حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوستالوژیک: کنسول بازی، یک نسل عقب‌تر

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

امروزه تکنولوژی به سرعت درحال رشد است، به اندازه ای که حتی شاید قابل وصف هم نباشد! در آن عصری که بطری‌های خالی نوشابه را می‌بردیم و نوشابه تحویل می‌گرفتیم، چه کسی فکرش را می‌کرد که به‌جای استفاده از ضبط صوت و آن همه نوار کاست، بتواند هر موسیقی را هرجایی به صورت آنلاین گوش دهد؟! به‌راستی جالب است و کمی هم عجیب. جالب می‌شود که باری دیگر به گذشته برگردیم و دنیای تکنولوژی آن زمان را مرور کنیم. در قسمت قبلی با اولین موبایل‌های نویسندگان ترنجی آشنا شدیم. حال قصد داریم مجددا کمی به عقب برگردیم و یادی از یک کنسول بازی خاطره‌انگیز دیگر داشته باشیم . در ادامه با ترنجی همراه شوید.

تا به امروز یادی از دو کنسول بازی محبوب پلی‌استیشن و سگا کرده‌ایم. حال امروز نوبت NES یا همان میکروی حماسی خودمان است. کنسول بازی که از دوران قدیم در بازار کشور موجود شد و مانند دو کنسول محبوب بعدش به‌شدت در میان کاربران محبوب شد. احتمالا می‌دانید که کلمه “میکرو” به‌‌معنای کوچک و یا ریز است، اما وقتی بحث NESبه‌میان می‌آید کاملا این معنی برعکس می‌شود. مسلما یک کنسول بازی برای “بازی‌کردن” ساخته شده است برای همین در ادامه علاوه بر خود کنسول، نگاهی به محبوب‌ترین بازی‌های میکرو خواهیم داشت.

Untitled-6

طراحی کنسول بازی میکرو شاید در مقابل کنسول‌های فعلی مانند اسباب‌بازی باشد اما یادمان نرود که این کنسول بازی روزگاری طلایی داشت. کنسول بازی میکرو یک طراحی جعبه‌مانند به‌رنگ سفید داشت که به‌آن ظاهری دوست‌داشتنی می‌داد. اما چیزی که بیشتر از هر چیزی این کنسول را دوست‌داشتی‌تر می‌کرد، دسته‌های بازی آن بود. دسته‌های بازی این محصول طراحی مستطیلی با دکمه‌هایی بزرگ و آسان برای استفاده داشتند که هنوز هم حس نوستالوژیکی کاربران را برانگیخته می‌کند! حتما بازی‌های این کنسول را یادتان است. همانند سگا، این کنسول هم از فیلم‌های مستطیل شکلی پشتیبانی می‌کرد که معمولا در آن چند بازی بود. بحث از بازی شد، بیایید و نگاهی به ۴ بازی منتخب کاربران ایرانی داشته‌ باشیم.

Super Mario

Untitled-1

اگر کاربران بازی سونیک را نماد کنسول بازی سگا و کراش را نماد کنسول بازی پلی‌استیشن بدانند، حتما سوپر ماریو را به‌عنوان نماد اصلی کنسول بازی میکرو می‌دانند. این شخصیت و این سری بازی به‌قدری محبوب است که هنوز هم نینتندو مشغول ساخت بازی درباره آن است. از مراحل متنوع با موسیقی‌های به‌یادماندنی حساب کنید تا خوردن قارچ‌ها برای بزرگ‌تر شدن! از آنجایی که اکثر کاربران دارای تلفن‌های هوشمند هستند می‌توانند شبیه‌ساز میکرو را بر روی موبایل و یا تبلت خود نصب کنند.

Contra

Untitled-4

این بازی یکی از موارد مورد علاقه من است. Contra همان بازی دو نفره‌ و شوتری است که دارای مراحلی فوق‌العاده متنوع و سخت همراه با غول‌آخر‌های عجیب است. یادتان است که وقتی به اصطلاح خودمان می‌سوختید چه صدایی و پخش می‌شد!؟ این صدا هنوز هم کاربران را عصبانی می‌کند! از آن سلاح‌هایی که به صورت یک بسته پرنده دور و برمان حرکت می‌کرد هم نمی‌توان به راحتی گذشت. پیشنهاد می‌کنیم که برای یک‌بار هم که شده، این بازی را دوباره بازی کنید.

Bomber Man

Untitled-3

حتی اگر تمام بازی‌های جدید و سخت را کاملا به‌اتمام رسانده باشید ولی این بازی را بازی نکرده باشید نمی‌توان لقب گیمر را به شما اهدا کرد! Bomber Man بازی است که نیازی به توضیح ندارد (همانند باقی بازی ها!) شما یک شخصیت بامزه را کنترل می‌کردید که در بین چند دیوار و موجود عجیب به‌دام افتاده بودید. برای همین باید با بمب‌ها راه خود را باز می‌کردید و در نهایت به دنبال درب خروج می‌گشتید. واقعا که این بازی بسیار “نوستالوژیکی” است!

Circus

Untitled-2

می‌رسیم به مورد آخر این چهار بازی محبوب. بازی سیرک از آن دسته بازی‌هایی است که با وجود ظاهر ساده‌اش، کاربرانر را مجبور کرده است تا دسته‌های شکسته را به‌دور انداخته و دسته‌های جدیدی خریداری کنند زیرا هر بار باخت در این بازی عصبانیت کاربر را شاهد بودیم و خودتان هم می‌دانید که عاقبتش چیست! پریدن با شیر از حلقه آتش و یا پریدن از روی میمون‌های کوچک بر روی طناب و یا پرش با اسب شاید در وهله اول ساده به‌نظر برسد اما در هنگام بازی شاید نظرتان عوض شود!

1

البته‌ هنوز هم بازی‌‌های بی‌نهایت زیادی هستند که باید در این لیست نام می‌بردیم. برای مثال سری بازی‌های لاکپشت‌های‌ نینجا، مگامن، Ice Climber، کربی و مجموعه حماسی زلدا هم از بازی‌های بی‌نهایت خاطره‌انگیز هستند. اگر بخواهیم بازی‌های محبوب و “نوستالوژیک” این کنسول را نام ببریم شاید نیاز باشد تا چند قسمت از این مطلب را منتشر کنیم زیرا تعداد بازی‌های خاطره‌انگیز این کنسول بسیار زیاد است. برای مثال دو عنوان “تانک” و مسابقه‌ با اتومبیل‌های کوچک را نباید فراموش کرد. در کل با گذشت این سال‌ها، کنسول‌بازی نینتندو هنوز هم در دل بسیاری جای دارد و چه‌بسا بسیاری هنوز بازی‌های این کنسول را به جدید‌ترین بازی‌های موجود ترجیح می‌دهند. امیدواریم در این مطلب حس نوستالوژیکی شما در زمینه بازی زنده شده باشد!

یک چیز دیگر … ۱۰۰ در ۱۰؛ نگاهی به ۱۰۰ بازی‌ محبوب میکرو در ۱۰ دقیقه

[aparat]http://www.aparat.com/v/PKZRg[/aparat]

نظر شما چیست؟ شما چه خاطراتی با این کنسول بازی محبوب دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

جدا که نسل سوخته ایم ما 😥
ماریو 😥 یادش بخیر اوج گرافیک بود. واقعا اونروزا خوش بودیم. یه میکرو داشتم از بس ماریو بازی میکردم این آخریا میتونم بگم روده شده بود .
ممنون آقای میرنژاد. فلش بک باحالی بود

MJS.00824

:wacko: چه ربطی به نسل سوخته داشت!!! اینکه خوبه که. کجاش بده.

Shahspik

الانو با زمون خودمون مقایسه بکنی میبینی نسل سوخته ایم 😥

riofarina

ماهی یک بار سیم دسته میبردم تعویض میکردن.
کم کم دیگه سیم میگرفتم خودم تعویض میکردم از بس نگا کرده بودم یاد گرفته بودم
یادش بخیر سیم ابریشمی بهترینش بود.
ماریو هم که اوج بازیا بود.

shahinhhh

سلام ببخشید نوستالژیک پلی ۱ رو گذاشتید تا 🙂 حالا ؟ چون من فقط سگا و میکروشو دیدم

shahinhhh

آخه اون فقط درمورد خود پلی ۱ بود نوستالوژیک در مورد بازی های برتر پلی ۱

bvb

جالبه هر چی فکر میکنم یادم نمیاد بچگیام سگا داشتم میکرو داشتم چی داشتم اصلن؟؟؟ فقط یادمه صبح تا شب ماریو بازی میکردم الان وقتی میشینم پای ایکس باکس از خودم میپرسم مگه چی داشته که انقد بازی میکردم فکر کردن بهش حالمو بهم میزنه باید میپریدی رو سر خرچنگا واقعا توی چه جهالتی به سر میبردم

MJS.00824

هیجانی که بازی های سگا داشت رو هیچ وقت نتونستم تو بازی های با کیفیت امروزی تجربه کنم. اصلا یه هیجان خاصی داشت بازیاش. هی. خداییش با بازی های دوبعدی (از هر کنسولی) بیشتر حال کردم. البته تک و توک بازی های سه بعدی هم بودن که همون هیجان فوق العاده رو داشتن ولی بازیای دو بعدی یه چیز دیگه ان.

ایمان

وای خدایا این بازیا همه شون از بازیایی بودن که بیشک هرروز بازی میکردم
میدونین بعد چن سال یه عکس از سیرک دیدم :yes: :heart:
خیلی خوب بود مرسی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs