حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ تولید انبوه چیپست جدید اگزینوس را برای سه ماه اول ۲۰۱۶ جهت استفاده در گلکسی اس ۷ آغاز کرد

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

دنیا چقدر سریع می‌گذرد. همین چند روز پیش بود که تیتر زدیم و گفتیم سامسونگ گلکسی اس ۶ رونمایی شود. اکنون صحبت‌های جدی‌تر برای نسل بعدی پرچم‌دار سامسونگ شاهد هستیم. اکنون‌که حدوداً هشت ماه گذشته است خبری که می‌تواند به آن اطمینان کامل داشت، استفاده سامسونگ از نسل جدید چیپست‌های خود است. تولید انبوه اگزینوس ۸۸۹۰ (Exynos 8890) در دسامبر شروع خواهد شد. این در حالی است که انتظار داریم در برخی از مدل‌های گلکسی اس ۷ شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ باشیم. البته خود این چیپست اسنپدراگون نیز توسط سامسونگ تولید خواهد شد. در ادامه همراه باشید.

اگزینوس ۸۸۹۰ (Exynos 8890) اولین تجربه سامسونگ برای استفاده از هسته‌های پردازشی اختصاصی خود تحت عنوان M1 است. تاکنون سامسونگ از مجوزهای داده‌شده توسط ARM برای تولید چیپست های خود استفاده می‌کرد. سامسونگ تصمیم گرفته است که بتواند در زمینه تولید سخت‌افزار حرف اول را در بازار اسمارت فون بزند. این قدم‌های آرام‌آرام لازم است تا بتواند سنگ‌های بزرگ‌تری را بردارد اما امیدوار هستیم گلگسی اس ۷ محلی برای کسب تجربه سامسونگ نباشد زیرا موقعیت این شرکت به نحوی نیست که بتواند بازار را تست و سپس باعرضه دستگاهی دیگر موفقیت کسب کند.

در سال میلادی که رو به‌پایان آن هستیم (البته نه به این زودی) سامسونگ به‌جای استفاده از پرچم‌دار کوالکام دست خود را بر روی زانوانش گذاشته و به سراغ استفاده از اگزینوس برای تمام دستگاه‌های رفت اما در سال آینده مسلماً رقیب قوی‌تری خواهد داشت که از اشتباهات نسل قبلی به‌شدت درس گرفته است. اسنپدراگون ۸۲۰ تا به‌صورت ۱۰۰ درصدی نتواند خیال کوالکام را راحت کند، روانه بازار نمی‌شود و اگر بشود در جریان هستیم که قدرت بالایی خواهد داشت. در حدی که بعضی از اخبار می‌گویند به نسبت اگزینوس استفاده‌شده در گلکسی اس ۶ حدود ۵۰ درصد قوی‌تر می‌شود. اوضاع را از دید دیگر اگر نگاه کنیم، به دلیل قانون تصویب‌شده برای سامسونگ این شرکت اگر بخواهد دستگاه خود را در چین و امریکا عرضه کند باید به سراغ استفاده از اسنپدراگون برود پس با این حساب می‌توان گفت سال آینده سال تست‌های مختلف بر روی این دو مدل است.

از خود اگزینوس که بگذریم وظیفه اصلی تولید چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ نیز برعهده خود سامسونگ است. بر اساس یک گزارش منتشر شده از چین، سامسونگ علاوه بر تمرکز بر یک راه‌حل نرم‌افزاری دنبال استفاده از لوله‌های خنک‌کننده نیز می‌باشد. با توجه به فرایند FINFET 14nm گفته‌شده است که ارائه عملکرد گرافیکی ۴۰٪ سریع‌تر و مصرف باتری ۴۰٪ کمتر از چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ توسط TSMC در فرآیند ۲۰nm خواهد بود.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-will-start-mass-producing-the-new-Exynos-8890-SoC-in-December-for-a-Q1-2016-Galaxy-S7-launch_id75188″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taktaz

دمش گرم خداوکیلی ایول داره این سامسونگ به یکه تاز دنیای تکنولوژی تبدیل شده مطمئنا کاراییش ار ۸۲۰ بهتر نباشه بدتر نیست

riofarina

کلا شرکت جالبه این سامسونگ.
از گوشت آدمیزاد تا شیر مرغ تولید میکنه.
ایولا داره

sa eed

سلام من جدیدا با سایتتون مشکل پیدا کردم بعضی پیج ها باز نمیشن و یک صفحه میاد که نوشته سایت افلاین است
سایتتون مشکل داره یا مشکل از منه؟؟؟

kamix1353

برای ما هم همینطوره،ایراد از شما نیست :scratch:

fable

سامسونگ در بخش چیپست دراه پیشرفت بسیار خوبی انجام میده و بزودی شاهد تولید بهترین چیپستها توسط سامسونگ خواهیم بود.

Ari khan

ای کاش فقط با یه مدل چیپست اس۷ روانه بازار بشه….و اون مدل هم اکسینوس باشه 😉

m.s

درود
این اس ۷ براش دو سر سود خواهد بود اگه از اسنپ استفاده کنه که میکنه ۱۰۰% تولید اون بالا میره و براش صرف بیشتر میکنه تا تعداد محدود برای سایر برندها فقط تولید کنه یکی از دلایلی که ممکنه از اسنپ استفاده کنه دقیقا همین خواهد بود تولید بیشتر سود بیشتر!
اگرم از اکسینوس استفاده کنه بازم بازده سود خودشو داره و در کل فرقی براش ندارن.
موفق باشید

raminrx7

ببخشید در مورد اون قانونی که باید تو امریکا و چین از اسپندراگون استفاده کنه بیشتر توضبح میدین؟؟؟
ینی اگه از اسپندراگون استفاده نکنه نمیتونه تو امریکا و چین بفروشه؟؟
اس ۶ که فروخت تو امریکا و چین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....