حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال وجود ۳D Touch در گلکسی اس ۷ قوت گرفت

نوشته

8 سال قبل | 21 دیدگاه | ترنجی

اپل در آیفون ۶ اس از فناوری جدیدی در صفحات لمسی بهره برده است که هنوز بازخورد مثبت بزرگی را دریافت نکرده است اما مسلما زیرساخت پیشرفت های بزرگی است و به احتمال خیلی قوی در نسل های آتی رقبا هم شبیه آن را خواهیم دید.

یکی از این رقبا که همیشه سعی دارد کمترین کمبود را نسبت به اپل داشته باشد سامسونگ است و انتظار بی جایی نیست اگر گلکسی اس ۷ را با قابلیتی مشابه ۳D touch آیفون ۶ اس ها ببینیم. در راستای تقویت این حدس و گمان امروز یک پتنت قدیمی از سامسونگ منتشر شده است که می تواند برای شما جالب باشد. در ادامه این پتنت را با هم بررسی خواهیم کرد.
samsung-3d-touch-2
پتنتی که مشاهده می کنید مربوط به سال ۲۰۱۴ است و نشان می دهد که سامسونگ در اندیشه ساخت نمایشگری با چنین قابلیتی در صفحه لمسی خود بوده است. در حقیقت این پتنت سامسونگ نشان می دهد که می توان نمایشگری تولید کرد که با توجه به تفاوت ولتاژ حاصل از لمس متوجه میزان فشار شما روی نمایشگر بشود.
سامسونگ در اندیشه استفاده از این فناوری برای مصارفی چون دکمه ای با دو (یا شاید ۳) عملکرد است. مثلا با لمس معمولی روی دکمه فاصله (در کیبرد)، فاصله اعمال شود و با فشار طولانی تر مثلا به خط بعدی وارد شوید و یا از این دست استفاده ها.

نمی دانیم سامسونگ چرا همان سال ۲۰۱۴ روی این فناوری متمرکز نشد به جای اینکه حالا شاید در پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود استفاه کند؟ شاید پاسخ را بتوان در کم شدن ریسک پذیری سامسونگ به دلیل شکست قابلیت های محیرالعقولی که در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ استفاه کرد، دانست. نظر شما چیست؟ آیا گلکسی اس ۷ را می توان با قابلیت ۳D Touch و البته استفاده های مفید در رابط کاربری تصور کرد؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/10/19/new-samsung-patent-hints-at-3d-touch-for-the-galaxy-s7/” target=”blank” background=”#159f84″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
the next big thing

این پتنت مال سال ۲۰۱۴ هست و قبل اپل سامی ثبت کرده بود.و روش تشخیص فشارشم فرق میکنه .اینو برای جلوگیری از بعضی کامنتای قابل حدس گفتم

Nfs

عجب! خب اگه مال سامسونگ هست سامسونگ میتونه از اپل شکایت کنه پس چرا شکایت نمیکنه؟ :scratch:
مگر اینکه گفته شما مشکلی داره

the next big thing

پسر خوب تو هم مثل این که مثل بقیه فن های سونی اطلاعاتت خیلی کمه.اصلا خوندی متنو؟؟؟میگم روش تشخیصش فرق میکنه بعد مثلا تیکه میندازی که سامی بره شکایت کنه؟؟روش کار فرق میکنه اگه نمیکرد میتونست بره شکایت کنه
اگه شما حس میکنی اطلاعات بیشتری داری برو اونجا مطرح کن و اونارو از گمراهی در بیار

Nfs

خب این مشکل سامسونگ هست که همون موقع استفاده نکرد اگه استفاده میکرد میتونست یه مزیت عالی به حساب میومد

REZA

اقای ان اف سی،
بنظرم جواب نمیدادی بهتر بود!
اخه حرف اقای طرفدار سامسونگ کامل و درست بود!

Nfs

شما متوجه منظور من نشدی خواهشا نظر ندید 🙂

سامسونگ یعنی سه ستاره

افرین :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Ari khan

هرکاری میخواد بکنه…فقط امیدوارم اسم معقولی واسش انتخاب کنه!! 😉

mehdi sami

ایول سامسونگ که همیشه بروزترین فناوری هارو توی گوشیاش استفاده میکنه 🙂 اگر بدنشم تمام فلزی باشه که دیگه حرف نداره B-)

amin697

فن اوری دزدی از ایفون آره ؟

امسال باید از سامسونگ شکایت کنه حالشو بگیره

ایفون هر کاری بکنه سال بعدش باید دامدونگ بزنه تو گوشی هاش شما هم ذوق کنید … عجب دنیایی دارید شما

Ari khan

ببین کی داره حرف از فناوری دزدی میزنه!!!!
لااقل میذاشتی از خبر دزدی اپل که چند روز پیش خبرش اومد میگذشت بعد :negative:

just samsung

اپل دزد پنتنت معلوم شد اینم از سامسونگ کش رفته باید سامسونگ ازش شکایت کنه

md4956

نمیدونم این چه حکمتیه که نوآوری های خاص سامسونگ در موبایل٬ اغلب به اپل شباهت داره٬ و ۹۵٪ مواقع هم بعد از اپل از اون نوآوری اش استفاده می‌کنه .. ! برام سواله واقعا

HM-R O Y A L

همون حکمته !

Pourya

دوست عزیز اگه بخوای دقیق بررسی کنی هواوی فناوری فورس تاچ با گوشی میت اس در تلفن های هوشمند زود تر از اپل معرفی کرد حالا به نظر شما این درسته که بگیم فورس تاچ فقط نواوری اپله و هر شرکتی بعد از اپل از این فناوری استفاده کنه کپی کرده؟؟؟؟ یا خیلیا فکر میکنن اپل اولین سنسور اثر انگشت در ایفون هاش استفاده کرده و بقیه از جمله سامسونگ ازش کپی کردن درصورتی که اولین سنسور اثر انگشت حدود هفت سال پیش در گوشی portege g500 توشیبا استفاده شد
بنظرمن این موارد اصلا نباید به کپی کردن یک شرکت از شرکتی دیگه ربط داد چون انقدر کاربردی هستن که باید بصورت یک استاندارد در بیان.
شرمنده که طولانی شد 🙂 موفق باشید. :rose:

Nfs

دوست عزیز اولا هواوی فورس تاچ رو برای اولین بار روی گوشی هاش نیاورد قبلا این فناوری روی مک بوک و .. محصولات اپل قبلا بوده :rose:

HM-R O Y A L

قابلیت Force Touch با Taptik engine سال قبل در apple Watch معرفی شد.که قاعدتا” چند سال پیش روی این قابلیت ها کار و تحقیق شده .
ولی همیشه اپل قبل از معرفی و عرضه ،و ارائه قابلیت جدید ، کلی روی این قابلیتها کار میکنه بعد معرفی میکنه که بهترین تجربه کاربری رو داشته باشه
اون سیستم کشیدن اثر انگشت روی سنسور منسوخ شده بود و تقریبا” هیچ کمپانی از این سنسورها استفاده نمیکرد ولی با عرضه سنسور Touch ID و مزایای آن تقریبا” دیگه همه کمپانیها از شبیه این سنسورها استفاده میکنند . دستیار صوتی هم همینطور مزایای رزولوشن رتینا و…
اتفاقا” اپل ادعای نوآور بودن نداره بلکه ارائه بهترین تجربه کاربری رو داره گرچه تو این سالها نوآوری هم کم نداشته و در اغلب موارد حتی قابلیتهای نرم افزاری که شبیه آن در سیستم عاملهای دیگه وجود داره بهتر و کاربردی تره .

md4956

همونطور که دوستان هم گفتن٬ قبل از اینکه فورس تاچ توی ایفون استفاده بشه٬ روی مک بوک ها و اپل واچ بود .. که اگه در رابطه با این دو گروه سرچی بزنی٬ نیاز به توضیح بیشتری نیست برای جواب کامنتتون.

درضمن٬ این حالت رو که ازش گفتم٬ واسه یکی دو بار نیست٬ بیشتر از ۱۰ دفعه تکرار شده توسط سامسونگ٬ در حالی که در مورد بقیه شرکت ها اصلا صدق نمیکنه .. حتی هواوی که زمانی به همین کار معروف شده بود٬ کمتر از سامسونگ از این سیاست استفاده میکنه.

hazhparsa

خب این طبیعیه ، سامسونگ که از بزرگان این صنعته باید زودترم هم ثبتش میکرد. همچنین که سامسونگ بعد IBM بیشترین ذخیره پتنت رو داره ، که با توجه به گستردگی فعالیتهاش منطقی به نظر میرسه. البته معمولا کمپانی های بزرک اجازه استفاده از پتنت هاشونو با هم تعویض میکنند و این یه روال رایجه. در این مورد هم احتمالا هر کمپانی از روش خودش برای حساسیت به فشار استفاده می کنه

just samsung

همین که تاریخ ثبت این پنتنت به قبل از معرفی توسط اپل میرسه خودش گواه اینه کی از کی کپی‌کرده . پنتنت دزد :whistle:

hossein s

باور کنید این فناوری فورس تاچ آنقدر آش دهن سوزی نیست اینو من نمیگم دوستانی که این گوشی رو گرفتند میگن و من فکر میکنم که این فناوری هنوز خیلی جای کار داره پس امیدوارم بهترین تجربه کاربری رو سامسونگ توی اس ۷ بتونه به همه خریداراش بده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)