حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانشمندان با استفاده از دستکاری DNA، نسل جدیدی از سگ های قوی تر و سریع تر را ایجاد کردند

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

اگر شما تاکنون، کتاب های علمی تخیلی اخیر از جمله Oryx and Crake اثر Margaret Atwood و یا کتاب Windup Girl اثر Paolo Bacigalupi را خوانده باشید، می دانید که یکی از پیش بینی های مشترک این نویسنده ها در این کتاب ها این است که در آینده، حیوانات فوق العاده جهش یافته ژنتیکی چگونه زندگی را برای مردم برروی کره زمین بسیار خطرناک می کنند.

اما گویی پیش بینی این نویسنده ها قرار است خیلی زودتر از آن چه که تصورش را می کنید به حقیقت بپیوندد.

گویی زمان آینده ای که در پیش بینی نویسنده این کتاب ها برای متصور شدن حیوانات جهش یافته ژنتیکی پیش بینی شده است، خیلی زود از راه رسیده است. زیرا که در حال حاضر، دانشمندان چینی ادعا می کنند که با استفاده از دستکاری در DNA سگ ها، یک نژاد قوی تر و سریع تر از این حیوانات را خلق کرده اند که می تواند برای پلیس های مختلف و در عملیات نظامی گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر مایلید که بدانید این کار چگونه امکان پذیر است باید بگوییم که این جهش به طور طبیعی در ژن میوستاتین رخ می دهد که باعث می شود تا عظلات بدن حجیم شود. بر همین اساس، محققان چینی با شبیه سازی این جهش در ژن در نژاد سایر سگ ها از آن استفاده کرده که باعث شده توده عظلانی طبیعی دوبرابر شود.

muscle-dog

یک محقق در آزمایشگاه های کلیدی زیست شناسی احیا کننده در موسسه بیومدیکال و سلامت گوانژو در این مورد می گوید :

بر اساس همین دستکاری ژنتیکی، این مساله باعث به وجود آمدن سگ هایی با عضلاتی بسیار قوی تر خواهد شد که باعث می شود، دست پلیس برای استفاده آن ها در عملیات نظامی و یا شکار و دستگیری سارقین بیشتر باز شود.

اگرچه باید این را هم گفت که برنامه ریزی برای پرورش این نژاد فوق العاده علاوه بر موارد بالا، می تواند باعث به وجود آمدن یک بازار تجاری پرسود نیز در این زمینه شود. و راه را برای محققان برای ادامه این روند در سایر حیوانات و به وجود آمدن نسل جدید حیوانات جهش یافته ژنتیکی خانگی نیز هموار کند.

اما برخی نیز با نگرانی به این مساله نگاه می کنند. آن ها اعتقاد دارند که، در به وجود آمدن این نژاد دستکاری شده با این روش، محققان یک عامل شیمیایی را به جنین سگ تزریق کرده اند که باعث شده، ژن میوستاتین سگ که مسئول رشد طبیعی عضلات این حیوان است دستکاری شود و یا به عبارتی کنترل و مهار شود. که این مساله بر اساس عقاید این افراد، کمی نگران کننده به نظر می رسد.

نظر شما پیرامون این دستاری ژنتیکی چیست؟ آیا با آن برای چنین مقاصدی موافقید و یا شما هم در دسته افراد نگران پیرامون این مسئله قرار می گیرید؟!

[su_button url=”http://bgr.com/2015/10/20/china-dna-manipulation-stronger-dogs/” target=”blank” background=”#159f84″]BGR[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HALA MADRID

بنظر من کار خطرناکیهههههه درست بردن تو کار خدا

Hamed95

خطرناکه، اما نه بخاطر دست بردن تو کار خدا. بخاطر ۲ تا کلمه خطرناک شده : تجارت و چین…

Moazez

عجب سگ خفنی شده. من اسم اینو دست بردن تو کار خدا نمیذارم چون تا خدا نخواد همچین اتفاقی هم نمیفته. خدا علم یچیزیو وقتی میندازه تو ذهن بشر بدونید که برای استفادش هم کاملا راضیه

Ali.R

بمب اتم؟

bvb

عجب سگ خفنی حکم شیر داره یکی از اینا برای حیاط خونه لازمه

REZA

خیلی خوب و جالبه،

این اگه روی انسان هم امتحان بشه جالبه!!البته افراد خیلی کمی هستن که بخوان امتحان کنن.

Ali

انشاالله که اخلاقشون هم پهلوونی باشه

saeed313

یه روزی هم میرسه که نسل جدیدی از انسانهای جهش یافته سرکلشون پیدا شه. اونوقته که وای بحال قدیمیا :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان