حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اس همچون استراتژی؛ دلیل وجود آیفون‌های سری اس چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

اپل باری دیگر با معرفی نسل جدید محصولاتش یعنی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس به میدان آمد. تقریبا همه ما حتی زمان معرفی آیفون ۵ اس می‌دانستیم که مدل‌ سال ۲۰۱۵ آیفون ۶ اس نام خواهد داشت. سری اس معمولا نسبت به مدل‌های دیگر دارای ویژگی‌های بهتر و مشخصات بهبود یافته در کنار چند ویژگی خاص و جالب دارند اما به‌راستی علت ایجاد علت این ارتقا‌ها چیست؟ شاید بگویید که این ویژگی‌ها و ارتقاها برای جذب مشتری است، اما شاید موضوع کمی از آنچه فکر می‌کنیم متفاوت‌ باشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

اول از همه بیایید و با مفهوم سری اس آشنا شویم. از نظر بسیاری، سری اس تنها یک بروزرسانی جزئی از نسل قبل است که سعی در جذب مشتریان جدید را دارد. برای مثال در آیفون ۶ اس شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیت هستیم که متاسفانه در آیفون ۶ شاهد نبودیم. همین یک موضوع می‌تواند بسیاری از کاربران جدید را به‌سمت آیفون جلب کند. اما شاید بهتر باشد بگوییم که سری اس نوآورانه‌ترین و آینده‌نگر ترین محصولات اپل باشد. احتمالا منظور ما را از نوآوری فهمیده‌اید. سنسور اثر انشگت یکی از آن‌هاست. درست است که موتورولا زودتر از اپل به‌فکر چنین کاری افتاد اما حداقل اپل توانسته‌ است که آنرا به‌شکل نوآورانه‌تری به دنیای موبایل عرضه کند. اما منظورمان از “آینده‌نگر” چیست؟ از نظر ما، سری اس در حقیقت زیرساخت‌های تغییراتی انقلابی یا سرویس‌هایی ویژه هستند. اما چرا؟ به این موارد دقت کنید:

آیفون ۳ جی اس و آیفون ۴ اس

4444

این اولین آیفون سری اس از اپل بود که در حقیقت یک نسخه پیشرفته‌تر و سریع‌تر از آیفون ۳ جی بود. این محصول ویژگی‌هایی همانند ضبط ویدئو، قطب‌نما و حافظه داخلی بیشتر بود. اما اگر یادتان باشد ویژگی که اپل روی آن تاکید خاصی داشت قابلیتی به‌نام Voice Assistance بود و احتمالا حدس زده اید که این ویژگی چه کارهایی می‌کند. در حقیقت دادن برخی دستورات بسیار ساده به موبایل چندان نوآورانه نبود. اما زیر ساخت ویژگی جدیدی را به‌وجود آورد و آن چیزی نبود جز سیری، منشی صوتی که همچنان در محصولات این شرکت استفاده می‌شود. حتی این ویژگی هم چندان چیز مهمی نبود، اما همین یک ویژگی راه اپل برای پروژه‌های بسیاری همانند خان و یا تلویزیونی هوشمند (اپل TV) را هموار ساخته است! جالب است نه؟ همانطور که می‌بینید یک ویژگی در سری اس می‌تواند زیرساخت های جدیدی را به‌وجود آورد.

آیفون ۵ اس

2222

آیفون ۵ اس یک محصول حماسی از اپل به‌شمار می‌رود! این محصول که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد به‌همراه ویژگی‌هایی مانند پردازنده ۶۴ بیتی و رنگ طلایی و دوربینی پیشرفته عرضه شد. اما احتمالا همگی با ویژگی اصلی آن آشنایی دارید، سنسور اثر انگشت. همانطور که گفتیم موتورولا قبلا چنین ویژگی را در موبایل‌ها امتحان کرده بود و ما منکر این موضوع نیستیم اما باید ادغان کرد که اپل برای اولین بار یک سنسور مناسب و ساده برای استفاده را در محصولاتش استفاده کرده است که واقعا به‌نوعی انقلابی به‌شمار می‌آید. اما اگر صاحب چنین محصولی بوده‌اید احتمالا می‌دانید که تا قبل از معرفی آیفون ۶، این سنسور اثر انگشت تنها نقش بازکردن قفل دستگاه شما را داشت. اما بازهم زیرساخت های جدید به‌وجود آمد. جدا از اینکه کاربران بعد‌ها توانستند بر روی برنامه‌های خود قفل بگذارند، تاچ ای‌دی مقدمات ورود سرویسی به‌نام Apple Pay را فراهم کرد. همانطور که می‌دانید این سرویس برای پرداخت‌ هزینه‌های کاربر است که از سنسور اثر انگشت برای تضمین امنیت و راحتی کار استفاده کرده است.

آیفون ۶ اس

3333

حالا آیفون‌ ۶ اس اینجاست، محصولی که از لحاظ طراحی عینا شبیه نسل قبلی است (مگر اینکه رنگ طلای قرمز و یا به‌عبارتی Rose Gold را داشته باشید) اما یک تفاوت مهم در این محصول وجود دارد و آن فناوری لمس‌سه‌بعدی است. درست است که در حال حاضر می‌توان از آن استفاده‌های بسیار مفیدی کرد اما همچنان ویژگی نیست که بتوان آن‌را فوق‌العاده کارامد ارزیابی کرد، اما اگر دقت کرده باشید شرایط دقیقا شبیه به نسل‌های قبل است. به‌نظر می‌رسد اپل در این ویژگی پتانسیل زیادی را دیده است. از نظر ما این ویژگی می‌‌تواند به‌نوعی قاتل دکمه هوم محصولات اپل باشد، از طرفی احتمالا شایعات مربوط به حذف دکمه هوم در آیفون بعدی را شنیده‌اید. در کل نمی‌‌توان این ادعا را صحیح خواند اما حتما در آینده شاهد یک سرویس و یا تکنولوژی جدید بر اساس لمس‌ سه‌بعدی باشیم.

احتمالا هنوز هم ویژگی‌های بسیاری هستند که هنوز مانند موارد بالا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، برای مثال پردازنده‌های ۶۴ بیتی اپل را مد نظر بگیرید. درکل ما مشتاقیم تا ببینیم اپل چه‌ برنامه‌هایی برای آینده دارد.

نظر شما چیست؟ شما استراتژی اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

من سری s همیشه بیشتر دوستدارم

Milar

در کل سری اس انتخاب های بهتری برای خرید هستن:) 🙂

behnamranjbar

کلا لایک

283332

just 5S :yahoo:

younes118

منم از سری اس خیلی خوشم میاد و راضیم
مخصوصا ۵اس که عالیه
و خیلی مشتاقم که زودتر ۶اس بخیرم ببینم چیه
غالییییییییین
مرسی اپل

Mohammad H

من ۶s دارم، واقعا عالیه، به نظرم ۵s زیباترین آیفون بود.

iPooya

به نظرم خرید سری بدون اس مثل ۶ عقلانی تره :mail: چون شما گوشی که میخری حدود ۲ سال ظاهرش ثابت میمونه ولی سری اس کمتر از ۱ سال (خرید دیر تر)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs