حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه در مورد بزرگترین خودروسازان می دانید [قسمت اول: فولکس واگن ]

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

با شنیدن نام فولکس واگن فقط یک برند در ذهن تداعی نمی شود، فولکس واگن شرکت بین المللی متشکل از چندین برند معتبر و جهانی است که کم کم به فولکس واگن پیوستند.در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بیشتر درباره این شرکت بزرگ خودروسازی بدانید.
فولکس واگن که یک شرکت خودروسازی آلمانی است در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر نازی، آدولف هیتلر و با شعار خودروی مردم و با هدف ساخت اتومبیلی که اکثر مردم آلمان توان خرید آن را داشته باشند، تاسیس شد. وجود جنگ جهانی اول و آسیب های جدی و اشغال توسط سربازان آمریکایی توانست به کار خود ادامه دهد که در این زمینه مدیون ژنرال ارتش بریتانیا، ایوان هیرست است. در ساخت اولین ماشین فولکس واگن، پورشه کار طراحی را آغاز کرد و سرانجام در سال ۱۹۳۶ طرح‌های اتوموبیل نهایی و اولین پروتوتایپ تولید شد. پورشه این خودرو را «پورشه ۶۰» نامید اما مسئولان آلمانی نام KDF WAGEN را بر روی آن گذاشتند.در میان جنگ جهانی دوم بود که اولین Beetle (فولکس قورباغه ای) در سال ۱۹۴۵ ساخته و روانه ی بازار شد.

هیتلر

این کمپانی در سال ۱۹۷۹ تعدادی معادل ۳۳۰ دستگاه اتومبیل تولید کرد. این کارخانه فروش خود در کشورهای خارجی را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد که از این کشورها می توان به استرالیا ،فرانسه و آمریکا اشاره نمود.در سال ۱۹۵۴ با تولید موتوری به حجم ۱۱۹۲cc اتومبیل Beetle را هم از لحاظ تجاری و هم از نظر مکانیکی بهبود بخشید. از مدل های دیگر می توان به مدل Karmann Ghina اشاره کرد که اتومبیلی کوپه و اسپورت بود. در سال ۱۹۶۱ تعداد ۱۵۰۰ دستگاه از مدل Beetle با حجم موتور ۱۴۹۳cc تولید شد.در ماه دسامبر سال ۱۹۶۱ تولیدات این کمپانی به پنج میلیون رسید و پس از آن دیگر تولیدات این کمپانی به کمتر از یک میلیون دستگاه اتومبیل سقوط پیدا نکرد. در طی دهه ۱۹۶۰ مدل های دیگر مانند TI و نیز مدل سالن ۴۱۱ به بازار عرضه شدند.از سال ۱۹۶۵ مدل هایی از تولیدات کمپانی Audi نیز ارایه می گردید.

index

Nordhoff در ماه آوریل سال ۱۹۶۹ پس از بازنشستگی در گذشت و با تغییر مدیریت این کمپانی دچار مشکلات شدید شد که به مرور زمان موفق به حل آنها گردید. در سال ۱۹۷۱ مدل K۷۰ ساخته شد و در سال ۱۹۷۲ این اتومبیل بهبود یافته و به مدل قویتر K۷۰ L تبدیل گشت.تا این زمان کمپانی توانسته بود حدود ۱۵ میلیون دستگاه اتومبیل تولید کند که پیروزی بزرگی محسوب می شد.البته در ماه می سال ۱۹۸۱ تولید بیتل ۲۰ میلیونم در کشور مکزیک جشن گرفته شد. نسل بعدی اتومبیل های Volkswagen اتومبیل های دیفرانسیل جلوی Passat الهام گرفته از مدل Audi ۸۰ و محصول سال ۱۹۷۳ بودند. در سال ۱۹۷۴ نیز گلف به بازار عرضه شد.در مدل های اولیه این اتومبیل از موتور هایی به حجم ۱۰۹۳cc استفاده می شد و این مدل بسیار سریع به عنوان یکی از مدلهای هاچبک معروف جهان تولید گشت.

Nordhoff

هم اکنون فولکس واگن دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو، در ۲۴ کشور و ۳۴۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه است.

آئودی از سال ۱۹۶۴ یعنی ۵۵ سال پس از اینکه این شرکت آلمانی توسط آگوست هورش تاسیس شود به فولکس واگن پیوست. مدل‌هایش را در ۹ کارخانه، که در ۸ کشور اروپایی مستقر می‌باشند، تولید می‌نماید. شرکت آئودی اولین تولیدکننده خودروهای تمام گالوانیزه در جهان است، همچنین صاحب خودروی آئودی ای۸، با بدنه تمام آلومینیمی می‌باشد، که در کارخانه نکازاولم آئودی تولید شده‌است. کارخانه نکازاولم در عمل، متعلق به شرکت کواترو بوده، که از شرکت‌های زیرمجموعه آئودی به‌شمار می‌آید و تاکنون مدل‌هایی چون آئودی کواترو، آئودی لو مان کواترو، آئودی پایکس پیک کواترو، آئودی آووس کواترو، آئودی آراس۲ آوانت، آئودی آراس۴ و آئودی آراس۶ که اغلب خودروهای مفهومی می‌باشند را، با برند آئودی تولید نموده است. طبق آخرین آمار که در سال ۲۰۱۲ اعلام شد نزدیک به ۴۶۳۷۲ نفر در این شرکت کار می کنند و نزدیک به ۲,۹میلیلارد یورو سود برآورد شده است.

audi

بنتلی، شرکت خودروسازی انگلیسی که در سال ۱۹۳۱ تاسیس و در سال ۱۹۸۸ به VWاضافه شد. در سال ۱۹۹۸ شرکت بنتلی توسط گروه فولکس‌واگن به مبلغ ۴۳۰ میلیون پوند خریداری گردید. در دوره مالکیت گروه فولکس واگن یک سری قضایا بین گروه فولکس‌واگن و ب ام و پیش آمد فرصت‌های جدیدی برای این شرکت انگلیسی مهیا شد و مالکیت آلمانی آن، با مدیریت و مهندسی دقیق همواره سعی در پیشرفت بنتلی داشت.شرکت بنتلی موتورز هم‌اکنون با داشتن بیش از ۳٫۵۰۰ کارمند، سالانه درآمدی بالغ بر ۱٫۴ میلیارد یورو داشته‌است شرکت ایتالیایی ماشین های اسپرت هم پس از ورشکستگی و دست به دست شدن در کراسیلر و مای کام ستکو به گروه فولکس واگن ملحق شد.

بنتلی

یکی دیگر از غول های خودروسازی این روزهای ماشین های اسپرت یعنی پورشه، هم جز گروه فولکس واگن است که جالب است بدانید موسس این شرکت یعنی فردینالد پورشه اولین ماشین فولکس واگن را به دستور آدولف هیلتر ساخته بود. ر ماه ژوئیه ۲۰۱۲ گروه فولکس‌واگن، اقدام به خریداری ۱۰۰٪ درصد از سهام شرکت پورشه هولدینگ نمود، که از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی پورشه است و مدیریت بخش فروش خودروهای پورشه را برعهده دارد. پیش‌تر در دسامبر ۲۰۰۹ گروه فولکس‌واگن ۴۹٫۹٪ درصد از سهام کمپانی اصلی پورشه را نیز خریداری کرده بود.از سوی دیگر شرکت پورشه اس‌ای با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۷٪ درصد از سهام گروه فولکس‌واگن، به‌عنوان بزرگترین سهام‌دار این گروه شناخته می‌شود.

پورشه

شرکت خودروسازی بوگاتی فرانسوی و سیات اسپانیایی که روزی زیرمجموعه ی فیات بوده است و حتی MAN که در سال ۲۰۰۸، دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت جشن گرفته شد. در سال ۲۰۰۸، این شرکت اجناس خود را به قیمت ۱۵ میلیارد یورو به ۱۲۰ کشور جهان فروخته است و اسکانیا که همانند MAN در زمینه ساخت و تولید کامیون، اتوبوس، موتور دیزل، ماشین آلات توربینی و خدمات صنعتی هستند هم جز این شرکت بزرگ هستند. دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دهه توسعه و تولید محصولات متنوع سوئدی در بازار وسایل حمل‌ونقل سنگین نامید. امروزه کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازارهای وسیعی در کشورهای مختلف جهان دارند. در حال حاضر گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۴۵٫۶۶٪ درصد از سهام اسکانیا، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

بوگاتی

اسکانیا

از دیگر برندها هم می توانم به اشکودای جمهوری چک، دوکاتی که شرکت بزرگ موتورسیکلت سازی ایتالیایی است و همچنین ایتال دیزاین که در طراحی ماشین حرف اول را می زند، اشاره کنم.

دوگاتی

نظر شما درباره فولکس واگن و سایر برندهای وابسته به این شرکت بزرگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Diamond technology

فقط سایپا و ایران خودرو ……………….. فلوکس واگن دروغ گوه قوانین آلایندگی ایلات متحده رو نقض کرده و با جان مردم بازی کرده ولی خودروسازهای ما خودرو با تسهیلات ویژه ارائه میدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yahoo:

Ali Sabzalipoor

دمش گرم خیلی سرمایه دار خفنی فولکس واگن. دیگه یه بنز و بی ام و رو نخریده هنوز خخخخخ 😉

Different_boy

عجب غولیه این شرکت.همه اش هم بر میگرده به هیتلر.درسته که خیلی ظلم کرد به خیلی از نژادها و کشورها اما با آوردن همه دانشمندان و مخترعان بزرگ بقیه کشورها به آلمان باعث شد اینطور آلمان اولین قطب صنعتی جهان بشه.
تلفط این شرکت وولکس واگن نیست؟؟چند جا دیدم اینطور نوشته بودن.اما اکثر ایرانی ها میگن فولکس واگن!

Dr.Zed

ن. تو آلمانی هم فولکس خونده میشه، البته چیزی بین “ف” و “و”:|
اطلاعات جالبی بود.
متشکرم خانم خوشبخت.

MoMo

البته لامبورگینی هم از زیر مجموعه های فولکس هستش.

Ari khan

حیف فقط این آخر کاری خراب کرد با دروغ گوییش؛هرچند در مقابل بعضی شرکتها این دروغ هم حساب نمیشه
ولی صنعت خودروی آلمان و اروپا واقعا عالین

riofarina

تو رو خدا زیر هر پست ماشینی نیاین اسم سایپا و پراید و ایرانخورو و ببرین.همه عالم و آدم میدونن اینا آشغال سازن دیگه این همه گفتن نمیخواد که. :negative:
لامبورگینی هم که واسه آئودی هست که اونم خوش واسه فولکس هست.
ولی ماشین آلمانی فقط پورشه بنز بی ام و

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....