حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپاد اپل ۱۴ ساله شد : مروری بر تاریخچه آیپاد به همراه ویدئوی معرفی نخستین آیپاد توسط استیو جابز

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

از هنگامی که با واکمن کاست خود و در حال حرکت به موسیقی گوش می دادیم زمان زیادی نمی گذرد. حتی پس از آن که کاست تبدیل به CD شد و این بار با دیسکمن های قابل حمل این کار را انجام می دادیم. در آن زمان چاره ای جز این نبود و البته نسبت به کاست این پیشرفت چشمگیری محسوب میشد. اما مطمئنا شما در آن زمان مشکلات این پیشرفت بزرگ را نیز به یاد دارید. مواظبت نکردن درست از CD و خش افتادن بر روی آن، که بر کیفیت موزیک ها تاثیر میگذاشت. به جلو رفتن ناگهانی آهنگ هنگامی که تازه جذب موسیقی آن شده بودیم را که یادتان هست که چقدر ناراحت کننده بود. و یا سنگینی دستگاه و حمل سخت آن و راه اندازی مجدد CD و انتظار لود شدن آن، وقتی در صندلی پشت ماشین پدر خود نشسته بودید. حال در حالی که تولد چهارده سالگی آیپاد اپل از راه رسیده، باور این برای ما بسیار سخت است که محصول دیگری را به جای آیپاد موفق اپل در دنیای پخش کننده های موسیقی قرار دهیم. محصولی که ۱۴ سال پیش از طرف اپل معرفی شد و تاکنون هم، سلطان بی چون و چرای پخش کننده های موسیقی بازار بوده است.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر تاریخچه آیپادهای اپل و در انتهای مطلب هم، ویدئوی معرفی نخستین آیپاد اپل توسط استیو جابز فقید را تقدیم حضورتان کنیم.


آیپاد در نوع خود برای اولین بار در آن زمان اولین پخش کننده MP3 در بازار نبود. در آن زمان شش محصول دیگر در بازار وجود داشتند. اما در اولین ویدئو تبلیغاتی آیپاد، Dj و موزیسینی به نام Moby گفت که یادگیری طرز کار آنها اسان نبوده است، اما تنها پس از ۴۵ ثانیه استفاده از ایپاد، توانستم به راحتی کار با آن را فرا بگیرم.

به نظر میرسد که محصول آیپاد در آن زمان یک محصول انقلابی بود اما باید بدانید که قبل از آن Kane Kramer مخترع بریتانیایی در سال ۱۹۷۹ اولین پخش کننده صوتی دیجیتال را با نام IXI را ساخته بود که تنها قدر به پخش یک آهنگ بود! هرچند که وی نتوانست با محصول خود در بازار موفق شود و حق اختراع وی در سال ۱۹۸۸ منقضی شد. اما وی در مورد آیپاد گفت که بسیار خوشحالم پروژه ای را که من آغازگر راه آن بودم، در نهایت، منجر به یک موفقیت بزرگ شد و صنعت موسیقی را متحول نمود.

باید گفت که  تنها از ان زمان تا سال ۲۰۱۳، بیش از ۳۵۰ میلیون آیپاد به فروش رفته است و اکنون با وجود آیتیونز دیگر دسترسی به موسیقی بسیار راحت تر از گذشته شده است.در زیر میتوانید مرور کوتاهی بر ایپاد های عرضه شده توسط اپل از چهارده سال پیش، تاکنون داشته باشید:

۲۰۰۱: iPod 5GB

Apple-2001

در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۱ استیو جابز مدیرعامل فقید اپل، این محصول استثنایی را برای اولین بار معرفی کرد. نخستین آیپاد با قیمت ۳۹۹ دلار در حالی که میتوانست ۱۰۰۰ قطعه ی موزیک را در خود ذخیره کند.

۲۰۰۲: iPod 2G

274052-2002-ipod-2g

پس از ۹ ماه از معرفی نخستین آیپاد، اپل با تغییرات جزئی دومین نسل آیپاد را نیز رونمایی کرد. این بار در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۰۲٫ شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بزرگترین قابلیت دومین نسل آیپاد، استفاده آن برای کاربران ویندوز بود. این کار برای ویندوزی های آیپاد دار، با استفاده از نرم افزار Musicmatch Jukebox صورت می گرفت .به نظر اپل در آن سال ۵ گیگابایت برای کاربران کافی نبود، چرا که دومین نسل آیپاد دارای ظرفیت دو برابر نسبت به نسل اول خود شده بود و باز هم اپل آیپاد جدید را با ظرفیت ۱۰ گیگابایت با همان قیمت ۳۹۹ دلار عرضه نمود. یک سال پس از آن نیز اپل همان مدل را این بار با ظرفیت ۲۰ گیگ و قیمت ۴۹۹ دلار عرضه نمود، که توانایی ذخیره ۴۰۰۰ قطعه آهنگ را در خود داشت.

