حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبد شکافی دیگر از اپل آیفون ۶ اس

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

شاید فکر کنید آیفون ۶ اس ازنظر ظاهری همان آیفون ۶ سال قبل باشد، اما باید بدانید این صحیح نیست. همانند مدل‌های ” اس ” قبلی، شرکت اپل یک تغییرات خاصی درون‌ گوشی‌هایش ایجاد می‌کند.

با ترنجی همراه باشید تا سر از کار جدید شرکت اپل درآوریم …

مثل مدل‌های قبلی، مدل ۶ اس اندازه‌ای برابر ۱۲٫۳ در ۸٫۸ میلی‌متری را دارد و وزنی معادل ۱۳۴ گرمی دارد، که از مدل قبلی حدود ۱۴ گرم سنگین‌تر است، که ما بیشتر به آن توجه می‌کنیم.

مدل‌های ۶ و ۶ اس هر دو دارای صفحه‌نمایش اچ دی رتینا ۴٫۷ اینچی هستند، اما آیفون جدید دارای امکانات جدیدی به نام لمسی ۳ بعدی اپل می‌باشد، که توانایی محاسبه اندازه فشار انگشت روی صفحه‌نمایش را دارد. شاید، این دلیلی برای شرکت اپل است که صفحه‌نمایش آیفون جدید را با یک پوشش شیمیایی تقویت‌شده عرضه کرده است. در کنار اضافه شدن یک صفحه‌نمایش قوی‌تر، اپل از یک آلیاژ آلومینیوم دیگری در ۶ اس استفاده کرده است. که در مدل قبلی یعنی آیفون ۶ از آلیاژ سری ۶۰۰۰ استفاده‌شده بود اما اکنون از در مدل ۶ اس از آلیاژ سری ۷۰۰۰ استفاده‌شده است که دارای قدرت و دوام قابل‌قبول‌تری نسبت به مدل قبلی است، که تاکنون خبری از خم‌شدگی به‌دست نرسیده است.

خب تا الان امکانات ظاهری آیفون بررسی کردیم، وقت آن رسیده است که به داخل آن بپردازیم.

کالبدشکافی آیفون ۶ اس

ابتدا برای کالبدشکافی آیفون ۶ اس دوپیچ کوچک که در قسمت زیرین آن قرار دارد را باز کرده و بعد توسط دستگاه بازکن مکشی اقدام به باز کردن صفحه‌نمایش کردم. جدا کردن صفحه‌نمایش جدید از بدنه‌اش نسبت به مدل قبلی آیفون ۶ سخت‌تر انجام شد. اپل از چسب‌های خیلی قوی برای اتصال صفحه‌نمایش در بدنه استفاده کرده است.

کالبد شکافی ایفون 6 اس 1

کالبد شکافی ایفون ۶ اس

هم‌زمان با باز شدن صفحه جلو، تعدادی از سیم‌های اتصال به باتری و مدار داخلی را هم قطع کردم. در مرحله بعد باتری را قطع کرده و صفحه جلویی را کاملاً بیرون آوردم. گذاشتم باتری داخل بدنه بماند تا بعد از کالبدشکافی مجبور نشوم دوباره آن را با چسب به بدنه وصل کنم. برای سال‌های متمادی، اپل باتری آیفون‌ها را توسط نوارچسب به بدنه متصل می‌کرد. که این بیرون آوردن باتری را آسان‌تر می‌کردند، اما آنها فقط برای یک‌بار قابل‌استفاده بودند.
اولین جزئی که از داخل آیفون بیرون آوردم همان دوربین آیسایت بود، که اپل آن را به ۱۲ مگا پیکسل ارتقاع داه است که قابلیت فیلم‌برداری ۴ کی در ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. یک آنتن کوچک در گوشه سمت چپ بدنه کنار باتری قرارگرفته است، که جزء بعدی بیرون کشیده شده است.

کالبد شکافی ایفون 6 اس 3
بعد از باز کردن تعدادی پیچ، و تعدادی پیچ دو سویه، و جدا کردن بقیه اجزا از گوشه‌ها، مادربرد را بیرون آوردم. آخرین اجزا بیرون آمده سیستم بلندگو و سیستم جدید موتور لمس، و در آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس قسمتی در زیر باتری که به سیستم مکانیزم ویبره داده‌شده است. همراه باتری، تصمیم گرفتم هدفون و اتصال فلاش، کلیدهای باتری، کلید زنگ، کلید قفل و تعدادی از سیم‌ها را در جایگاهشان باقی بگذارم. اکثر این اتصالات توسط چسب یا پیچ به بدنه متصل بودند.

اگر هرکدام از اجزا آسیب می‌دیدند، کالبدشکافی خیلی سخت نمی‌شد. اما من نمی‌خواهم برای عملیات جداسازی هیچ ریسکی که باعث آسیب اجزا شود را انجام دهم.

کالبد شکافی ایفون 6 اس 2

کالبد شکافی ایفون ۶ اس

جمع‌بندی کالبدشکافی:

تغییرات چشم‌گیری انجام نشد: به‌طورکلی سخت‌افزار همان سخت‌افزار بکار رفته در آیفون ۶ است. فلاش و بلندگوها در همان جای قبلی خود قرار دارند، باتری در سمت چپ مدار قرارگرفته است، مادربرد در سمت راست، و سیستم دوربین هم در قسمت بالا سمت راست قرارگرفته است.

مونتاژ بلندگوها تغییر کرده: موتور لمس آیفون ۶ اس بزرگ‌تر از مدل قبلی شده است، که در مدل آیفون۶ از سیستم نوسان خطی استفاده می‌گردید. اپل با معماری جدید بلندگو برای سیستم موتور لمسی جا بازکرده است.

ظرفیت باتری کمتر: در آیفون اس این مقدار ۱٫۷۱۵ میلی‌آمپر بر ساعت می‌باشد که در مدل آیفون ۶ این میزان ۱٫۸۱۰ میلی‌آمپر به را ساعت بود. باوجود تقلیل ظرفیت، اپل ادعا می‌کند که این باتری‌ها همانند مدل قبلی عمر خواهند کرد.

صفحه‌نمایش جدید: اپل تا حدی تغییرات در پنل جلویی آیفون ۶ اس به وجود آورده است. آنها دوربین جلویی را از ۱٫۲ مدل قبلی به ۵ مگاپیکسل افزایش داده است، آنها تغییراتی در کلید هوم به وجود آورده‌اند که باعث تسریع روند شناسایی اثرانگشت نسبت به مدل‌های قبلی می‌گردد. و همچنین فناوری لمسی سه‌بعدی را به ارمغان آورده‌اند. در آخر تعداد سیم‌های اتصال را از چهار به سه کاهش داده‌اند. متأسفانه، آنها وزن بدنه را کاهش نداده‌اند. بدنه آیفون جدید از مدل قبلی سنگین‌تر است.

محافظ به بدنه لحیم‌کاری شده است: متأسفانه، محافظ‌های مادربرد به بدنه لحیم شده است – ابهام ما نسبت به مدل جدید پردازنده A9 با یکپارچگی حرکت کمک پردازنده و تعداد زیادی از ریز پردازنده‌ها باقی ماند، و همان‌طور که می‌خواستم و انجام دادم تمام اجزا را به هم اتصال دادم و از خیردیدار محافظ بیرون آمدم.

یک مدل اس محکم:

با در دست گرفتن یک آیفون ۶ و یک آیفون ۶ اس، به‌سختی متوجه تفاوت خواهید شد. به‌جز یک آرم کوچک S در پشت آیفون و مدل طلایی سرخ که جدیداً اضافه‌شده است، این تلفن همراه ظاهری شبیه همان مدل آیفون ۶ قبلی درآمده است. که می‌تواند ظاهری فریب‌دهنده داشته باشد. اپل تمامی تکنولوژی‌های جدید را در آیفون ۶ اس قرار داده است، و اگر شما هنوز هم از آیفون‌های۵، ۵ اس و حتی ۶ استفاده می‌کنید، من بودم حتماً به ارتقا فکر می‌کردم.

کالبد شکافی ایفون 6 اس 4

کالبد شکافی ایفون ۶ اس

[su_button url=”http://www.cnet.com/news/iphone-6s-teardown-reveals-upgrades-galore-similar-hardware-layout/” target=”blank” background=”#159f84″]cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SONY 1946

این که چیزی داخلش نداره، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومن جنس سر هم کرده،۳ تا ۴ میلیون میندازه به ملت،واقعا متاسفم برای اپل :scratch:
واقعا حرفی برای گفتن نمونده

shahinhhh

بابا ول کن خوبه سونیم فقط امسال تغییر تو گوشیاش داده

Moazez

انصافا نظم و چینش سونی رو ببین بعد بقیه برندهارم ببین اونجاست که پی میبری ژاپن در الکترونیک خداست

azja

معزز کلا مایه خنده مایی الان دیگه هر گی میدونه سامسونگ یکی از قطب های تک و الان ژاپن نسبت به قبل هیلی ضعیف شده البته من از تو یعنی کسی که هیتاچی از سامسونگ برتر میدونه کار ندارم ننگ سایت ترنجی

milad rostami

به نظر شما شرکتای دیگه گوشیاشونو چقدی سرهم میکنن؟
طرفدار شرکت سونی هستید بنظرتون چقدی خرج کرده واسه z5؟
در ضمن تو ایران قیمت بالاست وگرنه قیمت جهانی یکیه

shahinhhh

سلام آقا رامین ممنون از پستتون ولی من شما رو تا حالا ندیدم که پستی بذارید عضو جدید هستید عایا؟

Ari khan

خوش اومدین اقای چابک :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....