حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل امنیتی Stagefright در سونی اکسپریا زد ۵ با آپدیتی به طور کامل رفع شد

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

هفته پیش گزارشی منتشر شد که در آن یک نسخه نرم‌افزاری جدید برای سونی اکسپریا زد ۵ ثبت شده بود ابتدا به نظر می‌رسید که این نسخه تنها رفع کننده مشکلات جزئی برای ورود به بازار فروش است اما امروز که این نسخه منتشر شده است علاوه بر رفع مشکلات نشان از رفع کامل این مشکل امنیتی دارد اما این آپدیت برای کدام یک از خانواده اکسپریا زد ۵ منتشر شده است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مشکل امنیتی Stagefright که درون اندروید از سوی توسعه دهندگان گزارش شده بود سرو صدای زیادی به پا کرد زیرا با این حفره یک هکر می‌توانست کنترل گوشی شما را با یک پیامک چندرسانه‌ای آلوده به طور کامل در دست گیرد و این حفره هنوز گریبان گیر بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی است.

این نسخه با شماره ساخت ۳۲٫۰٫A.6.152  ارائه شده و دستگاه‌های اکسپریا زد ۵ (E6603,E6653) اکسپریا زد ۵ دو سیم‌کارت (E6633,E6683) و اکسپریا زد ۵ کامپکت (E5803,E5823) این به‌روزرسانی را به صورت مستقیم(OTA) با حجم ۲۸۱ مگابایت دریافت کرده‌اند.


Xperia-Z5_32.0.A.6.152_1-315x560 Xperia-Z5_32.0.A.6.152_2-315x560


این بروز رسانی علاوه بر این مشکل امنیتی عملکرد دوربین را بهبود می‌دهد همچنین باعث می‌شود مدیریت بهتری برای جلوگیری از داغ شدن دستگاه داشته باشد و دقت عملکرد حس‌گر اثر انگشت نیز افزایش پیدا کرده است. این به‌روزرسانی در حال حاضر در بسیاری از مناطق در دسترس است اما شما نیز می‌توانید از نرم‌افزار PC Companian برای به‌روزرسانی سریع‌تر استفاده کنید تا نسخه OTA برسد.


[su_button url=”http://www.xperiablog.net/2015/10/29/new-update-32-0-a-6-152-rolling-for-xperia-z5-and-z5-compact-full-stagefright-fix/” target=”blank” background=”#159f84″]XperiaBlog[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmadreza1331

عالی. تقریبا تمام مشکلاتش با این آپدیت انشاالله میخواد برطرف شه.
راستی احسان داداش مگه زد ۵ موجود شده تو بازار ؟ ( با توجه به دو خط آخر متن )

sajad_1

امیدوارم بتونه فروش خوبی با این گوشی داشته باشه واقعا گوشی همه چیز تمومیه مطمئنا یکی از انتخاب هام خواهد بود .
اگه دقت کرده باشین توی خبرهای قبلی گفته شده بود که دوربین از تنظیمات سرعت شاتر و … و همچنین فرمت raw پشتیبانی میکنه اما گوشی که برای برسی به ترنجی داده شد فاقد اینها بود و همچنین تو تبلیغات از عکسبرداری خوب در شب دیدیم که توی سایت به داشتن نویز اشاره شد .
احساس میکنم که احتمال داره به خواطر این طول کشیده که میخواد یه آبدیت با تمام این ویژگی ها که از قبل گفته شده بود بده و یا حتی بهتر(شاید توی ابدیت آبدیت اضافه شده یاشن ).
امیدوارم که همینطور باشه

Moazez

سونی قول رابط کاربری جدید در دوربینو داده که با آپدیت ارائه خواهد شد که تنظیم دستی گسترده و تنظیم سرعت شاترم خواهد داشت. احتمالا با عرضه اندروید ۶ یا زودتر این رابط کاربری جدید اضافه خواهد شد.

JOHN

سونی نیاز به دقت بیشتری در اپدیت داره.همین باگ امنیتی هنوز یه حفرش با وجود اینکه اپدیت هم به زد۲ داده حل نشده. :negative:

Moazez

در آپدیت ۲۳۶ برطرف میشه.

Moazez

عالیه. تمام ایرادای جزئیش برطرف شد. ماشالا سونی سلطان آپدیت و پشتیبانی.

Rock

آفرین سونی
به این میگن پشتیبانی B-)

HiKa

عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی