حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیلد ۱۰۵۷۲ ویندوز ۱۰ موبایل منتشر شد + ویژگی‌های جدید

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

دیشب شاهد بودیم که Gabrial Aul خبر از انتشار بیلد جدید ویندوز ۱۰ موبایل را داد که ترنجی در طی یک خبر فوری آن را پوشش داد. بعد از گذشت ۳:۳۰ ساعت از وعده‌ی گابریل بیلد ۱۰۵۷۲ ویندوز ۱۰ موبایل منتشر شد. با ترنجی همراه باشید تا ببینم که این بیلد چه ویژگی‌هایی را به همراه دارد و نحوه‌ی عملکرد آن به چه صورت است.

طبق رسم قبلی مایکروسافت گمان می‌رفت که بیلد جدید بعد از گذشت مدت تقریبا یک‌ماه منتشر شود و هیچ‌کس گمان نمی‌کرد نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۰ موبایل در این هفته منتشر شود. اما مرد خوش خبر ردموندی Gabrial Aul خبر از انتشار بیلد ۱۰۵۷۲ ویندوز ۱۰ موبایل در ساعات انتهایی روز به وقت ایران را داد. او دقیقا گفت که این بیلد ۳:۳۰ دیگر منتشر می‌شود و طبق قرار مقرر این بیلد ۳:۳۰ بعد از توییت گابریل در توییتر منتشر شد.

باید توجه داشت که این بیلد برای کسانی قابل دسترسی است که از ویندوزفون ۸٫۱ اقدام به بروزرسانی کنند و برای اینسایدر‌هایی که در نسخه‌ی ۱۰۵۳۶ و ۱۰۵۴۹ حضور دارند متاسفانه امکان دریافت مستقیم این نسخه وجود ندارد و آن‌‌ها با استفاده از برنامه‌ی Windows Recovery Tools اقدام به دانگرید و بازگشت به ویندوزفون ۸٫۱ کنند. البته ممکن است در بیلد بعدی شاهد امکان بروزرسانی مستقیم از بیلد ۱۰۵۴۹ به بیلد جدید باشیم اما باید توجه داشت که بیلد جدید به دلیل یک باگ در بروزرسانی از نسخه‌ی قدیمی به نسخه‌ی جدید برای این گروه از اینسایدر‌ها عرضه نشده است.

ویزگی‌های جدید نسخه‌ی ۱۰۵۷۲ ویندوز ۱۰ موبایل:

  • شما می‌توانید با استفاده از کورتانا در کامپیوتر خود از اعلانات تماس‌ها با خبر شوید و حتی پیامک ارسال کنید

شما با فعال کورتانا در کامپیوتر شخصی خود می‌توانید با گفتن عبارت Textو نام مشترک مورد نظر خود اقدام به ارسال کنید. همچنین درصورتی که شما به تماس تلفنی در گوشی خود پاسخ ندهید کورتانا شما در کامپیوتر فعال شده و طی یک اعلان به شما هشدار لازم را می‌دهد. لازم به ذکر است برای استفاده از این قابلیت باید بیلد ۱۰۵۶۵ ویندوز ۱۰ کامپیوتر را نصب داشته باشید. یادتان باشد که اکانت مایکروسافت شما در کامپیوتر و موبایلتان یکسان باشد.

  • ادغام کامل نرم‌افزار اسکایپ و نرم‌افزار پیامک در بیلد ۱۰۵۷۲

یکی از قابلیت‌هایی که من از آن استفاده می‌کنم و به‌نظرم بسیار پرکاربرد است ادغام اسکایپ و نرم‌افزار پیامک بود که به شما امکان می‌داد در همان محیطی که اقدام به ارسال پیامک می‌کردید به اسکایپ سوییچ کرده و پس از اتصال به اینترنت با استفاده از اسکایپ به گفتگو با دوستانتان بپردازید. این قابلیت در این بیلد به بلوغ رسیده است و امکانات جالبی در آن گنجانده شده است.

  • قابلیت‌های جدید کورتانا

کورتانا نیز شاهد افزوده شدن قابلیت‌های جدید و هیجان انگیزی بود که کاربران این دستیار باهوش صوتی را به وجد آورد. از جمله قابلیت‌های جدید کورتانا امکان ارایه‌ی پیشنهاداتی برای اوقات فراغت شماست.

  • امکان ذخیره‌ی نقشه‌های افلاین بر روی کارت حافظه جانبی

در ویندوزفون ۸٫۱ امکان انتقال دیتای نقشه‌های آفلاین از حافظه‌ی داخلی تلفن‌همراه به کارت حافظه جانبی وجود داشت اما در هنگام عرضه‌ی نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۰ موبایل این قابلیت حذف شد. حال شاهد حضور این قابلیت نسبتا مهم در ویندوز ۱۰ موبایل هستیم.

build 10572

  • بروزرسانی نرم‌افزار گالری

نرم‌افزار گالری ویندوز ۱۰ موبایل در روز‌های گذشته بروز شد و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شد. از قابلیت‌های مهم این بروزرسانی می‌توان به امکان انتخاب یک تصویر به عنوان تصویر پیش‌فرض گالری اشاره کرد.

  • رابط جدید قسمت سیستمی مدیریت حافظه

رابط کاربری قسمت مدیریت حافظه که با نام STORAGE شناخته می‌شود دچار تغییر و تحولاتی شده و همانند رابط کاربری تنظیمات ویندوز ۱۰ موبایل شده است. ظاهرا امکان نصب برنامه‌ها و انتقال آن‌ها از طریق ان سیستم بر روی حافظه‌ی جانبی USB نیز وجود دارد (احتمالا بزودی شاهد افزوده شدن قابلیت OTG به ویندوز ۱۰ باشیم)

  • بهبود نرم‌افزار دوربین

نرم‌افزار دوربین ویندوز ۱۰ موبایل بهبود یافته است و علاوه بر سریع‌تر شدن ٬ امکانات جدیدی به آن‌ افزوده شده است.

build 10572 2

 

نظر شما در رابطه با این نسخه چیست؟

[su_button url=”http://wmpoweruser.com/here-is-whats-new-in-windows-10-mobile-build-10572/” target=”blank” background=”#159f84″]wmpoweruser[/su_button]

[su_button url=”http://www.windowscentral.com/video-windows-10-mobile-build-10572″ target=”blank” background=”#159f84″]windowscentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

بیلد خوبیه
البته من نگرفتم
چون جدا وقت نکردم و چون بیلد بعد سه شنبه میادش وا میستم واس بیلد بعدی

امکانات خوب اضافه شده
سرعت عالی شده

جدا مایکی به نظرات کاربرا اهمیت میده

Ali

”ظاهرا امکان نصب برنامه‌ها و انتقال آن‌ها از طریق ان سیستم بر روی حافظه‌ی جانبی USB نیز وجود دارد”
دوستان این به این معنیِ که اگر یک اپ رو از استور دانلود کردیم و پاک کردیم نیازی به دانلود دوباره نیست؟ فایل اون اپ رو میشه انتقال داد؟

bvb

من که نتونستم نصبش کنم ولی توی انجمنای ویندوز میگن سرعتش افزایش داشته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com