حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Hey Cortana به نسخه‌ی اندرویدی کورتانا آمد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

کورتانا! امروز برایمان چه چیزی به ارمغان آورده‌ای؟ دستیار هوشمند مایکروسافت واقعا جذاب و دوست‌داشتنی است. کافی است یکبار آن را در گوشی ویندوزفونی یا اندرویدی خود امتحان کنید. این دستیار جذاب که می‌تواند شما را در یافتن مسیر مورد نظر٬ تنظیم تقویم و یا محل ملاقات٬ یافت نزدیک‌ترین رستوران و حتی یافتن یک تاکسی  راهنمایی کند. چندی پیش نسخه‌ی اندرویدی کورتانا توسط مایکروسافت در گوگل پلی منتشر شد اما هم‌اکنون خبری مبنی بر اضافه شدن یک قابلیت جذاب و هیجان انگیز به دستیار ردموندی ساکن اندروید منتشر شده است.

با ترنجی همراه باشید…

مدت ها قبل بود که مایکروسافت با بروزرسانی دنیم قابلیت Hey Cortana برای گوشی‌های لومیا ۹۳۰ ٬ لومیا ۱۵۲۰ و اچ‌تی‌سی وان ام ۸ ویندوزی در دسترس قرار گرفت. با استفاده از این قابلیت می‌توان با صدا زدن کورتانا و گفتن عبارت Hey Cortana آن را از خواب بیدار و از دستیار دوست‌داشتنی مایکروسافتی استفاده کرد. (فقط گوشی‌هایی که از اسنپدراگون ۸۰۰ به بالا بهره می‌برند امکان پشتیبانی از این قابلیت را دارند)

تا چندی پیش این قابلیت تنها در نسخه‌ی ویندوز و ویندوزفونی این دستیار در دسترس بود اما به لطف توسعه‌دهنده‌ی کورتانا (مایکروسافت) این قابلیت برای نسخه‌ی اندرویدی کورتانا نیز موجود شده است. اما یک موضوع مهم این‌جا وجود دارد. شما تنها در زمانی می‌توانید این از قابلیت استفاده کنید که گوشی شما قفل نباشد. در حالی‌که در نسخه‌ی ویندوزی کورتانا در هر زمان می‌توانستید از این قابلیت استفاده کنید.

microsoft-cortana-android-fullbleed

برای فعال کردن قابلیت Hey Cortana در دستیار صوتی مایکروسافت می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات کورتانا این قابلیت را روشن کنید. قطعا اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر به کورتانای اندرویدی می‌تواند نوید‌ دهنده‌ی توجه بیشتر مایکروسافت به نماینده‌ی خود در خانه‌ی حریف باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که مایکروسافت چگونه می‌خواهد Google Now را در خانه‌ی خود مغلوب کند.

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/hey-cortana-feature-available-cortana-android” target=”blank” background=”#159f84″]winbeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vlad

من نتونستم تو استور پیداش کنم :unsure:

Milar

یعنی هیچ اسم دیگه ای نمی تونستن بزارن روش :scratch:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com