حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک ایده ی خود برای بمباران مریخ را توضیح می دهد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

مانند این است که بخواهید خانه ی خود را قبل از ورود به آن, گرم کنید. اگرچه داستان پیچیده تر از آن است که فکرش را بکنید. اخیرا در شبکه ی CBS ایلان ماسک اعلام کرده بود که سریع ترین راه برای قابل سکونت کردن مریخ, بمباران اتمی آن است. دقیقا معلوم نبود که منظور ماسک از بمبماران اتمی چه بوده و این کار چگونه می تواند به ما کمک کند. شاید به این خاطر که تاکنون اکثر موارد کاربرد بمب هسته ای برای کار های مثبت نبوده است. درهرصورت, روز جمعه در رخداد رونمایی از پنل های خورشیدی “شهر خورشیدی” ایلان ماسک به عنوان یک سرمایه گذار حضور یافت و ایده ی خود درمورد بمباران مریخ را تشریح کرد! در ادامه با ما همراه باشید.

ایلان ماسک عنوان کرده بود که از اینکه در مریخ آب پیدا شده خوشحال است. او سپس توضیح داد:

ایده ی من ایجاد یک سری از انفجار های بسیار بزرگ هسته ای از دید ما, اما کوچک تر از استاندارد فاجعه ها است. به طور کلی, ایده ی من داشتن دو خورشید نورانی کوچک در قطب های سیاره است. آن ها قرار است بالای سیاره باشند نه روی سیاره.

بدین ترتیب بدون اینکه آسیبی به مریخ برسد دو منبع گرمای دایمی دارد. ماسک توضیح داد, اکثر مردم متوجه نمی شوند که خورشید ما در حقیقت یک غول همجوشی هسته ای بزرگ است.

البته, درحال حاظر هیچ تکنولوژی ای وجود ندارد که بتواند این کار را بکند ولی او تصور می کند که بمب های هسته ای زیادی را به قطب های مریخ بفرستد. این اتفاق در عرض چند ثانیه رخ می دهد بنابرین باید با ارسال بمب های بیشتر انفجار های هسته ای بیشتری را ایجاد کرد.

ایلان ماسک می گوید:

بنابرین اگر دو خورشید کوچک در قطب ها داشته باشید که سیاره را گرم کنند. آنگاه کربن دی اکسید یخ زده بخار شده و اتمسفر مریخ را غلیظ می کند که این باعث ایجاد یک اثر گلخانه ای و گرم تر شدن کره ی مریخ می شود.

کاملا واضح است که او آینده را نگاه می کند. هنوز قدم های منطقی بسیاری باید برداشته شود تا چنین چیزی ممکن شود اما اگر ایده ریدلی اسکات در مورد وجود آب در مریخ موفقیت آمیز بود ممکن است چنین اتفاقی برای ماسک نیز رخ دهد!

[su_button url=”http://www.cnet.com/news/elon-musk-explains-how-he-would-bomb-mars” target=”blank” background=”#159f84″]cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

خدایی ۵۰ تا ایلان داشت دنیا همزمان دنیا بهشت میشد
ینی عاشق این ادمم
خوشتیپ
خوش استایل
خوش فکر

shahab

و بلند پرواز :rose:

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....