حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اخبار اپل در چین مسدود شد!

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

برنامه جدید اپل در چین در دسترس نیست! نرم افزار خبری اپل که شامل اخبار، مقالات، و مطالب مربوط به اپل و همچنین ios 9 است از این پس برای مردم کشور چین – به جز هنگ کنگ- غیرفعال می باشد که این کار شاید باعث افت سهام اپل در چین شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دلیل این اقدام اپل را بدانید.
تاکنون، این برنامه بطور رسمی تنها در ایالات متحده راه اندازی شده و در انگلستان و استرالیا مورد آزمایش قرار گرفت.
سایت CNN money جزئیات این خبر را توسط چندین کاربر آیفون در چین تائید کرده است. خبرنگاران CNN در چین و هنگ کنگ زمانی توانستند اخبار اپل را دانلود کنند که منطقه آیفون خود را از چین به ایالات متحده تغییر دهند. هنگامیکه شبکه ی آیفون شما در هنگ کنگ باشد طبق مقرارات سانسور پکن، به طور معمول اپلیکیشن شما عمل می کند، اما زمانی که در پکن متصل می شوید یک پیغام خطا ظاهر می شود که به شما می گوید: ” صفحه در دسترس نیست، اخبار در منطقه فعلی شما پشتیبانی نمی شود”.

ad
مسئله اخبار اپلیکیشن ها فقط مختص به اپل نیست بلکه سایر شرکت های خارجی تکنولوژی در برابر سانسورهای دولت چین قرار گرفته اند. دولت چین اغلب اطلاعات رسانه های داخلی را سانسور و به شدت کنترل می کند و سایت های رسانه های اجتماعی مانند گوگل و فیسبوک را بصورت آنلاین مسدود می کند.

رسانه های غربی، از جمله، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، رویترز برای وب سایت های خبری خود به زبان چینی سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند، اما با وجود این سرمایه گذاری ها هنوز در نقاطی از چین این سانسورها ادامه دارد ولی مقدار آن ها رو به کاهش است.
شرکت هایی که در برابر سانسورهای پکن مقاومت می کنند اغلب با جریمه مجازات می شوند. شبکه اجتماعی لینکدین(Linkedln) – که یک شبکه اجنماعی تجاری معروف است- تنها شبکه ایست که به آن اجازه دادده شده در چین فعالیت کند آن هم پس از اینکه موافقت کرد محتوایش مسدود شود.

forbid
شرکت های تکنولوژی برای راه اندازی نرم افزارهای خود مشکلات زیادی دارند، چون بسیاری از کشورها قوانین خاص خود را دارند. برای مثال، در اسپانیا، اخیرا قانونی را تصویب کرده اند که شرکت هایی مثل اپل برای استفاده از تکه خبرها برای اخبار اپل خود باید هزینه صدور مجوز را بپردازند.
در نتیجه: اپل برای گسترش خدماتش به سراسر جهان بعضی وقتا اقدامات شگفت انگیزی می کند که البنه غیرمعقول نیست، برای مثال اپل موسیقی شهریور ماه در چین و ماه ها یعد برای اولین بار در ایالات متحده عرضه شد.

[su_button url=”http://money.cnn.com/2015/10/12/technology/apple-news-blocked-china/” target=”blank” background=”#159f84″]CNN[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fallen

چین که کلا با امریکا دچار مشکل شدن اون از ویندوز مایکی اینم از این بلاخره سیاست کشورها همیشه تاثیر گذاره در زندگی مردم اون کشور

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....