حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل بعدی شبکه‌ تلفن‌همراه ۵G می‌تواند تا طیف ۷۱ گیگاهرتز استفاده کند

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

در حال نزدیک شدن به نسل بعدی شبکه تلفن همراه هستیم. کمیسیون ارتباطات فدرال در حال آماده‌سازی خود برای تنظیم پیش‌نویس قوانینی است که شرکت‌های ارائه دهنده شبکه تلفن همراه سلولی را موظف به اجرای آن نماید. بد نیست بدانید قوانین در نظر گرفته‌شده قوانینی انعطاف پذیر خواهد بود که سرعت رسیدن به استاندارد اصلی را راحت‌تر کند. در ادامه همراه باشید.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی FCC باند ارتباطی در نظر گرفته‌شده ۲۸, ۳۷, ۳۹, ۶۴ تا ۷۱ گیگاهرتز است. باید اشاره‌کنیم که باندهای ارتباطی ۷۰۰ تا ۲۶۰۰ مگاهرتز مربوط به شبکه ۴G LTE خواهد بود. درنهایت باند ۲۴ گیگاهرتز نیز برای استفاده از ۵G مناسب ارزیابی‌شده است.

بدیهی است عوارض در نظر گرفته‌شده برای این نوع باند فرای آن چیزی است که فکر می‌کنید البته دور از مشکلاتی که می‌تواند برای بدن ایجاد کند، انتقال و فراهم کردن محیط برای چنین امواجی بسیار سخت خواهد بود و نگه‌داری بسیار سخت اما اگر روزی را تصور کنیم که چنین باندی در اختیار خواهد بود اسمارت فون ما نیز قابلیت اتصال به این نوع شبکه را داشته باشد، سرعت دانلود از ۱ تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه متغیر خواهد بود.

FCC آنتن‌های با شکل گلبرگ (beamforming antennas) را مناسب ایجاد چنین باندی در نظر گرفته است و یش بینی کرده که به‌زودی مودم‌های ۵G با دارا بودن سرعت‌بالا و تا خیر کم نیز به‌صورت نهایی آماده خواهند شد. باید این مورد را نیز اشاره‌کنیم که با توجه به طیف در نظر گرفته‌شده لازم نیست همه‌جا سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه را تجربه کنیم زیرا می‌تواند با توجه به طیف گفته‌شده، همه‌جا ۵G داشت اما با سرعت‌های استاندارد مختلف!

هنوز باندهای تأیید شده از سوی FCC نهایی نشده است اما انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک شاهد به‌کارگیری آن در بیشتر اسمارت فون ها باشیم. نظر شما چیست؟ آیا می‌تواند روزی با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه دانلود کرد؟

[su_button url=”http://www.techspot.com/news/62534-next-gen-5g-mobile-networks-may-use-spectrum.html” target=”blank” background=”#159f84″]techspot[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bvb

۳g مارو درست کنن ۵g پیش کش 🙁 🙁 🙁

Mohammad.Reza

۳G ما سرعتش حداکثر ۷-۸ مگه.۴G هم نهایت چیزی که من از ایرانسل گرفتم ۲۰ مگ بوده.این فناوری هم شاید زود بیاد ایران ولی مطمئنم با کیفیت جهانی وارد نمیشه.

bvb

۷٫ ۸ مگ؟؟!! ببخشید شهر شما کجاست؟؟ نهایت سرعت شهر ما بزور تو ساعاتی که ترافیک شبکه کمه ۳ مگ۴مگه

Mohammad Reza

من تهرانم.معمولا دور و بر ۳٫۵ مگ هست اما نهایت چیزی که دیدم ۸ و خورده ای بود.۲G هم عملا غیر قابل استفاده است نمی دونم سرعتش چه قدره

rubiker

بابا خوش بحالت ۷-۸ مگ!
۳G من با کلی منت ب زور وقتی خلوته بشه ۲ مگ.۲G ک دیگ هیچی اصن

riofarina

هنوز ۹۰ درصد ۲g بزور میده، یعنی رسما تبلیغات کاذب، تو شهر من ۳g به غیر چند مکان خاص وجود نداره در حالی که شرکت ایرانسل و همراه اول تاکید دارن پوشش ۱۰۰ درصدی ۳g دارن!

Yas

مثل این ک شماها فراموش کردین ما تو ایران زندگی میکنیم …

Samsung--Electronics

چند روز دیگه: ۵G نقطه چین سل با سرعت باورنکردنی ۱۲۸ کیلو ((بیت)) در ثانیه :whistle: :whistle:

Jahandar

ما که سرعت ۴G ایرانسلمون ۳۴ مگه . خدا بده برکت . به همینم راضی هستیم! (البته همیشه انقدر نیست!)
اونایی هم که شاکی هستند بفرمایند از این سرعتهاشون چه استفادهٔ مفیدی میفرمایند بلکه ما هم شاکی شدیم ! اینم تست سرعتم :

http://www.speedtest.net/android/1518129712.png

Jahandar

قیمت حجماشم بد نیست . یعنی اگه با گذشته مقایسه کنیم خیلی هم خوبه .

و با توجه به لینک زیر وضعیت اینترنت ۴G من گوش شیطون کر حداقل از نظر سرعت در حد برترین ۴G دنیاست! :

http://www.artakam.com/fa/index.asp?P=ArticleView&ID=462

همانطور که در لینک بالا ملاحظه میشه وضعیت سرعت ۴G در آمریکا چندان خوب نیست و متوسط سرعتشون یک سوم سرعت بنده هست!

Jahandar

این هم قیمت سرویس ۴g در آمریکا مربوط به شرکت ورایزن ، طرحی تنها دیتا در اختیار قرار میده (مثل سیم کارت مخصوص دیتا که در ایران میشه خرید) :

http://www.verizonwireless.com/landingpages/data-only-plan/

۲ گیگ در ماه ، ۲۰ دلار آب میخوره .
۴ گیگ در ماه ، ۳۰ دلار .

Jahandar

این هم قیمت طرحهای مختلف ۴G شرکت ویرجین :

http://www.virginmobileusa.com/4g/?stop_mobi=yes

یک گیگ در ماه ۳۵ دلار .
سه گیگ ، ۴۵ دلار در ماه .

اما مزیت بزرگش اینه که اولا موزیک رو زده نامحدود . (البته نمیدونم این نامحدودی موزیکش چطوره . خودش طرح خاصی در این مورد داره یا مثلا میگه به اپل موزیک وصل بشی مجانیه یا چی ؟!)

مزیت دیگشم اینه که زده تلفن زدن و مسیج دادن در این پلنها محدودیت نداره و هر چقدر زنگ و مسیج بزنی آخرش هزینت از این پولی که برای پلنها میدی بیشتر نمیشه! (که البته این برای کسایی که تلفن زیادی ندارن چیز خاصی حساب نمیشه. چون کسی که زنگ خورش کمه این چیزا براش مهم نیست.)

هر گیگ اضافه هم میده ۵ دلار ناقابل . یعنی حدود ۱۷ هزار تومن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....