حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش مایکروسافت و اینتل برای هرچه زیباتر جلوه دادن پی‌سی‌ها

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

خیلی وقت می‌گذرد که کسی را در حال خرید کامپیوتر شخصی دیده باشید، حال بزرگترین کارگردان‌ها می‌خواهند سناریوای جدید ارئه دهند: یک کمپین تبلیغات دمدمی ! در یک تبلیغات ۷۰ میلیون دلاری بازاریابی در نظر دارند اعلام کنند که یک کامپیوتر شخصی می‌تواند چقدر بهتر از یک گوشی هوشمند ویا تبلت باشد. اگر به علم بازاریابی علاقه‌مند هستید حتما‌ بخوانبد …

در جنگ انتقامی آغاز شده توسط اینتل و مایکروسافت شرکت‌های دل و لنوو هم به جمع آنها پیوسته‌اند و دارند روی تبلیغات بدون نام‌بری از یک برند خاص سعی در احیا کردن پی‌سی‌ها دارند که می‌گویند:

کامپیوتر شخصی می‌تواند چه کاری انجام دهد؟

کمپین پی‌سی گویای این مساله است که لپتاپها با وجود باریک و باریکتر شدن قدرتمندی فراتر را در خود جای داده‌اند و حتی صفحه نمایشی با بالاترین رزولوشن را دارا هستند و جدیدا با تکنولوژی صفحه نمایش لمسی پسندیده‌تر است. در مورد کیبورد هم که میدانید در مدل‌های جدید دیده می‌شود که حتی کیبورد هم از صفحه نمایش جدا می‌شوند که همه پی‌سی‌های جدید به ویندوز ۱۰ مجهز شده‌اند و مایکروسافت ادعا میکند بهترین سیستم‌عامل حال حاضر است.

intel-compute-stick-windows8

استیو فاند رئیس حوزه بازاریابی می‌گوید: “با این همه کولاک امکانات وقت آن رسیده است که داستان خودمان را برای‌ شما تعریف کنیم، داشتن یک وسیله خوب یک امر معمولی است ولی باید بدانید که پی‌سی‌ها چقدر عالی هستند.”

برنامه ریزی این کمپین از دوشنبه همین هفته برنامه ریزی شده است که در ابتدا در آمریکا و چین شروع به کار خواهند کرد و تبلیغات به دامنه وسیع‌تری مانند تبلیغات تلویزیونی هم کشیده خواهد شد. هزینه تخصیص داده شده برای شرکت در تبلیغات گسترده از ۷۰ میلیون دلار شروع شده است که ترتیب تبلیغات از ماه نوامبر و با هدف روزهای تعطیل سال جدید نشان داده می‌شود.

هدف اصلی این تبلیغات کاربرانی هستند که در طی ۴ سال اخیر هیچ کامپیوتر شخصی را خریداری نکرده‌اند که پتانسیل هدف تخمین زده شده توسط مدیر آنالیزگر صنعت تکنولوژی آقای پاتریک مورهد، جمعیتی حدود ۴۰۰ میلیون نفر می‌باشد.

برنامه فروش این کمپیت سال بازاری را هدف گرفته که توسط گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها جولان می‌خورد تا بتوان بازار را دوباره به نفع لپتاپها و کامپیوتر‌های شخصی بازگرداند، که حتی انقلاب ویندوز ۱۰ در ماه جولای نتوانست رویش تأثیری بگذارد.

every-iphone-ever

طبق گزارش آمار شرکت گارتنر نیز فروش سالینه جهانی پی‌سی‌ها توسط مدل‌های سال قبل تا ماه سپتامبر ۸٪ سقوط کرده است، که صدر جدولی‌ها از میان شرکت‌های لنوو، اچ‌پی و دل بوده است.

اما اکنون زمان آن است که باد روزگار در جهت دیگری بوزد.

در گزارش شرکت گارتنر آمده است که تقریبا نصف خریداران محصولات تکنولرژی در نظر داشته‌اند که در سال بعد یک دستگاه کامپیوتر شخصی خریداری کنند که ۲۱٪ هم گفته‌اند خریدن یک تبلت در برنامه خرید امسالشان بوده است.

در رجز خوانی که اپل جدیدا به راه انداخته با ساخت آیپد جدید که درای صفحه نمایشی برزگتر از مدل قبلی است به این نتیجه می‌رسیم که این شرکت در نظر دارد که یک تبلت را در ابعاد و ظاهر یک لپتاپ تولید کند، که این آینده‌نگری بازاریابی درست کمپانی اپل را نشان میدهد. آیپد پرو به قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد و کیبورد مخصوص آن جدا به قیمت ۱۶۹ دلار قابل خرید است.

آقای مورهد می‌گوید که کاربرانی که سال‌های قبل پی‌سی‌های ضعیفی نسبت به سال قبل دارند دیگر می‌توانند با ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار یک کامپیوتر شخصی با مشخصات بسیار مناسب را خریداری کنند، که با این صحبت‌ها متوجه شدیم که کمپین ما برنده‌ی این معادله شده‌اند.

به نظر من پی‌سی‌ها میتوانند یک آینده خوبی در ۴ تا ۷ سال آینده در پیش‌رو داشته باشند. –مورهد

منبع: [su_button url=”http://mashable.com/2015/10/15/pc-ipad-samsung-iphone-microsoft/?utm_campaign=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_cid=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds#waAv1O464EqC” target=”blank” background=”#159f84″]mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortiii

سلام دوستان ببخشید نظرم ب پست بی ربطه ولی خواستم ازتون بپرسم که کدوم رنگ اس۶اج شیک تر و زیباتره من بین گلد و سبزیاقوتی موندم بنظرتون کدومش زیباتره لطفا کمک کنید از نویسنده های ترنجی عزیز هم خواهش میکنم ک نظرشون رو بگن ممنون میشم.

Ari khan

من که از گلدش خوشم میاد….و اون رو پیشنهاد میدم ولی از نزدیک هردوش رو ببینین و بعد انتخاب کنین(درصورت امکان) 😉

bimaqz

من گلد اس۶ دارم ولی مشکیش خیلی شیکه به سورمه ای و مشکی میخوره سبز اج رو ندیدم نمیدونم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....