۲۰۰۳: iPod 3G

274053-2003-ipod-3g

اپل در سال ۲۰۰۳ تشخیص داد که شاید ۵ گیگ فضای کافی برای جمع آوری مجموعه موزیک نباشد. بنابراین آن ها در ۲۸ آپریل ۲۰۰۳ سومین نسل ایپاد خود را معرفی نمودند. این بار در اندازه های ۱۵،۱۰ و ۳۰ گیگ. و پنچ ماه پس از آن نیز، آیپاد دوست داشتنی، در مدل های ۲۰ و ۴۰ گیگ نیز موجود شد. در واقع در طی دو سال آیپاد یک جهش فوق العاده را تجربه کرد. تعداد آهنگ ها از ۱۰۰۰ قطعه به ۱۰۰۰۰ قطعه برای ذخیره بر روی آیپاد رسیده بود. همچنین، اپل در سال ۲۰۰۳ پس از معرفی آیتیونز ۴٫۱ برای ویندوز، نرم افزار Musicmatch را برای کاربران ویندوز متوقف کرد. در ۲۹ آپریل همان سال، آیتیونز استور در حدود ۱۰ میلیون اهنگ برای خرید داشت در حالی که ۴ ماه از راه اندازی آن می گذشت، که این، یک خبر عالی برای طرفداران موسیقی بود. همچنین، سومین نسل ایپاد برای اولین بار با اسکرول کاملا لمسی عرضه شد.

۲۰۰۴: iPod mini, iPod photo, iPod 4G

274051-2004-ipod-mini-ipod-photo-ipod-4g

در ژانویه ۲۰۰۴ اپل حدود ۲ میلیون آیپاد فروخته بود. و با این آمار، اپل شماره یک فروش موزیک پلیر در دنیا لقب گرفت. اپل در این سال سه آیپاد مختلف عرضه نمود: iPod photo در اندازه های ۳۰ ، ۴۰ و ۶۰ گیگ. چهارمین نسل آیپاد در اندازه های ۲۰ و ۶۰ گیگ. و همچنین مدل آیپاد مینی ۴ گیگابابیتی. آیپاد مینی در پنج رنگ مختلف شامل رنگ های آبی ، صورتی ، نقره ای ، سبز و طلایی عرضه شد. در آن زمان برای اولین باز شما میتوانستید با یک دست با خانواده آیپاد کار کنید. در واقع دکمه ها حذف شدند و همه عملکردها بر روی چرخ اسکرول منتقل شدند. آیپاد اکنون یک وسیله کوچک با قابلیت حمل آسان بود که میتوانست اطلاعات حدود هزار سی دی را بر روی خود ذخیره کند. آهنگ هایی با کیفیت بسیار بالا و فروش آیپاد، که از ۲۴۹ دلار شروع میشد. همچنین iPod photo، آیپادی بود که برای اولین بار در آن از صفحه نمایش رنگی استفاده شد. این آیپاد در اکتبر عرضه شد و به نظر میرسید که با بقیه ایپاد ها متفاوت باشد. تفاوت هایی چون صفحه نمایش رنگی، ظرفیت بیشتر و باتری بزرگتر. تا یک سال بعد از آن با وجود این که توانایی پحش فیلم را نداشت اما کاربران می توانستند در صفحه زنگی آن عکس ببینند و به مرور البوم عکس خود بپردازند، این در حالی بود که آن ها همزمان می توانستند موسیقی نیز گوش کنند.


۲۰۰۵: iPod nano, iPod shuffle, iPod mini, iPod 5G/Video iPod

395435-2005-ipod-nano-ipod-shuffle-ipod-mini-ipod-5g-video-ipod

در سال ۲۰۰۵ پنج آپاد جدید معرفی شدند. اپل دو مدل کامل جدید به خانواده آیپاد خود اضافه کرد : iPod nano و iPod shuffle. آیپاد نانو در انتهای سال ۲۰۰۵ جایگزین آیپاد مینی شد و برای اولین بار قابلیت اتصال فلش مموری را داشت. این آیپاد در دو رنگ مشکی و سفید و با ظرفیت های ۲ و ۴ گیگ عرضه شد، با یک صفحه نمایش رنگی و صدای بسیار رسا. این آیپاد ۶۲ درصد از آیپاد مینی کوچکتر بود، به طوری که استیو جابز در سخنرانی خود گفت که آیپاد نانو کاملترین و در حد ممکن در کوچکنرین سایز خود طراحی شده است، که آمده تا قوانین موزیک پلیر های قابل حمل را تغییر دهد.

آیپاد جدید بعدی، آیپاد شافل بود با یک پوسته سفید ساده داشت و دکمه توقف و پخش در جلوی آن قرار گرفته بود. این اولین آیپادی بود که فاقد صفحه نمایش بود. این آیپاد در قیمت های ۱۴۹ دلار برای مدل ۱ گبگ (۲۴۰ آهنگ) و ۹۹ دلار برای مدل ۵۱۲ مگ (۱۲۰ آهنگ) عرضه می شد. همچنین، باید گفت که در آن زمان آیپاد مینی کمترین عمر را در میان خانواده خود داشت و تنها پس از هفت ماه از عرضه آن توسط اپل، کوپرتینویی ها آن را با آیپاد نانو جایگزین کردند. همچنین، اپل تماشای ویدئو را نیز، در پنجمین نسل آیپادش، به آن اضافه کرد. این آیپاد در صفحه نمایش بزرگتر و اسکرول بار کوچکتر عرضه شد. این اولین آیپادی بود که قابلیت تماشای ویدئو داشت و آخرین آیپادی بود که با ظاهری پلاستیکی عرضه شد.

۲۰۰۶: iPod 80GB, iPod nano 2G, iPod shuffle 2G

395434-2006-80gb-ipod-ipod-nano-2g-ipod-shuffle-2g

پس از سال ۲۰۰۵ که سالی پر مشغله برای اپل بود، در سال ۲۰۰۶، اپل مدل های جدیدی را در دنیای آیپاد ها معرفی نمود. اپل پرظرفیت ترین آیپادها را تا آن زمان را معرفی نموده بود. آیپاد ۸۰ گیگ، با عمر باتری بیشتر و صفحه نمایش بزرگتر. و همچنین قابلیت ساپورت بهتر برای انجام بازیها. اپل همچنین، دومین نسل از آیپاد نانو را نیز معرفی کرد. این بار با پلاستیک بسیار مرغوب تر، به همراه پوششی از آلومینیوم آدونایز شده همراه با شش رنگ مختلف.

۲۰۰۷: iPod touch, iPod nano 3G, iPod 160GB

395436-2007-ipod-touch-ipod-nano-3g-160gb-ipod

تا سال ۲۰۰۷، اپل در حدود ۸۸ میلیون آیپاد فروخته بود. در آن سال اپل تحت تاثیر فروش طلایی آیپاد خود، یک محصول جدید را معرفی نمود: آیفون! در آن سال و در ماه ژانویه اپل آیفون را معرفی نمود که شباهت هایی با آیپاد داشت. در سپتامبر همان سال اپل یک محصول بزرگ دیگر را رونمایی کرد که آیپادتاچ نام داشت. محصولی که در آن قابلیت تماس و مکالمه وجود نداشت ولی مانند آیفون از سایر قابلیت ها همچون برنامه ها و اجرای آن ها را برخوردار بود. آیپاد تاچ با یک صفحه نمایش ۳٫۵ ایچ مولتی تاچ عرضه می شد که کاربرانش را قادر می ساخت که با آن فیلم نگاه کنند، عکس ببینند و با وای فای آن به مرور وب بپردازند. این محصول استثنایی با قیمت ۲۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگ در آن زمان برای فروش عرضه شد.

همچنین اپل، آیپاد نانو را در آن سال با طراحی جدید که کوتاه تر و عریض تر شده بود معرفی کرد. این محصول، با یک صفحه نمایش ۲ اینچی که قابلیت پخش ویدئو و بازیهای جدید آیپاد را داشت عرضه شد. همچنین، اپل در آن سال آیپاد کلاسیک خود را در مدل ۱۶۰ گیگ نیز عرضه کرد. این آیپاد تغییر دیگری نکرده بود و تنها مشتریان میتوانستند با پرداخت مبلغ ۳۴۹ دلار از یک فضای دوبرابر نسبت به مدل سال قبل بهره مند شوند. اپل در پایان آن سال، ۱۴۱ میلیون آیپاد فروخته بود.

