حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۷ ویژگی طراحی صنعت تکنولوژی که در طول سال ها از اپل کپی شده است

نوشته

8 سال قبل | 23 دیدگاه | ترنجی

در حالی که اپل، گاهی اوقات متهم به کپی برداری از برخی از ویژگی های اندروید می شود، باید گفت که مقادیر زیادی از موارد دیگری از شرکت های تکنولوژی با محصولات آن ها وجود دارد که باید گفت که آن محصولات، تا حدودی شبیه محصولات اپلی بوده و با کپی برداری و یا همان واژه محترمانه الهام از محصولات اپلی ساخته و روانه بازار شده اند.

در ادامه مطلب همراه ترنجی باشید.

باید گفت که سیل بیشتر این اتفاقات، از زمان تولد اولین آیفون آغاز شد و تاکنون هم ادامه داشته است. در این جا مواردی را داریم که نشان می دهد، که شرکت های دیگر، چگونه در محصولاتشان، از اپل کپی برداری کرده اند. بگذارید بدون صحبت اضافی، به سراغ این لیست هفت گانه برویم :

شرکت هواوی در تلفن همراه اندرویدی جدید خود، از ویژگی حساسیت به فشار یا همان لمس فشاری اپل استفاده کرد که این ویژگی به صورت مشابه با همین نام، توسط اپل در سال گذشته و برروی اپل واچ وجود داشت.

huaweis-new-android-phone-comes-with-a-pressure-sensitivity-feature-called-force-touch-apple-introduced-a-similar-feature-with-the-same-name-a-year-earlier-with-the-apple-watch

لمس فشاری هواوی، به صفحه نمایش اجازه می دهد که سطوح مختلف فشاری را تشخیص دهد. این دقیقا مشابه همان لمس فشاری در اپل واچ و لمس سه بعدی در آیفون ۶ اس است.


گوشی های هوشمند به رنگ طلایی، پس از آمدن رنگ طلایی به آیفون ها در آیفون ۵ اس در سال ۲۰۱۳، خیلی زود محبوب شدند و شرکت های دیگر هم به سراغ این رنگ، در پرچمدارانشان رفتند.

gold-smartphones-became-a-fad-after-apple-released-the-iphone-5s-in-gold-back-in-2013

اگرچه سامسونگ، نسخه طلایی تلفن های خود را خیلی زودتر از آیفون ۵ اس در سال ۲۰۱۳ ساخته و به بازار عرضه کرده بود، اما واقعا باید قبول کنیم که روند محبوبیت رنگ طلایی در پرچمداران و مد شدن آن، پس از آمدن این رنگ به آیفون ۵ اس در سال ۲۰۱۳ مد شد. پس از آمدن آیفون ۵ اس در رنگ طلایی، سامسونگ هم گلکسی اس ۴ طلایی را ترویج داد و پس از آن، اچ تی سی، مدل وان ام ۷ طلایی را ساخت و ال جی هم یک نسخه طلایی از جی ۲ را به صورت آنلاین برای فروش عرضه کرد.


پشت تعدادی از تلفن های جدید سامسونگ، به صورت تمام شیشه است، درست مثل آیفون ۴ و ۴ اس

some-new-samsung-phones-come-with-an-all-glass-back-just-like-the-iphone-4-and-iphone-4s

پشت جدیدترین آیفون های اپل، عمدتا از فلز ساخته شده است، اما در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ چنین خبری نبود و آیفون های آن زمان، در پشت خود، دارای پوشش شیشه ای بودند. اگر مقایسه کنید، متوجه می شوید که پشت آیفون ۴ و ۴ اس همانند پشت گلکسی اس ۶ سامسونگ به صورت شیشه ایست. و این اتفاق در گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج و اس ۶ اج پلاس هم تکرار شده است. دقیقا همچون آیفون ۴ و ۴ اس، پنل های شیشه ای در پشت.


برخی از گوشی های اندرویدی بسیار شبیه آیفون ۶ و ۶ اس شده اند. به طور مثال، لنوو S90 Sisley دارای لبه های فلزی گرد و طرحی کلی شبیه آیفون ۶ و ۶ اس است.

there-are-some-android-phones-that-look-a-lot-like-the-iphone-66s-lenovos-s90-sisley-for-example-has-the-same-rounded-metal-edges-and-overall-design-as-the-iphone-6

بازاریابی و تصاویری که لنوو برای معرفی این تلفن همراه کپی شده هم انجام داد، باید بگوییم که بسیار شبیه اپل بود. 

(از فاجعه ی اچ تی سی و کپی برداری محض این شرکت تایوانی از آیفون ۶ و ۶ اس، در محصول جدیدش A9 هم که دیشب معرفی شد خبر دارید!)


لپ تاپ های سبک وزن با آن طراحی خاصشان که با بدنه فلزی همراه بودند، پس از آن که اپل مک بوک ایر را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد، محبوب شدند

macbook-wannabees-of-ifa

شرکت هایی همچون ایسوس و اچ پی و سایرین، با تقلید از مک بوک ایر و با همان طراحی ظاهری فلزی و وزن سبک در ساخت لپ تاپ خود به کپی برداری متهم شدند. Leander Kahney از وبسایت Cult of Mac گفته بود که در CES 2013، یک دسته از لپ تاپ های شبیه مک بوک ایر را دیده است.


ساعت هوشمند Gear S2 سامسونگ، دارای آیکن های دایره ای در برنامه های خود است، درست مثل اپل واچ

samsungs-gear-s2-has-circular-app-icons-just-like-the-apple-watch

ساعت هوشمند Gear S2 سامسونگ، دارای یک طراحی جذاب و منحصر به فرد نسبت به سایر ساعت های هوشمند است. اما در یک قسمت کمی شبیه ساعت هوشمند اپل است. و آن قسمت همان آیکن دایره ای مربوط به برنامه هاست. آیکن های ساعت هوشمند Gear S2 درست همانند آیکن های اپل واچ به صورت حباب های کوچک و دایره ایست.


درست از زمانی که اپل، آیپد را برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد، بسیاری از شرکت های تکنولوژی، از طراحی مدل های ناهنجار تبلت خود دست کشیدند و تبلت هایی شبیه آیپد را روانه بازار نمودند

once-apple-unveiled-the-ipad-in-2010-other-tech-companies-released-slimmer-tablets-with-thinner-bezels

اپل تبلت را اختراع نکرد، اما مطمئنیم که در طراحی آن بسیار تاثیرگذار بود. تصویر گرافیکی منتشر شده از کاربران انجمن تخصصی SockRolid در سال ۲۰۱۰، به طور کامل شرح ماجرا می دهد و از تاثیر شگرف اپل در صنعت تبلت ها سخن می گوید. همین تصویر بالا.

آیا شما با این لیست موافقید و یا می توانید مواردی دیگر به آن اضافه کنید؟!

[su_button url=”http://uk.businessinsider.com/apple-features-copied-2015-10″ target=”blank” background=”#159f84″]BI[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rock

توی کپی کردن فقط سامسونگ
رو دست نداره تو این زمینه B-)

just samsung

شیشه رو‌که سونی کپی‌زده خخخ دوما اخه سونی مگه چیزی هم داره که حالا کپی باشه یا نه . یه گوشس زد داره صد نسله همونو میده نه ساعت هوشمندی نه فناوری خاصی یه اثز‌انگشتم‌که امسال به بدختی گذاشت خخخخ بی ابرو تر از شرکت سونی نداریم خخخ

Rock

خخخخخ ساعت هوشمند نداره؟!
بعدش اپل از سونی کپی کرده.

SONY 1946

پسر خوب تو در حدی نیستی که اسم شرکت سونی بیاری،چه برسه بخوای دربارش نظر بدی،برو با همون سامسونگت بازی کن بیشتر به نفعته :good:
SONY پدر تکنولوژی،
۱۹۴۶

pika

به جز رنگ طلایی و جنس شیشه ای بقیه رو قبول دارم , راستی چرا فقط اس۶ رو مثال زدین؟! سری زد سونی شیشه و فلز نیس مگه؟ اصلا جنس بدنه چه ربطی به کپی برداری داره؟! اونم ۵ سال بعد ار آیفون ۴؟؟!! یعنی فلزی شدن آیفون ۵ هم کپی بوده دیگه! به طور مثال کپی از lg arena!
امیدوارم مقاله ای تحت عنوان “۷ ویژگی طراحی صنعت تکنولوژی که در طول سال ها “توسط” اپل کپی شده است” هم قرار داده بشه.

Moazez

ببخشید ولی طراحی اولیه خود آیفون ۴ که شیشه و فلز بود هم از سونی بود و از روی یکی از محصولات سونی بنام بتامکس کپی شده.
http://i-phone.ir/2012/07/27/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7/

Hoseyn Zx

اینا الان کپی بودن اختراع اپله ؟ :yahoo:

Foad Ahmadi

یک اپدیت برای s6 edge اومد ۸۸ مگابایت :yahoo: :yahoo:

SONY 1946

:scratch:

REZA

ملت اپدیت ندیدن،اپدیت که میاد براشون ذوق میکنن.!!
صامسونگ ببین چ ک ردی با ملت ک اپدیت که واسشون میدی ذوق میکنن!!!!

just samsung

انشالاه در مقاله بعدی از کپی های بیشمار اپل از بقیه هم بنویسید مثل فبلت ویجت های اندروید کپی از اچ تی سی سرقت پنتت تاچ‌سه بعدی سامسونگ و غیره

md4956

شرکت‌ها بیش از من و شما حواسشون به پتنت هاشون هست .. و وقتی که واقعا دزدی شده باشه٬ ۱۰۰٪ شکایت صورت میگیره و کار به دادگاه میکشه .. و یا اینکه اون شرکت٬ هزینه ی استفاده از پتنت رو میپردازه .. برای همین٬ نیازی نیست نگران حق اختراع شررکت ها باشیم 😉

saber133

خدایشش دارم میگم نمیخواستنم نظر بدم برای این پست ولی خدا وکیلی مجبور میکنید ادمو…
اول نظر در مورد خود پست
ساخت گوشی تمام فلزی کار ساده ای نیست،، مقابله با خم شدن، رنگ رفتگی ها و … همه اینا نیاز به دانش خیلی بالایی داره که خوب شرکت های مثل سامسونگ اینا فعلا نمیتونند ریسک کنند و به همون شیشه پسند کردن .

Gear S2 یک جورایی الگو گرفته ،، نمیشه گفت نگرفته چون سامسونگ بدون الگو نتونسته بود ساعت های خوبی رو طراحی کنه نمونه هاشو دیدم ولی بعد از اپل واچ تونست به یک چیز خاص دست پیدا کنه،، کپی نیست الگو برداری هست.

هیچ کی از این دور نیست که پادشاه تبلت ها واقعا آیپد ها هستند،، اون ها انقلاب کردن ، مگر نه ماجرای تبلت های خیلی کش دار بود یک جورایی شبی نوت سامسونگ

کپی کردن از طراحی های اپل که دیگه عادی شده و تو سری شیش دیگه همه شرکت ها شروع کردن به کپی کردن خخخ از عادی بگیر تا معروف زیر دستگاه ها تا کل دستگاه .

اما برسیم به جواب دوستمون خخخ که میگه
سرقت پنتت تاچ‌سه بعدی سامسونگ خخخخ یعنی قشنگ ترین جوک سال بود.. به جان خودم تو داری حیف میشی برو وکالت بخون…
مرد حسابی اول اینکه ساخت همچین دستگاهی کار یک روز دو روز نیست که بگیم سامسونگ کپی کرده یا اپل ،، تازه کلا با هم فرق هم دارند . اما سامسونگ سریع میخواهد چیزی که اپل دارد رو داشته باشد. ولی خدایشش هممون دیدیم اپل بررسی میکنه بعد از بررسی اون امکانو اضافه میکنه دیگه نمیتونیم منکرش بشیم واقعا. ولی دارم میگم این تکنولوژی تو دنیای اندروید به جایی نمیرسه ای او اس مال خود اپله ولی اندروید مال سامسونگ نیست که، هیچ نرم افزاری تا وقتی نبینه پر کاربرد نشده خودشو هماهنگ نمیکنه با این تکنولوژی تو دنیای اندروید و فقط تبلیغاته.
مریضم حوصله ندارم بیشتر بنویسم خخخ اگرم مشکلات نگراشی و املایی داشت ببخشید به بزرگی خودتون حالم خوش نیست..
در انتها همه این شرکت ها به فکر جیب خودشون هستند ببینید با کدوم گوشی حال میکنید همونو بردارید به شخصه اگه افت قیمت گوشی های اندرویدی اینقدر زیاد نبود حتما تجربه میکردمشون همیشه ولی اینقدر زیاده که نگیرم بهتره.

Hoseyn Zx

نمیدونستیم شیشه و فلز هم از اختراعاته اپلن که بقیه حق ندارن از این مواد تو طراحی استفاده کنن …باشه به سامسونگ میگیم پشت گوشیهاتو با سنگ مرمر درست کن به اچ تی سی هم میگیم با چوب پنبه درست کنه :yahoo:

Myxperia

همه ی موارد که قابل قبول نبود، اما در هر صورت کپی کردن کار درستی نیست و برند ها باید به فکر ارایه تکنولوژی های جدید باشن. اما خب سامسونگ بیشترین کپی کاری رو داشته و این اصلا جالب نیست!

md4956

(نظر من : )
بجز مورد شیشه ی پشت٬ بقیه رو قبول دارم٬ چون ۵ سال برای کپی کردن یک طرح٬ اونم در زمینه ی تکنولوژی معقولانه به نظر نمیاد .. شرکت مورد نظر نهایتا تا ۲ سال بعد کپی میزنه٬ بعد از اون٬ اول تغییر سیاست محسوب میشه٬ تا کپی کاری.
توی مورد فورس تاچ٬ مک بوک رو هم اضافه کنید

far_zad

آیکون های دایره ای گیر اس۲ در جهت هم خوانی با طراحی دایره ای ساعت هست و هیچ ارتباطی به اپل واچ نداره.
ضمنا هر سال تغییراتی تو آیکون ها اتفاق میفته. اگه دقت کنید آیکون های نوت۵ و جدیدا اس۶ ها هم گرد شده. لابد اونم از ساعت اپل الهام گرفته!

طراحی شیشه ای پشت گوشی های اخیر سامسونگ به جهت استفاده از تکنولوژی شارژ بی سیم هست که فعلا نمونه ای تو سایر گوشی ها نداریم. چند سال دیگه اپل استفاده میکنه بعد فک کنم اون موقع هم میگن بقیه از اپل الهام گرفتن. این شارژ بیسیم نمیتونه با قاب فلزی پشت گوشی انجام بگیره چون فلز روی امواج الکتومغناطیسی شارژ تاثیر میزاره ولی شیشه نمیزاره. بنابراین برا گذار از پلاستیک، استفاده از شیشه توفیقی اجباری بوده. باز دوباره هیچ ربطی به اپل نداره. راهکار این رو هم سامسونگ ارائه کنه احتمالا شاهد استفاده از بدنه تمام فلزی باشیم مثل میان رده های اخیر.

یه عده اپل رو ماورای همه میدونن و توهم اینو دارن که اپل خط میده به کل دنیا. غیر اپل هم طراح تو دنیا نداریم. همشون جمع شدن تو اپل.

kamix1353

به شدت عجیب بودن بعضی از موارد.مثلا خودتون میگید رنگ طلایی رو اول سامسونگ زد بعد چون خیلی بازار رو تکون نداد پس نتیجه میگیریم سامسونگ کپی کرده :scratch:
شکل آیکون کلا طراح ها چند بیشتر نمیتونن استفاده کنن فعلا،دایره،مربع گوشه گرد،خوده آیکون بدون حاشیه .ساعتی گرد داریم بهترین حالت برای همچین طراحی گرد بودن آیکون هاست که فکر نکنم کسی به عنوان اختراع ثبتش کرده باشه

kamix1353

در مورد متریال فعلا سه گزینه بیشتر نیست،فلز شیشه و پلاستیک
فلز رو قبلا خوده سامسونگ تو سری بادا تقریبا استفاده کرده بود که متاسفانه همه مدت طولانی به سامسونگ میگفتن پلاستیک ساز و این سری رو کلا فاکتور گرفته بودن.الان اگه فلزی میزد میشد کپی از ایفون۶،الان چون شیشه زده شده کپی ۴،اینم برا خودش منطقیه.باید از چوب میزدش کامل که متهم نشه به چیزی.در ضمن با این حساب سونی هم از اپل کپی کرده دیگه چون اونم شیشه ایی دیگه :scratch: اما خوب شیشه ایی که سامسونگ استفاده کرده کپییه. :scratch:

kamix1353

اپل خودش طراحی اچ تی سی رو کش رفته بود که باز هم همه چی به ضرر اچ تی سی و الان اون متهم به سرقت شده(هر چند قبول دارم که کاش یکم بیشتر رو این طرح a9 کار میکرد )اما خوب بنده خدا زبان طراحی خودشه چون قبلا استفاده کرده بود.
در مورد تبلت ،تمام دستگاههای همدوره با اون تبلت های قدیمی محدودیتهای زیادی داشتن که این محدودیتهای سخت افزاری ناگریز روی طراحی ها اثر میگذاشته ،اما اگر دکمه ها رو از کنارشون برداریم چیزی که باقی میمونه یه تبلت مثل بقیه تبلت های الان هست،آهان اپل الهام گرفت اما بقیه کپی.
من خودم همزمان از اس۶ اج و ایفون ۶ دارم استفاده میکنم و چیزی که نظرم بود رو نوشتم بی تعصب.با سپاس

farzad.sedaghatbin

جالبه !
خوبه خود اپل کپی کاره ! طراحی آیفون ۶ از کجا اومد ؟ :mail:
اها یادم اومد HTC 😉

kamran jaafari

سنسور اثر انگشت کجاست پس؟

Salvatore

سیستم عامل تایزن کلا ایکوناش گرده کدوم احمقی میگه ایکون گرد سامسونگ از اپل کپی کرده؟ اتفاقا برعکس تا زمان معرفی اپل واچ همه ایکون های اپل یکنواخت بودن و به شکل مربع با گوشه های گرد از وقتی سامسونگ تو سیستم عامل اختصاصی خودش از ایکون گرد استفاده کرد اپل اومد ازش کپی زد تایزن هم خیلی قبل تر از اپل واچ اومده بود و مورد استفاده قرار گرفته بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان