حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۵ با سریع‌ترین دوربین

نوشته

8 سال قبل | 37 دیدگاه | ترنجی

در عکاسی، تفاوت بین یک شاهکار و یک شکست به تمام معنا می‌تواند در ثانیه و حتی کسری از ثانیه اندازه‌گیری شود. ۹۰ درصد از تصاویری که شما سریعا می‌گیرید، غیرقابل استفاده خواهند بود و آن را حذف خواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید، عکاسی پیچیده است و فاکتورهای بسیاری هستند که کیفیت یک عکس را مشخص می‌کنند. یکی از آن‌ها که در دوربین اسمارت‌فون‌ها اهمیت بسیاری دارد، سرعت است. در ادامه همراه ترنجی باشید تا با بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۵ با سریع‌ترین دوربین آشنا شویم.

وب‌سایت فون‌آرنا، سرعت دوربین اسمارت‎فون‌های سال ۲۰۱۵ را به‌صورت دستی با محاسبه‌ی مقدار زمان بین بازکردن برنامه‌ی دوربین، گرفتن یک تصویر و آمادگی برای گرفتن یک تصویر دیگر اندازه‌گیری کرده است. در زیر می‌توانید بهترین اسمارت‌فون‎های سال ۲۰۱۵ با سریع‌ترین دوربین را مشاهده کنید:

سریع‌ترین دوربین‌های اسمارت‌فون در سال ۲۰۱۵ تاکنون

 

۱٫ زدتی‌ای آکسون پرو با ۲٫۴ ثانیه

زدتی‌ای آکسون پرو قادر به عکس گرفتن در مدت ۲٫۴ ثانیه در آزمایش فون‎‎‌‎آرنا بود که برای این گوشی با قیمت ۴۵۰ دلاری در کشور آمریکا بسیار خوب به نظر می‌رسد.

ZTE-Axon-Pro---2.4s


۲٫ سامسونگ گلکسی اس ۶ اکتیو با ۲٫۴ ثانیه

این گوشی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و درواقع گلکسی اس ۶ اکتیو، مشخصات سخت‌افزاری بهتری نسبت به مدل اصلی مانند باتری بزرگ‌تر دارد اما بقیه‌ی مشخصات آن همانند نسخه‌ی اصلی (مانند دوربین) است. با این حال، این گوشی می‌تواند در ۲٫۴ ثانیه، عکس بگیرد.

Galaxy S6 active (3)


۳٫ سامسونگ گلکسی اس ۶ اج با ۲٫۳ ثانیه

گلکسی اس ۶ اج، اولین دستگاه سامسونگ با صفحه‌نمایش منحنی نیست اما این دستگاه، در کنار طراحی عالی، مشخصات خوبی نیز دارد. این دستگاه در کنار گلکسی اس ۶ در سال گذشته معرفی شد. در قسمت دوربین نیز این سری، موفق عمل کرده‌اند. گلکسی اس ۶ اج، در ۲٫۳ ثانیه، عکس خواهد گرفت.

Galaxy-S6-Edge-review-toranji-10


اچ‌تی‌سی وان ام ۹ پلاس با ۲٫۳ ثانیه

وان ام ۹ پلاس اچ‌تی‌سی یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های این شرکت تاکنون است که کمی بزرگ‌تر از پرچم‌دار وان ام ۹ است و به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت مجهز شده است. دوربین این دستگاه، دوگانه است و می‌توانید با استفاده از این دستگاه در ۲٫۳ ثانیه، یک عکس بگیرید.

New-HTC-One-M9-with-21-MP-OIS-camera-PDAF-and-laser-AF


۵٫ سامسونگ گلکسی اس ۶ با ۲٫۲ ثانیه

سامسونگ سعی کرد تا گلکسی اس ۶ را به قابلیت‌های جدیدی مجهز کند که نسبت به گلکسی اس ۵، یک پیشرفت به حساب می‌آمد. این گوشی به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و بازکردن برنامه‌ی دوربین، عکس گرفتن و آماده شدن برای یک تصویر دیگر، ۲٫۲ ثانیه طول می‌کشد.

Galaxy-S6-review-toranji-1-710x434


۶٫ سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس با ۲٫۱ ثانیه

مدل بزرگ‌تر گلکسی اس ۶ اج، دو ماه پیش معرفی شد. مشخصات سخت‌افزاری این گوشی، همانند گلکسی اس ۶ است. دوربین آن، ۱۶ مگاپیکسلی با f/1.9 است و با آن می‌توانید در ۲٫۱ ثانیه، عکس بگیرید که سریع‌تر از گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج است.

