۲۰ را ارایه می دهد و می تواند همانند حالت ذخیره نیرو پردازنده هنوز معرفی نشده سامسونگ یعنی Exynos M1 عمل کند. این واقعا عالی است. در عملکرد چند هسته ای اما اگزینوس ۷۴۲۰ پیش می افتد.

البته این نتیجه هنوز می تواند از این بهتر هم باشد، چرا که دیروز در بنچمارک GFXBench این چیپست هوآوی با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز دیده شده است اما امروز در بنچمارک GeekBench فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز را شاهدیم. این یعنی حتی می توان بنچمارک بالاتری از این چیپست جذاب هوآوی گرفت.

Huawei Kirin 950 benchmark (3)بدین صورت خواهد بود که باید کمی هوآوی و چیپست هایش را جدی تر دید و همیشه منتظر استفاده از پردازنده اسنپدراگون کوالکام در بالارده های هوآوی نباشیم. نظر شما درباره هوآوی کایرین ۹۵۰ (Kirin 950) هوآوی چیست؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/huawei_kirin_950_soc_shows_great_promise_in_leaked_geekbench_score-news-14806.php” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]gsmarena[/su_button]

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/new_powerful_huawei_handset_pops_up_on_gfxbench_could_it_be_the_mate_8-news-14790.php” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

میاد cpu قوی میندازه ولی اصل ماجرا که چیپ گرافیکی هستو ضعیف میندازه بعد اصل قیمت گوشی که پردازندش هست براش مفت در میاد گوشیو ارزون میده خیلیا هم میگن دمش گرم. چون اون cpu باعث شده بنچمارک بره بالا میگن خب خوبه بنچمارکشم که بالاست. چجوری یک کاربر حرفه ایرو میخوای گول بزنی هواوی جان؟!! الان مثلا p8 بنچمارک۵۰ هزار میزنه بعد نمره گرافیکش از z1 هم کمتره. همه هم میگن خب ۵۰هزار زده پس از z3 بهتره دیگه. چون قیمتاشون برابره مثال زدم z3 وگرنه m5 هم از p8 بهتره.

behnamranjbar

بذا ملت باور کنن حاجی…

milad7

پردازش گرافیکی Kirin 950 ، توسط چیپ قدرتمند mali 880 تامین میشه.که قدرتی در حد آدرنو ۵۳۰ داره. :whistle:

Moazez

نه میاد مثلا mp4 میندازه. تعداد هسته هاشو کم میکنه.

Larry Page

کرین نیست؟

حسین

کرین هم نیست و اسم اصلیشو از ترس … نمی تونن بنویسن !!!! چه قدر شیرینه این زبون پارسی!!

bvb

چند هسته ایش از ۷۴۲۰ قویتر بودا شیش هزار و خورده ای در میابل چهار هزار و خورده ای اشتباه ننوشتید چند هسته ای ۷۴۲۰ بهتره؟؟

Ari khan

با توجه با استفاده از نسل جدید معماری a72 عجیب نیست….در ضمن این ۷۴۲۰ واسه یه سال قبله….باید منتظر نسل جدید باشیم

Samsung--Electronics

همچنین معمار افسانه ای AMD هم الان به بخش نیمه هادی سامسونگ پیوسته. برای سامسونگ خیلی خوبه ولی برای AMD بد شد….
هر وقت این فرد از AMD رفته یه اتفاق بد افتاده برای AMD

armin sat

Huawei خوب داره پیشرفت میکنه من چند وقتی کارم گوشی بود از چین به اندونزی.این شرکت خیلی تلاش میکنه.نمیدونم با گوشی های رده بالاش کار کردین یا نه اونای که کار کردن میدونن که انصافا گوشیاش خوبه

Hoseyn Zx

اصلا از هواوی خوشم نمیاد ..
تا وقتی شرکتهایی مثل سامسونگو سونی هستن چرا باید برم هواوی بخرم .
سونی مشکلش اینه که تند تند پرچمدار میده بیرون و اینطوری پیشرفت گوشیاش محسوس نیست .. و پیشرفتش خزه گونس !
اگه یکم در سیاست هاش تغییراتی ایجاد کنه حتما موفق خواهد شد و از رکود هم خارج میشه .
همچنین سونی باید قیمت پرچمداراشو پایین بیاره و رقابتی باشه قیمت گذاریشون .
از چیپ های یکسان در دو پرچمدار مختلف استفاده نکند مثل زد ۳ پلاس و زد ۵..
در کل سونی شرکت خوبیه و شبیه اپله تا حدودی ! همین که همیشه از یک نوع پردازنده در گوشیاش استفاده میکنه خیلی خوبه از نظر من ..(منظورم پرچمدارایه سری زد هستن) :mail:

Amir Howwwsein

به شخصه سامسونگ و الجی و اپل رو شایسته تر از سونی برای رهبری بازار میبینیم.این سه شرکت همیشه نواوری داشتند ولی تا حالا به شخصه یک نواوری هم از سونی ندیدم.البته کسی منکر گوشی های خوب سریz نیست فقط یک از مشکلاش اینه که نواری نداره.

Moazez

پسر خوب سونی نمیاد نوآوریشو تو بوق بکنه مثل بقیه.اصلا اسم سونیو کنار هیچ برندی نذارید. سونی نباشه یعنی هیچ جذابیتی نداره دنسای اسمارت فون چون همیشه بهترین اسمارت فونهای اندرویدی رو تولید کرده. همون سری کامپکت خودش ته نوآوریه

Hoseyn Zx

نواوری هم داشته سونی تا دلت بخواد ..نواوری اخیرش هم سنسور IMX300 بود که در اکسپریا زد ۵ استفاده شد‌.
به هرحال سونی کیفیت رو فدای کمیت نمیکنه ! جنس بدنه گوشیهای سونی از اولین زد تا زد ۵ همچنان با کیفیترینه
دوربین هم سطح با بدنه دستگاه که این خیلی خوبه و نکته مثبتیه برای سونی
گوشی ضد اب ! ضروری نیس ولی بهتر از نبودنشه ..
باتری با ماندگاری بالا (البته ضعف سونی اینه توو این بخش که زمان شارژ دستگاه خیلیه به نظرم اگه یک شارژر فست شارژ قرار بده تو جعبه گوشیاش عالی میشه)
بیشتر مشکلات سونی نرم افزارین ! یعنی سونی در بخش نرم افزار باید بیشتر کار کنه و اون چند مشکل کوچک هم که گفتم برطرف کنه گوشیاش بهترین میشن با توجه به گفته مدیران سونی در سال ۲۰۱۶ تلاش مضاعفی دارند و امیدوارم زد ۶ گوشی خوبی از اب در بیاد

Amir Howwwsein

oh my god.
جدیدا گوشی کوچیک و دوربین همسطح با بدنه و سنسور دوربین شدن نواوری.
بعد احتمالا سنسور اثر انگشت اپل و فوکوس لیزری ال جی و سنسور ضربان قلب تو گوشی و فبلت سامسونگو و فورس تاچ اپلو و قوس صفحه نمایشگر الجی هویج حساب میشن.

Moazez

اینایی که تپ میگی فقط یک قابلیت هستن که استفاده شدن. وگرنه اگه به نوع فوکوس باشه که بهترین فوکوس دنیارو z5 داره. اگه به سنشور ضربان قلب باشه که glx بخاطر داشتن سنسور تست قند خون نوآورترینه. هرچی سونی داره بده،هرچی بقیه دارن نوآوریه؟!! عجب منطق جالبی. میشه شما لطف کنی کلا نظر ندی؟!!

Hoseyn Zx

دوست عزیز من نگفتم اینا نو اورین ..بلکه اینا مزیت گوشیهایه سونی بودن نسبت به بقیه که نمیشه ازشون چشم پوشی کرد.
سنسور دوربینشم واقعا نواوری بود !
بد نیس بدونی که زد ۵ قابلیت فوکوس سه صدم ثانیه ای داره که شش برابر سریعتر از ایفون ۶ هست .

:mail:

Hoseyn Zx

به جز دوربین که ذکر کردم ..
سنسور اثر انگشت (ادغام دکمه پاور و حسگر اثر انگشت )و شیشه مات پشت زد ۵ هم نواوری بودند .. :mail:

Amir Howwwsein

منظور من از نواری استفاده از یک چیز جدید توی موبایله.من منکر کیفیت خوب گوشی های سریz نیستم فقط منظورم اینه که اگه سونی یه نواری جدید تو گوشی هاش استفاده کنه میتونه تبلیغ خیلی خوبی براش بشه.مثل صفحه نمایش ۴kتوی z5pکه خیلیم سونی سرو صداشو دراورد.همین میتونه یه تبلیغ خوب برای سونی باشه.اگه یه نواوریه جدیدم به سریz5اضافه میکرد که میشد نور علی نور

Moazez
riofarina

بنچمارک و گرافیک و ولش، چون الان ۸۰۱ هم جوابگو هست. فقط و فقط مصرف بهینه باتری، اینکه مهمه. حالا هرکدوم بهتر بود اون بهتره

master

دوستان دقت داشته باشید که معتبر ترین و بهترین تست برای مشخص کردن قدرت واقعی SOC تست های کلی می تونن باشن که CPU و GPU رو با هم تست میکنن(مثل انتوتو) سایر تست ها نمی تونن ملاک مناسبی برای عملکرد واقعی باشن
مثل تست GPU (یا همون گرافیک) یا CPU به تنهایی
عملکرد واقعی رو میشه با اجرای بازی تست کرد.با توجه به اینکه بخش زیادی از بار پردازش روی دوش CPU هست(پردازش فیزیک ، پردازش ذرات ، پردازش صدا ، پردازش هوش مصنوعی و …) و CPU های فعلی موبایل قدرت کافی برای پردازش این موارد حتی در حد pc یا کنسول های چند نسل قبل رو هم ندارن! باید موارد ذکر شده مثل پردازش فیزیک و … محدود بشن که نتیجش میشه افت کیفی تجربه بازی!
افزایش کیفیت پردازش فیزیک و موارد بالا باعث کاهش شدید فریم ریت و افزایش لگ های ازار دهنده میشه و این وسط حتی GPU در حد قویترین GPU های PC هم نمی تونه فریم ریت رو بالا ببره!
برای همین امتیاز چندین برابری بخش GPU نمیتونه تضمین کننده تجربه و عملکرد بهتر باشه( در مورد CPU هم همینطور)
اگر تناسب خوبی بین قدرت CPU و GPU یک SOC برقرار باشه می تونه عملکرد خیلی خوبی تو بازی ها داشته باشه
اجرای یک بازی کامل(نه تست گرافیکی یا فیزیک) میتونه بهترین تست برای سنجش قدرت واقعی پردازنده باشه(یا امتیاز کلی یک بنچمارک شامل تست همه موارد)
—————————–
در مورد قدرت خام پردازنده که با پسوند فلاپس بیان میشه هم لازمه بگم در اصل قدرت تئوریک پردازنده هست که یا یک فرمول خاص از روی تعداد هسته ها و … محاسبه میشه و گاهی با واقعیت فاصله زیادی داره!
قدرت خام به قول دوستان میشه همون قدرت روی کاغذ به صورت کاملا تئوریک و بیشتر به درد سازنده ها و طراحان پردازنده ها میخوره نه کاربرها

Moazez

من با شما تا حدودی مخالفم از این جهت که اگه cpu مهم تر از gpu هست چرا یک شرکتی مثل اپل میاد یه cpu دو هسته ای میذاره ولی gpu رو از نوع بهترینش انتخاب میکنه؟!! اصل بخش یک پردازنده گرافیکشه.

bvb

خوب مگه هر چی تعداد هسته بیشتر باشه بهتره؟؟ تاگرا k1 دو هسته اسنپ ۸۲۰ چهار هسته a9 2 هسته. تاگرا x1 قویترین پردازنده موبایلی الان دو هسته و…. مهم فناوری ساخت که میتونه یه دو هسته ای رو ۱۰ برابر یه هشت هسته ای قوی کنه

Moazez

منم دارم همینو میگم.

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

جناب آقای عطایی لطفا متن مقاله رو اصلاح فرمایید.
در گوشی Mate S هواوی از فناوری ClearForce شرکت Synaptics استفاده شده ولی در متن مقاله نوشته شده:
◄”هوآوی پس از معرفی Mate s با فناوری Force Touch و نشان دادن پیشرو بودن خود”►

فناوری Force Touch فقط انحصاری گوشی های اپل و محصولات اپل هستش و کسی اجازه استفاده از این فناوری اپل رو با مجوز اپل نداره.

با سپاس فراوان.

دوست عزیز
Huawei Mate S Hands-On: Force Touch is Great, But With One Big Problem
http://gizmodo.com/huawei-mate-s-hands-on-force-touch-is-great-but-with-1728805717
————–
Huawei Mate S “Force Touch” display explored: A new way to interact
http://www.pocket-lint.com/news/135201-huawei-mate-s-force-touch-display-explored-a-new-way-to-interact
————-
Huawei brings Force Touch to its phones before Apple
http://www.theverge.com/2015/9/2/9244015/huawei-mate-s-force-touch-availability-price
—————
Hands-on with Force Touch on the Huawei Mate S
http://www.androidcentral.com/hands-force-touch-huawei-mate-s
——–
Huawei Mate S with Force Touch hands-on
http://www.androidauthority.com/huawei-mate-s-force-touch-hands-640251/

لینک وب سایت های اول دنیا در این زمینه دوست عزیز
صحبت شما درسته اما خود هوآوی نیز مشخص نکرده است زیرا در صفحه رسمی این محصول از عبارت Power of Touch استفاده کرده است
http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/mateS/touch.htm

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

ممنونم صدرا جان
نه من اشتباه کردم و نه آقای عطایی.
وقتی دیدم در این مقاله از واژه Force Touch استفاده شده با خودم گفتم منظور نویسنده شاید Force Touch اپل باشه در صورتی که خارجی ها به صورت کلی به صفحه نمایش های فشاری میگن Force Touch.

در لینک های بالا هم که شما گذاشتی از واژه Force Touch زیاد استفاده شده و این نه ربطی به اپل داره و نه ربطی به شرکت Synaptics داره ،منظور از Force Touch همون صفحه حساس به فشار هست.
حالا این Force Touch میخواد مال اپل باشه و یا میخواد مال شرکت Synaptics باشه.

از شما ممنونم
صحبتتون درسته

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

„

Sajjad

من با اسمش موشکل دارم فقط! :mail:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)