حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل پشتیبانی از بلوتوث ۴٫۲ را به آیفون ۶ ، آیفون ۶ پلاس و آیپد ایر ۲ اضافه کرد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

عوض شدن لیست مشخصات سخت افزاری محصولات اپل بسیار نادر است، اما وقتی اتفاق می افتد باید موضوع جالبی در میان باشد. دقیقا در شب معرفی آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، آیپد پرو و آیپد مینی ۴ اپل در لیست سخت افزاری آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و آیپد ایر ۲ تغییراتی اعمال کرد. اما این تغییر چه بود؟ ارتقا نسل بلوتوث از ۴٫۰ به ۴٫۲، آخرین نسل راه ارتباطی بسیار پرطرفدار که در اکثر لوازم جانبی نقش راه ارتباطی با دستگاه مادر را دارد. اما این ارتقا چه فایده ای دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Bluetooth 4.2 (2)

مشخصات سخت افزاری روی کاغذ به ما می گوید که تا ۲٫۵ برابر افزایش در سرعت و تا ۱۰ برابر افزایش در حجم را تجربه خواهیم کرد. علاوه بر سرعت و حجم، امنیت این ارتباط بی سیم هم بیشتر خواهد شد و مثل همیشه با پیشرفت فناوری، مصرف انرژی هم کمتر می شود. در آینده نزدیک انتظار می رود که اپل کیبرد جدید، magic mouse 2 و  Magic Trackpad 2 را با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث ۴٫۲ رونمایی کند.

bt42ipadiphone6

البته یک سوال بزرگ در این بین پیش می آید، این تغییر به صورت نرم افزاری صورت می پذیرد یا سخت افزاری؟ اپل می تواند دستگاه های جدید آیفون ۶، ۶ پلاس و آیپد ایر ۲ را  به بلوتوث ۴٫۲ مجهز کرده باشد و دستگاه های قدیمی همان بلوتوث ۴٫۰ را داشته باشند و یا به آپدیت فیرمویر جدید این امکانات را به دستگاه های ذکر شده بیاورد. قبلا بلوتوث ۴٫۰ با یک سری پچ های خاص به بلوتوث ۴٫۱ ارتقا پیدا کرده بود. البته برخی گزاراشات می گویند که برای ارتقا در سرعت و حجم باید سخت افزار جدید به کار گرفته شود. باید دید اپل دقیقا چه کرده است! در صورت انتشار اخبار بعدی، شما را مطلع خواهیم کرد.

[su_button url=”http://9to5mac.com/2015/10/09/bluetooth-4-2-iphone-6-ipad-air-2/” target=”blank” background=”#159f84″]9to5mac[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HG

یه سوال داشتم مگه بلوتوث یه سخت افزار نیست.چجوری میشه بیشترش کرد.

صدرا مخملی

دوست عزیز قطعا به شکل نرم افزاری هست چون عوض کردن سخت افزار باید چند ماه پیش انجام میشد. بعضی وقت ها تغییرات انجام شده نیازی به تغییر سخت افزار ندارند! مثلا ممکنه ورژن ۴٫۲ ی بلوتوث فقط به تغییر در فریموار نیاز داشته باشه.
مشابه این اتفاق رو برای موتو۳۶۰ دیدیم که با اندروید ۵٫۱ ساپورت wifi بهش اضافه شد 🙂

MILAD1986

۶ ماه بگذره بعد اس ٧ سامسونگ معرفی بشه تازه اون موقع است مکه به نظر بعضیها مشخصات آیفون فوق العاده میشود
آیفون وقتی معرفی میشود تا ساها پرچمدار باقی میمونه
نمونش آیفون ۵S که نه تنها بسیار بهتر از گلگسی هست که بعذش اومد یعنی اس ۵ بلکه هنوز هم با داشتن سنسور اثر انگشت بسیار قوی و چیپ فوقالعادش ارزش خرید دارد با قیمت۴۵۰ دلار یک پایین رده آیفون میشود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)