حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسپیس اکس تحقیقات سانحه فالکن ۹ را به پایان رساند

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

یک مقام رسمی اسپیس اکس در روز هشتم اکتبر (پنجشنبه گذشته) اعلام کرد که طی یک ماه قرار است این شرکت گزارش نهایی خود را در مورد سانحه ۲۸ ژوئن فالکن ۹ تکمیل کند. اما هنوز زمان‌بندی مشخصی برای ادامه پروازها در نظر گرفته نشده است.

جاش براست، یک مدیر اجرایی توسعه تجاری اسپیس اکس در هم‌نشست بین‌المللی پرواز فضایی خصوصی و تجاری گفت که گزارش نهایی سانحه که باید به سازمان هوانوردی فدرال که مجوز پرتاب را صادر کرده بود تحویل داده شود، شاید در ماه آینده تکمیل شود.

در سانحه پرتاب فالکن ۹ در ۲۸ ژوئن، قرار بود یک کپسول باری دراگون به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود. در این پرتاب حدود دو و نیم دقیقه پس از بلند شدن از روی سکو، راکت متلاشی شد. در یک بریفینگ روز ۲۰ جولای، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس اکس گفت که یک مهار نگه‌دارنده بطری هلیوم داخل تانکر پیشران مرحله دوم شکست و باعث افزایش فشار بیش‌ازاندازه تانکر و انفجار و از بین رفتن راکت شد.

براست گفته که این توضیح طی فازهای بعدی تحقیقات همچنان پابرجا مانده است. او گفته:

گزارش‌های اولیه که در مطبوعات دیدید، که در مورد اینکه عامل سانحه یک مهار است، صحبت کردیم، به مراحل بعد منتقل شد.

شرکت برنامه زمانی خاصی برای ادامه پرتاب‌های فالکن ۹ ارائه نکرده است. براست گفته که امیدوار هستند در دو ماه آینده به پرواز برگردند. پرتاب بعدی همچنین قرار است اولین پرتاب مدل ارتقا یافته فالکن ۹ باشد که نیروی پیشران ۹ موتور مرحله اول آن بیشتر خواهد بود.

براست گفته وقتی فالکن ۹ به پرواز بازگردد، شرکت به‌سرعت فعالیت‌های پرتاب را شدت خواهد بخشید. او اعلام کرده:

سال آینده با نرخ نسبتاً بالایی پرتاب‌ها را شروع می‌کنیم.

امیدواریم در سال آینده میلادی شاهد پرتاب‌های موفقیت‌آمیز راکت فالکن ۹ اسپیس اکس باشیم. از آن مهم‌تر اینکه ببینیم آیا این بار اسپیس اکس موفق به فرود مرحله اول راکت روی سکوی شناور خواهد شد یا نه.

[su_button url=”http://www.space.com/30801-spacex-falcon-9-rocket-failure-investigation.html” target=”blank” background=”#159f84″]Space[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده