حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت اوربیتال ساینسز پس از سانحه انفجار راکت آنتارس اکنون قصد بازگشت به پرواز دارد

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

اکنون حدود یک سال از سانحه انفجار راکت آنتارس شرکت اوربیتال ساینسز روی سکوی پرتاب می‌گذرد و شرکت اوربیتال ساینسز که اکنون اوربیتال ATK نام دارد، آماده بازگشت به مأموریت ارسال محموله‌های باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

این شرکت، ماه دسامبر (آذر-دی) امسال و مارس سال آینده میلادی با راکت Atlas V (ساخته‌شده توسط ULA) مأموریت‌های باری به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام خواهد داد. راکت آنتارس این شرکت که چند ثانیه پس از پرتاب در ۲۸ اکتبر سال گذشته میلادی (۶ آبان ۱۳۹۳) منفجر شد، به گفته نمایندگان شرکت، در نیمه اول ۲۰۱۶ دوباره پرتاب خواهد شد.

تصویر بالای متن، دو موتور RD-181 وصل شده به بدنه مرحله اول راکت آنتارس در مجتمع مونتاژ افقی جزیره والوپس ایالت ویرجینیا را نشان می‌دهد. یک تست گرم روی سکوی ۰A برای اواخر سال ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ زمان‌بندی شده است.

فرانک دمارو، نایب‌رئیس بخش سامانه‌های فضایی انسانی در اوربیتال ATK، در هم‌نشست بین‌المللی پرواز فضایی خصوصی و تجاری (ISPCS) که دو روز پیش در لاس کروسس نیومکزیکو برگزار شد، در مورد وضعیت فعلی شرکت صحبت کرد. او سانحه از دست دادن راکت آنتارس را «دردناک» توصیف کرد، اما تأکید کرد که درست یک روز بعد از سانحه شرکت تصمیم گرفت که راهی برای بازگشت دوباره به پرواز پیدا کند.

شرکت اوربیتال ATK از ادغام اوربیتال ساینسز و الاینت تک سیستمز (Alliant Techsystems) که در ماه فوریه نهایی شد، به وجود آمد. این شرکت با فضاپیمای باری سیگنوس بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ سه بار با موفقیت محموله باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است. ناسا در ماه اوت اعلام کرد که دو قرارداد باری دیگر با اوربیتال ATK منعقد کرده است که تمدید قرارداد بسته‌شده در سال ۲۰۰۸ است. این تحویل محموله‌ها در ماه دسامبر و مارس توسط راکت Atlas V و ورژن ارتقا یافته فضاپیمای سیگنوس، موسوم به سیگنوس بهبودیافته (Enhanced Cygnus) انجام خواهد شد. سیگنوس بهبودیافته به گفته دمارو دارای محفظه بار بزرگ‌تری است.

دمارو گفته که اوربیتال ATK قصد داشت از سیگنوس بهبودیافته در مأموریت‌های باری آینده استفاده کند. او همکاری گروه اوربیتال ATK با ULA را در تطبیق فضاپیمای سیگنوس با راکت Atlas V را در چنین مدت کوتاهی تحسین کرد.

اینفوگرافی زیر، به بررسی راکت‌های آنتارس و فضاپیمای سیگنوس می‌پردازد.

orbital-sciences-cygnus-antares-130916a-02

دمارو گفته:

آنتارس پیشرفت بزرگی در آماده شدن برای بازگشت به پرواز داشته است. موتورهای پرواز اول تحویل داده‌شده و روی راکت مونتاژ شده‌اند. واقعاً کار گروه آنتارس و آماده شدن برای آن عالی بوده…

امیدواریم به‌زودی شاهد یک پرتاب دیگر راکت آنتارس و پوشش زنده آن از ترنجی باشیم و امیدواریم این بار شاهد هیچ سانحه‌ای نباشیم!

[su_button url=”http://www.space.com/30785-orbital-atk-rocket-return-to-flight.html” target=”blank” background=”#159f84″]Space[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung--Electronics

سلام :bye: :bye:
سانحه قبلی چی بوده؟ خبری لینکی دارید ازش بهم بدید؟
ممنون :rose: :rose: :rose: :heart: :rose: :rose: :rose: :rose:

Samsung--Electronics

ممنون :rose: :rose:
توی مطلب انفجار نوشته شده بود :”مایک سافردینی، مدیر برنامه ایستگاه فضایی گفت که ایستگاه، تدارکات کافی تا مارس ۲۰۱۵ را دارد و حتی اگر پرتاب پراگرس ۵۷ و پرتاب ماه دسامبر اسپیس اکس دچار مشکل شود، خطری متوجه فضانوردان ایستگاه نیست.”
می گم این پرتاپ ماه دسامبر اسپیس ایکس همون هست که منفجر شد؟؟؟
ممنون :rose: :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده