حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امید کردستانی گوگل را به مقصد هیئت مدیره تویتر ترک کرد [توضیحات کامل]

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

امید کردستانی در شهر تهران به دنیا آمد و در همین شهر به مدرسه رفت. کردستانی که در تهران به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می‌رفت. در سن چهارده سالگی، پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا رفته‌است. او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفته‌است. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشتهٔ «مدیریت ارشد کسب و کار» (MBA) از دانشگاه استنفورد گرفت.

با ما همراه شوید تا تاثیر این مرد ایرانی-آمریکایی بر روی غول‌های تکنولرژی را بدانیم …

زندگی حرفه‌ای

او دارای سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ است. او همچنین نائب‌رئیس بخش توسعهٔ کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وب‌گاه نت‌اسکیپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند.

او کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش اُای‌ام (OEM) آغاز کرد و در طی دورهٔ چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون ای‌بِی، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون، تراولاسیتی، اینتل و اکسایت را برعهده گرفته بود. کردستانی پیش از آغاز کار در نت‌اسکیپ در بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعهٔ کسب و کار در شرکت‌هایی چون ۳DO، Go و هیولت پاکارد فعالیت می‌کرده‌است.

امید کردستانی به همراه سالار کمانگر، ترانه رضوی، رضا بهفروز، مایک جزایری، شیرین اسکوئی، شمیم صمدی  , پریسا تبریز و مریم کامور یکی از هشت مدیر بلندپایه ایرانی تبار شرکت گوگل است.

کردستانی در ۸ مه ۲۰۰۶ در مجله تایم به عنوان یکی از صد نفری که دنیای ما را شکل داده‌اند نام گرفته‌است.

او یکی از ثروتمندترین ساکنین کالیفرنیای شمالی است. مجله سن خوزه ارزش دارایی‌های وی را ۱٫۹ میلیارد دلار برآورد کرده است.

همچنین ماهنامه فوربس وی را به عنوان دومین ثروتمند ایرانی در جهان معرفی می‌کند.

ماجرای مهاجرت به تویتر

شاید شما هم در جریان تحولات اخیر شبکه اجتماعی تویتر قرار گرفته باشید. روزی که ریاست جدید این شبکه اجتماعی جک دارسی اعلام کرد که اخراجی‌های جدیدی در راه است حالا یک نفر به نام امید کردستانی را به عنوان هیئت مدیره منصوب کرده ، یک شکار بی‌نظیر خارج از فصل شکار در تالاب گوگل، در آنجا مدیریت ارشد کسب‌و‌کار گوگل را بر عهده داشت.

آقای کردستانی در گوگل مدیرارشد کسب‌و‌کار گوگل را با بیش از یک سال سابقه کار برعهده داشت،  می‌بینیم او در حال رشد چشم‌گیری در پیشرفت شغلی دارد و کم‌کم باید دید چگونه شرکت را تصاحب خواهد کرد.

این نشانگر ناخوشنودی گوگل است که درخواست جایگزینی برای کردستانی را علنی کند و در تلاش باشد به هر قیمتی شده کسی را به جای او استخدام کند.

کوچ آقای کردستانی از گوگل به طرف تویتر آن هم با نشستن روی صندلی هیئت مدیره یک حرکت نمادین بود.

چون آقای کردستانی ظاهرا از سال ۱۹۹۹ در گوگل به عنوان کارمند شماره یازده، سکان دار گوگل بود و توانست با اولین پایه‌ریزی فعالیت‌های درآمدزایی به گوگل اعتبار بخشد و اولین نفری بود که باعث درآمدزایی شرکت گوگل شد.

و این چند نمونه از تویت‌های جالب :

همان‌گونه جدال‌ها بر سر مدیریت اصلی بالا کشیده بود، شنیدیم که تویتر دو نفر را در نظر گرفته است:‌ آقای جک دورسی (مدیر عامل تویتر) و یک کارمند گوگلی. این یک اتفاق بسیار جالب بود که کارمند قدیمی گوگل برای نقش مدیریت انتخاب شد.

و اخبار با یک تویت از طرف جک دورسی منفجر شد :

امروز امید کردستانی از طرف انجمن مدیران به عنوان هیئت مدیره اجرایی انتصاب شد.

کردستانی نیز در اکانت تویتری که سال ۲۰۱۲ باز کرده بود و ۱۱ تویت پست کرده بود نوشت:

از کار با جک و کمپانی تویتر و تمامی همکاران حاضر لذت می‌برم، امید است بتوانیم روی کسب‌وکار تویتر تاثیر بگذاریم.

آقای کردستانی به عنوان کسی که طی قوانین مشورتی به مدیر عامل، در یک زمان حیاتی که واقعا تویتر نیاز داشت آرواره‌های تجارت و کسب‌و‌کار را به غول تکنولرژی اضافه کرد.

گوگل تاکید کرد ایده جدایی امید از کمپانی گوگل بصورت رسمی اعلام شده است و در ادامه گفت:

ما برای امید هیجان‌زده و برای تویتر خوشحالیم. امید یک ابزار برای ایجاد کسب‌وکار گوگل بود که با مشارکت طولانی مدت در سراسر این صنعت ما را برای توسعه بیشتر یاری داد – که در میان صحبت یکی گفت – ما در سال‌های مقابل هم برایش آرزوی موفقیت داریم.

به دلیل استعفای مدیر‌عامل قبل آقای دیک کاستولو همراه با چند مدیر اجرایی که آشفتگی و عدم رشد شاخص بورس تویتر را در پی داشت. شاخص بورس تویتر در سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است. برخی تصور دارند احتمال دارد که کردستانی این شرکت را خریداری کند و بعضی دیگر از کارفرمای سابق نسبت به خرید شرکت سوال می‌پرسند.

دیگر زمان آن فرا رسیده است که تویتر به جای یک شبکه اجتماعی نقش اصلی‌اش را به عنوان یک رسانه بزرگ کسب‌وکار به خوبی ایفا کند.

اخبار نیز جزئیات حاصل این نتیجه‌گیری را اعلام کرد:

توییتر که با صعود دائمی دورسی به نقش مدیر عامل شرکت را اعلام کرده بود، این تغییرات نیز یک هیئت مدیره جدید را به دنبال داشت.

شاخص بورس تویتر از دیروز افزایش یافته و احتمال می‌رود بازهم پیشرفت کند.

نظر شما در مورد این نقش این مرد متولد تهران با تأثیرش در صنعت کسب‌و‌کار تکنولرژی چیست ؟

منابع: [su_button url=”https://en.wikipedia.org/wiki/Omid_Kordestani” target=”blank” background=”#159f84″]wikipedia[/su_button] [su_button url=”http://techcrunch.com/2015/10/14/twitter-names-googles-omid-kordestani-as-its-new-executive-chairman/” target=”blank” background=”#159f84″]techcrunch[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HALA MADRID

دمش گرم از امروز فعالیت توئیتریم اوج میگیره !!!! B-)

حبیب

فقط میتونم بگم مفتخرم که ایشون یه ایرانی هستن!
راستی ت رنجی جان!
نوشته ی داخل عکس یه کم گنگ هستش انگار؛
امید کردستانی به هیئت مدیره ی ریاست توییتر انتصاب شد؟!
یا امید کردستانی به ریاست هیئت مدیره ی توییتر انتصاب شد؟

Ari khan

البته حبیب خان ایشون فقط تو ایران بدنیا اومدن و ایرانی هستن!!!!همه این موفقیت ها بخاطر خودشون و خدمات شیطان بزرگ و دوستانش بوده وگرنه به قول یکی اگه تو ایران مونده بودن الان مشغول شغل شریف ویندوز نصب کردن بودن… 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....