حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا می‌دانید سیستم جدید خنک کننده مایع در سرفیس پرو ۴ چگونه عمل می‌کند؟

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

مراسم رونمایی مایکروسافت را دنبال کردید؟ یکی از دستگاه های معرفی شده این شرکت در شهر نیویورک، سرفیس پرو ۴ است. ویژگی منحصر به فرد این دستگاه در کنار رقبا، استفاده از سیستم جدید خنک کننده دستگاه است که آن را تحت عنوان سیستم خنک کننده مایع معرفی کردند. در ابتدا فکر کردیم که ممکن است یک ترفند بازاری باشد اما با باز کردن دستگاه متوجه شدیم این حاصل یک برنامه ریزی دقیق از سوی مایکروسافت خواهد بود. در ادامه همراه باشید.

در نسل قبلی مایکروسافت از سیستم خنک های عادی بهره گرفته بود اما به لطف استفاده از مس در ساختار کلی دستگاه گرما سریع به مس منتقل شده و همچنین به کمک فن های در نظر گرفته شده نیز سریع خنک می شد اما این سیستم مشکلی که داشت در کار های سنگین خود را نشان داده و با افزایش دما کارایی سیستم نیز پایین می‌آمد. به صورت کلی، با انجام فعالیت سنگین در سرفیس پرو ۳ دستگاه زیاد گرم شده و این گرما نیز کاملا متمرکز در یک جا باقی می‌ماند تا این که بر اثر گذر زمان خنک شود.

9gqajct_story

 

تصویر بالا مربوط به عملکرد سرفیس پرو ۴ است. همانطوری که شاهد هستید وجود معبری برای خنک کننده مایع یک علت بسیار بزرگ دارد. زمانی که پردازنده دستگاه گرم می شود، بر خلاف سرفیس پرو ۳ گرمای در یک جا ثابت نمی ماند و توسط این مایه خنک کننده جا به جا می شود. اما جابه‌جایی اصل ماجرا نیست زیرا گرما توسط مایع جذب خواهد شد و تغییر حالت می‌دهد سپس به کمک فن در نظر گرفته مجدد خنک و تبدیل به مایع می شود. بدین صورت هم دستگاه سریع تر خنک می شود و هم گرمای آن جابجا خواهد شد که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد دستگاه دارد. بدین ترتیب در کار سنگین نیز شما موردی را متوجه نخواهید شد و دستگاه بسیار سریع تر خنک می شود.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/here-is-how-the-new-liquid-cooling-system-works-in-the-surface-pro-4″ target=”blank” background=”#04c076″]neowin[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد شنبدی

خیلی جالب و مبتکرانه !

amir Narimnpour

سرفیس غووووول اخره

amir Narimnpour

اگه یکم گیمینگ بهتری داشت حتما اردیبهشت ماه میگرفتمش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....