Galaxy S6 edge+ review-Toranji (17)


۷٫ سامسونگ گلکسی نوت ۵ با ۲٫۱ ثانیه

می‌توان گفت که گلکسی نوت ۵، همان گلکسی اس ۶ اج پلاس با قلم S Pen و غیره اما بدون صفحه‌ی منحنی است. دوربین این گوشی همانند گلکسی اس ۶ اج پلاس، ۱۶ مگاپیکسلی است و زمان بازکردن برنامه‌ی دوربین، گرفتن یک عکس و آمادگی برای گرفتن یک عکس دیگر، ۲٫۱ ثانیه است که فرقی با گلکسی اس ۶ اج پلاس ندارد.

Galaxy-note-5-review-toranji-100-710x434


۸٫ موتورولا موتو ایکس Pure Edition با ۲٫۰ ثانیه

یکی از جدیدترین دستگاه‎های موتورولا، موتو ایکس Pure Edition است که به قابلیت‌های خوبی مجهز شده است. دوربین آن نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و سرعت آن در برابر دیگر دستگاه‌ها عالی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید تنها در مدت ۲ ثانیه، دوربین را باز کرده، یک عکس بگیرید و عکس دیگری را بگیرید.

Motorola-Moto-X-Pure-Edition---2.0s


۹٫ اپل آیفون ۶ اس با ۱٫۷ ثانیه

آیفون جدید نسبت به مدل قبلی آیفون، بهبود پیدا کرده است. دوربین آن از ۸ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل رسیده است و کیفیت بالاتری نسبت به آیفون ۶ دارد. همچنین به دلیل سخت‌افزار سریع‌تر، می‌توانید در ۱٫۷ ثانیه با این گوشی عکس بگیرید که زمان بسیار عالی نسبت به دیگر گوشی‌ها به حساب می‌آید.

apple iphone 6s review-toranji (97)


۱۰٫ اپل آیفون ۶ اس پلاس با ۱٫۶ ثانیه

آیفون ۶ اس پلاس، نسبت به آیفون بزرگ‌تر سال گذشته، بهبود یافته است. طراحی تغییری نکرده است اما مشخصات سخت‌افزاری آن بهبود یافته است که می‌توان به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی iSight با پیکسل‌های ۱٫۲۲µ (دیافراگم f/2.2) و فوکوس خودکار اشاره کرد. زمان بازکردن برنامه‌ی دوربین، عکس گرفتن و آمادگی برای گرفتن عکس بعدی در این گوشی به ۱٫۶ ثانیه می‌رسد که کمی سریع‌تر از آیفون ۶ اس (۱٫۷ ثانیه) است.

apple-iphone-6s-plus-product-9


download


[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Here-are-2015s-smartphones-with-the-fastest-cameras-speed-is-crucial_id74743″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

افرین اپل خوب کار کردی اما بنظرم زد ۵ اگه بیاد شکستش میده

Mehdi68

دوست عزیز با اینکه خودم سونی دارم و طبیعتا طرفدار سونی هستم،اما فکر نکنم Z5 بتونه خیلی سریع باشه،اون سرعتی که منظور شماست سرعت فوکوس روی اشیا هست.

Ari khan

جالب بود ولی علت تفاوت ایفون ۶اس و ۶اس پلاس باهم یا اس۶ و اس۶ اج و نوت۵ و اس۶ اج پلاس چیه؟؟؟؟چون این مدلها خیلی شبیه هم هستن…. :scratch: 🙁

negar

آفرین بر سامسونگ و اپل :heart:

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

@ترنجی

بهتره این لیست رو از شماره ۱۰ شروع کنید برسید به شماره ۱ :rose:

vahid abasi

سلام پس الجی جی۴ کجاست !!!!!!!!!؟ :scratch:

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

سونی هارو هم نمیبینم من! :unsure:

AMIR 2311

نه به اون اسم پروفایل و اواتارت نه به این نظرت.

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

2311

😐

بنده نظر بدی دادم؟! گفتم علاوه بر G4 سونی ها هم جزو غایبین لیستن! فارغ از رتبه، انتظار داشتم G4 و یه دستگاهی از سونی هم باشه تو این لیست.

تو لیستی که ۵ تا دستگاهش از سامسونگه، و حتی ZTE هم نماینده ی خودشو داره تو لیست، نبود الجی و سونی خیلی رو مخه!

shahinhhh

تو dxo سریع ترین فوکوس مال سونیه نمیدونم چرا اینجا نیست شاید بررسی نشده

صدرا مخملی

دوست عزیز تست صورت گرفته زمان گرفتن عکس هست نه سرعت فوکس. این دو با هم متفاوت هستند.

mehdi sami

هنوز z5 تست نشده چون یه قسمتی داره هر گوشی خواستی میتونی بهش اضافه کنی مثل z3+ اما z5 هنوز تو این لیست نیست و هنوز بررسی نشده. یا مثلا g4 هم داخل لیست هست و ۲٫۷ ثانیه طول میکشه.

صدرا مخملی

علت برتری آیفون در این تست رزولوشن پایین تر اون هست که باعث میشه پردازش روی تصاویر سریع تر انجام شده و همچنین انتقال به حافظه سریع تر صورت بگیره. با توجه به استفاده از اسنپ ۸۱۰ و حافظه ی داخلی عادی و همینطور رزولوشن بالا، بعید میدونم زد۵ در صورتی که در این لیست میبود میتونست نتیجه ی خوبی رو داشته باشه

Moazez

الان من با z3 امتحان کردم دقیقا یک ثانیه از راه اندازی و عکس گرفتن زمان بیشتر نگرفت. ولی راه اندازی و عکس گرفتن و آماده شدن برای عکس بعدیش ۱٫۵ ثانیه بیشتر طول نکشید. فکر کنم z5 خیلی سریعتر باشه. با توجه به اینکه گوشیهای سونی کلید شاتر دارن خیلی سریعتر هستن از این گوشیهای در لیست.

Mahdi. g4

ببخشید زد سه شما یک ثانیه گرفت؟ حالت خوبه خداییش؟ یا چی زدی ؟ پس زد سه شما کو در این رتبه بندی؟ خجالت نکشی میگی حتما چند دهم ثانیه گرفتم راستی فک.نکن پودرتو عوض کن :yes:

امین

معزز بخدا مسلمون نیستی…!!! :))))
اگه راس میگی مرد باش فیلم بگیر اپلود کن اینجا همه ببینن.
سونی اگه زیر ۳ ثانیه دوربینش بیاد بالا باید خدارو شکر کنی مرد جسابی.
یه جوری از z3 میگی انگار ما ندیدیم چیه.
تو تست سرعتش با s6 هم دوربین z3 خیلی کند تر باز میشد.
متاسفانه بازم شاهد ادعای دروغین از طرف معزز هستیم.

H.Et

پس سونی و ال جی کجان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :unsure:

Moazez

فون آرنا کلا ساز خودشو میزنه در هر چیزی. حرفاش هم ۸۰% درست نیست. در اینکه گوشیهایی که کلید شاتر دارن برای عکاسی بسیار سریعتر از گوشیهای این لیست هستن شکی نیست. در زد فایو شما با فشردن کلید شاتر سریع در هر حالتی در عرض ۱ ثانیه عکس گرفته میشه ولی این گوشیها اصلا کلید شاتر ندارن پس چجوری سریعتر هستن؟!!!

bvb

از کلید شاتر استفاده نمیشه میان برنامرو باز میکنن بعد عکس میگیرن.متنو دقیق بخونی متوجه میشی

Moazez

خب وقتی سونی این مزیتو داره که با فشردن شاتر در یک ثانیه آماده میشه و عکس میگیره پس یه برتری کلی داره

kamix1353

از زمان ورود اس۶ و اس۶ ادج دوبار پشت سرهم روی دکمه هوم دوربین آماده بکار هست،همینطور با دکمه ولوم که میشه به عنوان شاتر ازش استفاده کرد،پس دیگه نیازی به یک دکمه اضافه به عنوان دکمه شاتر نیست.

امین

کلید هوم s6 دوبار بزنی ۳ سوت دوربین میاد بالا.
دکمه شاتر نیازی نیست.

AliPC

اگه زد ۵ برسی نشده پس خبر ناقصه

mehdi sami

واسه سونی توی سری زد از z1 تا z3+ بهترین نتیجرو Z1 Compact و Z2 بدست اوردن با ۳ ثانیه .

ahmadreza1331

زد ۵ هنوز تست نشده فک کنم درسته ؟
فک کنم جز یکی ازین ۱۰ تا باشه .
پردازش آیفون هم قابل ستایشه .
البته هیچ کاربری انقد دقیق نمیشه برا پردازش تصویر همشون سرعت خوبی دارن

Meysamjoun

نبود حضور سونی که همه انتظار اول بودنش رو با باز کردن خبر داشتین این بود که اینا درحدی نبودن که حتی کامپکت پرچمدار جدید سونی بخواد مقایسه بشه باهاشون
:heart: فقط سونی :heart:

sara3

من z3 کامپکت دادم با گوشیه برادرم s6 تست کردم سریعتر وارد دوربین شد عکس گرفت
هر دو گوشی مانیتور اف بودن :unsure: 🙁

mhk

دوستان یه سوال داشتم در مورد iccid.
این که میگه آیفونی که می خریم اگه iccid داشته باشه بعدا دوباره مشکل میشه درسته؟
اصلا فرق با iccid با بدون iccid چیه؟!

bvb

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/25077-camera-magic-on-microsoft-lumia-950-and-lumia-950-xl عکسای لومیا ۹۵۰ رو ببینین من که فکم افتاد چند دیقه کپ کرده بودم زیرش تو کامنتا مقایسه عکساش هم لینک گذاشتن باید بهش گفت dslr کوچولو واقعا از سطح موبایل دوربینش خیلی بالاتره هیچ موبایلی به گرد پاشم نمیرسه

Moazez

اینا عکشهای تبلیغاتی هست باور نکن. تا نیاد سایتها تست و مقایسه نشه فایده نداره. ولی در خوب بودنش اصلا شکی نیست. دوستدارم مقایسه دوربینشو با z5 ببینم.

Moazez

اینا عکسهای تبلیغاتی هست باور نکن. تا نیاد سایتها تست و مقایسه نشه فایده نداره. ولی در خوب بودنش اصلا شکی نیست. دوستدارم مقایسه دوربینشو با z5 ببینم.

bvb

عکساشو دانلود کردم. مشخصات مکانی داشت با گوگل مپ چک کردم همشون تویه یه منطقه از فنلاند نزدیک شعبه اصلی نکیا بود قشنگ معلومه تکنولوژی نکیا در چه لولیه معزز عکسای تبلیغاتی؟؟ مقایسه با زد ۵؟؟ سابقه نشون داده مایکروسافت هیچ وقت تبلیغ الکی نمیکنه زد ۵ خیلی شانس بیاره باخت آبرومندانه ای جلوی ۹۳۰ داشته باشه اون که دیگه تبلیغاتی نیست هر روز فیلماش داره میاد عکساش میاد ۹۳۰ منم توی دستمه کور که نیستم بیخیال مقایسه دوربین ۹۵۰ با بقیه شو حریفی نداره تکنولوژیش چند سال جلوتر از بقیس

bvb

اصن معلومه چی میگی عکسارو دان کن ۵ برابر زوم کن کیفیتشو ببین اصن لازم نیس فقط عکسو ببین قابل قیاس با عکسای موبایلی نیست مایکروسافت اگه چنین دروغی گفته باشه یکی از بزرگترین ضررها و شکست های تاریخ تکنولوژی براش پیش میاد فکر کن یه شرکتی گوشی کیو اچ دی بسازه بعد بیاد بگه این ۸کی هست با عقل جور در میاد؟؟ کدوم شرکتی حاضر میشه اینکارو کنه؟؟ الان از درون داری میسوزی وقتی این عکسارو میبینی میای چرت وپرت نظر مینویسی جالب اینجاس ویدئوهای زد۵ نشون میده کاربرا میگن دوربینش خوب نیست میگین لنز کثیفه لنز چرب کردن نسخه اولیس و هزار بهونه دیگه حالا این شد حقه تبلیغاتی؟؟ انقد خودتو کوچیک و حقیر نکن مگه چقد سونی برات ارزش داره اینکاراتو میکنی؟؟

fallen

واقعا اگه این باشه :wacko: :scratch:
سنگ کوب کردم یعنی چی آخه پس dslr چیه این چیه اینجا کجاست من کیم نفسام سنگین شدن من دیگه هیچ حرفی ندارم :wacko:

Reza la

قبلا هم گفتم من فن سونیم اما حس خوبی به مایکی دارم،گرچه نمیشه فقط به این عکسها اکتفا کرد اما از کیفیت مایکی در نرم افزار و سخت افزار هم نمیشه به سادگی گذشت،امیدوارم لومیا های جدید درخور برند بزرگی مثل مایکی باشن

f.khabiry

من مدتها مطلب علمی واقعی در این سایت نمی بینم که هیچ تازه سایت شده پاتوق یه عده ترول.تازه جالب آینه که قدیم تر ترول اپل و سامسونگ و سونی داشتیم حالا ترول های ال جی و هوآوی هم دارن اضافه میشن!لطفا مدیریت محترم سعی کنید ترول هاتون رو کمتر کنید و مطالب مفید بگذارید مثل قدیم.مثلا مثل مقاله آقای آرین در باره دقت رنگ ها در صفحه نمایش های مختلف و تعریف هایی که همه را روشن کرد و یا طرز عملکرد قلم نوت.همش سایت شده مقایسه یه مشت گوشی با سخت افزار هایک کاملا مشابه که زیاد هم با هم فرق چندانی ندارن و فقط باعث میشن صفحه نظرات هر روز پر ترول تر از دیروز بشن.من که خدا رو شکر هنوز سونی اریکسون قدیمی رو دارم استفاده می کنم برندی که فعلا هیچ کس نداره هیچ ترولی هم نداره.لطفا بیشتر مطالب آموزنده در باره اصطلاحات و نحوه عملکرد بخش های مختلف گوشی بگذارید.به نظر من علم بهتر از مقایسه هایی هست که فقط باعث کل کل بی مورد و هدر دادن حجم اینترنت میشه.

vahid abasi

ب نظر من جی۴ حداقل باید جزء ۳گوشی برتردر اپلکیشن دوربین :scratch: باشه نیست نمیدونم چرا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی