حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیسبوک برخی از کارمندان این شرکت را مجبور خواهد کرد که آیفون‌های خود را دور انداخته و به جای آن گوشی‌های اندرویدی تهیه کنند

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

فیس‌بوک یک سرویس شبکهٔ اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش  ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. در ابتدا نام‌نویسی در این تارنما به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود، اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت. فیس‌بوک در هشتم ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی شروع به فروش سهام خود کرد و به یک شرکت عمومی تبدیل شد. این وب‌سایت با درآمد ۵٬۱ بیلیون دلاری در سال ۲۰۱۲ وارد لیست فرچون، ۵۰۰ شد و در سال ۲۰۱۳ در ردهٔ ۴۲۶ ام قرار گرفت. نتایج یک مطالعه در انگلستان نشان داده که در حدود یک‌پنجم تا یک‌سوم طلاق‌های این کشور، به فیس‌بوک در دادخواست طلاق اشاره شده و موجب نارضایتی یکی از طرفین را فراهم آورده.

اما در چند وقت اخیر خبرهای جالبی از فیس بوک درفضای مجازی منتشر می‌شود، مدیران بخش‌های مختلف این کمپانی تمایل زیادی دارند تا کارمندان به درک درستی از وضعیت کاربران برسند و برای عملی شدن این هدفشان کارمندان این شرکت را مجبور می‌کنند که آیفون‌های خود را دور انداخته و به جای آن گوشی‌های اندرویدی تهیه کنند! در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی اخیر، کریس کاکس، سپرست ارشد محصولات فیسبوک که در کالیفرنیا مستقر است گفت که او برخی از کارمندان این شرکت را مجبور خواهد کرد که آیفون‌های خود را دور انداخته و به جای آن گوشی‌های اندرویدی تهیه کنند همچنین این شخص دلیل این کارخود را ایجاد همدلی میان کارمندان و کاربران ذکر کرده که به نظر نمی‌رسد تنها این هدف مورد نظر آن‌ها باشد.

با توجه به قیمت بالایی که موبایل‌های آیفون دارند، قشر وسیعی از کاربران جهان توان مالی خرید این تلفن‌ها را ندارند. به علاوه باید اشاره کنیم با توجه به آمار ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، سیستم عامل اصلی مورد استفاده‌ی ۸۲.۸٪ درصد از کاربران اسمارت فون، نسخه‌های متفاوت اندروید است. شاید یکی از دلایل هدف این شرکت برای تمرکز بیشتر روی اندروید هم همین قشر وسیع کاربران اندروید باشد زیرا با کاهش روز افزون تعداد کاربران فیسبوک این شرکت همواره درصدد است که یک بار دیگر با افزایش تعداد کاربران روبه رو شود.

در حال حاضر، اپلیکیشن فیس بوک برای iOS  در اولویت دریافت جدیدترین امکانات قرار دارد و حتی به قابلیت‌های جدیدی نیز دست یافته است، اما ممکن است در آینده به علت اینکه مهندسان نرم افزاری فیس بوک موظف به صمیمی‌تر شدن با گوشی‌های اندرویدی هستند، این امر تغییر کند. البته بد نیست بدانید فیس‌بوک تنفر آمیزترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیس‌بوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.

[su_button url=”https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]wikipedia[/su_button] [su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Facebook-is-forcing-some-of-its-employees-to-ditch-their-iPhones-for-Android-smartphones_id75370″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehdi sami

شاید باورتون نشه ولی من خودم چند وقت پیش نوت پنجمو فروختم ایفون خریدم فقط و فقط بخاطره یه قابلیتی که مسنجر فیس بوک ios داره ولی اندروید نداره و این قابلیت خیلی برام مهم امیدوارم در اینده این موردو فیس بوک حل کنه.

Ari khan

خوب چه قابلیتی؟؟ :scratch:

mehdi sami

قابلیتی داره مسنجر ایفون که حتی اگر طرف مقابلی که بهش پیام دادی جواب یکی دیگرو بده و جواب تورو نده سریع بهت میگه که اون طرف پیاماشو بار کرده و جواب یک یا چندین نفرو داده یا اگر چتشو هم خاموش کنه بازم مسنجر فیس بوک ایفون میزنه که انلاین بوده یا نه اما رو اندروید حتی اگر پیامتو هم بخونه چیزی نمی زنه و تو نمی فهمی که خونده یا نه البته شاید این موضوع واسه شما اصلا مهم نباشه ولی واسه ی من بخاطره یه موضوعی خیلی خیلی مهم 😀

mehdimghi

اشتباه کردی چون خیلی وقته که این قابلیت رو در اندروید داره .

وقتی طرف میخونه رنگ تیک ها تغییر میکنه .

قبل از ios روی اندروید بود .

mehdi sami

mehdimghi نه من اشتباه نکردم من صد بار امتحان کردم روی ایفون موقعی به طرف مقابل پیام بدی یه تیک سفید میزنه پایین پیامت اگر طرف بیاد فیس بوک و جواب یه نفرو بده یا کلا پیاماشو باز کنه اون تیک میشه ابی و اگر پیام شمارو بخونه عکس پروفایلشو پایین پیامت میذاره شاید شما مسنجر اندرویدتو بروز نکردی که اینجوریه چون توی اندروید اگر طرف مقابل بعد از پیام شما ده بیست بار اومد فیس بوک اون تیک ابی رنگ میشه اما روی ایفون همون بار اول تشخیص میده من چه روی اس ۶ اج چه روی نوت ۵ هزار بار تست کردم و اصلا اشتباه نکردم.

mehdi sami

بعدشم در کل بخوام بگم مسنجر فیس بوک ایفون خیلی خیلی هوشمند تره و سریع تر تشخیص میده من بارها هر دوشونو امتحان کردم و به این نتیجه رسیدم.

trojan

خدایی هوشمندانه ترین ابزار جاسوسی هستش که خودمم استفاده میکنم
خود مارک اولش که راه انداخت میگفت باورم نمیشه انقدر ادم احمق وجود داشته باشه که راحت اطلاعاتشونو توی فیسبوک میزارن(هنوز پروژه در سطح دانشگاه ها بود)

خلاصه که جدا خیلی راحت تمام زندگی یه شخص رو میتونی در بیاری

fable

اصلا از فیس بوک استفاده نمیکنم خداروشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....