حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا رویای داشتن باتری خوب با باتری‌های جدید Lithium-Air به حقیقت می‌پیوندد؟

نوشته

8 سال قبل | 14 دیدگاه | ترنجی

باتری‌ها منبع حیاتی برای طیف وسیعی از دستگاه‌های امروزی هستند. باتری‌های لیتیومی بین این باتری‌ها متداول‌ترند اما با افزایش کاربردهای گجت‌ها باتری‌های دارای یون لیتیوم دیگر به سختی پاسخگوی نیازها هستند. اما آیا راهی برای این بخش حیاتی یافت نمی‌شود؟ تا کی به دنبال شارژر و احتیاط در مصرف انرژی دستگاه‌هایمان باشیم؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

باتری‌های lithium-air گونه‌ای از باتری‌های نوع دوم هستند که در آن از فلز لیتیم در آند و اکسیژن هوا در کاتد استفاده می‌شود اما در این میان دانشمندان دانشگاه کمبریج به نوعی کربن نرم دست یافته‌اند که در صورت رسیدن به نتیجه می‌تواند به عنوان باتری lithium-air نقش مؤثر و کلیدی بازی کند هرچند تا به نتیجه رسیدن آن راه بلندی در پیش است.

battery 2

باتری‌های lithium-air به طور نظری و تئوری انرژی که می‌توانند ذخیره کنند (ظرفیت باتری) حدود ۱۰ برابر باتری‌های یونی-لیتیومی است و با این وجود می‌توانند جایگزین مناسبی برای باتری‌های لیتیومی شوند. هرچند که مدل‌های آزمایشگاهی هنوز به قدر کافی پایدار نیستند که بتوان آنها را به طور روزمره استفاده کرد و مشکلی که با آن مواجه هستند می‌توان به بازده کم انرژی ذخیره سازی (حداکثر ۳ ولت) اشاره کرد و این تنها مشکل نیست مسئله‌ی اصلی این است که این نوع باتری‌ها با اکسیژن کار می‌کنند و این به طور خالص در اتمسفر موجود نیست. اما پیش از این برای مصرف در صنعت پزشکی باتری‌های زینک-ایر از سوی شرکت‌های بسیاری چون پاناسونیک، توشیبا و سونی به نتیجه رسیده بود که ولتاژی حدود ۱٫۴ ولت تولید می‌کردند.

galaxy-s6-battery

دانشمندان دانشگاه کمبریج به میزان پایداری و بازده عملکرد و گنجایش باتری‌های lithium-air را با استفاده از الکترود کربن نرم افزایش داده‌اند که در هر لایه از گرافین استفاده شده است. دانشمندان این دانشگاه اولین قدم را برداشته‌اند و نوید از آینده‌ای روشن می‌دهند که نگرانی‌های حول باتری را رفع کنند و هر چیزی ممکن است در این راه تا ۱۰ سال آینده اتفاق بیفتد. شما در مورد این نوع باتری‌ها چگونه فکر می‌کنید آیا این مشکلات حل خواهد شد؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/10/lithium-air-battery-could-be-the-future/” target=”blank” background=”#159f84″]ubergizmo[/su_button] [su_button url=”https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93air_battery” target=”blank” background=”#159f84″]wikipedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HALA MADRID

یه سوال دارم درباره باتری
امروز گلکسی اس ۶ خریدم ۴۹ درصد بود تا ۱۵ درصد کار کردم و به شارژ زدم ولی الان ۲ ساعته که تازه ۵۷ درصد شارژ شده آیا مشکلی داره ؟
رو شارژر زده fast charging اگر در تنظیماتش چیزی هست ممنون میشم راهنمایی کنید .
ممنون ….

Larry Page

مبارکه :rose:

یه دور ری استارت کن گوشی رو، fast charge میشه :yes:

گاهی اوقت این مشکل تو نوت ۵ و اس ۶ پیش میاد و شارژز دستگاه رو به جای quick charger، شارژر معمولی میشناسه. با یه ریبوت درست میشه.

Ehsanz

خاموش و روشن کن،چند خریدی داداش و اینکه کدوم شهری؟

HALA MADRID

تهران ۱۹۴۰ بدون هیچی گاراتی ماکروتل

pika

آقا تبریک ایشالا باتریش برات شارژ بده..
راستی اس۶ معمولی ۱۹۴۰؟! چه خبره!

HALA MADRID

مرسی از راهنماییتون

Mostafa

ده برابر که عاااااالیه
اگه سرعت شارژ شدنش هم خوب باشه (و مثلا نشه ده ساعت)
معرکست
واقعا باتری تو اسمارت فون ها مظلوم واقع شده
فقط چینیا جدیدا باتری های باحالی میزارند
مثلا ۴۷۰۰ میلی روی یک میانرده صد و سی دلاری

Amir Sepehr Ghasedi

البته فقط عددشون بالاست و عملکردشون افتضاحه.مثلا lenovo zuk z1 در تست باتری جی اس ام آرنا با وجود باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش فول اچ دی در وبگردی و مکالمه به گلکسی A8 با باتری ۳۰۵۰ میلی آمپری نرسید و در کل هم از A8 پایین تر بود.

Mostafa

البته با یکم دستکاری و کرنل جدید و کاستوم رام و دوز مارشمالو بهتر میشه
ولی بازم صحیح میفرمایید کیفیت خوده باتری جای سوال داره
ولی همین که باعث بشن سامی و اپل و امثالهم یه تکونی به خوشون بدن که تو دور رقابت باقی بمونن خودش عالیه

SAMSUNG _ The Best Brand

خدا رو شکر با تمرکز سامسونگ در زمینه عمر باتری تقریبا هیچ مشکلی خاصی در حال حاضر در این مورد مهم برای دستگاه های سامسونگی جدید ، وجود نداره.

به واسطه ی مهندسی های دقیق و پیشرفته :
استفاده ی حداکثری از ظرفیت باتری + فناوری شارژ سریع + ماندگاری عالی ! B-)

Moazez

سلطان باتری سونی باید ببینیم کی میخواد فاصله خودشو بیشتر کنه از بقیه با نسل جدید باتریها

riofarina

ببینیم آمریکا و بریتانیا چیکار میکنه، تنها امیدمون دانشمندان آمریکا و اروپاس تا اختراع کنن و بدن ژاپن و کره و چین براش تولید انبوه کنن و ارزون سازی بشه.
من که امید زیادی به یک انقلاب در این زمینه دارم.

shahinhhh

به نظرم اگرم آماده بشه هیچ شرکتی ازش استفاده نمی کنه چون یه جورایی به آخر خط میرسه در زمینه باتری مثل مولتی تسکینگ اپل اونقدر خوبه که وقتی اپل رمو کرد ۲ کار شاخی انجام نداد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی