حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم ضد پهباد AUDS

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

یک دستگاه جدید و هوشمند که می تواند هواپیماهای بدون سرنشین تجاری را که در اماکن دولتی، فرودگاه ها یا حتی حیاط خلوت خانه ما عبور کنند را شناسایی کند و از نشستن آن ها جلوگیری کند. در ادامه با این رادار بیشتر آشنا می شوید.این رادار از فرود هواپیماهای بدون سرنشینی که در مناطق دورافتاده یا شهری که اقدام به حملات تروریستی، جاسوسی و دیگر فعالیت های مخرب علیه سایت ها یا زیر ساخت های حیاتی می کنند، جلوگیری می کند.

سیستم ضد پهباد جدید(AUDS) توسط سه شرکت فناوری در انگلستان ارتقا داده شده است که هر کدام با قابلیت های منحصر بفرد خود نیاز به ایجاد یک سیستم ضد پهباد موثر را داشتند. رادار AUDS قادر به تشخیص هواپیماهای بدون سرنشین کوچک در تمام شرایط آب و هوایی، پرواز ۲۴ ساعت شبانه روزی در مناطق شهری و یا نزدیک به افق می باشد.

AUDS می تواند یک هواپیمای بدون سرنشین را از حدود ۵ مایل (۸کیلومتر) شناسایی کند. نقطه صفر را روی هدف قرار دهد و با استفاده ازویدئو و نرم افزارهای تصویربرداری حرارتی، هواپیمای بدون سرنشین را تعقیب کند و وقتی که به اندازه کافی به سیستم ضدپهباد نزدیک شد آن را نشانه بگیرد و منهدم کند.

رژِم صهیونیستی از بدون سرنشین ها آسایش ندارد

این رادار قابلیت ردیابی پیشرفته و دارای یک دستگاه پردازنده است که می تواند هر هواپیمای بدون سرنشینی را در آب های خلیج نگه دارد.

216043_134

مشکلات هواپیماهای بدون سرنشین:

حتی اگر هواپیماهای بدون سرنشین بسیار مفید باشند – آنها می توانند در حفظ منابع طبیعی، حفظ زبانه ها در مناطق حفاظت شده و حتی به کشاورزان برای بررسی سریع محصول خود کمک کنند- اما این ربات ها در چند ماه اخیر مشکلاتی را بوجود آوردند. جمعه گذشته بود که هواپیمای بدون سرنشین کوچکی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در واشنگتن دی سی به پرواز درآمده بود و روی چمن پشت کاخ سفید با AUDS منهدم شد. حادثه مشابه در محل اقامت رئیس جمهوری ایالات متحده در ماه ژانویه رخ داد که از آن به بعد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در پایتخت ممنوع شد.

2
هواپیماهای بدون سرنشین تجاری نیز برای قاچاق کالاهایی مثل تلفن همراه و سلاح مورد استفاده قرار می گیرند.

عبور هواپیماهای بدون سرنشین از خانه ها و حریم خصوصی شهروندان این نگرانی را برای ایالات متحده بوجود آورد که چگونه و کجا این هواپیماها می توانند پرواز کنند؟ بر همین اساس فدرال هوانوردی ایالات متحده (FAA) طبق دستورالعملی حکم داد که آن ها فقط می توانند در فاصله ۵ مایلی از فرودگاه و آن هم زیر ۹۰۰ فوت(۱۲۲ متر) پرواز کنند تا مشکلی ایجاد نکنند.

سیستم ضد پهباد AUDS در کشورهای ایالات متحده، انگلیس و فرانسه مورد  آزمایش قرار گرفته است.

[su_button url=”http://www.livescience.com/52448-new-tech-freezes-drones.html” target=”blank” background=”#159f84″]livescience[/su_button] [su_button url=”http://www.blighter.com/products/blighter-auds-anti-uav-defence-system.html” target=”blank” background=”#159f84″]blighter[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MAHDI_BM

به نظر من این خبر فقط یه مانور تبلیغاتیه.
“این رادار قابلیت ردیابی پیشرفته و دارای یک دستگاه پردازنده است که می تواند هر هواپیمای بدون سرنشینی را در آب های خلیج نگه دارد.”
چرا آبهای خلیج؟ میتونست بگه دریا.

“جمعه گذشته بود که هواپیمای بدون سرنشین کوچکی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در واشنگتن دی سی به پرواز درآمده بود و روی چمن پشت کاخ سفید با AUDS منهدم شد.”
کسی باور میکنه؟
توی سه راه جمهوری یه کوادکوپتر واسه فیلمبرداری پرواز دادن، یه ربع بعدش بهشون هشدار داده شد که توی این منطقه حق پرواز ندارید … حالا روی چمن پشت کاخ سفید؟ :negative:

“حادثه مشابه در محل اقامت رئیس جمهوری ایالات متحده در ماه ژانویه رخ داد که از آن به بعد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در پایتخت ممنوع شد.”
واقعاً این جور خبرا، هم خیلی تکرارین هم خیلی شبیه فیلمای هالیوودی.

بعدش هم با این پیشرفت تکنولوژی، ساختن یه همچین چیزی، نه کار سختیه و نه نیاز به همچین بزرگنمایی ای داره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....