۲۰۰۸: iPod touch 2G, iPod nano 4G

395432-2008-ipod-touch-2g-ipod-nano-4g

در سال ۲۰۰۸ آیتیونز استور بیشترین نقش را بازی میکرد و تا ان زمان ۵ بیلیون آهنگ فروخته شده بود .همچنین، در جولای ۲۰۰۸ اپل از اپ استور نیز رونمایی کرد، که به کاربران ایفون و آیپاد تاچ اجازه میداد که از تعداد بیشماری اپ برا دانلود و اجرا در دستگاهایشان استفاده کنند. در سپتامبر همان سال، حدود ۱۰۰ میلیون اپ دانلود شده بود. همچنین، در همان زمان، ۹۰ درصد از خودروهای فروخته شده در آمریکا به اتصال آیپاد مجهز بودند. در همین سال، اپل ایپاد تاچ و آیپاد نانو را با هم اپدیت کرد. دومین نسل آیپاد تاچ، طراحی باریک تری داشت و همچنین مجهز به دکمه های کنترل صدا در کناره های خود شده بود. در کنار سخت افزار، به لطف سیستم عامل جدید، کارایی دستگاه بالاتر رفته بود. در مورد ایپاد نانو نیز که چهارمین نسل آن عرضه شده بود، می توان به تغییراتی همچون چرخاندن صفحه به حالت افقی و عمودی و همچنین لرزاندن آن برای تغییر اهنگ اشاره کرد.

۲۰۰۹: iPod shuffle 3G, iPod nano 5G, iPod touch 3G

n33_PF_4_f_ 002

در مارس ۲۰۰۹، اپل هشتمین نسل از آیپاد شافل را رونمایی کرد. با قابلیت هایی چون اطلاع از خالی بودن باتری و شارژ آن و همچنین اطلاعات و متن اهنگ ها. آیپاد شافل بسیار کوجک بود و فاقد رادیو و صفحه نمایش بود.

همچنین در سپتامبر ۲۰۰۹، اپل اولین ایپاد با قابلیت دوربین برای برای عکسبرداری و فیلمبرداری را معرفی نمود. همچنین، پنجمین نسل آیپاد نانو با صفحه نمایش بزرگتر همراه با رادیو FM عرضه شد. و علاوه بر این موارد، اپل، از سومین نسل آیپادتاچ با پردازنده قویتر نیز رونمایی کرد. دستگاهی که به شماره اول فروش کنسول های دستی تبدیل شد و رقبایی چون PSP سونی و نینتندو را نیز شکست داد.

۲۰۱۰: iPod touch 4G, iPod shuffle 4G, iPod nano 6G

395430-2010-ipod-touch-4g-ipod-shuffle-4g-ipod-nano-6g

با وجود اینکه بیش از ۱۰ بیلیون دانلود از آیتیونز استور و بیش از ۵ میلیون دانلود از اپ استور انجام شده بود، اپل در سپتامبر ۲۰۱۰، چهارمین نسل آیپاد تاچ خود را با صفحه نمایش رتینا عرضه کرد. این دستگاه، همچنین توانایی گرفتن فیلم های HD و عکس هایی با کیفیت بالا را داشت. علاوه بر این، آپیاد تاچ جدید دارای دوربین جلو برای تماس تصویری شد. در کنار این، در این سال، ایپاد شافل و نانو نیز عرضه شدند. آیپاد شافل چهارمین نسل خود را تجربه کرد و با قیمت ۴۹ دلار به فروش رسید که ارزانترین آیپاد عرضه شده تا به حال بوده است. باز هم دکمه های play/track/volume که در نسل دوم ان وجود داشتند به روی بدنه آن بازگشتند. و در مورد ایپاد نانو هم باید بگوییم که قابلیت هایی چون رادیو FM و صفحه مولتی تاچ و پخش کننده ویدئو در آن وجود داشت. همچنین قابلیت Nike+ fitness که به این آیپاد اضافه شده بود. اپل تا آن زمان یعنی سپتامبر ۲۰۱۰، حدود ۲۷۰ میلیون ایپاد فروخته بود.

۲۰۱۱: iPod nano 7G, iPod touch 4G update

395429-2011-ipod-nano-7g-ipod-touch-4g-update

در اکتبر ۲۰۱۱ هفتمین نسل ایپاد نانو رونمایی شد، که اپل با قرار دادن ۱۶ مدل مختلف ساعت در این آیپاد، از آن یک ساعت ساخت که کاربران با بندهای که به ان وصل می کردند، از آن به عنوان یک ساعت مچی زیبا استفاده می کردند.

آیپاد تاچ نیز به روزرسانی کمی دریافت کرد و این بار در رنگ های سفید و سیاه قابل دسترس شد. همچنین جدیدترین نسخه ای او اس با شماره ۵ که ۲۰۰ قابلیت جدید از جمله ای مسیج هم به به آیپاد تاچ، بیش از پیش محبوبیت داد.

۲۰۱۲: Larger Screen iPod Touch 5G, iPod nano 8G, EarPods

395428-2012-larger-screen-ipod-touch-5g-ipod-nano-8g-earpods

سال گذشته تغییرات بسیار زیبایی در خانواده آیپاد ها اتفاق افتاد .شاید بتوان گفت که اولین و در عین حال مهمترین مورد از این تغییرات، تغییراتی بود که در هدفون هایی که همراه با آیپاد ها عرضه می شوند ایجاد شده بود . پس از ۱۱ سال اپل به صورت جدی تغییرات کلی را در هدفون های خود ایجاد نمود و محصولی با نام EarPod را خلق نمود. محصولی که به گفته اپل، ۳ سال کار بر روی آن طول کشیده بود. همچنین، آیپاد تاچ هم تغییرات جذابی پیدا کرد. صفحه نمایش آن رتینا و ۴ اینچ شد. صفحه ای مشابه صفحه ایفون ۵ در آن زمان. پردازنده A5 با سرعت بسیار بالاتر و دوربین ۵ مگاپیکسل با داک کوچکتر هم از دیگر ویژگی های آیپاد تاچ نسل پنجم بودند.. اما متاسفانه این مدل تنها در ظرفیت های ۳۲ و ۶۴ گیگ عرضه شد که که برای چنین محصولی گران بود. البته در عین حال، باید گفت که در آن زمان، شما می توانستید همچنان، مدل های سال گذشته را نیز بخرید. در مورد رنگ بندی این محصول هم باید بگوییم که رنگ بندی های بسیار جذاب و جدیدی به ان اضافه شد و بندهایی همرنگ بدنه برای مخافظت از ایپاد در موقع عکسبرداری برای کاربران در این محصول قرار داده شد.

آیپاد نانو نیز بزرگتر شد، ولی همچنان دارای صفحه نمایش لمسی بود. صفحه نمایش ۲٫۵ اینچی برای دیدن بهتر فیلم های اچ دی، بلوتوث و رادیو FM و در رنگ های مختلف و جذاب و در ظرفیت ۱۶ گیگ. برای اولین بار، دکمه هوم که در آیفون و آیپد و آیپادتاچ وجود داشت، بر روی این آیپاد قرار داده شد.

۲۰۱۵ : iPod Touch 6G – بهترین آیپاد تاچ تاکنون

395306-2015-best-ipod-touch-yet

اپل سرانجام در ۲۴ تیرماه امسال و پس از سه سال، دستی بر سر و روی آیپادهای خود کشید و آن ها را به روزرسانی کرد. مهمترین به روزرسانی در آیپادتاچ اتفاق افتاد و نسل ششم این آیپادتاچ ها، این بار با به روز رسانی های جذاب و در رنگ های جدید معرفی شدند. از مهمترین ویژگی ها و تغییرات نسل ششم آیپادتاچ اپل در زمان معرفی اش می توان به این موارد اشاره کرد :

  • پیشرفت و بهبود در دوربین : از ۵ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل
  • استفاده از چیپست ۶۴ بیتی A8 که دارای سرعت و گرافیک بهتری است.
  • بهره گیری از چیپست کمکی سری ۸ M که مدیریت بهتری برروی حرکات ورزشی دارد و باعث می‌گردد کاربران این دستگاه ها نیز از برنامه Health بهره مند شوند.
  •  سیستم عامل iOS 8.4 که دارای سیستم استریم آنلاین اپل واچ است.
  • نسخه ۱۶ گیگابایتی دارای قیمت ثابت و ۱۹۹ دلاری، ۲۹۹ برای ۶۴ گیگابایتی و در آخر ۳۹۹ برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی جدید

همچنین، دیگر آیپاد ها به روزرسانی به خود ندیدند و تنها در رنگ های جدید عرضه شدند. اپل، آیپاد شافل و نانو را در این تاریخ در رنگ های آبی نیمه شب، طلایی و صورتی برای مشتریان عرضه کرد. اپل همچنین، برای این رنگ های جدید، لقب Fresh Color به معنای رنگ های تازه را به آن ها داد. آیپاد تاچ های نسل ششم هم در رنگ های مشکی، طلایی، قرمز، آبی و نقره ای عرضه شدند و برای اولین بار اپل بدنه این دستگاه را آلومینومی نمود.

و پس از این مرور تاریخچه آیپادها، شما را به دیدن ویدئوی معرفی نخستین آیپاد توسط استیو جابز فقید در سال ۲۰۰۱، دعوت می کنیم :

[aparat]http://www.aparat.com/v/1nVNQ[/aparat]

چهارده سال از معرفی نخستین آیپاد گذشت و این دستگاه های دوست داشتنی، توانستند نقش بسیار مهمی را در صنعت موسیقی و تکنولوژی ایجاد کنند. هرچند که بعدها و با گسترش تلفن های همراه هوشمند، خیلی کمتر از گذشته از آن ها استقبال شد. نظر شما پیرامون آیپادهای اپل چیست؟ کدامیک از مدل های آن را تاکنون داشته اید و یا قصد خرید یکی از آن ها را دارید؟! بخش نظرات ترنجی در اختیار شماست.

[su_button url=”http://www.pcmag.com/slideshow/story/289519/a-visual-history-of-the-apple-ipod” target=”blank” background=”#159f84″]PCMAG[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

بنظرم آیپادتاچ ها مقرون بصرفه ترین محصولات اپل هستن….مخصوصا این نسخه۶!!!

Mammad Gherghi

اپل هم یخده گیج میزنه ها،آیپاد تاچ ۲۰۱۵ رو میده بیرون زیرش مینویسه بهترین آیپاد تاچ تا کنون،آیفون و آیپد هم همینطور،هر مدل جدیدی میده بیرون با کلی سر و صدا زیرش مینویسه بهترین آیفون یا آیپد تا کنون
نه ترو خدا بعد سه سال(در مورد آیپاد تاچ) بیا یه مدل بده بیرون از قبلی هم بدتر باشه
هیچ رقمه فازشو درنیافتم :scratch:

mostafasaeedix

چند وقت پیش ایپاد تاچ نسل ۶ گرفتم ..
فقط میتونم بگم بی نظیره !
دوربین عالی , پردازنده فوق العاده , دریایی از گیم ها و برنامه های انحصاری ios
به نظرم خیلی خوبه که ایپاد تاچ سیم کارت نمیخوره و مردم تو ایران خیلی کم سراغش میرن..
همین باعث شده قیمتش عالی باشه !ساخت چنین محصولی فقط از اپل بر میاد B-) :good:
با بروزرسانی های بی نظیرش روز به روز روون تر و بهترش میکنه تا چندین سال دیگه :good: :good: :good: :good:

با ارزش ترین برند جهان#

MJS.00824

آره قبول دارم. همین که سیمکارت نمیخوره باعث میشه به کل دید آدم نسبت بهش از یه گوشی موبایل به یه کنسول دستی تغییر پیدا کنه و تبدیل بشه به چیزی که نیاز نیست هر سال یه هر ۲ سال عوضش کنی. جدیدترین نسخشو که تهیه کنی تا ۷ سال میتونی از داشتنش لذت ببری بدون اینکه ناخداگاه با گوشی های رده بالای بازار مقایسه بشه. البته ممکنه یه عده مخالف باشن ولی خوب این مثل قضیه ی کنسول بازی و PC میمونه. میتونی یه PC باقیمت بالا بگیری و باهاش حال کنی و یاهم یه PC با مشخصات متوسط و پس از یه مدت از قدیمی شدنش رنج ببری اما یه کنسول خوب تا مدت ها برات میمونه با یه قیمت مناسب.

sa eed

چیزی که بقیه شرکت های بزرگ دنیا هنوز نفهمیدن همینه
اپل اول دنیای موسیقی رو تسخیر کرد بعد وارد دنیای گوشی های هوشمند شد
در حقیقت زمانی که اپل ایپاد رو ساخت شاید به غیر از خود امریکاییها هیچ کس کمپانی اپل رو نمیشناخت :unsure: :unsure:
این ی استراتژی بسیار هوشمندانه بود از طرف اپل نمیدونم چرا تا الان هیچ شرکتی نخواسته همین استراتژی رو اجرا کنه

Mohammad H

واسه کسی که آیفون داره خوب مشخصه آیپاد تاچ نیاز نیست.

MJS.00824

اما برای کسی که پول آیفون رو نداره آیپاد تاچ گزینه ی خوبیه برای اینکه حس داشتن یه پرچمدار اپلی رو داشته باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان