حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در مقابل TSMC؛ بر اساس گزارش ConsumerReports با مشکل Chipgate روبه‌رو نخواهید شد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

همانطوری که در جریان هستید در نسل جدید اپل آیفون ۶ اس، برای تامین پردازنده اپل به سراغ TSMC و سامسونگ رفت. در مدل های قبلی نیز ممکن است چنین همکاری شکل گرفته باشد اما اتفاقی که در این نسل افتاد بسیار خبر ساز شد. دو پردازنده متفاوت هستند! سامسونگ به سراغ استفاده از A9 با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری رفته است و TSMC به سراع ۱۶نانومتری؛ تفاوت جایی شکل گرفت که مدل سامسونگ مصرف باتری بیشتری دارد اما این میزان فراتر از  ۲ الی ۳ درصد نخواهد بود زیرا خود اپل نیز این مورد را تایید کرد. اکنون گزارش ConsumerReports نیز منتشر شده است. در ادامه همراه باشید.

سال گذشته مشکل طراحی در آیفون ۶ پلاس موجب شد با #bangate مواجه شویم و نزدیک بود امسال نیز #Chipgate رشد زیادی داشته باشد اما در تست های مختلف ضمن تایید صحبت‌های اپل به این مورد رسیدیم که کاربر عادی در طول کار های روزمره موردی را متوجه نخواهد شد. وظیفه ConsumerReports همین است. از دید یک کاربر عادی به سراغ بررسی دستگاه و اتفاقات روزمره برود. همانطوری که در تصویر بالا شاهد هستید ConsumerReports پس از استفاده روزمره از هر دو دستگاه یعنی اول به سراغ وبگردی و سپس بازی با دستگاه و کار با چندین اپلیکیشن رفته است که در نهایت با اختلاف  یک درصد باتری به کار خود اتمام بخشید.

این یک درصد باتری برای آیفون هیچ اهمیتی ندارید و شما اصلا نباید نگران انتخاب خود باشید که چه دستگاهی را انتخاب می‌کنید زیرا هر دو دستگاه با توجه به اصول سیستم عامل iOS  بهترین عملکرد را دارد و استفاده از چیپست های متفاوت باعث نشده است اختلاف بر فرض بین اگزینوس و اسنپرداگون ایجاد شود! در نهایت هیچ گپی در میان نیست.

نظر شما چیست؟ آیا برای شما ملاک شده است؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-vs-TSMC-no-Chipgate-with-the-iPhone-6s-tests-Consumer-Reports_id74866″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
cyrus40

هیچ فرقی ندارن
:unsure:

Samsung--Electronics

پس تست های قبلی الکی بودن :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
به هر حال خدا رو شکر که دیگه کسایی که می خوان بخرن مشکل ندارن :yahoo: :yahoo: :yahoo:

master

جالبه طوری سرو ته قضیه رو هم اوردن تا کسی متوجه اختلاف نشه! یعنی کاری کردن که خواننده اینطور نتیجه گیری کنه که هنوز برتری با نسخه TSMC هست و فقط اختلاف کمتر شده!
نتیجه تست:
http://static4.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CR-Electronics-II-Battery-Test-Documents-10-15.jpg
سمت راست نسخه ۱۴ نانومتری ساخت سامسونگ و چپ نسخه TSMC
تصویر اصلی مطلب هم نشون میده برتری با کدوم بوده!
بهرحال گفتن جمله” اشتباه کردم” برای همه سخته مخصوصا فون ارنا!

saber133

خدا رو شکر باز که این سوتی خود سامسونگ بوده و گند کاری خودش بوده و مطمئن مشتری خودش یعنی اپل رو هم دیگه از دست داده،،، اگه گاف سامسونگ نبود همین سامسونگ اینقدر تبلیغات منفی برای همین ۱ درصد میکرد که بشه ۱۰۰۰ درصد حالا از این اشتباه اش پشیمون هم نیست و حتی چیزی هم نگفته به صورت رسمی… اگه گاف خودش نبود همه رو بیچاره میکرد با تیزر های تبلیغاتی دره پیتش…

Ari khan

اهان اینجا گندکاریه سامسونگ بود اما اگه نتیجه برعکس بود همه اش توانایی اپل بود(خوبه معلوم شد اپل دزدی هم کرده) :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....