حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۲۰ توسط سامسونگ در ۱۴ نانومتر و ۱۰ نانومتر تولید خواهد شد [شایعه]

نوشته

8 سال قبل | 13 دیدگاه | ترنجی

در چند ماه گذشته، شایعات زیادی را از پردازنده‌ی جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۲۰ شنیدیم. این پردازنده‌ در سال ۲۰۱۶ از سوی شرکت کوالکام عرضه خواهد شد و طبق شایعات، شرکت‌هایی مانند سامسونگ از آن بر روی دستگاه‌های جدید خود استفاده خواهند کرد. در ماه‌های اخیر، بنچمارک‌های اولیه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به بیرون درز کرد و عملکرد خوبی را از آن شاهد بودیم. اخیرا شایعه شده است که اسنپدراگون ۸۲۰ توسط سامسونگ در ۱۴ نانومتر و ۱۰ نانومتر تولید خواهد شد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

تا امروز، می‌دانستیم که اسنپدراگون ۸۲۰ توسط سامسونگ با استفاده تکنولوژی مشابه‌ی ۱۴ نانومتری FinFET که سامسونگ هم‌اکنون از آن برای ساخت اگزینوس ۷۴۲۰ استفاده می‌کند، تولید خواهد شد. پرچم‌دارهای سامسونگ مانند گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵ به اگزینوس ۷۴۲۰ مجهز شده‌اند.

طبق شایعه تازه‌ای که از چین منتشر شده، پردازنده‌ی جدید کوالکام توسط سامسونگ در ۱۴ نانومتر و ۱۰ نانومتر تولید خواهد شد و سامسونگ نیز آماده‌ی تولید انبوه آن است. تولید انبوه اسنپدراگون ۸۲۰ در اواخر ۲۰۱۵ یا اوایل سال ۲۰۱۶ شروع خواهد شد. اوایل امسال، سامسونگ اعلام کرد که این شرکت، تولید انبوه پردازنده‌های ۱۰ نانومتری را در اوایل سال ۲۰۱۶ شروع خواهد کرد و پردازنده‌های ۱۰ نانومتری جدیدی توسط سامسونگ تولید خواهند شد.

در چند ماه گذشته منبع این شایعه، جزئیاتی را درباره‌ی پردازنده‌های سامسونگ ام ۱، اسنپدراگون ۸۲۰ و انویدیا دنور ۲ منتشر کرد. کوالکام اعلام کرده بود که اسنپدراگون ۸۲۰ با استفاده از تکنولوژی غیر مسطح FinFET تولید خواهد شد اما به احتمال زیاد، شاهد تولید این پردازنده با استفاده از تکنولوژی ۱۰ نانومتری سامسونگ خواهیم بود.

اسنپدراگون ۸۱۰ دارای مشکلاتی بود که به همین دلیل، کوالکام قصد دارد تا پردازنده‌ی جدید خود را بدون هیچ مشکلی عرضه کند. انتظار می‎رود که اسنپدراگون ۸۲۰، به هسته‌های سی‌‎پی‌یو هیدرا، پردازنده‌ی گرافیکی ادرنو ۵۳۰ و یک چیپ DSP جدید مجهز شود.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Rumor-Qualcomms-Snapdragon-820-to-manufactured-by-Samsung-on-both-14nm-and-10nm_id74673″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

۱۰ نانومتر؟! فک کنم ۲۰۱۶ سالِ باتری باشه! :yahoo:

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

یعنی چی ۱۰ و ۱۴؟ بعضی از اسنپ ۸۲۰ ها ۱۰ نانو میشن بعضی ۱۴؟! :unsure:

ویرایش : انگار قراره ورژن ۱ با ۱۴ نانومتر تولید بشه و ورژن ۲ با ۱۰ نانومتر. احتمالا تا بهار شاهد ۱۰ نانومتر نباشیم.

vahid abasi

امسال که شاهد بروز مشکلات زیادی از اسنپ۸۱۰بودیم درصورتی ک اسنپ ۸۰۸بدون هیچ مشکلی درخشید امیدوارم در سال بعد شاهد یک پردازنده قوی وبدون مشکل ازسوی شرکت کوالکام باشیم. اونم با تکنولوژی ۱۰و۱۴ نانومتری خوشبحال باتری ها !!!!!

Yas

۱۰نانومتر دیگه تا نوت۶ فک نکنم ستفاده بشه

HAMID3D

ای کاش tsmc میزد
از الان فاتحه اسنپ ۸۲۰ رو خوندم
دامدونگ یه گندی بالا بیاره حالا ببینید کی گفتم :wacko:

fable

جک خوبی دمت گرم خندیدیم

milad danesh

دوست عزیز هنوز گند tsmc توی ۸۱۰ کسی یادش نرفته

ali pourtaghi

Hamid3Dشما اینجا داری به فنا میری این همه هوش رو شما چطور بلا استفاده گذاشتی برادر یعنی این حرف شما این شرکت به این بزرگی و حرفه ای مثل کوالکام تصمیم اشتباه گرفته شادترین میگیرد اینوواقعا خیلی…به شرکت معرفی کن خودتو حتما استخدامی شک نکنیااا مدیونی

Tesla

یکم زود مرخص شدی بیشتر میموندی مطمئن باش حالت بهتر میشد

iman

نمیشه بده TSMC ؟؟؟؟ کوالکام هنوز دیر نشده تروخدا نده به سامسونگ سفارشتو جون مادرت

Ari khan

خدمت شما عرض کنم که یکی از عوامل گند زدن اسنپ۸۱۰ ، خود tsmc و نحوه ساختش بوده….. 😉 :yes:…

Mohammad Ghasemi

اوه اوه پس ۸۲۰هم به فنا رفت

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی