حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجرای برنامه های ویندوز و DirectX بر روی اندروید!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

در چند سال اخیر اسمارت فون ها از نظر علمکرد پردازشی درحد زیادی پیشرفت کرده اند به طوری که حتی تعدادی از آن ها را می توان در کلاس پردازشی دسکتاپ قرار داد. اما قابلیت تولید محتوای محدود اندروید همواره باعث می شود نهایتا کاری که با اسمارت فونمان بتوانیم انجام دهیم وب گردی و یا گیمینگ باشد! البته نباید اندروید را مقصر دانست, چرا که علت اصلی این موضوع تمرکز توسعه دهندگان بر روی اپلیکیشن های ساده و کاربردی است که باعث می شود اسمارت فون شما کماکان یک ابزار ناتوان بماند, حتی اگر پردازنده ای قوی تر از رایانه ی شخصی شما داشته باشد. اما خوشبختانه شرکت CodeWeavers در حال بر روی پروژه ای به نام CrossOver است که می تواند نرم افزار های رایانه ی ویندوزی شما را به اسمارت فون شما بیاورد. توسعه دهندگان این پروژه همچنین درحال کار بر روی آوردن DirectX بر روی اندروید هستند چیزی که شاید جذاب ترین ویژگی این پروژه باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

wine_for_desktop

اگر تا به حال گذری به لینوکس داشته باشید احتمالا نام Wine را شنیده اید. Wine یک پروژه ی متن باز است که به کمک آن می توان اکثر اپلیکیشن ها و بازی های ویندوزی را بر روی لینوکس نیز تجربه کرد. ویژگی جالب Wine این است که بدون ایجاد تغییر در سیستم عامل و یا شبیه سازی یک پردازنده ی دیگر, برنامه های ویندوز را بر روی لینوکس اجرا می کند که مهم ترین مزیت این روش سرعت بالای آن است. توسعه دهندگان پروژه ی CrossOver توانسته اند هسته ی Wine را به اندروید بیاورند تا به این صورت اجرای برنامه های ویندوز بر روی سیستم عامل اندروید ممکن شود.

image.php

محدودیت ها !

قبل از اینکه خیلی خوشحال شوید بهتر است با محدودیت های این پروژه آشنا شوید. پروژه ی Wine فقط می تواند محیط ویندوز را برای یک برنامه شبیه سازی کند تا آن برنامه درون سیستم عامل دیگری اجرا شود و اجرای برنامه های یک پردازنده ی دیگر توسط این پروژه پشتیبانی نمی شود بنابرین متاسفانه پروژه ی CrossOver تنها قادر خواهد بود برنامه های ویندوزی را بر روی اسمارت فون های با پردازنده X86 اجرا کند. البته هنوز امیدی وجود دارد تا توسعه دهندگان این پروژه بتوانند به کمک شبیه ساز QEMU این پروژه را به پردازنده های ARM نیز بیاورند.

درکنار محدودیت معماری CPU, مشکل دیگری که وجود دارد این است که اسمارت فون های اندرویدی معمولا کیبورد فیزیکی و یا ماوس ندارند بنابرین باید برنامه ی مورد نظر برای استفاده با ورودی لمسی بهینه شده باشد. البته شرکت CodeWeavers به دنبال بهبود هرچه بهتر تجربه ی کاربری اپ ها بر روی اندروید است.

کار بر روی DirectX نیز در حال پیشرفت است. امید است در صورت اجرای DirectX برروی اندروید بتوانیم شاهد اجرای موتور های بازی معروف بر روی اندروید باشیم که این خبر خوبی برای گیمر های ویندوزی خواهد بود.

و اما نهایتا, Jermy White گفته است که در ماه های آینده اولین نسخه ی این پروژه منتشر شده است. بنابرین امید است قبل از پایان سال جاری میلادی شاهد اولین انتشار این پروژه باشیم. در هرصورت, شما می توانید با مشاهده ی  وب سایت CodeWeavers با این پروژه بیشتر آشنا شوید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
md4956

Codeweavers برای مک هم خیلی وقته هست .. برای افرادی که به یه برنامه‌ی کاملا خاص و نایابی نیاز دارند٬ عالیه .. هر چند تا حالا نیازی بهش نداشتم 🙂

afsharcj

باز هم تیتر فریبنده

MJS.00824

چه مسخره. مثلا دایرتیکس رو میخوان بیارن که چی بشه؟ رو گوشیمون GTA V بازی کنیم. واقعا فکر نمیکنم بدرد اندروید بخوره. میدونم میدونم الان میان میگن که بازی های با کیفیت میشه برای اندروید ساخت اما بازم فکر نمیکنم هیچ شرکتی بیاد اینکارو بکنه. واقعا رو چند درصد دستگاه ها میشه دایرتیکس رو راه انداخت؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....